XSLaren edukia

Ingeniaritza Termikoa

Ikastegia
Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Industria Kimikaren Ingeniaritzako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Ingelesa

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Laborategiko p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation



Ikasgaiaren helburua sistema termikoen energia-trukeak eta bero-transferentziako mekanismoak ulertzea, aztertzea eta aztertzea da.

• Ikasgaia egin ondoren ikasleek lortu beharreko ikaskuntzaren emaitzak honako hauek dira:

• Energia-balantzeak modu arrazoituan aplikatzea instalazio termikoak osatzen dituzten ekipo nagusietan.

• Ekipo eta instalazio termikoak bigarren printzipiotik eratorritako erremintekin aztertzea eta emaitzak aurrezpen eta efizientzia energetikoari dagokionez interpretatzea.

• Beroa transmititzeko moduak identifikatzea eta aztertzea, eta gogoeta egitea beroa transmititzeko tasa handitzeko edo murrizteko izan daitezkeen bideei buruz.

• Erraz maneiatzea irudikatzeko hainbat modu, hala nola grafikoak, taulak, diagramak edo formulazioak, bai informazioa ateratzeko, bai emaitzak adierazteko.

• Talde-lana, prozesu zabalagoei ekiteko. Lan-hipotesiak planteatzea, analisirako eredu egokiak hautatzea, prozedura sistematikoak diseinatzea hautatutako parametroen eragina zehazteko, eta emaitzak interpretatzea, iruzkin edo ondorio egokiak emanez.

• Jarrera sortzailea erakustea, proposatutako arazoei buruzko ideiak defendatuz eta aurka eginez, eta ekarpen eta kritika konstruktiboak eginez.





Honako eskumen hauek lantzen dira:



C3- Oinarrizko gaien eta gai teknologikoen ezagutza, metodo eta teoria berriak ikasteko gaitasuna emango diena, eta egoera berrietara egokitzeko moldakortasuna emango diena.



C4- Industria-ingeniaritzaren arloan arazoak ekimenez, erabakiak hartuz, sormenez, arrazoibide kritikoz eta ezagutzak, trebetasunak eta trebetasunak komunikatzeko eta transmititzeko gaitasuna.



C13- Metodologia zientifikoaren berezko estrategiak aplikatzea: egoera problematikoa kualitatiboki eta kuantitatiboki aztertzea, hipotesiak eta irtenbideak planteatzea industria-ingeniaritzaren berezko ereduak erabiliz.



C14- Taldean eraginkortasunez lan egitea, industria-ingeniaritzaren esparruan erabakiak hartzeko gaitasunak eta ezagutzak integratuz.



CRI1 - Termodinamika aplikatuari eta bero-transmisioari buruzko ezagutzak. Oinarrizko printzipioak eta horiek ingeniaritzako arazoak ebazteko aplikatzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation



1. gaia.- Sarrera: termodinamikaren oinarrizko kontzeptuak



2. gaia.- Energia eta Termodinamikaren Lehen Legea.



3. gaia.- Substantzia garbien analisia



4. gaia.- Sistemen azterketa energetikoa.



5. gaia.- Termodinamikaren bigarren printzipioa



6. gaia.- Entropia. Entropia-balantzeak.



7. gaia.- Bero-transmisioaren oinarrizko kontzeptuak.



8. gaia.- Eroapen bidezko bero-transmisioa,



9. gaia.- Beroa konbekzio bidez transmititzea.



10. gaia.- Erradiazio bidezko bero-transmisioa.

MetodologiaToggle Navigation



Ikasketa Kooperatiboaren (AC) eta Arazoetan Oinarritutako Ikaskuntzaren (ABP) metodologiak erabiliko dira irakasgaiaren gaitasunak garatzeko eta ikaskuntza-helburuak lortzeko, ikaslea bere ikaskuntza-prozesuan modu aktiboan inplikatzea ahalbidetzen duen metodologia baita.



Irakaskuntza, bai eskola magistraletan, bai ikasgelako praktiketan, ikasleekin elkarlanean egingo da, ikasleek 3/4 ikasleko taldeetan lan egin dezaten. Lehenengo zatiak gaiaren azalpen bat izango du gehienetan, eta, ondoren, azalpen horien edukiak landuko dira problemak ebatziz.



