Liburuak
Diaz de Gereñu, L., Manterola, I. & Garcia-Azkoaga, I. (arg.) (2021), Euskara oinarri eta eleaniztasuna helburu. Hizkuntzen garapena eta erabilera aztergai. Bilbao: UPV/EHUko argitalpen zerbitzua. Servicio editorial de la UPV/EHU. ISBN: 978-84-1319-342-7.
Goirigolzarri, J., Landabidea, X. & Manterola, I. (2017), Euskararen biziberritzea: marko, diskurtso eta praktika berriak birpentsatzen. Bilbo: UEU.
Manterola, I. & Berasategi, N. (2011), Hizkuntza gutxituen erronkak [Retos de lenguas minorizadas]. Bilbo: UEU. 150 pp. ISBN: 978-84-8438-376-5. [PDF]
Aldizkariak (hautatuak)
Manterola, I. & Rodriguez-Aguirre, A. (2024). Basque-French “Grand Oral” assessment in Basque immersion education. Analysis of high school students’ bilingual strategies. Journal of Immersion and Content-Based Language Education.
Garcia-Ruiz, M., Manterola, I., Ortega, A. (2024). Parental ideologies in multilingual Family Language Policies in the Basque Autonomous Community. Sociolinguistic Studies Vol. 18, No. 1-2. Special Issue: Family as a language policy regime: Agency, negotiation and local practices (Guest Editors: Anik Nandi & Anastassia Zabrodskaja). 59-79.
Manterola, I. & Aldekoa, A. (2023). Expérimentation d’une séquence didactique trilingue en contexte immersif en basque: des éléments pour un dialogue avec la règle du sept de la sociodidactique des langues. Calidoscopio, 21(1), 21–41.
Uranga Arakistain, B. & Manterola, I. (2023). Haurren euskarazko sozializazioa Zumaian. Bat Soziolinguistika Aldizkaria, 129, 2023 (4), 117-150.
Nandi, A., Kasares, P. & Manterola, I. (2023). Countering government’s low-intensity language policies on the ground: family language policies in Castilian-Spanish dominated Galicia and Navarre. Critical Inquiry in Language Studies, 354-378.
Munarriz Ibarrola, A., Diaz de Gereñu, L., Manterola, I. (2022). La escritura de la reseña científica y su enseñanza en la universidad: análisis de las capacidades del alumnado novel. Lenguaje y textos, 55, 1-12.
Goirigolzarri Garaizar, J., Marko, I., & Manterola, I. (2021). e5: euskararen komunitatearen garapenerako marko interpretatibo berria. Fontes Linguae Vasconum, (132), 473-495.
Flors-Mas, Aveŀlí & Manterola, I. (2021). Els models lingüístics de l’educació obligatòria a la Comunitat Autònoma Basca i a Catalunya: una visió comparada. Revista de Llengua i Dret, Journal of Language and Law, 75, 27-45.
Ingelesezko bertsioa: Flors-Mas, Avel·lí and Manterola, I. (2021). The linguistic models of compulsory education in the Basque Autonomous Community and in Catalonia: a comparative view. Revista de Llengua i Dret, Journal of Language and Law, 75, 27-45.
Manterola, I., Diaz De Gereñu, L. & Almgren, M. (2020). Grammar and text production in secondary education teaching materials of Basque, Spanish and English: reflections on an integrated didactics of languages. Didacticae: Revista de Investigación en Didácticas Específicas, 8, 26-39.
Aldekoa, A., Manterola, I. & Idiazabal, I. (2020), A trilingual teaching sequence for oral presentation skills in Basque, Spanish and English. The Language Learning Journal, Volume 48, 2020 - Issue 3: Endangered and minority language pedagogy. 259-271.
Reyna-Muniain, F., Manterola, I. & Nandi, A. (2019), Educación plurilingüe con lenguas minoritarias en contextos de diáspora y su impacto en las políticas lingüísticas en familias neohablantes el caso del gallego en Argentina. Lengua y Migración / Language and Migration, 11:2 (2019), 107-134.
