XSLaren edukia
Ikus-entzunezko Narratiba
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Gradu Bikoitza: Ikus-Entzunezko Komunikazioa + Kazetaritza
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Ingelesa
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 32 | 48 |
Gelako p. | 28 | 42 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
GAITASUN OROKORRAK ETA OINARRIZKOAK
G001 Teoria, kontzeptu eta metodologien esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea ikus-entzunezko komunikazioaren diziplinazko eremuan.
G002 - Teoria eta tresna metodologikoak praktikan aplikatzea komunikazio-prozesu eta testuinguru desberdinetan.
G004 - Gertaerak, gizarte-prozesuak, testuak eta komunikazio-proiektuak modu kritikoan aztertzea, interpretatzea, azaltzea eta baloratzea.
G006 - Talde-lanaren parte-hartzearekin, kudeaketarekin eta optimizazioarekin lotutako trebetasunak garatzea, erabakiak hartzeko eta emaitzak ebaluatzeko irizpide informatuak aplikatuta.
G007 - Ikus-entzunezko komunikazioko eta informazioko edukiak eta prozesuak garatzeko trebetasunak aplikatzea, horretarako beharrezkoak diren teknikak, teknologiak eta baliabideak erabiltzea.
G008 - Helburuak identifikatzera eta ekintzak planifikatzera bideratutako estrategiak proiektatzea eta diseinatzea, ikus-entzunezko komunikazioko eta informazioko edukien prozesuaren garapenaren testuinguruan.
G009 - Ikus-entzunezko komunikazioaren arloko ingurune eta errutina profesionalen ezagutza eta esperientzia eskuratzea.
G010 - Hainbat iturritako informazioa bilatzea, hautatzea, hierarkizatzea eta aztertzea, edukia narrazio-modu eta -estrategietara egokituz.
CB1 - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen diren ezagutzak dituztela eta edukiak ulertzen dituztela frogatzea. Ikaskuntza maila honetatik abiatuta ikus-entzunezko ikasketa-eremuaren abangoardiako ezagutzak garatzea eta sakontzea.
CB2 - Ikasleek lortutako ezagutzak lan esparruan modu profesionalean aplikatzea, horretarako garatu dituen gaitasunak argudio profesionalak landuz, defendatuz eta arazoak konponduz frogatzea.
CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruko datuak dira), gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.
CB4 - Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak helarazi ahal izatea publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati.
CB5 - Ikasleek graduondoko ikasketei autonomia handiz ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana.
ZEHARKAKO GAITASUNAK
CT1 - Autonomia eta autoerregulazioa.
CT7 - Pentsamendu kritikoa.
CT8 - Talde-lana.
IRAKASGAIAREN GAITASUNAK:
1- Kontaketaren Teoriak dituen oinarrizko printzipioetan trebatu, ikusentzunezko testuetara egokituz.
2- Maila narratiboa aztertzerakoan erabil daitezkeen metodologia ezberdinak menperatu.
3- Azaldutako prozedura, kode, konbentzio eta irizpideak aplikatu bereziki hautatutako ikusentzunezko adibideetan.
IRAKASKUNTZA EMAITZAK
1. Ikus-entzunezko testu orok oinarri dituen printzipio narratiboak identifikatzea: egitura narratibo kanonikoa, kontakizunaren teoriek aurkezten dituzten eredu eta eskema narratiboak, testuaren egitura sakona, modu narratiboa eta denbora- eta espazio-artikulazioa.
2. Ikus-entzunezko edozein testuren analisiari oinarrizko narrazio-printzipioak aplikatzea eta testu bakoitzak artikulatzen dituen mekanismo narratiboak definitzea.
3. Edozein ikus-entzunezko testuaren mekanismo narratiboen artikulazioa modu kritikoan baloratzea, horrek edozein ikus-entzunezko narrazioaren oinarriak eraikitzeko elementu narratibo egokiak hautatzeko gaitasuna ematen baitio ikasleari.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Gaizerrenda teorikoa:
1-Kontaketaren oinarrizko kontzeptu eta ezaugarriak
2-Kontatze-teoriak: Propp eta Campbell
3-Egitura-analisia: Greimas
4-Ikuspuntua
5-Espazioa eta denbora
Praktikoa:
1- Ikasleak bere kasa ikusentzunezko kontaketa bat ikusi beharko du gai bakoitzeko
2- Gelako praktika azaldutako teoriaren arabera
3- Ikasgelaz kanpoko talde-lanak
MetodologiaToggle Navigation
Gai-zerrendaren edukiak hiru ardatzen arabera garatuko dira: eskola magistralak, aginduko diren pelikulen ikusketa eta aztertuko diren adibide zehatzak.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
EBALUAZIOA
1) Etengabeko ebaluazioa:
Azken nota ondorengo bi irizpideen ondorioa izango da:
* Gelako praktikak (%50a)
* Talde-lanak (%50a)
Ikusi beharreko kontaketen zerrenda zein praktiken edukia, talde-lanak burutzerakoan bete beharreko irizpideak eta jasotzeko data ikasturtearen hasieran edota eGelan zehaztuko dira.
2)Bukaerako probari dagokiodanez:
* Indarreko arautegiaren arabera eskatu beharko da
* Dekanotzak finkatutako egun eta orduan izango da
* Irakasgaiaren programan finkatutako edukien inguruko azterketa idatzia izango da
* Azken notaren %100a balioko du
Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu. Hala ere, azken probaren kasuan, azterketa ahozkoa izango da, aurrez aurrekoa izan beharrean, eta Collaborateren bidez egingo da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
- Irakaskuntzari laguntzeko plataforma informatikoan argitaratutako materialak (eGela)
- Irakaslearen aburuz derrigorrez ikasleak ikusi behar dituen pelikulak
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Canet, Fernando eta Prósper, Josep: "Narrativa audiovisual. Estrategias y recursos", Madrid, Ed. Síntesis, 2009
Eco, Umberto: "Seis paseos por los bosques narrativos", Barcelona, Lumen, 1996
Gaudreault, André eta Jost, François: "El relato cinematográfico", Barcelona, Paidós, 1995
Gómez Tarín, Francisco Javier: “Elementos de narrativa audiovisual. Expresión y narración”, Santander, Shangrila Ediciones, 2011.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Bordwell, David: "La narración en el cine de ficción", Barcelona, Paidós, 1996
Campbell, Joseph: "El héroe de las mil caras. Psicoanálisis del mito", México, Fondo de Cultura Económica, 2010
Chatman, Seymour: "Historia y discurso. La estructura narrativa en la novela y en el cine", Madrid, Taurus, 1990
Courtés, Joseph: "Análisis semiótico del discurso. Del enunciado a la enunciación", Madrid, Gredos, 1997
Genette, Gérard: "Figuras III", Barcelona, Lumen, 1989
Propp, Vladimir eta Mélétinski, E.: "Morfología del cuento. Las transformaciones de los cuentos maravillosos", Madrid, Fundamentos, 1985
Zunzunegui, Santos: “Analizar la narración. Introducción a las formas narrativas”, Madrid, Biblioteca Nueva, 2014
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
- MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
- NERECAN UMARAN, AMAIA
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 16:00-18:00 | 16:00-18:00 | |||
2-15 | 16:00-18:00 |
Irakasleak
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 16:00-18:00 |
Irakasleak
17 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 16:00-18:00 | 16:00-18:00 | |||
2-15 | 16:00-18:00 |
Irakasleak
17 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 16:00-18:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | |||
2-15 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
66 Teoriakoa (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 | 16:00-18:00 | |||
2-15 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
66 Gelako p.-1 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 16:00-18:00 |