XSLaren edukia
Diskurtso Dokumentalaren Formak
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua (Plan berria)
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Ingelesa
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 46 | 69 |
Gelako p. | 14 | 21 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Irakasgai honek ikasleek gaitasun espezifikoak, orokorrak, oinarrizkoak eta zeharkakoak eskuratzea du helburu, bai eta atal honen amaieran zehazten diren ikaskuntzaren emaitzak ere.
Irakasgaiaren GAITASUN ESPEZIFIKOAK honako hauek dira:
1. Tresna kontzeptualak ezagutzea, azaltzea eta aplikatzea, dokumentu-praktikak identifikatu ahal izateko, adierazpen-modalitate eta tresna guztietan.
2. Jardunbide dokumentalen estrategia diskurtsibo, estetiko eta formal bereizgarriak ezagutzea.
3. Dokumentalak sortzeko teknikak eta prozedurak aztertzea.
4. Sorkuntza dokumentalaren teknikak, prozesuak eta prozedurak aplikatzea, ikus-entzunezko baliabide eta gailuetara egokitutako zinema dokumentaleko proiektuak garatzera bideratuak.
5. Fikziozko nahiz ez-fikziozko ikus-entzunezko testuen teoria, praktika eta diskurtso-estrategia desberdinak bereiztea, ulertzea eta aztertzea.
6. Analisi-ereduak eta horien oinarri metodologikoak identifikatzea eta ikus-entzunezko testuen azterketan aplikatzea.
7. Talde-lana planifikatzeko, kudeatzeko eta behar bezala garatzeko trebetasunak garatzea.
GAITASUN OROKORRAK honako hauek dira:
1. Teoria, kontzeptu eta metodologien esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea ikus-entzunezko komunikazioaren diziplinazko eremuan (inter-a).
2. Teoria eta tresna metodologikoak praktikan aplikatzea komunikazio-prozesu eta -testuinguru desberdinetan.
3. Gertaerak, gizarte-prozesuak, testuak eta komunikazio-proiektuak modu kritikoan aztertzea, interpretatzea, azaltzea eta baloratzea.
4. Talde-lanaren parte-hartzearekin, kudeaketarekin eta optimizazioarekin lotutako trebetasunak eta trebetasunak garatzea, erabakiak hartzeari eta emaitzak ebaluatzeari irizpide informatuak aplikatuta.
5. Ikus-entzunezko komunikazioaren arloko ingurune eta errutina profesionalen ezagutza eta esperientzia eskuratzea.
6. Hainbat iturritako informazioa bilatzea, hautatzea, hierarkizatzea eta aztertzea, eta edukia narrazio-modu eta -estrategietara egokitzea.
Hauek dira OINARRIZKO GAITASUNAK:
1. Ikasleek erakutsi izana ezagutzak badituztela eta ulertzen dituztela bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen den ikasketa-eremu batean, eta testuliburu aurreratuetan oinarritzen den arren, beren ikasketa-eremuaren abangoardiatik datozen ezagutzak eskatzen dituzten alderdi batzuk barne hartzen dituen maila batean aurkitu ohi dela.
2. Ikasleek beren ezagutzak beren lanari edo bokazioari modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa-eremuaren barruan argudioak landuz eta defendatuz eta problemak ebatziz frogatu ohi diren gaitasunak izatea.
3. Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruan), gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.