Manterola, I. (2018). Euskararen erabilera irakasteko objektu eta baliabide didaktikoak hiztun komunitatea garatzeko aktibo gisa. Hermes, 60, 64-67.
Garcia-Azkoaga, I. & Manterola, I. (2016), Las secuencias didácticas de lengua: una encrucijada entre teoría y metodología. Calidoscópio, Vol. 14, n. 1, p. 46-58. [PDF]
Manterola, I. & Almgren, M. (2015). Quelques traits du développement du basque L2 en contexte de revitalisation de la langue à travers l'immersion scolaire. Revue suisse des sciences de l'éducation, 37 (1) 2015, 24-42.
Manterola, I. (2014). Bilingual education searching for promising didactic proposals. Frontiers in Psychology. 5:1359.
Manterola, I., Idiazabal, I. & Almgren, M. (2013). Basque L2 development in immersion school settings. International Journal of Bilingualism, 17(3), 375–391.
Idiazabal, I. & Manterola, I. (2009). Euskal eredu elebidunak, murgilketa eta hizkuntzen irakaskuntza integratua: kontzeptuen berrikusketa. Euskera, 54, 2-1. 463-504. [PDF]
Liburu kapituluak (hautatuak)
Manterola, I. (2024). Hacia una revisión del estatus didáctico del castellano en los dispositivos plurilingües para la escolarización en euskera. In Bier, A. & Lasagabaster, D. (Ed.), El fomento del multilingüismo en contextos con lenguas minorizadas. Servicio Editorial de la UPV/EHU. 85-106.
Manterola, I., Rodriguez-Aguirre, A., Sarasua, M. & Elosegui, R. (2023). Seaskako ikastoletako murgilketa ereduan hizkuntzen trataera bateraturantz. In Olçomendy, A., Etxeberria, U., Lascano, B. & Elizalde, A. (arg.), Lapurdum, 2023 XXIV, Jone Casenaveren omenez. Mélanges offerts à Jon Casenave. 2. Tomoa. 235-251.
Nandi, A., Garcia-Ruiz, M. & Manterola, I. (2023). Reclaiming Voice through Family Language Policies: Parental (Socio)linguistic Citizenship in Castilian-Spanish Dominated Multilingual Settings. In J. Gspandl, C. Korb, A. Heiling & E.J. Erling (Ed.), The Power of Voice in Transforming Multilingual Societies. Bristol: Multilingual Matters.
Ortega, A. & Manterola, I. (2022). 40 años de revitalización del euskera: investigación y cultura lingüística. In E. Eggert & B. Peter (Ed.), Kultur(en) der regionalen Mehrsprachigkeit / Culture(s) du plurilinguisme régional / Cultura(s) del plurilingüismo regional. Kontrastive Betrachtung und Methoden ihrer Untersuchung und Bewertung. Frankfurt: Peter Lang. p. 267-307. ISBN: 9783631884218. DOI: 10.3726/b19963.
Nandi, A., Manterola, I., Reyna-Muniain, F. & Kasares, P. (2022). Effective family language policies and intergenerational transmission of minority languages. Parental Language Governance in Indigenous and Diasporic Contexts. In M. Hornsby & W. McLeod (Eds.), Transmitting Minority Languages: Complementary Reversing Language Shift Strategies. Cham (Suisse): Palgrave (Palgrave Studies in Minority Languages and Communities).
Lascano, B. & Manterola, I. (2021), Mattin Zaku eta Centellita/Étincelle: D ereduko haurren garapen elebiduna aztergai. In L. Diaz de Gereñu, I. Manterola & I. Garcia-Azkoaga (arg.), Euskara oinarri eta eleaniztasuna helburu. Hizkuntzen garapena eta erabilera aztergai. Bilbo: UPV/EHU. 163-179. ISBN: 978-84-1319-342-7.
Manterola, I. (2020), Ahozko euskararen irakaskuntzarako irakasleen prestakuntza: berrikuntza didaktikoa eta soziala? In D. Krajewska, E. Santazilia & E. Zuloaga (Ed.), Fontes Linguae Vasconum 50 urte: ekarpen berriak euskararen ikerketari. Nuevas aportaciones al estudio de la lengua vasca. Iruñea: Nafarroako Gobernua. 405-420. 978-84-235-3561-3.
