XSLaren edukia
Instalazio eta Makina Termikoak
- Ikastegia
- Bilboko Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Ingeniaritza Mekanikoko Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 22.5 |
Ordenagailuko p. | 15 | 22.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Ikasgai honen helburua potentziako sistema termikoak, hozte-sistemak eta instalazio termikoak aztertzea da. Zehazki, gaitasun hauek garatu behar dira:
Aurreko ikasturteetako ikasgaietan eskuratutako ezagutzak potentzia-sistemetan, airearen eta motorren tratamenduan eta hozte-sisteman aplikatzea, egoera berrietara egokitzeko aldakortasun handia ematen duten ariketa praktikoen bidez.
Ingeniaritza mekanikoaren arloko ezagutzak, trebetasunak eta trebetasunak komunikatzea eta transmititzea.
Erraz erabiltzea hainbat adierazpen-modu, hala nola grafikoak, taulak, diagramak edo formulazioak, bai informazioa ateratzeko, bai emaitzak adieraztean erabiltzeko.
ZEHARKAKO GAITASUNAK
C10 - Hizkuntza anitzeko eta diziplina anitzeko ingurune batean lan egiteko gaitasuna.
C13 - Metodologia zientifikoaren berezko estrategiak aplikatzea: egoera problematikoa kualitatiboki eta kuantitatiboki aztertzea, hipotesiak eta irtenbideak planteatzea ingeniaritza industrialaren berezko ereduak erabiliz, espezialitate mekanikoa
GAITASUN ESPEZIFIKOAK
TEM3 - Ingeniaritza termikoari buruzko ezagutza aplikatuak.
IKASKETA EMAITZAK:
- Ingeniaritza termikoari eta termodinamikari buruzko ezagutza aplikatuak potentziako eta hozteko sistema termikoei aplikatzea, egoera berrietara egokitzeko aldakortasun handia emango duten ariketa praktikoen bidez.
- Ingeniaritza termikoaren arloko ezagutzak, trebetasunak eta trebetasunak komunikatzea eta transmititzea
- Taldean lan egitea lankideekin batera ingeniaritza termikoko esperimentazioaren arloko lankidetza-lanei ekiteko, proposamenak eginez, ideiak eztabaidatuz eta dagozkion ekintzak gauzatuz.
- Instalazioen eta makina termikoen arloan nahitaez bete beharreko zehaztapenak, arautegiak eta arauak maneiatzeko gaitasuna.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Instalazio eta Makina Termikoak irakasgaiaren planteamendua FUNDAMENTOS DE TERMODINÁMICA TÉCNICA (Shapiro Moran) Reverte 2 Edición liburuan oinarrituta egin da. 2005. Ikasgaiaren gai-zerrenda honako hau da:
1. GAIA. BERO-TRUKAGAILUAK
2. GAIA. LURRUN-TURBINAK DITUZTEN ZENTRALAK
3. GAIA. ZENTRALAK GAS-TURBINEKIN
4. GAIA. LURRUN-GASAREN ZIKLO KONBINATUAK
5. GAIA. AIRE HEZEA ETA PSIKROMETRIA
6. GAIA. HOZTE INSTALAZIOAK
7. GAIA. ERREKUNTZA
8. GAIA. BARNE-ERREKUNTZAKO MOTOR ALTERNATIBOAK
MetodologiaToggle Navigation
Klase magistraletan, kontzeptu teorikoak azalduko dira Power Pointeko aurkezpenen bidez edo zuzenean arbelean. Ikasleak apunteak hartu eta osatu beharko ditu, gomendatutako oinarrizko bibliografia kontsultatuz. Eduki teorikoa barneratzeko, GA-etan 2-3 ariketa egiten dira, eta irakasleak, arbelera ateratzen den ikasleren batek edo talde txikietan lan egiten duen ikasleren batek ebatzi ditzake.
Lana "irakaskuntza motak" puntuan adierazitako gelatik kanpo egin behar dela azpimarratu da, irakasgaia behar bezala aprobetxatzeko.
