PLM Teamcenter produktuaren bizi-zikloa kudeatzeko sistemetarako sarrera eta MOM/MES (1. edizioa)

PLM Teamcenter produktuaren bizi-zikloa kudeatzeko sistemetarako sarrera eta MOM/MES (1. edizioa)

INFORMAZIO OROKORRA

IKASTURTEA: 2024/2025
ARLOA: Ikasketa Teknikoak
KREDITUAK: 9,00 ECTS (*) kreditu
MATRIKULA TASA: 175,00 € (Asegurua 4,00 €)
ARDURADUN AKADEMIKOA: Jose Manuel Lope Guede

(*)  ECTS kreditu batek 25 orduko balioa du.

AURKEZPENA

MES/MOM Ikastaro honen helburu nagusia giza kapitalari (landunari zein langabetuari) oinarrizko prestakuntza orokorra ematea da, Arabako produkzio-sisteman dagoen produktuaren bizi-zikloaren (Product Lifecycle Management-PLM) kudeaketaren arloko langile kualifikatuen egungo eta etorkizuneko eskariari erantzuteko. Izan ere, gaur egun ez dago langile kualifikaturik, eta etorkizunean ez dago halakorik, ez baitago ikastaro arauturik, ez arautu gabekorik, hura arintzeko proposatzen denaren antzekorik. Emandako prestakuntzak orokorra izan nahi du, eta edozein PLM sistematan aplika daiteke; izan ere, praktikak sistema jakin batekin egingo badira ere, aztertu eta asimilatu beharreko kontzeptuak edozein fabrikatzaileren edozein sistematan aplika daitezke, ikasle potentzialaren antolamenduan edozein egon baitaiteke. Ikastaro honetan MES/MOM sistemen oinarrizko kontzeptuak ere sartuko dira, ekosisteman ere egon baitaitezke eta PLM sistemak elkarrekin bizi baitaitezke. Ikastaro honek erakundeetan teknologia eta kudeaketa-teknika berriak sartzea erraztu nahi du, eta, oro har, produkzio-sistema berritzea eta modernizatzea erraztu nahi du, produktuaren bizi-zikloaren kudeaketa ardatz hartuta. Era berean, langabetuen laneratzea erraztu nahi du ikastaro honek; izan ere, kontaktuak egin dira ikastaroa amaitu duten ikasleak erakartzeko interesa duten Arabako enpresa-ehunarekin.

Sarrera (5 ordu)

  1. Industria-produktuen garapen birtuala. Garapen-sistemak eta -faseak. Enpresan produktuari lotutako kudeaketa-sistemak: ERP, CRM, PDM...
  2. PLM (Product Livecycle Management)/PDM (Product Data Management)
  3. Produktuen datuak/prozesuak kudeatzeko sistemak

PLM sistema bat instalatzea (20 ordu)

  1. Ordenagailu-erredeak
  2. Arquitectura (4-tier/2-tier)
  3. Hardware-azpiegitura desmuntatzea
  4. Eskakizunak (S.O., datu-basea, IIS...)
  5. Egitura. Datu-basea eta bolumenak.
  6. Web zerbitzaria, bezeroa eta interfazea instalatzea.

PLM sistema baten erabilera (35 ordu)

  1. Introdukzioa
  2. Rich Client – Web Client
  3. Taldeak, erabiltzaileak eta rolak
  4. Informazioaren/dokumentazioaren antolamendua
  5. Oinarriak
  6. Gaiak/Berrikuspen-itema
  7. Produktuaren egiturak
  8. Berrikuspen-arauak
  9. Jarduera-programa
  10. Lan-gastuak. Workflow-ak
  11. Bihurketa-zuzentzailea
  12. Ingeniaritza-aginduak
  13. Office aplikazioak erabiltzea
  14. CAD sistemen bidezko komunikazioa

PLM kasu praktikoaren proiektua (10 ordu)

MES/MOM sistemak (20 ordu)

  1. Introdukzioa
  2. HILA/MOM Standards
  3. Bikaintasuna hornidura-katean
  4. Etengabeko hobekuntza (lean, Six Sigma, etab.)
  5. Arquituras MES/MOM
  6. Smart Manufacturing
  7. Hobekuntza praktikoak MES/MOM sistema bat erabiltzean.

ZURE BILA GABILTZA

Prestakuntza akademikoa eta/edo praktikoa izatea, industrian edo informatikan lan egiteagatik.