Manterola, I. (2020), Euskararen komunitatearen garapena e5 egitasmoaren bidez. In Artiagoitia, X., Camino, I. Epelde, I. & Ulibarri, K. (Ed.), Eibartik Zuberoara euskalkietan barrena. Koldo Zuazo irakaslearen omenez. Bilbo: UPV/EHU. 497-509. ISBN: 978-84-1319-266-6.
Manterola, I. (2019), A Study of Recipes Written by Basque L2 Immersion Students: Any Evidence for Language Revitalization? In Yigitoglu, N. & Reichelt, M. (eds.), L2 Writing Beyond English. Bristol: Multilingual Matters. 117-134.
Pardina, A. & Manterola, I. (2019). D ereduan euskaldundutako eremu mistoko gazte nafarren hizkuntza jarrerak eta identitateak. In Arbelaitz, O., Etxeberria, U. Latatu, A. & Ormaetxebarria, M.J. (Arg.), III. Ikergazte. Nazioarteko ikerketa euskaraz. Kongresuko artikulu bilduma. Giza zientziak eta artea. Bilbo: UEU.115-120.
Garcia-Ruiz, M., Manterola, I. & Ortega, A. (2019). Euskararen erabilera sustatzeko ideologia eta estrategiak D ereduko gurasoen hizkuntza politika eleaniztunetan. In Arbelaitz, O., Etxeberria, U. Latatu, A. & Ormaetxebarria, M.J. (Arg.), III. Ikergazte. Nazioarteko ikerketa euskaraz. Kongresuko artikulu bilduma. Giza zientziak eta artea. Bilbo: UEU.107-114.
Manterola, I. & Almgren, M. (2017). L'enjeu de la scolarisation en basque: différentiation selon les contextes sociolinguistiques et pratiques des élèves. Bulletin VALS-ASLA, 2017-II, Nº spécial. Elmiger, D., Racine, I. & Zay, F. (Eds.), Processus de différenciation: des pratiques langagièresà leur interprétation sociale, 63-75.
Manterola, I. (2017), Récupération linguistique, révitalisation linguistique. In Rispail, M. (dir.), Abécédaire de sociodidactique. 65 notions et concepts. Saint-Etienne: Presses Universitares de Saint-Etienne.110-111.
Idiazabal, I., Manterola, I. & Diaz de Gereñu, L. (2015). Objetivos y recursos didácticos para la educación plurilingüe. In Garcia-Azkoaga, I. & Idiazabal, I. (eds.), Para una ingeniería didáctica de la educación plurilingüe. Bilbao: UPV/EHU. 39-59.
Manterola, I. (2015). Gaztelania H1 eta H2ren garapena 5 eta 8 urte artean: ipuinetako aditz kohesioa aztergai. In Ezeizabarrena, M.J. & Gomez, R. (eds.). Eridenen du zerzaz kontenta. Sailkideen omenaldia Henrike Knörr irakasleari (1947-2008). Bilbao: UPV/EHU. 535-552.
Manterola, I. (2013). And if we add the didactics of language leg to the table? In VVAA, Talking pupils. The Arrue Project 2011. Research results and contributions of experts. Vitoria-Gasteiz: Gobierno Vasco-Eusko Jaurlaritza.
Manterola, I. & Almgrem, M. (2013). Las grandes líneas de progresión de los aprendizajes lingüísticos en la escolarización en euskera. In J. Dolz & I. Idiazabal (eds.), Enseñar (lenguas) en contextos multilingües. Bilbao: UPV/EHU. 217-240. ISBN: 978-84-9860-838-0. [PDF]
Almgren, M., Idiazabal, I., Beloki, L. & Manterola, I. (2008). Acquisition of Basque in successive bilingualism: data from oral storytelling. In P. Siemund & N. Kintana (eds.), Language Contact and Contact Languages. Amsterdam: John Benjamins: 239-259. ISBN: 978 90 272 1927 5.