XSLaren edukia

Instalazio eta Makina Hidraulikoak

Ikastegia
Bilboko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Ingeniaritza Mekanikoko Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Ingelesa

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3045
Gelako p.1522.5
Laborategiko p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1. Mota desberdinetako makina hidraulikoen, eta haiei dagozkien instalazioen, zientzia eta teknologiaren konzeptuak ezagutu, ulertu eta aplikatu.

2. Metodologia zientifikoaren estrategia bereziak aplikatu: makina hidraulikoen, eta haiei dagozkien instalazioen egoeraren arazoa aztertu, bai kualitatibo zein kuantitatiboki, eta hipotesiak eta konponbideak ezarri.

3. Makina hidraulikoei, eta haiei dagozkien instalazioei buruzko ezagutza, prozedimenduak, emaitzak eta trebetasuna era egokian komunikatu, hiztegi eta terminologia zein baliabide aproposak erabiliz.

4. Instalazio hidraulikoen diseinu eta prozesuak garatu makina hidraulikoen teknologia bereziaren arabera, derrigorrezkoak bete behar diren araudiak aplikatuz.

5. Mota desberdinetako makina hidraulikoen funtzionamendu parametroen neurketak, kalkuluak eta azterketak egin.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Turbomakina hidraulikoak: orokortasunak eta printzipio fundamentalak. Makina hidraulikoak definitu eta sailkatuko dira eta euren zati nagusiak ere bai. Turbomakina hidraulikoak adierazteko formak eta abiadura triangeluak. Altura, emari, potentzia, karga galera eta erredimentuei buruzko nomenklatura ere ikusiko da, ponpa nahiz turbinentzat. Eulerren Teorema eta turbomakina hidraulikoen aplikazio ezberdinak ikusiko dira.

2. Turbomakinei aplikatutako antzekotasun eta analisi dimentsionala ikusiko da, makina analogoen poertaera aztertzen ikasteko. Buckingamen teorema erabiliko da. Combes-Bertrand-Rateauren funtsezko teorema eratorriko dugu. Abiadura espezifikoari sarrera egingo zaio eta turbomakina homologoen adibideak aurkeztuko dira.

3. Turboponpa hidraulikoak.Hauen elementuak, eraikuntza motak, kurba bereizgarriak, erregulazioa eta funtzionamendua.

4. Desplazamendu positiboko makina ezberdinak aztertuko dira, euren elementuak, funtzionatzeko era eta kurba bereizgarriak..

5. Ponpatze instalazioak. Hauen kalkulua eta ponpatze instalazio sinple eta konposatuen zehaztasunak ikusiko dira. Baita gainpresio instalazioak ere.

6. Haizagailu eta hauen instalazioak. Haizagailuen osagaiak, saikapenak, kurba bereizgarriak, erregulazioa eta funtzionamendua ikusiko da. Aireztapen instalazioak.

7. Zentral Hidroelektrikoak. Motak. Jauzien araberako sailkapena. Elementu garrantzitsuenak. Kurba ezaugarri desberdinen ikerpena. Erregulazio sistemak.

8. Turbina hidraulikoak. Osagaien azterketa, eraikitze motak, kurba ezaugarriak, erregulazioa eta turbina hidraulikoen funtzionamendua.

9. Zentral eolikoak. Aerosorgailuen teoria orokorra. Palen aerodinamika eta Betzen limitea. Motak. Oinarrizko simulazioa.

10. Ur horniketa eta saneamendu sareak. Ur garbiaren kaptazio ikerketa, erregulazioa, eramatea eta banatzea. Hondakin uren bilketa, eta banatzea.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgai honetan hainbat metodo erabiltzen dira, baina batez ere problemen ebazpena eta proiektuetan oinarritutako ikaskuntza. Lan autonomoa sustatuko da, ikasleei gaiaren alde desberdinak ulertzen lagunduko dieten baliabide bibliografikoen bidez.

Irakasgaiaren programan ezarritako gaiak azalduko dira klase-ordu magistraletan.

Gaiaren kontzeptuak azaltzeko klaseak emango dira, eta noiz edo behin ikasleek parte hartu beharko dute edukiei buruzko eztabaidetan.

Gela-praktikak klase-ordu magistralen osagarria izango dira. Bertan ariketak, galdera praktikoak eta proiektuak garatuko dira.

Ikasgelan, problemak ebazterakoan, ikasleen parte hartzea sustatuko da. Problemak eta ariketak emango zaizkie, banaka edo taldeka ebazteko. Horrela, sakondu ahal izango dute gaiaren ezagutza teorikoan eta Makina Hidraulikoak harremanetan jarriko dute kideak diren beste arlo batzuekin. Galderak eta eztabaida irekia sustatuko dira, ikasleek eskura ditzaten ahozko komunikazioari, sintesi ahalmenari eta talde lanari lotutako trebetasunak.

Proiektuak ikasgelan nahiz ikasgelatik kanpo garatuko dira. Ezagutzak eta gaitasunak lortuko dira. Ikasleek autonomoagoa izaten ikasiko dute, lankidetza-ingurune batean lan egingo dute eta komunikazio-gaitasunak hobetuko dituzte.

Laborategiko praktikak irakasgaiaren osagarri praktikoa dira.

Laborategiko praktiketan lan esperimentalak egingo dituzte Makina Hidraulikoetan erabiltzen diren teknika esperimentalak ezagutu eta euretan trebatzeko, eta txosten tekniko batean jasoko dute beren aurrerapenen berri.

Praktiken bidez ikaslea ondorengo arloetan formatu nahi da:

- .Kontzeptu teorikoak birpasatu, sakondu eta erabili.

