XSLaren edukia
Komunikazioaren Teoriak
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Soziologiako Gradua (Plan berria)
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Ingelesa
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 53 | 79.5 |
Gelako p. | 7 | 10.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
KONPETENTZIAK
-Orokorrak
G002- Ikerkuntza soziologikoko txostena osatu eta aurkeztea.
G003- Gizarte arazo adierazgarrienen oinarrizko osagaiak hauteman eta definitzea.
G004- Politika publiko eta gizarte esku-hartzeko proiektuak diseinatu, kudeatu eta ebaluatzea, baita horien emaitzak ere.
G005- Antolakuntza-egitura publiko eta pribatuetan gertatzen diren oinarrizko prozesuak eta beharrak identifikatzea eta aztertzea.
G006 - Erakunde publiko eta pribatuetan kudeaketa-estrategiak lantzea eta garatzea.
G007 - Erakunde publiko eta pribatuetako hezkuntza eta prestakuntza politikak eta programak diseinatu eta ebaluatzea, bereziki bakearen eta balio demokratikoen kultura sustatzeko.
G008 - Gizarte-arazoei eta beharrei buruzko informazioa modu sintetikoan aztertzea, arreta berezia eskainiz genero, klase eta etnia desberdintasunei.
G009 - Datu eta praktika sozialen gaineko jarrera kritikoa garatzea.
G010 - Arrazoibide eta analisi soziologikoetan zehaztasun intelektual eta etikoa erabiltzea, etorkizun profesionalari begira.
-Zeharkakoak
CT1 - Autonomia eta autorregulazioa.
CT5 - Informazioaren kudeaketa eta herritartasun digitala
CT7 - Pentsamendu kritikoa
-Espezifikoak
C2CC04 - Gizarte garaikidea definitzen duten egiturazko prozesuak aztertzea eta interpretatzea.
C2CC05 - Iritzi publikoaren eta informazioaren gizartearen azalpen-eredu teorikoak azaltzea eta definitzea.
IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK
1.Iritzi publikoa eta publikatutako iritziaren arteko bereizketa egitea.
2.Informazioaren gizartea gaur egungo gizarteen ezaugarri kulturalekin lotzea.
3.Egungo gizarteetan merkatuaren ezaugarri bereizgarriak adieraztea aurreko gizarteekin alderatuta.
4.Komunikazioaren eginkizuna gure gizarteetan ezaugarritzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
ATAL TEORIKOA
1 Komunikazioari buruzko pentsamendu teorikoa.
Komunikazioak gizartea eta kulturan duen eraginaren hausnarketa orokorra, bereziki masa hedabideak sortu direnetik. Hiru eredu analitikoen errebisioa.
2 Informazioaren gizartea.
Komunikazioa eta demokraziaren arteko harremana. Frankfurt eta Chicago eskolen ekarpenaren errebisioa.
3 Komunikazioa eta kultura.
Efektuen teoriatik erabileraren teoriara. Ikasketa kulturalak eta ikasketa etnografikoen ekarpenak.
4 Iritzi publikoa.
Iritzi publikoaren inguruko teoria desberdinen errebisioa (isiltasunaren kiribila, kultiboaren teoria, gatekeeping, agenda setting...)
ATAL PRAKTIKOA
Hedabide eta berri espezifikoen jarraipena.
Analisi filmikoa.
Irakurketak.
Audientzia ikerketak.
MetodologiaToggle Navigation
Ikastaro honek 6 kreditu ditu; horrek 150 orduko lan zama esan nahi du: 60 ordu ikasgelan irakaslearekin, eta 90 ikasgelatik kanpoko jardueretan.
Ondoko taulan lan ordu horien banaketaren estimazio bat adierazten da, aurreko urteetako esperientzian oinarrituta. Guztiaren batuketa 150etik behera egotea ikastaroan zehar izango diren jai egunen eta erabiliko dugun Kideen Arteko Tutoretzen eraginari zor zaio.
Gelako jarduerak (46 ordu)
-Informazio sistematizatua jaso: irakaslearen azalpenak
-Talde lana: talde txikian lan egin, testuak landuz, ariketak ebatziz e.a.
-Osoko bilkura: talde osoan solastu
Gelaz kanpoko jarduerak (89 ordu)
-Testuak eta bestelako materialak irakurri eta aztertu: artikuluak, ariketetarako materialk, e.a.
-Egunkaria edo zereginak: jasotako informazioa atondu, ebatzi beharreko ariketak burutu, aurrezagutza eta berreraikuntza ariketak idatzi, e.a.
-Bestelako jarduerak
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Azken kalifikazioa lortzeko ebaluazio jarraia erabiliko da. Horretarako egin beharreko ariketa eta aurkezpenak burutu beharko ditu ikasleak. Amaieran, gainditu beharreko proba idatzia ere egin beharko da. Ariketen balioa % 70a da (horien %10a ariketen ahozko defentsari dagokiolarik) eta proba idatziarena % 30 izango da.
Ikasleak ebaluazio jarraia alboratzen badu (beti ere UPV/EHUko araudiak aurreikusten dituen kasuetan), orduan azken froga egin ahal izango du. Froga honek bi zati izango ditu. Lehena garatu beharreko galderez osatuta egongo da, eta azken kalifikazioaren % 60 balioko du. Gainerakoa % 40, ikastaroan zehar egin beharreko lan eta aurkezpenek osatuko dute. Lan eta aurkezpen horiek azken frogaren unean aurkeztu beharko dira.
Ikasleak bigarren ebaluazio mota hau aukeratzen badu, azken frogaren data baino hilabete lehenago adierazi beharko dio, idatziz, irakasleari.
•Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
eGelan egongo da eskuragarri nahitaez erabili beharreko materiala.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Amezaga, J. ed. (1998) Komunikazioa eta gizartea. Gasteiz, Arabera.
Mattelart A. & Mattelart M. (1999) Komunikazioaren teorien historia. Gasteiz, Arabera
Gehiago sakontzeko bibliografia
Adorno T.W. (1966) Televisión y Cultura de Masas. Córdoba (Argentina), Eudecor.
Levy, P. (2007) Cibercultura. Barcelona, Anthropos
McQuail, D. (2000) Introducción a la teoría de la comunicación de masas. Barcelona, Paidós Comunicación.
Sartori, G. (2003) La sociedad multiétnica. Madrid, Taurus
Sennett, R. (2006) La cultura del nuevo capitalismo. Barcelona, Anagrama
West, R. & L.Turner (2005) Teoría de la comunicación. Análisis y aplicación. Madrid, Mcgraw Hill
Wolf M. (1987) La investigación de la Comunicación de Masas. Crítica y perspectivas. Barcelona, Paidós Comunicación.
Wolf M. (1994) Los efectos sociales de los media. Barcelona, Paidós Comunicación.
Aldizkariak
http://www.ehu.es/zer
http://www.felafacs.org/rederevistas/
http://www.portalcomunicacion.com/esp/d_doc_rev.asp
http://web.usal.es/-abadillo/recursosdeinvestigacion.htm
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
- MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
- NERECAN UMARAN, AMAIA
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | |||
17-30 | 13:00-14:00 | 11:00-13:30 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 14:00-15:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 14:00-15:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 12:00-14:00 | 13:00-15:00 | |||
17-30 | 13:00-15:00 | 11:00-12:30 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 12:30-13:30 |
Irakasleak
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 12:30-13:30 |
Irakasleak
66 Teoriakoa (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 13:00-15:00 | 15:00-17:00 | |||
17-30 | 13:30-15:30 | 15:00-16:00 |
Irakasleak
66 Gelako p.-1 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 16:00-17:00 |