XSLaren edukia

Sormena II

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Publizitateko eta Harreman Publikoetako Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2024/25
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3958.5
Ordenagailuko p.2131.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Ikasgai oso praktikoa da, kreatibitatearen eguneroko profesioarekin estu lotua:



- Komunikazio publizitarioaren arazoei irtenbide originalak aurkitzea, orri zuriaren beldurra gaindituz.



- Ideazio fasean eta kanpaina publizitarioen aurkezpen eta defentsan lotsagatik edo huts egiteko beldurragatik sortutako muga gainditzea.



- Formatu, euskarri, plataforma eta korronte sortzaileak ezagutuz, ideia bilaketan ustez konponezinak diren egoerak desblokeatzea.



Publizitate piezen eraginkortasun komunikatiboa baloratzen jakitea, testual, estetiko eta bisual aspektuak kontuan hartuz.



GAITASUN OROKORRAK



G002 - Teoria eta tresna metodologikoak praktikara aplikatzea komunikazio prozesu eta testuinguru desberdinetan.



G003 - Komunikazio arazoen konponbiderako ikuspegi sortzaile berriak sintetizatzea, garatzea eta aplikatzea.



G004 - Gertaerak, prozesu sozialak, testuak eta komunikazio proiektuak modu kritikoan aztertzea, interpretatzea, azaltzea eta baloratzea.



G005 - Proiektuak, lorpenak eta lanaren eta ikerketaren emaitzak argudiatuta, modu arinean eta eraginkorrean komunikatzea eta azaltzea, publizitate eta harreman publikoetako genero, formatu eta komunikabide desberdinetan.



G006 - Talde-lanaren parte-hartzea, kudeaketa eta optimizazioarekin lotutako trebetasunak eta gaitasunak garatzea, irizpide informatuak aplikatuz erabakien hartzean eta emaitzen ebaluazioan.



G007 - Trebetasunak aplikatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak erabiltzea publizitate eta harreman publikoetako komunikazio edukiak eta prozesuak garatzeko eta, oro har, informazioa lantzeko.



G009 - Publizitate eta harreman publikoen arloko lanbide profil desberdinen lanaren errealitatera hurbiltzeko, merkatuak eskatzen dituen entornuak eta lan errutinak ezagutzea eta esperientzia eskuratzea.



G010 - Informazioa eta dokumentazioa iturri desberdinetan bilatzea, hautatzea, hierarkizatzea eta aztertzea, edukia narrazio forma eta estrategia desberdinetara egokituz.



OINARRIZKO GAITASUNAK



OG2 - Ikasleek jakintza aplikatzea beren lan edo bokazioan modu profesionalean, eta argumentuak egiteko eta arazoak konpontzeko gaitasunak izatea, beren ikasketa arloan ohikoa den bezala.



OG3 - Ikasleek gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten epaiak emateko gaitasuna izatea, (normalean beren ikasketa arloan) datu esanguratsuak biltzeko eta interpretatzeko.



OG4 - Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta irtenbideak transmititzeko gai izatea, bai publiko espezializatuari bai ez-espezializatuari.



OG5 - Ikasleek autonomia maila handiarekin ikasketak aurrera eramateko beharrezkoak diren ikaskuntza trebetasunak garatu izana.





ZEHARKAKO GAITASUNAK



ZG1 - Autonomia eta autoerregulazioa.



ZG5 - Informazioaren kudeaketa eta hiritartasun digitala.



ZG6 - Berrikuntza eta ekintzailetza.



ZG8 - Talde-lana.





GAITASUN ESPEZIFIKOAK



- Komunikazio kanpainak sortzeko, planifikatzeko, gauzatzeko eta ebaluatzeko gaitasuna.



- Publizitate komunikazioko kanpainak ahoz zein idatziz defendatzeko gaitasuna eta trebetasuna.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Programa teorikoa



BLOKEA I: NON DAUDE ETA ZER DIRA IDEIAK



Gaia 1. Giza burua.



Gaia 2. Sorkuntza kontzeptua: ikerketa ikuspegiak eta pentsamendu estiloak.



BLOKEA II: NOR DAUZKA IDEIAK ETA NOLA SORTZEN DIRA



Gaia 3. Pertsonekide sorkorra: gaitasunak eta ahalmenak.



Gaia 4. Sorkuntza prozesua: faseak.



BLOKEA III: IDEIEN SORTZEA



Gaia 5. Teknika sortzaileak.