Ikasleek erakutsi beharko dute aurreikusitako ikaskuntzaren emaitzak lortu dituztela, honako ataza hauen bidez:
1. ZEREGINA.
Gai bakoitzean 2-3 ariketa proposatzen dira, ikasleek modu autonomoan edo kooperatiboan lan egin dezaten eta, horrela, ebatzitako arazoen bilduma zabal dezaten. Arazoen emaitzak errazten dira.
2. ZEREGINA.
EES programaren laguntzaz, 8 ordenagailu-praktika egiten dira, aurrez ikasgelako praktiketan egindako ariketak konputazionalki ebazteko. Softwareari esker, ikasleek erraz egin ditzakete kalkulu parametrikoak edo diseinukoak.
- GO1 EES programarako sarrera egingo da; praktika hori izango da ebaluatu gabeko bakarra.
- GO2: Bero-trukagailuen ariketak egingo dira.
- GO3 eta GO4 lurrun-turbinen ariketak egingo dira.
- GO5: gas-turbinen ariketak egingo dira.
- GO6: aire hezeko ariketak egingo dira.
- GO7 hozte-zikloetako ariketak
- GO8 barne-errekuntzako motorren ariketak
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Garatu BEHARREKO PROBA IDATZIA arazo eta gai teorikoz osatuta egongo da eta azken notaren % 80 izango da. Irakasgaia gainditzeko, idatzizko proban gutxienez % 50 lortu beharko da. Eskatutako gutxienekora iristen ez bada, aktetan idatzizko probaren oharra agertuko da.
AZKEN OHARRA: IDATZIZKO PROBA (% 80) + ORDENAGAILUKO PRAKTIKAK (EES) ( % 20)
Praktikak lauhilekoan zehar ebaluatuko dira, bertaratzen diren eta proposatzen diren jarduerak behar bezala gauzatzen diren kontuan hartuta, eta azken notaren % 20 izango dira.
Praktika-saioetara joan ez diren edo saio horiek bertan behera utzi dituzten ikasleek, idatzizko azterketaren egun berean, proba gehigarri bat egin ahal izango dute ikasgaiaren zati horri dagozkion gaitasunak ebaluatzeko.
Irakasgaia gainditzeko idatzizko azterketa gainditu behar da.
Idatzizko azterketa eteten bada, baina ordenagailuko azterketa gainditzen bada, nota partzial hori aparteko deialdirako gordeko da.
Idatzizko azterketak ebaluatzeko irizpideak:
- Enuntziatua ulertzea eta arazoa planteatzea
- Azaldutako kontzeptuak aplikatzea eta horiek adierazpen analitikoen bidez kuantifikatzea – Ikasturtean erabilitako diagramak eta taulak maneiatzea
- Emaitzak lortzea
- Lortutako balioak aztertzea eta justifikatzea
GHEen azterketarako ebaluazio-irizpideak:
- Enuntziatua ulertzea eta arazoa planteatzea
- Azaldutako kontzeptuak aplikatzea
- GHEaren erabilera praktikoa
- Emaitzak lortzea
- Lortutako balioak aztertzea eta justifikatzea
Azterketa ofizialera aurkeztu ezean deialdiari uko egiten zaiola ulertuko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
- J.M. Moran, H.N. Shapiro. "Fundamentos de Termodinámica Técnica". Ed Reverté, 2005 (2ª ed. en castellano y euskera- 4ª ed. original)
- Y.A. Çengel, M. A. Boles. "Termodinámica". Ed. Mac Graw Hill, 2015 (8ª edición)
- F. Payri,, J.M. Desantes. "Motores de combustión interna alternativos". Ed. Reverté, 2011
- Y.A. Çengel, A.J. Ghajar. “Transmision de calor y masa. Fundamentos y aplicaciones”. Ed. Mac Graw Hill, 2011 (8ª edición)
- Software: EES ("Engineering Equation Solver") Se suministrará ejecutable de instalación (licencia para un curso académico) y manual por medio del aula virtual
- Tablas y diagramas de propiedades termodinámicas de diversas sustancias. Se suministrarán por medio del aula virtual
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
"Nahitaez erabili beharreko materialak" atalean aipatutako bibliografia.
