XSLaren edukia
Ikus-entzunezko Sormen Prozesuak
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua (Plan berria)
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 32 | 48 |
Laborategiko p. | 28 | 42 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
GAITASUN OROKORRAK:
G006 - Talde-lanaren parte-hartzearekin, kudeaketarekin eta optimizazioarekin lotutako trebetasunak eta gaitasunak garatzea, erabakiak hartzeko eta emaitzak ebaluatzeko irizpide informatuak aplikatuta.
G007 - Ikus-entzunezko komunikazioko eta informazioko edukiak eta prozesuak garatzeko trebetasunak aplikatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak erabiltzea.
G009 - Ikus-entzunezko komunikazioaren arloko ingurune eta errutina profesionalen ezagutza eta esperientzia eskuratzea.
ZEHARKAKO GAITASUNAK:
ZG1 - Autonomia eta autoerregulazioa.
ZG2 - Konpromiso soziala.
ZG3 - Komunikazioa eta hizkuntza-aniztasuna.
ZG4 - Etika eta erantzukizun profesionala.
ZG5 - Informazio eta herritartasun digitalaren kudeaketa.
ZG6 - Berrikuntza eta ekintzailetza.
ZG7 - Pentsamendu kritikoa.
ZG8 - Talde-lana.
GAITASUN ESPEZIFIKOAK:
C1CC04 - Informazioaren eta komunikazioaren arloko proiektuak diseinatzearekin eta gauzatzearekin lotutako teknologiak eta baliabideak ezagutzea eta aplikatzea.
C1CC05 - Talde-lanean parte-hartze aktiborako, lankidetzarako eta erantzunkidetasunerako trebetasunak eta trebetasunak garatzea.
C2CC03 - Informazio- eta komunikazio-proiektuen produkzioa aztertzea, diseinatzea eta planifikatzea, teknikak eta teknologiak aplikatuta, eta horiek garatzeko eta talde-lana optimizatzeko estrategiak hartuta.
C3CC01 - Ikus-entzunezko proiektuak koordinatzea, zuzentzea eta gauzatzea, teknologiak eta baliabide espresiboak erabiliz.
C3CC05 - Ikus-entzunezko eta multimedia lan bat antzeztu, teknikak eta sorkuntza-prozesuak behar bezala aplikatuz.
C3CC06 - Talde-lana planifikatzeko, kudeatzeko eta behar bezala garatzeko trebetasunak eta gaitasunak garatzea.
C4CC02 - Ikus-entzunezko eta multimediako proiektuak egiteko beharrezkoak diren produkzioko teknikak, baliabide teknologikoak eta errutinak atzematea eta maneiatzea.
IKASKUNTZAREN EMAITZAK:
Ikastaroa gainditzen duten pertsonek honako hau egin dezaten diseinatu da:
1. Funtzioak bereiztea eta ekoizpen-talde bat antolatzea ikus-entzunezko proiektu bat aurrera eramateko.
2. Ikus-entzunezko gidoien formatu desberdinak identifikatzea.
3. Idatzi ikus-entzunezko gidoia, fase ezberdinei jarraituz, storylinetik hasi eta literatur gidoiraino.
4. Grabazio multikamera bat gauzatzeko gidoi tekniko bat diseinatu.
5. Telebistarako grabazio baten ekoizpen beharrak planifikatu eta ebaluatzea.
6. Ikus-entzunezko produktu bat bere fase guztietan zuzendu eta ekoiztea.
7. Talde-lanean parte-hartze aktiboaren, lankidetzaren eta erantzunkidetasunaren garrantzia ulertzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Programa teorikoa:
I. Produkzioaren prozesua
II: Telebistako lan taldea
III. Gidoia: proiektuen aurkezpena
IV. Produkzioa: Gidoiaren desglosea eta lan-plangintza
V. Irudiaren konposaketa
VI. Irudia mugimenduan:kamara eta jarraitasuna
Programa praktikoa:
1) Ekoizpena eta elkarrizketako errealizazioa
-Elkarrizketatua
-Galdera-zerrenda eta eskaleta
. -VTRs: elkarrizketatuakoari buruzko hiru bideo eta goiburuak.
2) TBko programa bateko ekoizpena eta errealizazioa (magazine-ak, lehiaketak, eztabaida…)
-Aurre-ekoizpena: programa-proposamena eta gidoia.
-Ekoizpena: kontrolean eta kanpokoetan grabazioa.
-Post-ekoizpena: programako azkeneko muntaketa.
MetodologiaToggle Navigation
Ikastaro honek 6 kreditu ditu; horrek 150 orduko lan zama esan nahi du: 60 ordu ikasgelan irakaslearekin, eta 90 ikasgelatik kanpoko jardueretan.
eGela plataforma informatikoaren lan-ingurunean, ikasleek egin behar dituzten klase teorikoak eta ariketa praktikoak garatzeko materiala egongo da eskuragarri.
Proposatutako jarduerak egiteko baliabide hauek erabiliko dira: diapositibak, bideoak, praktikak egiteko dokumentuak, autoebaluazio galdetegiak...
Ikastaroak foro orokor bat izango du, ikastaroaren garapenean esperientziak partekatzeko balioko duena, baita zalantzak planteatzeko eta taldeka egin beharreko lana proposatzeko ere.
Tutoretzak aurrez aurre izango dira irakasle bulegoan, baina zalantzak plataformaren foroan ere erantzungo dira.
Ikastaroan zehar, ikasle bakoitzak plataforman proposatutako banakako lanak egin beharko ditu, baita talde-lanak ere. Lanak ikastaroaren plataforman entregatuko dira eta ondoren klasean aurkeztuko dira. Galdetegiak klasean ere egingo dira eGela-n.