Gaia 6. Sorkuntza eta komunikazio persuasiboa.



BLOKEA IV: SORPRESAK



Gaia 7. Sari motak eta briefing motak.



Gaia 8. Sarietara aurkeztea eta aukera izatea: kasu azterketa.



BLOKEA V: PORTFOLIOA



Gaia 9. Portfolioa tresna profesional gisa.



Gaia 10. Portfolioaren konfigurazioa eta ezaugarriak.





Programa praktikoa



Lauhileko osoan talde eta bikotezko ariketa desberdinak burutuko dira, batez ere estatu eta nazioarteko lehiaketetako briefing errealen ebazpena.



Lauhileko osoan, irakasleek proposatutako lanak portfolio pertsonalaren barruan sartu egingo dira. Komunikazio publizitarioan eta estetiketan eguneko joerak irudikatuko dituzten piezak izango dira. Horrela, irudi finkoa eta mugimenduan eta baita idazketa publizitarra ere landuko ditugu. Kuatrimestrearen amaieran, ikasleek kuatrimestre osoan sortutako pieza guztiak gehitu beharko dituzte bere Behance online portfolio platforman.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaia bi zatitan banatzen da, eta programazio teorikoa aulako irakasle ikasketen bidez garatuko da astero. Teoria ikasteko prozesuak praktikara eragingo du, hau da, ikasitakoa praktikan aplikatuz, eta horretarako praktiketan ikasitako ezaguerak finkatuko dira. Helburua da ikasleei departamentu sortzaile baten funtzionamendua hurbiltzea, hainbat pieza egin eta lehiaketa errealen ebazpenak egin eta case study-ak sortuz.



Ikasleek sorkuntza jarduera nagusietara bideratuko dira, beraz, egitasmo horiek argitaratu beharrean marka ezberdinetarako errealitatean egiteko diru-laguntza jasoko dute. Lan horiek denbora baten barruan ebaztea beharrezkoa da eta irakasleen kontinuoko zaintzapean egitea.



Horrenbestez, proposatutako praktikak egiteak ikasleak ezagutzera ematen eta sortzaile gisa jarduteko beharrezkoak diren gaitasunak garatzea ahalbidetzen du, eta horretarako talde txikien moduan autonomoki eta sorkuntza moduan lan egitea irakasten die, komunikazioan planteatutako arazo ezberdinak ebazteko.



Gainera, taldeek nahi izanez gero, beren piezak sariak lortzeko lehiaketetan izen emateko aukera izango dute eta horrela, beste unibertsitate eta ikastetxe sortzaileetako ikasleekin neurtu ahal izango dituzte beraien sortutako kanpainak.



Astero, ikasleei aula barruan lagunduko zaie, irakasleak argibideak, estrategiak, etab. emango ditu, proiektuetan eskatutako erantzun kreatiboak egiteko. Proposatutako ariketak egiten diren bitartean, ikasleek beraien lanak aurkeztu behar izango dituzte aularen barruan, geroago irakasleak aztertuko eta ebaluatuko ditu kanpaina bakoitzaren guztiztasuna eta taldeak egin beharreko hobekuntzak.





Praktika aktibitateak



-Irakasle lekzioko ikastaroa. Teoria irakaskuntza presentiala.



-Partehartzaileko jarduera tradizionalean, aulako jarduera erabilera positiboki baloratuko da ikasleen kritika eta eztabaidarako gaitasuna kontutan hartuta. Garatuko diren jarduerak hauek izango dira:



-Publizitate bideo klasiko eta egungoak ikustea, eta haiek inguruan eztabaidak sortuko dira, baita publizitate jaialdien sariek eta sektoreko albisteetan ere.



-Talde, bikote eta banatan egindako praktika lanak proposatuko dira, beharrezkoa den moduan.



-Proiektuen aurkezpen eta defentsa.



-Tailerrak, seminarioak.





Praktika ez-presentialak



Ikastaroa gelaren barruan garatutako ikaskuntza-prozesua gelaz kanpoan egindako autonomo ikaskuntza-prozesuarekin osatuko da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasleak ebaluazio jarraia aukeratzen duenean:



Ikasgaia gaindituko da teoriaren zatiaren nota, azken lauhilekoan burutuko den idazketa probaren (balioa %20) eta praktikoaren zatiaren nota (balioa %80) batuz. Praktika horietan parte hartu beharreko ikasleak aipatu ditugun praktikak burutuz gaindituko du. Praktika horietako batzuk talde eta lankidetzan egingo dira eta beste batzuk banaka.