Ikasgaian zehar, ikasleek aztertzen ari den gaiari lotuta planteatzen diren arazoak konpondu beharko dituzte, eta lortutako irtenbideak modu kritikoan aztertu beharko dituzte, horretarako proposamen arrazoituak proposatuz.



Laborategian jasotako datu esperimentaletan oinarrituta, ikasleek sistema termodinamikoen eta bero-transferentziako fenomenoen portaera erreala aztertu ahal izango dute. Portaera termodinamikoa kalkulatzeko eta aztertzeko, EES softwarea erabiliko da, eta beroa transferitzeko mekanismoak aztertzeko, ANSYS FLUENT softwarea.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation



ETENGABEKO EBALUAZIOA nahitaezkoa izango da, behar bezala justifikatzen duten ikasleentzat izan ezik. Honako hauek izango dira:



1- Atazak eta entregagaiak, guztizkoaren % 40ko balorazio bateratuarekin. Hainbat metodologia landuko dira, hala nola alderantzizko gela, lan kooperatiboa, arazoak konpontzea. Etengabeko ebaluazioan irakasgaia gainditzeko, ikasleak 10etik 4 baino gehiago izan beharko ditu.



2- Laborategiko praktiken txostenak, guztizkoaren % 30eko balorazio bateratuarekin. Etengabeko ebaluazioan irakasgaia gainditu ahal izateko, ikasleak 10etik 4 baino gehiago izan beharko ditu atal honetan.



3- Idatzizko azterketa teoriko-praktikoa: balorazioa guztizkoaren % 30ekoa izango da. Ariketa praktikoak eta atal teoriko bat izango ditu, garatu beharreko galderez eta/edo galdera laburrez edo test motaz osatua. Etengabeko ebaluazioan irakasgaia gainditzeko, ikasleak 10etik 4 baino gehiago izan beharko ditu.





Araudiaren* arabera eskatu duten ikasleentzat, etengabeko ebaluazioan parte ez hartzea, eta zereginetan edo entregagarrietan 10etik 4 lortu ez dutenentzat:



1- Irakasgaiaren programako ikasgai osoaren idatzizko azterketa teoriko-praktikoa. Balorazioa guztizkoaren % 70ekoa izango da. Ariketa praktikoak eta atal teoriko bat izango ditu, garatu beharreko galderez eta/edo galdera laburrez edo test motaz osatua. Ikasleak 10etik 5eko kalifikazioa lortu beharko du ariketa informatika-gelan egin ahal izateko.



2- Azterketaren egunean, ikasleek laborategiko praktikei dagozkien txostenak aurkeztu beharko dituzte, eGelan jasotako informazioaren arabera. Guztizkoaren % 30eko balorazioa izango du. Ikasleak 10etik 5eko kalifikazioa lortu beharko du irakasgaia gainditu ahal izateko.





* Nolanahi ere, ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatuak izateko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duten ala ez alde batera utzita. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lau hilean behingo irakasgaietan, lauhileko edo ikasturtearen hasieratik aurrera, hurrenez hurren, ikastetxeko egutegi akademikoaren arabera.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation


eGelan eskuragarri dauden ikasgaiaren apunteak.
Propietate-taulak
EES eta ANSYS FLUENT programak
Gai bakoitzaren azalpenean, irakasgaia garatzeko instalatutako edo eskuragarri dauden beste programa batzuk adieraziko dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

TERMODINÁMICA. YUNUS A. ÇENGEL. Mc Graw Hill. 7ª ed. y anteriores

FUNDAMENTOS DE INGENIERÍA TERMODINÁMICA- Moran - Shapiro

INGENIARITZA - TERMIDINAMIKAREN OINARRIAK - Moran - Shapiro

TRANSFERENCIA DE CALOR Y MASA - Cengel, 4ª ed. y anteriores

TERMODINAMICA PARA INGENIEROS - Schaums (problemas)

Gehiago sakontzeko bibliografia

ASHRAE: Fundamentals

Aldizkariak

International Journal of Fluid Power. Taylor & Francis Online
Applied Thermodynamics. USA
Heat Transfer Engineering. USA

TaldeakToggle Navigation

16 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

46 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

66 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala