Euskara komunikazio akademikoan: ahozko testu-generoen araberako egokitasuna
Perfil de la o del participante
Alumnado de Doctorado de la UPV/EHU
Fechas
Mayo - Junio de 2024
Duración / Horario
15 horas (5 sesiones de 3 horas cada una)
Horario: 9:00-12:30 (descanso de 30 minutos)
Asistencia
100% de asistencia obligatoria (Ver puntos 3 y 5 de la Normativa básica para la participación en actividades de formativas transversales organizadas por la Escuela de Doctorado).
Idioma
Euskara
Modalidad
Presencial
Lugar y días de celebración
CAMPUS | FECHAS | LUGAR |
---|---|---|
Campus Bizkaia (Leioa) |
28 de mayo 4, 11, 18 y 25 de junio |
Edificio Biblioteca Central Aula 6B (1ª planta) |
Ponente, formador y perfil
Sergio Monforte del Valle. Doctor en Lingüística y Filología Vasca por la Universidad del País Vasco, y licenciado en Filología Vasca por la UPV/EHU. Imparte clases en el departamento de Lengua y Comunicación Vasca, por lo que trabaja en sus asignaturas las variedades del euskera, los registros, los estilos, la comunicación oral y escrita, los géneros textuales académicos, entre otros. Además, en la convocatoria 2022/23 ha participado en un Proyecto de Innovación Educativa IKD i3 con el objetivo de desarrollar y mejorar las competencias lingüísticas del alumnado de la Escuela de Ingeniería de Vitoria-Gasteiz.
Número de participantes
15
Inscripción
Objetivos
- Esparru akademikoan ohikoak diren ahozko testu-generoak egoki ekoiztea.
- Ikasleek karrera akademikoan egin behar dituzten testuetan trebatzea eta aurkezpen eraginkorrak prestatzen laguntzea.
- Testuinguruaren parametro pragmatikoak aintzat hartuta, behar den testu-generoa aukeratzea eta bere ahozko baliabide (linguistiko eta ez-linguistiko)ak erabiltzea.
- Ahozko hizkuntzak dituen mailak testu-genero akademikotik begiratzea.
Competencias que adquirirá la doctoranda o el doctorando
- Ideia berri eta konplexuen azterketa kritikoa, ebaluazioa eta sintesia egiteko gaitasuna.
- Komunitate akademiko eta zientifikoari eta, oro har, gizarteari ezagutza-eremuei buruz komunikatzeko gaitasuna izatea, nazioarteko komunitate zientifikoan erabili ohi diren modu eta hizkuntzetan.
- Ezagutzan oinarritutako gizarte baten barruan aurrerapen zientifiko, teknologiko, sozial, artistiko edo kulturala sustatzeko gaitasuna, testuinguru akademiko eta profesionaletan.
- Zientzia Irekia eta Herritarren Zientzia sustatzeko gaitasuna, martxoaren 22ko 2/2023 Lege Organikoaren 12. artikuluarekin bat etorrita, ezagutza zientifikoa guztien ondasuntzat hartzen laguntzeko, Zientzia Irekiaren eta Herritarren Zientziaren hainbat alderdirekin lotutako doktoregaiek egindako zeharkako jardueren ebaluazioaren bidez, baita mikrotxekzio-formatuko diziplinetan lortutako gaikuntzaren bidez ere.
Contenido del curso
- Parametro pragmatikoak eta testuinguruaren eta egoeraren baldintzak. Ekoizlea, hartzailea, gaia, kanala, denbora-muga, estilo, erregistroa, euskarri-baldintzak...
- Baliabide linguistiko eta semiotikoak. Ahoskera, tonua, intonazioa, abiadura, keinuak, gorputz-hizkuntza, begirada-kontrola, publikoarekiko interakzioa...
- Egokitasuna. Egoerarekin bat datozen baliabideak, aurkezpenetarako euskarri eta lexiko egokia (dagokion mailakoa).
- Komunikatibotasuna. Testua entzun ahala eragozpenik gabe ulertzea. Horretarako, hainbat estilo-zuzenketa ulergarritasunaren mesederako izan daitezke (aditza gehiegi ez atzeratzea, zenbait kalko desegoki saihestea, atalen arteko diskurtsoa hariltzea, amaiera egokiak prestatzea...).
Metodología
- Ikastaro honetan erabiltzen dugun metodologia zientzia komunikatzeko erabiltzen diren testu-generoen ekoizpenean oinarrituta dago. Alor akademikoarekin lotutako komunikazio-egoerak simulatuko ditugu, eta komunikazio-egoera horietan erabiltzen diren testu-generoak ekoitziko ditugu. Testu-ekoizpenean hobetzen joateko, hainbat baliabide eta zeregin erabiliko ditugu: azalpen teorikoak, landuko ditugun testu-generoen azterketa, norberaren ekoizpenaren azterketa, besteak beste.
Programa
- Testu motak, erregistroak eta estiloak euskararen barruko bariaziotik
- Aurkezpenak: testu-generoen egitura, ahozkoen antolamendua eta baldintzak eta euskarriak
- Ahozkorako diskurtso-estrategiak: baliabide linguistikoak eta semiotikoak
- Kongresu-hitzaldia
- Dibulgazio-hitzaldia