- R.W. Haywood."Ciclos Termodinámicos de Potencia y Refrigeración". Ed. Limusa, 2000
- M. Muñoz, J.A. Rovira. "Máquinas Térmicas". Ed. UNED, 2011
- J.M. Pinazo Ojer, A. García Lastra. "Psicrometría". Ed. Atecyr, 2009
- E. Torrella. "Frío Industrial. "Métodos de Producción". Ed. A. Madrid Vicente (AMV), 2010
Gehiago sakontzeko bibliografia
- J.M. Sala. "Cogeneración". Ed. Universidad del Pais Vasco, 1999
- J.A. Carta, R. Calero, A. Colmenar, M.A, Castro, E. Collado "Centrales de Energías Renovables". Ed. Pearson - UNED, 2013
- "Técnicas de conservación de energía en la industria". Ed. Ministerio de Inddustria y Energía, 1982
- P.V. Quiles. "Fundamentos de Energía Solar para ACS y Climatización". Ed. Atecyr, 2015
- G. Llopis, V. Rodrigo. "Guía de la Energía Geotérmica". Ed. FENERCOM
- "Guía técnica. Instalaciones de Biomasa térmica en Edificios". Ed. IDAE, 2009
- ASHRAE Handbooks
- Código Técnico en la Edificación - Capítulo: Ahorro de Energía (CTE - Cap. HE)
- Reglamento de Instalaciones Térmicas en la Edificación (RITE)
Aldizkariak
Energy
Energy Conversion and Management
Applied Thermal Engineering
International Journal of Refrigeration
ASHRAE Transactions
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-32 | 12:00-14:00 | ||||
34-35 | 12:00-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P3I 7A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P3I 7A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-32 | 13:00-14:00 | ||||
34-35 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P3I 7A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P3I 7A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 09:00-10:00 | ||||
22-22 | 09:00-11:00 | ||||
24-24 | 09:00-11:00 | ||||
26-26 | 09:00-11:00 | ||||
28-28 | 09:00-11:00 | ||||
30-31 | 09:00-11:00 | ||||
35-35 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P4I 8I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 8I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 8I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 8I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 8I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 8I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 8I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 10:00-11:00 | ||||
21-21 | 09:00-11:00 | ||||
23-23 | 09:00-11:00 | ||||
25-25 | 09:00-11:00 | ||||
27-27 | 09:00-11:00 | ||||
29-29 | 09:00-11:00 | ||||
32-32 | 09:00-11:00 | ||||
34-34 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P5I 6I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 6I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 6I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 6I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
01 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 11:00-12:00 | ||||
22-22 | 10:00-12:00 | ||||
24-24 | 10:00-12:00 | ||||
26-26 | 10:00-12:00 | ||||
28-28 | 10:00-12:00 | ||||
30-30 | 10:00-12:00 | ||||
31-31 | 10:00-12:00 | ||||
35-35 | 10:00-12:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P4I 8I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 6I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-32 | 12:00-14:00 | ||||
34-35 | 12:00-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P3I 13A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P3I 13A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-32 | 13:00-14:00 | ||||
34-35 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P3I 13A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P3I 13A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 09:00-10:00 | ||||
22-22 | 08:00-10:00 | ||||
24-24 | 08:00-10:00 | ||||
26-26 | 08:00-10:00 | ||||
28-28 | 08:00-10:00 | ||||
31-31 | 08:00-10:00 | ||||
34-34 | 08:00-10:00 | ||||
35-35 | 08:00-10:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P5I 6I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 6I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 6I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 6I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 6I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 6I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 6I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 6I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 10:00-11:00 | ||||
21-21 | 09:00-11:00 | ||||
23-23 | 09:00-11:00 | ||||
25-25 | 09:00-11:00 | ||||
27-27 | 09:00-11:00 | ||||
29-29 | 09:00-11:00 | ||||
32-32 | 09:00-11:00 | ||||
34-34 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P5I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 6I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I