Telebistan, praktika-taldeek elkarrizketa bat, eztabaida eta albistegi bat grabatuko dituzte platoko ekoizpen-prozesua ezagutzeko eta ikasle bakoitzak telebista-talde baten eginkizun guztiak bete ditzan: zuzendaria, erregidorea, errealizatzailea, kamera, soinua, VTR...
Beharrezko ezagutzak lortu ondoren, talde bakoitzak nahi duen TBko formatuan (magazine, lehiaketa, eztabaida, albisteak...) programa bat aurrera eraman ahal izango du. Talde bakoitzak ebaluatzeko aurkeztuko duen azken programaren iraupena 15 minutu ingurukoa izango da. Programarekin batera aurkezpen-dosier bat aurkeztu behar da.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Irakasgai honek alde teoriko eta praktikoa dituen neurrian, zati biak gainditu beharko dira irakasgaia gainditzeko. Ebaluaketaren %50a alde teorikoari dagokio eta beste %50a praktiken ebaluaketari.
Alde teorikoa gainditzeko ebaluaketa jarraitua proposatzen da. Klasean ematen den teoria hobeto ulertzeko zeregin eta galdetegiak egiten dira klasean. Zeregin hauek eGela plataforman igoko dira, ebaluazioan kontutan izateko. Zeregin hauek azken notaren %25a suposatzen dute. Beste %25a taldeko lana eta aurkezpenari dagokio.
Etengabeko ebaluazioaren bitartez aprobatu ahal izateko nahitaezkoa da eskolara etortzea eta lan guztiak ezarritako epean amaitzea.
Ebaluaketa jarraitua egiten ez dutenek eta ez ohiko deialdiara joaten direnek azterketa teorikoa eta eGelako zereginak egiteko aukera daukate. Honek azken notaren %50a suposatzen da.
Ebaluaketaren %50a praktiken ebaluaketari dagokio.
Praktikak Telebistako platoan eta kontrol gelan garatzen dira eta derrigorrezkoa da parte hartzea.
Ebaluaketa jarraitua egiten ez duten ikasleek telebistako estudioan egindako probaren bidez frogatu beharko dute errealizazio ezagutza. Horretarako, irakasgaiko irakasleekin hitz egin behar dute proba praktikoaren eguna zehazteko.
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, azaroaren 10a baino lehenago (bigarren lauhilekoan martxoaren 23a baino lehenago).
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria, hau da, azaroaren 22a baino lehenago (apirilaren 23a baino lehenago bigarren lauhileko irakasgaietan). Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.
*Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu. Hala ere, irakasgaiaren atal bakoitzari dagozkion ehunekoak eta ebaluazio-tresnak aldatu ahal izango dira, ikasturtean zehar salbuespen-egoeraren bat gertatzen bada.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Praktikak egiteko materiala platoan dago, baina taldeek programaren grabaziorako beharrezkoak diren bideoak, musika, dekorazioa, jantziak eta atrezoa eraman beharko dituzte. Lana gorde nahi badute, kopiatzeko disko gogor bat ekartzea gomendatzen da.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Castillo, José María: Televisión y lenguaje audiovisual. IORTV. Madril, 2004.
Millerson, Gerald: Telebista produkzioa. UPV/EHU. Bilbo, 2006.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Barroso, Jaime: Técnicas de realización de reportajes y documentales para televisión. IORTV. Madril, 1998.
Beltrán Moner, Rafael: La ambientación musical en radio y televisión: selección, montaje y sonorización. IORTV. Madril, 2006.
Camino, Jaime: El oficio de director de cine. Cátedra. Madril, 1997.
Dancyger, Ken: Técnicas de edición en cine y vídeo. Gedisa. Bartzelona, 1999.
Feldman, Simón: La composición de la imagen en movimiento. Gedisa, Bartzelona, 1997 (2ª edición)
McKee, Robert: El Guión. Alba Editorial, Bartzelona, 2002
Feldman, Simón: La composición de la imagen en movimiento. Gedisa, Bartzelona, 1997 (2ª edición)
Prosper Ribes, José; López Catalán, Celestino J.: Elaboración de noticias y reportajes audiovisuales. Fundación Universitaria San Pablo C.E.U. Valencia. 1998.
Rodari, Gianni: Gramática de la Fantasía. Del Bronce. Madril. 2002
Sáinz, Miguel: El productor audiovisual. Síntesis. Madril, 1999.
Solarino Carlo: Cómo hacer televisión. Cátedra. Barcelona, 1993.
Zettl, Herbert: Manual de Producción de Televisión. Paraninfo Thomson Editores. Madril, 2000.
Aldizkariak
TELEVISION & NEW MEDIA: https://journals.sagepub.com/home/tvn
NEW REVIEW OF FILM AND TELEVISION STUDIES:https://www.tandfonline.com/toc/rfts20/current
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
- MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
- NERECAN UMARAN, AMAIA
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 16:00-18:00 | 18:00-20:00 | |||
2-15 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 18:00-20:00 |
Irakasleak
16 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 16:00-18:00 |
Irakasleak
16 Laborategiko p.-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 18:00-20:00 |
Irakasleak
17 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 16:00-18:00 | 18:00-20:00 | |||
2-15 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
17 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 18:00-20:00 |
Irakasleak
17 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 16:00-18:00 |
Irakasleak
17 Laborategiko p.-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 18:00-20:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 | 09:00-11:00 | |||
2-15 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 11:00-13:00 |