Ikasleak azken ebaluazioa aukeratzen duenean:



Justifikazio arrazoiei buruzkoak diren eta ikasle arau markoan (Ikasleen Ebaluazioa Araudiari buruzko Erregelamendua, ikasle arau bidezko 8. artikuluan) azaltzen denaren arabera, klaseetara ez datorren eta gelako praktikak egiten ez dituen ikasleentzat, fakultateak zehaztuak duen egun eta ordutan azterketa finala burutzea erabaki da. Horrela, proba teorikoa ( %20) eta praktikoa ( %80) egingo dira, eta horrela, ikasgaiaren ebaluazioa %100ean ebaluatu ahal izango da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak ikasleei interakziorako eskuragarri dituen edozein materiala, ikastaroa garatzen den bitartean eGela plataforma horretan, kontsulta beharrekoa izango da.

Plataforma honetan, irakaskuntzarako laguntza materiala argitaratuko da: material teorikoa, briefing-ak, kanpainen adibideak eta gaiaarekin erlazionatutako material interesgarriak.

eGela: https://egela.ehu.eus/

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BAÑOS GONZÁLEZ, Miguel (2001): Creatividad y publicidad. Ediciones del Laberinto, Madrid.



DEL RÍO, Jorge (2007): Gestión del departamento creativo. Eunsa, Pamplona.



HERNÁNDEZ MARTÍNEZ, Caridad (1999): Manual de Creatividad Publicitaria. Editorial Síntesis, Madrid.



PRICKEN, Mario (2009). Publicidad Creativa. Barcelona. Gustavo Gili.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ARDEN, Paul (2008). Pienses lo que pienses, piensa lo contrario. Madrid. Ed. Maeva.

BASSAT, Lluís (1993): El libro rojo de la publicidad. Folio, Barcelona.

BONO, Edward de (2000): Simplicidad: técnicas de pensamiento para liberarse de la tiranía de la complejidad. Paidós, Barcelona.

CASTELLBLANQUE, Mariano (2009). Manual del redactor publicitario. Ed. Esic.

CHECA GODOY, Antonio (2007): Historia de la Publicidad, Netbiblo.

EGUIZÁBAL, Raúl (1998): Historia de la publicidad. Eresma & Celeste, Madrid.

FERNÁNDEZ GÓMEZ, Jorge David (2005): Aproximación a la estructura de la publicidad. Comunicación Social, Sevilla.

KLEIM, Naomi (2001): No logo. Paidós, Barcelona.

MAHON, Nik (2010). Dirección de Arte en Publicidad. Barcelona. Gustavo Gili.

MÉNDIZ NOGUERO, Alfonso (2000): Nuevas formas publicitarias. Patrocinio, product placement, publicidad en Internet. Servicios de publicaciones de la Universidad de Málaga, Málaga.

MOLINÉ, Marçal (2000). La fuerza de la publicidad. Madrid. Ed. McGraw-Hill.

OEJO, Eduardo (1998): Dirección de arte. Eresma & Celeste, Madrid.

OGILVY, David (1985): Confesiones de un publicitario. Orbis, Barcelona.

SEGARRA, Toni (2009): Desde el otro lado del escaparate. Espasa-Calpe, Madrid.

SOLANA, Daniel (2010): Postpublicidad. Doubleyou, Barcelona.

TUNGATE, Mark. (2007): Ad Land: A Global History of Advertising. Kogan Page, Philadelphia.

Aldizkariak

Aldizkari espezializatuak eta komunitate sortzaileak:

1. Campaign http://www.campaignlive.co.uk/
2. Creative Review https://www.creativereview.co.uk/
3. Shots https://www.shots.net/
4. Adlatina http://www.adlatina.com/
5. Advertising Age http://adage.com/
6. Anuncios http://www.anuncios.com/
7. Control http://controlpublicidad.com/
8. Creativity http://creativity-online.com/
9. Lürzer’s Archive https://www.luerzersarchive.com/
10. Latin Spots https://www.latinspots.com/sp/
11. Ads of the world http://adsoftheworld.com/
12. Programa Publicidad https://www.programapublicidad.com

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00

09:00-11:00

2-15

10:30-13:00

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

10:00-13:00

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

10:00-13:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00

09:00-11:00

2-15

11:00-13:30

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:30-11:00

Irakasleak