4. Ikasleek ondorengo ikasketei autonomia handiz ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana.
Hauek dira ZEHARKAKO GAITASUNAK:
1. Pentsamendu kritikoa
2. Talde-lana
IKASKUNTZAREN EMAITZAK honako hauek dira:
1. Dokumentalaren elementu bereizgarriak aztertzeko funtsezko terminoak erabiltzen ditu.
2. Dokumentu-praktikak formato eta modu ezberdinetan identifikatzen ditu.
3. Dkumentu-modalitate ezagutzen ditu.
4. Dokumentu-lanak estiloaren edo modalitatearen arabera sailkatzen ditu.
5. Dokumentu-lanen narrazio-egitura aztertzen du.
6. Dokumental batean aztertu beharreko funtsezko elementuak identifikazten ditu.
7. Dokumentala deseraikitzen du eta haren espezifikotasuna ulertzeko funtsezko zatiak identifikatu.
8. Informazio espezializatua bilatu eta ikertu egiten du.
9. Proiektua definitzen duten ildoak lantzen ditu.
10.Proiektuaren emaitzak formatu egokian (idatzizkoa, ikus-entzunezkoa, multimedia, etab.) adierazten ditu.
11.Proiektuaren emaitzak aurkezten ditu.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Irakasgai honek estrategia narratiboak eta diskurtso dokumentalaren formak ulertzeko eta aztertzeko gaitasunak eskuratzeko aukera ematen du. Horretarako, forma eta gailu dokumental, fotografiko, filmiko, eszeniko, ikus-entzunezko pieza eta interaktibitateen askotariko narrazio-ereduak bereiziko dira.
Irakasgaiak ikuspegi teoriko-praktikoa du.
GAI-ZERRENDA TEORIKOA:
- Dokumentalaren oinarri kontzeptualak
- Dokumentalaren teoriak eta estiloak
- Animazio-dokumentala
- I-docs (dokumental interaktiboa eta dokumental hedatua)
- Dokumental poetikoa
- Dokumental performatiboa
- Lehen pertsonako dokumentala
- Dokumental faltsua
- Artxibo-dokumentala
- Behaketa-dokumentala
GAI-ZERRENDA PRAKTIKOA:
- Dokumentu-praktikaren kontzeptu-esparruari buruzko gogoeta
- Irudiaren eta soinuaren arteko harremana dokumentalean
- Dokumentu-eredu desberdinak aztertzea eta alderatzea
- Zinema dokumentalaren kuratoria/programazioa
MetodologiaToggle Navigation
Ikasgai honetan, ikasle bakoitzak modu aktiboan parte hartu behar du zinema dokumentaleko filmen eta proiektuen analisian, eztabaidan eta garapenean.
Kontzeptu teorikoak ikasgelako eskola magistraletan azalduko dira, eta erreferentziazko dokumentalak ikusiz eta aztertuz osatuko dira.
Ikaskuntza-prozesua banakako zereginetan eta ikasgelako praktiketan egingo diren lankidetza-lanetan oinarritzen da.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Kalifikazioa ariketa praktikoak egitearen eta lauhilekoan zehar garatuko den azken proiektu baten garapenaren emaitza izango da. Atal praktiko honen balorazioak ikasgelako analisi eta praktika jardueren jarraipena eta parte-hartzea jasoko ditu, baita dokumental baten proiektua ere.
EBALUAZIO JARRITUARI UKO EGITEA
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8. artikuluak dioenez:
" b) Azken ebaluazioak aukera ematen du proba baten bitartez ebaluatzeko ikaskuntzaren emaitzak. Proba hori irakasgaiaren ebaluazio orokorra egiteko azterketa edo jarduera batek edo gehiagok osatuko dute eta azterketa aldi ofizialean egingo da.
Salbuespen moduan, ebaluazio sistema horrek ikasturtean zehar egindako jarduerak ere barne hartu ahal izango ditu, azterketa aldi ofizialean ezarritako proban ebaluatu ezin diren ikaskuntzaren emaitzak baloratzeko. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan argi eta garbi adierazi beharko da jarduera horiek zeintzuk diren eta horien haztapena zein den, eta jarduerok sailaren oniritzia izan beharko dute.
Halako kasuetan, sailak bermatu egin beharko du azterketa aldi ofizialean egindako proban programaren zatirik handiena ebaluatuko dela eta proba horretan ikasleek irakasgaiaren guztizko kalifikazioaren ehunekorik handiena eskuratzeko aukera izango dutela.