IRTEERA PROFESIONALAK

Lehenik eta behin, azpimarratu behar da ikastaroa oso gutxitan eskaini dela eta ikastaroa kokatzen den ekoizpen-sektorea oso dinamikoa eta aldakorra dela; beraz, ez dago serie historiko handirik ikastaro horren eskariari buruz, eta ezagutzan eta ingurunearen feedbackean oinarritu behar dugu. Hori oinarri hartuta, egiaztatu da produktuaren garapenaren inguruan azken urteotan premia berri bat sortzen ari dela enpresetan, eta horrek eragina duela produktuaren garapenaren eta lotutako prozesuen kudeaketan espezializatutako profilen eskarian, horrek beharrezko ez diren kostuen murrizketan eta produktuaren hobekuntzan eragiten baitu, eta, ondorioz, merkatuan lehiakortasuna areagotzen da. Estasteknologietan esperientzia duten profesionalen eskaria handitzen ari da, munduko ekonomiaren traktore handiak sistema horiek aplikatzen ari direlako eta gainerako enpresa laguntzaileak horietara egokitu behar direlako. Inguru hurbilean, Crysler-Mercedes bezalako adibideak ditugu, Arabako motor-ekonomiko garrantzitsua, kudeaketa-sistema berri horiek aplikatzeko erabakia hartu duena. Teknologia mota hori faktore lehiakor gisa erabiltzen du Arabako industria laguntzaileak, eta horrek, ziurrenik, aipatutako profesionalen eskaria eragingo du epe laburrean. Antzeko beste adibide bat FAGOR, OPEL eta abar da, urrats horiek ematen ari direnak. Azkenik, gogoan izan behar da sistema mota hori erabiltzea lehiarako abantaila eta inguruneko industria osagarriaren faktore bereizle izan daitekeela, baina, era berean, produktu propioaren kudeaketa erraztu eta lagundu dezakeela, eta, horri esker, enpresak industria lagungarri hutsa izatetik motor izatera igaroko liratekeela produktu propio horri esker.

BALDINTZAK

Ikastaroaren xede-publikoa produktua garatzeko prozesuarekin lotutakoa da, sistemen erabiltzailearen ikuspegitik. Ez da beharrezkoa titulaziorik edo antzeko esperientziarik izatea, ikasturtea oinarrizko maila batetik hasten baita. Plaza baino eskabide gehiago egonez gero, hautagai posibleei emango zaie lehentasuna, ordena honetan: - Gasteizko Ingeniaritza Eskolan Ingeniaritza Mekanikoko gradua ikasten/amaituta. - Ingeniaritza Mekanikoko gradua edo antzekoak egiten ari da UPV/EHUn. - Produktuaren diseinuarekin edo eskatutako lanbide-kualifikazioarekin lotutako goi-mailako prestakuntza-graduak, ingeniaritzak eta antzeko titulazioak egiten/amaituak. - Gasteizko Ingeniaritza Eskolako Kudeaketako eta Informazio Sistemetako Informatika Ingeniaritzako gradua ikasten/amaituta. - Gasteizko Ingeniaritza Eskolako Kudeaketa Informatikako Ingeniaritza Teknikoa amaitu da. - Ingeniaritzak eta antzeko titulazioak, informatikako goi-mailako prestakuntza-graduak edo eskatutako lanbide-kualifikazioa dutenak egiten/amaituak. - Ingeniaritzak eta antzeko titulazioak, produktuaren diseinuarekin, mekanikarekin, informatikarekin edo lanbide-kualifikazioarekin lotutako goi-mailako prestakuntza-graduak ikasten/amaituta. Aurreko baldintza akademikoak gainditu ondoren, bereziki baloratuko da hautagaia langabezian egotea, eta, beharrezkotzat jotzen bada, espediente akademikoa hartuko da kontuan.

IRAKASKUNTZA

HASIERA ETA AMAIERA DATA: 2024/09/09-tik 2024/10/09-ra
EMATEKO TOKIA: Vitoria - Gasteizko Ingeniaritza Eskola
HIZKUNTZA: Gaztelera

INFORMAZIOA / IZEN-EMATEA

SAIL EDO ORGANO ARDURADUNA: Vitoria - Gasteizko Ingeniaritza Eskola
HELBIDEA: Nieves Cano Kalea 12. 01006 Gasteiz
TELEFONOA: 945 014 084
POSTA ELEKTRONIKOA: jm.lopez@ehu.eus