XSLaren edukia
Dokumentalen Errealizaziorako Tailerra
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Ingelesa
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 32 | 48 |
Laborategiko p. | 28 | 42 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Ikasgaiaren ikasketa-emaitzak:
1. Dokumentalaren gaia ikertu eta erreferentzia estetikoak bilatu
2. Gidoia idatzi. Estilo estetik eta estruktura narratiboa erabaki
3. Ekoizpena antolatu
4. Grabaketa egin
5. Edizioa eta postprodukzioa burutu
6. Amaitutako proiektua aurkeztu
Ikasgaian lortuko diren konpetentziak:
1. Teknika eta estiko dokumentalak identifikatzea.
2. Errealitatean oinarritutako ideia ikus-entzunezko lenguaira itzultzea.
3. Dokumental baten ekoizpena antolatu, ideiatik proiekziora.
Ikus-entzunezko graduko memorian jasotako konpetentziak (ANECAko memoria, jatorrizko bertsioa gazteleraz):
Oinarrizkoa eta orokorra:
G006 - Parte-hartzearekin, kudeaketarekin eta talde-lanaren optimizazioarekin lotutako gaitasunak eta trebetasunak garatzea, erabakiak hartzeko eta emaitzen ebaluaziorako irizpide informatuak aplikatuz.
G007 - Edukiak eta komunikazio-prozesuak eta ikus-entzunezko informazioa garatzeko trebetasunak eta teknikak, teknologiak eta baliabideak erabiltzea.
G008 - Helburuak identifikatzea eta ekintzak planifikatzera zuzendutako proiektu eta diseinu estrategiak, edukien garapen eta komunikazio prozesuen eta ikus-entzunezko informazioaren testuinguruan.
G009 - Ikus-entzunezko komunikazioaren arloan lanbide-ingurune eta errutinen ezagutza eta esperientzia eskuratzea.
CB2 - Ikasleek jakin dezatela euren lan edo bokazioan beren ezagutzak modu profesionalean aplikatzen eta argudioen garapen eta defentsan eta arazoen ebazpenaren bidez frogatu ohi diren trebetasunak izan ditzatela.
zure ikasketa-eremua
CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean beren ikasketa-eremuan) izaera sozial, zientifiko edo etikoko gai garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten epaiak egiteko.
CB4 - Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta irtenbideak helarazi diezazkiotela publiko espezializatuari zein ez-espezializatuari
CB5 - Ikasleek autonomia maila handiarekin ikasketa gehiago egiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-gaitasunak garatu dituztela.
Zeharkako gaitasunak:
CT1 - Autonomia eta autoerregulazioa
CT6 - Berrikuntza eta ekintzailetza
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Dokumentalaren aurreprodukzioa: dokumentazioa eta ideiaren garapena.
2. Ikus-entzunezko lengoaia, modu eta estiloak dokumentalean
3. Dokumental baten errealizazioa (grabazioa eta edizioa)
4. Gidoia eta narrazioa dokumentalean
5. Dokumental baten ekoizpena (pitching, aurrekontua, finantziaketa-plana)
6. Distribuzioa, hedapena, komertzializazioa
MetodologiaToggle Navigation
Klase teoriko eta praktikoak konbinatzen du tailer honek.
Klase teorikoetan ikasitako kontzeptuak lan praktikoetan aplikatu egin behar ditu ikasleak.
Ikasketa-prozesua proiektutan oinarritutako ikaskuntzan oinarritzen da, lan indibidualak eta kolaboratiboak konbinatuz.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Lauhilekoan zehar garatutako ariketa praktikoetan oinarrituko da ebaluaketa.
Ebaluaketa jarraituak lortutako emaitzak zein emaitzak lortzeko prozesuak hartuko ditu aintzat.
Amaierako notaren:
- ariketa anitz (50%)
- dokumental laburraren errealizazioa (50%)
AMAIERAKO EBALUAZIOA
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita.
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria.
Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.
*Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Egela plataforman eskuragarri dauden materialak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
DE JONG, Wilma; KNUDSEN, Erik; and ROTHWELL, Jerry (2012) Creative Documentary. Theory and Practice (Pearson Education Limited/Longman).
Gehiago sakontzeko bibliografia
NICHOLS, Bill (2010) Introduction to Documentary (Indiana University Press: Bloomington)
RABIGER, Michael (1987) Directing the Documentary (Focal: Boston)
ROSENTHAL, Alan (1996) Writing, Directing and Producing Documentary Films and Videos (Southern Illinois University Press: Carbondale)
WINSTON, Brian (2013) The Documentary Film Book (BFI: London)
Euskaraz:
AUMONT, Jacques (2005 [2000]) Irudia, UPV/EHU: Leioa.
BORDWELL, David eta THOMPSON, Kristin (2008[2011]) Arte Zinematografikoa, UPV/EHU: Leioa.
ELORDUI, Agurtzane eta ARANA, Edorta (eds.) (2015) Transmedia Komunikazio Estrategiak: gaurkotasun-edukiak diseinatzeko eta hedatzeko bide berriak, UEU, Bilbao.
URRUTIA, Santi (2000) XX. Mendeko zinema-dokumentalak eta errealitatea, UPV/EHU, Leioa.
(begiratu bibliografia osoa gaztelerazko gidan, eta ingelesko erreferentziak ingelesko gidan)
Aldizkariak
ALDIZKARI AKADEMIKOAK:
Studies in Documentary Film: http://www.tandfonline.com/loi/rsdf20
Doc On-line: http://www.doc.ubi.pt/
Cine Documental: http://www.revista.cinedocumental.com.ar/
Images Documentaires: http://www.imagesdocumentaires.fr
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
- MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
- NERECAN UMARAN, AMAIA
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 | 09:00-11:00 | |||
2-15 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 13:00-15:00 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-13:00 | ||||
2-15 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 13:00-15:00 | 09:00-11:00 | |||
2-15 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
61 Laborategiko p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 13:00-15:00 |