3.- Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da."
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Dozentziari laguntzeko plataforma informatikoan argitaratutako apunteak eta gainerako materialak (Egela).
Oinarrizko bibliografia (irakasleak proposatutako artikuluak eta liburuak).
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
BARNOUW, Eric (2002) El documental. Historia y estilo, Gedisa, Barcelona.
NICHOLS, Bill (1991 [1997]) La representación de la realidad. Cuestiones y conceptos sobre el documental, Paidós, Barcelona.
TORREIRO, Casimiro y CERDÁN, Josetxo (2005) Documental y vanguardia, Cátedra, Madrid.
WEINRICHTER, Antonio (2004) Desvíos de lo real. El cine de no ficción, T&B editores, Madrid.
Gehiago sakontzeko bibliografia
AITKEN, Ian (ed.) (2006) Encyclopedia of the documentary film (vol 1-3). London: Routledge.
BRUZZI, Stella (2000) New Documentary: a critical introduction. London: Routledge.
DÉPREZ, Camille and PERNIN, Judith (eds.) (2015) Post-1990 Documentary: Reconfiguring Independence. Edinburgh: Edinburgh University Press.
GRANT, Barry K. and HILLIER, Jim (2009) 100 Documentary Films. London: British Film Insitute.
KAHANA, Jonathan (2016) The Documentary Film Reader. History, Theory, Criticism. Oxford: Oxford University Press.
KRIGER, Judith (2012) Animated Realism: a Behind the Scenes Look at the Animated Documentary Genre. Focal Press.
LEBOW, Alisa (2012) The Cinema of Me: the Self and Subjectivity in First Person Documentary. London: Wallflower Press.
MACDONALD, Scott (2015) Avant-doc: Intersections of Documentary and Avant- Garde Cinema. Oxford: Oxford University Press.
MICKWITZ, Nina (2016) Documentary Comics. Graphic Truth-Telling in a Skeptical Age. London/New York: Palgrave MacMillan.
NICHOLS, BILL (2010) Introduction to Documentary. Minneapolis: Indiana University Press.
RENOV, Michael (ed.) (1993) Theorizing Documentary. Routledge.
SHAPIRO, Ann‐Louise (199/) “How Real Is the Reality in Documentary Film? Jill Godmilow, in conversation with Ann‐Louise Shapiro”, History and Theory, vol. 36, no 4, 80-101.
VALLEJO, Aida, and WINTON, Ezra (eds.) (2020) Documentary Film Festivals Vol 1: Methods, History, Politics. Palgrave MacMillan: Cham, Switzerland.
VALLEJO, Aida, and WINTON, Ezra (eds.) (2020) Documentary Film Festivals Vol 2: Changes, Challenges, Professional Perspectives. Palgrave MacMillan: Cham, Switzerland.
WINSTON, Brian (2011) “Documentary Film”, in William GUYNN (ed.) The Routledge Companion to Film History. New York: Routledge, 84-91.
WINSTON, Brian (2013) The Documentary Film Book. London: British Film Institute.
Aldizkariak
ALDIZKARI AKADEMIKOAK:
Studies in Documentary Film: http://www.tandfonline.com/loi/rsdf20
Doc On-line: http://www.doc.ubi.pt/
Cine Documental: http://www.revista.cinedocumental.com.ar/
Images Documentaires: http://www.imagesdocumentaires.fr
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
- MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
- NERECAN UMARAN, AMAIA
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 13:00-15:00 | 13:00-15:00 | |||
2-15 | 13:00-15:00 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 14:00-15:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | |||
2-15 | 11:00-12:00 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 12:00-13:00 |
Irakasleak
61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-11:00 | 09:00-11:00 | |||
2-15 | 09:00-11:00 | 09:00-10:00 |
Irakasleak
61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 10:00-11:00 |