XSLaren edukia
Zinema Klasikoaren Historia
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua (Plan berria)
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Ingelesa
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 53 | 79.5 |
Gelako p. | 7 | 10.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Oinarrizko gaitasunak eta gaitasun orokorrak:
G001 - Teoria, kontzeptu eta metodologien esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea ikus-entzunezko komunikazioaren interdiziplinazko eremuan.
G004 - Gertaerak, gizarte-prozesuak, testuak eta komunikazio-proiektuak modu kritikoan aztertzea, interpretatzea, azaltzea eta baloratzea.
G005 - Hainbat genero, formatu eta hedabidetan egindako lanaren eta ikerketaren proiektuak, lorpenak eta emaitzak jakinaraztea eta azaltzea, arintasunez, eraginkortasunez eta argudiatuz.
G006 - Talde-lanaren parte-hartzearekin, kudeaketarekin eta optimizazioarekin lotutako trebetasunak eta trebetasunak garatzea, erabakiak hartzeko eta emaitzak ebaluatzeko irizpide informatuak aplikatuta.
CB1 - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak badituztela eta ulertzen dituztela frogatzea, eta testuliburu aurreratuetan oinarritzen bada ere, beren ikasketa-eremuaren abangoardiako ezagutzak eskatzen dituzten alderdi batzuk barne hartzen dituen maila batean aurkitzea.
CB2 - Ikasleek beren ezagutzak beren lanari edo bokazioari modu profesional batean aplikatzen jakitea eta beren ikasketa-eremuaren barruan argudioak landuz eta defendatuz eta arazoak konponduz frogatu ohi diren gaitasunak izatea
CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruan), gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.
CB4 - Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak helarazi ahal izatea publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati
CB5 - Ikasleek ondorengo ikasketei autonomia handiz ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana
Zeharkako gaitasunak
CT3 - Komunikazioa eta pluriligüismoa
CT7 - Pentsamendu kritikoa
Gaitasun espezifikoak
C2CC04 - Komunikazio-lanaren eta ikerketaren helburuak, prozedurak eta lorpenak komunikatzea, argudiatzea eta azaltzea, komunikabideen konbentzio formal bereizgarriak aplikatuta.
C2CC05 - Komunikazio-fenomenoa modu kritikoan interpretatzea eta baloratzea, teoria desberdinen argitan.
Ikaskuntzaren emaitzak:
1) "Lengoaia zinematografikoa" deritzonak baliatzen dituen baliabide narratibo, adierazkor eta erretoriko nagusiak identifikatzea, baita horien korronte teoriko eta historiografiko nagusiak ere.
2) Film, egile edo eskola jakin baten ezaugarri estilistikoak sortzen diren testuinguru ekonomiko, industrial eta kultural/sozialarekin lotzea.
3) Zinema-sorkuntza jakin baten berezitasunen eta aurreko eta/edo ondorengo obren berezitasunen artean erlazioak ezartzea.
4) Espiritu kritikoa sustatzea, bai edukien inguruan, bai aztertu beharreko filmetan adierazten diren moduan.
5) Oinarri teoriko eta terminologiko sendoa ematea, zeinetatik edozein lan zinematografikoren iruzkinak, kritikak, analisiak eta interpretazioak egin ahal izango diren, edozein garaitakoa dela ere.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Irakasgai honen edukia ardatz denboral jakin baten inguruan egituratzen da bereziki: zinemaren jatorriak eta zinema berrien sorrera joan den mendeko 60. hamarkadaren hasiera bitartean. Horrela gaikako 5 ardatz nagusi garatuko dira:
1) Jatorrien zinema
2) Abangoardia estetikoak
3) Hollywoodeko zinema klasikoa
4) Zinema modernoaren oinarriak
5) Zinema periferikoak
Egitarau praktikoa
Garai ezberdinetako filmetako senkuentzia esanguratsuen analisi xehea, sortuak direneko testuinguruarekin duten harremana nabarmenduz.
MetodologiaToggle Navigation
Gai-zerrendako edukiak honela garatuko dira:
a) eskola magistralen bidez;
b) adibide zehatzak ikusiz eta aztertuz;
d) nahitaez irakurri beharreko testuak aztertuz (artikuluak, liburu-atalak,... eGela plataformara igoko direnak)
e) zenbait praktika, ariketa eta lanen bidez (bakoitzaren edukia eta izaera programan zehaztuko dira).
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
EBALUAZIOA
1) Etengabeko ebaluazioa:
Azken nota ondorengo hiru irizpideen ondorioa izango da:
* Proba idatzia (%50a)
* Praktikak (%50a)
Proba idatziaren zein praktiken edukia, talde lana burutzerakoan bete beharreko irizpideak eta jasotzeko data ikasturtearen hasieran edota eGelan zehaztuko dira.
Gai bakoitzak egokitutako eta derrigorrez ikusi beharreko (eskola-ordutik kanpo) filma bat edo bi izango ditu. Bere edukia proba idatziaren edota praktiken gaia izango delarik. Nahi eta nahi ez ikusi beharreko filmeen zerrenda ikasturtearen hasieran banatuko da.
2)Bukaerako probari dagokiodanez:
* Indarreko arautegiaren arabera eskatu beharko da
* Dekanotzak finkatutako egun eta orduan izango da
* Irakasgaiaren programan finkatutako edukien inguruko azterketa idatzia izango da
* Azken notaren %100a balioko du
Proba idatzietan ez da lagungarri izan daitekeen materialik onartuko
Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
- Irakaskuntzari laguntzeko plataforma informatikoan argitaratutako materialak (eGela)
- Irakaslearen aburuz derrigorrez ikasleak ikusi behar dituen pelikulak
- Proba idatzietan ez da lagungarri izan daitekeen materialik onartuko
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
- Kristin Thompson y David Bordwell: Film History. An Introduction, McGraw-Hill, 1994 (Third edition 2009).
- Bordwell, David eta Thompson, Kristin: Arte zinematografikoa. EHUko Argitalpen Zerbitzua, Bilbao, 2011
Gehiago sakontzeko bibliografia
Behar denean, irakasleak gai edota ikasgai-zerrendaren atalei egokitutako berariazko bibliografia banatuko du ikasgelan edota eGelara igo
Aldizkariak
- Caimán Cuadernos de cine
- Cahiers du cinéma.
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
- MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
- NERECAN UMARAN, AMAIA
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 18:00-20:00 | 18:00-20:00 | |||
2-15 | 18:00-20:00 | 18:00-19:30 |
Irakasleak
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 19:30-20:00 |
Irakasleak
17 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 18:00-20:00 | 18:00-20:00 | |||
2-15 | 18:00-20:00 | 18:00-19:30 |
Irakasleak
17 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 19:30-20:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-11:00 | 11:00-13:00 | |||
2-15 | 09:00-11:00 | 11:00-12:30 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 12:30-13:00 |
Irakasleak
66 Teoriakoa (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-11:00 | 11:00-13:00 | |||
2-15 | 09:00-11:00 | 11:00-12:30 |
Irakasleak
66 Gelako p.-1 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 12:30-13:00 |