- .Neurriak hartzen eta saio esperimentalak egiten esperientzia eta praktika hartzea.

- .Taldeko lanean trebatzea, oso beharrezkoa izango baitu bere lanean ingeniari gisa.



Laborategiko praktikak taldeka egingo dira, gehienez 6 ikaslez osaturikoak izanik.

Laborategiko praktiketara joan diren ikasleen jarraipena egingo da, zerrenda pasatuz.

Ikasleei ikaskuntza erraztu eta bermatzeko, jarraipena egingo zaie bai ikasgelako praktikei bai laborategikoei ere. Feedbacka emango zaie aurretik ezarritako ebaluazio irizpideen arabera, ikasleek kontzientzia har dezaten beren ikaste prozesuaz eta bera hobetzeko moduez.



Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edota ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri.



Irakasgai hau ondo barneratu eta menperatzeko ikasleak lan jarraia, etengabea egin behar du kurtsoan zehar, kontzeptuak barneratu eta menperatzeko.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

ETENGABEKO EBALUAZIO SISTEMA: Ikaslegoa, kurtsoan zehar egindako lanengatik kalifikatua izango da, era honetara:



1. Garatu beharreko idatzizko azterketa: % 50 (Azterketa horrek garatu beharreko teoria-galderak, galderak, arazoak eta/edo test motako galderak izan ditzake)

2. Laborategiko praktikak: % 20

3. Taldeko lanak (arazoen ebazpena, proiektuen diseinua): % 30. Ikasturtean zehar garatutako proiektu bakoitzaren ebaluazioak honako hauek jaso ditzake: proiektuaren xehetasun-txostena, gainerako ikaskideei egindako azalpena eta azalpenaren ondoren planteatutako gaien ahozko defentsa.



AZKEN EBALUAZIO SISTEMA: Sistema horrek aukera ematen du ikaskuntzaren emaitzak proba baten bidez ebaluatzeko (Graduko titulazio ofizialetako ikasleen ebaluazioa arautzen duen araudiaren 8. artikulua). Proba hori azterketa batek edo gehiagok eta ikasgaiaren ebaluazio orokorreko jarduerek osatzen dute. Edonola ere, ebaluazio-sistema honi heldu ahal izateko, gainerako ikasleei ikasgelan planteatutako gaiei dagozkien proiektuak entregatu beharko dute, irakaskuntza-aldia amaitu baino lehen. Kasu horretan, proiektuak indibidualak izango dira, eta haien ebaluazioak, idatzizkoaz gain, ahozko defentsa ere izan dezake.



Ikasgaiko talde guztietan azken proba bera egingo da.





Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edota ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri.



Gaztelaniazko eta Euskarazko giden artean kontraesanik egonez gero, Gaztelaniazko bertsioa hartu beharko da indarrean.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiaren apunteak.
Ariketa bilduma.
Laborategiko praktiken gida.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Agüera Soriano, J "Mecánica de fluidos incompresibles y turbomáquinas hidráulicas". Ed. Ciencia 3, 1996

- Mataix, C "Turbomáquinas Hidráulicas". Ed. ICAI. 1975

- Cabrera, E. y otros. Ingeniería hidráulica aplicada a los sistemas de distribución de agua. Volúmenes I y II - Universidad Politécnica de Valencia. Grupo Mecánica de fluidos. - Valencia 1996

- Karassik, I.J. y otros. "Manual de Bombas". Ed. Mc. Graw-Hill

- Larreategui, A. "Elementos de Máquinas Hidraulicas". Ed. Escuela Superior de Ingenieros de Bilbao



Gehiago sakontzeko bibliografia

- Teoría y problemas de máquinas hidráulicas. Antonio Viedma Robles y Blas Zamora Parra. Horacio Escarabajal editores. 2008

Aldizkariak

- Ingeniería del agua.
- Tecnología del agua.

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-32

11:00-13:00

34-35

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P3I 7A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • P3I 7A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-32

13:00-14:00

34-35

13:00-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P3I 7A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • P3I 7A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I

01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

09:00-10:00

21-21

08:00-10:00

23-23

08:00-10:00

25-25

08:00-10:00

27-27

08:00-10:00

29-29

08:00-10:00

32-32

08:00-10:00

34-34

08:00-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I

01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

08:00-09:00

22-22

08:00-10:00

24-24

08:00-10:00

26-26

08:00-10:00

28-28

08:00-10:00

30-31

08:00-10:00

35-35

08:00-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-32

11:00-13:00

34-35

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P3I 13A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • P3I 13A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-32

13:00-14:00

34-35

13:00-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P3I 13A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • P3I 13A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I

31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

08:00-09:00

21-21

08:00-10:00

23-23

08:00-10:00

25-25

08:00-10:00

27-27

08:00-10:00

29-29

08:00-10:00

30-30

08:00-10:00

32-32

08:00-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I

31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

09:00-10:00

22-22

08:00-10:00

24-24

08:00-10:00

26-26

08:00-10:00

28-28

08:00-10:00

31-31

08:00-10:00

34-34

08:00-10:00

35-35

08:00-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I

61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-32

11:00-13:00

34-35

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P2I 23S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • P2I 23S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I

61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-32

13:00-14:00

34-35

13:00-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P2I 23S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • P2I 23S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I

61 Laborategiko p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

15:00-16:00

21-21

15:00-17:00

23-23

15:00-17:00

25-25

15:00-17:00

27-27

15:00-17:00

29-29

15:00-17:00

32-32

15:00-17:00

34-34

15:00-17:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
  • S1I 6L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I