XSLaren edukia
Politika Konparatua
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Politika Zientziako eta Kudeaketa Publikoko Gradua (Plan berria)
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Ingelesa
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 53 | 79.5 |
Gelako p. | 7 | 10.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
G1. Ezagutu metodo konparatua politika eta administrazio zientzietan.
G2. Sistema politikoen konparaketa politologikoaren teoria eta ikuskera metodologiko nagusiak ezagutu.
G3. Egungo sistema politikoak ezaugarritu eta sailkatzeko gaitasuna garatu, sistema bakoitzak duen antolaketa eta funtzionamenduaren arabera.
G4. Sistema politiko zehatz batzuen ezaugarri desberdinak bereiztu.
G5. Arrazonamendu kritikoa eta argudiatzeko gaitasunak garatu.
G6. Identifikatu konparaketarako tresna eta adierazle desberdinak.
ZEHARKAKO GAITASUNAK
G7. Ulertu ideologiek, interes taldeek eta mugimendu politiko-sozialek duten inpaktua prozesu politikoan eta estatu barneko eta nazioarteko gatazketan.
G8. Taldekako lana egiteko gaitasuna garatzea.
G.9. Politikari buruzko baliabide bibliografiko eta telematikoak ezagutzea eta bilatzeko eta erabiltzeko gaitasuna garatu.
G.10. Izaera akademikoa duten idatziak diseinatzeko eta burutzeko gaitasuna garatu.
G.11. Ahozko aurkezpenak diseinatzeko eta burutzeko gaitasuna garatu.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
I. Atala: Politika konparatua
1. gaia: Metodo konparatua
2. gaia: Sistema politikoen azterketa konparatuan funtsezkoak diren erakundeak eta kontzeptuak.
II. Atala: Kasu adierazgarriak perspektiba konparatuan.
3. gaia: Erresuma Batua
4. gaia: Frantzia
5. gaia: Estatu Batuak
6. gaia: Alemania
MetodologiaToggle Navigation
Eskola magistralak tartekatu dira klasean eta etxean egingo diren zenbait jarduerarekin (irakurgaiak, testu edo bideo iruzkinak, eztabaidak, aurkezpenak e.a.) praktikekin eta lan nagusiarekin. Ikasgaiaren izaera nagusia magistrala da: 5,3 kreditu eta 0,7 praktikoak".
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluaketa jarraia. Hona hemen ebaluaketa jarraiaren diseinua:
1. Egin beharreko idatzizko proba (% 50)
2. Ariketak (testa eta/edo praktikak) (%50)
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki kkasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da.
Ebaluaketa jarraia gabeko ebaluazioak honako probak jasoko ditu:
1. Garatu beharreko proba idatzia (%50)
2. Test motatako proba (%25)
3. Praktikak egitea: ariketak, kasuak (%25)
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12. puntuari jarraiki, deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.
Ebaluazio jarraiari dagokionean, azken probara ez aurkeztearekin kalifikazioa "aurkezteke" izango da. Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
ALMOND, Gabriel y POWELL, Bingham. 2008. Comparative Politics Today. A World View. 9th Edition. New York, Longman.
LIJPAHRT, Arend. 2000. Modelos de Democracia. Barcelona: Ariel.
MARKS, Gary; HOOGHE, Liesbet y SCHAKEL, Arjan J. 2008. Measuring Regional Authority. Regional & Federal Studies, 18 (2): 111-121.
REQUEJO, F. (2008). “Democracias plurinacionales y modelos federales. El modelo de federalismo plurinacional”, en Letamendia, Ahedo y Zelaia, Democracia, ciudadanía y territorialidad, Bilbao: IVAP, pp. 13-38.
SARTORI, Giovanni. 2005. Partidos y sistemas de partidos: Marco para un análisis. Madrid, Alianza.
WATTS, Ronald L. 2006. Sistemas federales comparados. Madrid, Marcial P
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
AGUILERA DE PRAT, Cesáreo R. y MARTÍNEZ, Rafael. 2000. Sistemas de Gobierno, partidos y territorio. Madrid, Tecnos.
ALCANTARA, Manuel. 1999. Sistemas Políticos de América Latina. Madrid, Tecnos.
COLOMER, Josep M. 1995. La Política Europa: Introducción a las instituciones de quince países. Barcelona: Ariel, Barcelona.
DROGUS, Carol Ann y ORVIS, Stephen. 2008. Introducing comparative politics. Concepts and cases in context. CQ Press.
GALLAGHER, Michael, LAVER, Michael y MAIR, Peter. 2006. Representative government in modern Europe. Institutions, parties and governments. Singapore: McGraw-Hill.
LANDMAN Todd. 2011. Política Comparada. Una introducción a su objeto y métodos de investigación. Madrid, Alianza.
LIJPHART, Arend (2008): Thinking About Democracy. Power sharing and majority rule in theory and practice. Nueva York: Routledge.
LIJPHART, A. (2012)Patterns of Democracy. Government Forms and Performance in Thirty-Six Countries. New Haven/London: Yale University Press.
SANCHEZ MEDERO, Gema y SANCHEZ MEDERO, Rubén. 2013. Sistemas políticos en Europa. Valencia, Tirant lo-Blanch.
SARTORI, Giovanni y MORLINO, Leonardo (eds.). 1994. La comparación en las ciencias sociales. Madrid, Alianza.
Gehiago sakontzeko bibliografia
BLAS, A. 2015. “Sezesionismoa eta erabakitze eskubidearen prezioa: Desanexioaren paradigma merkatze saiakera gisa“, Revista internacional de estudios vascos. Cuad., 11: 256-283.
CAVERO, Iñigo y ZAMORA, Tomás. 1996. Los sistemas políticos. Madrid, Universitas.
GARCÍA COTARELO, R., ROMÁN MARUGÁN, P. and MALDONADO GAGO, J., 1993. Sistemas políticos de la Unión Europea: con inclusión de Estados Unidos y Japón. 1 edn. Madrid: Universitas, D.L. 1993.
KRIESI, Hanspeter et al. 2008. West european politics in the age of globalisation: six countries compared. Cambridge: Cambridge University Press.
McGARRY J. y O’LEARY, B. (2006a): “Consociational Theory, Northern Ireland’s Conflict, and its Agreement. Part 1: What Consociationalist Can Learn from Northern Ireland”, Government and Opposition, 41 (1): 43-63.
McGARRY J. y O’LEARY, B. (2006b): “Consociational Theory, Northern Ireland’s Conflict, and its Agreement 2. What Critics of Consociation Can Learn from Northern Ireland”, Government and Opposition, 41 (2): 249-277.
Aldizkariak
Comparative Political Studies
Ethnopolitics
European Journal of Political Research
Journal of Political Parties
Nationalities Papers
Party Politics
The Journal of Comparative Politics
Uztaro
West European Politics
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | |||
2-15 | 11:00-13:00 | 11:00-12:30 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 12:30-13:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | |||
2-15 | 11:00-13:00 | 11:00-12:30 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 12:30-13:00 |
Irakasleak
61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | |||
2-15 | 11:00-13:00 | 11:00-12:30 |
Irakasleak
61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 12:30-13:00 |