XSLaren edukia
Irrati Ekoizpena eta Errealizazioa
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Gradu Bikoitza: Ikus-Entzunezko Komunikazioa + Kazetaritza
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 39 | 58.5 |
Mintegia | 7 | 10.5 |
Gelako p. | 7 | 10.5 |
Ordenagailuko p. | 7 | 10.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Irakasgai honek ematen dituen kurtsoko gaitasunak hurrengoak dira:
KONPETENTZIA OROKORRAK
G006- Partehartze, gestio eta talde laneko optimizazioarekin erlazionatuta dauden trebetasun eta gaitasunak garatu. Horretarako erabakiak hartzeko eta ondorioen ebaluaketa egokiak egiteko irizpideak aplikatuko dira.
G007- Ikus-entzunezko informazio eta komunikazio prozesuen garapenenerako beharrezkoak diren teknika, teknologia zein baliabideak aplikatzea.
G008- Objektiboen identifikazio eta ekintzen planifikazioari begira beharrezkoak diren estrategiak diseinatu eta proiektatu.
G009- Ikus-entzunezko esparruko egunerokotasun profesionalaren gaineko esperientzia eta ezagutza jaso.
CB2- Ikaseek era profesional batean bideratzea jasotzen duten ezagutza eta beraien ikasketa esparruan sortu daitezkeen arazoak konpontzen jakitea.
CB3- Esanguratsuak izan daitezkeen datuak batzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea eta horrela izaera sozial, zientifiko edo etikoa izan dezaketen hausnarketak egitea.
CB4- Publiko espezializatu zein ez espezializatu bati informazio, ideia, arazo eta konponbideak transmititzen jakitea.
CB5- Gerora begira burutu daitezkeen beste ikasketa batzuk autonomia handiz egiteko beharrezkoak diren ikasketa trebetasunak garatzea.
ZEHARKAKO KONPETENTZIAK
CT1- Autonomia eta autoerregulazioa.
CT6- Berrikuntza eta ekintzailetza.
KONPETENTZIA ESPEZIFIKOAK
C2CC03- Informazio zein komunikazio proiektuen ekoizpena aztertu, diseinatu eta planifikatu. Horretarako, talde lanaren optimizazioa eta estrategiaren garapenerako beharrezkoak eta egokienak izango diren teknika eta teknologiak aplikatuko dira.
Irakasgaiaren ikaskuntza ondorioak hurrengoak izango dira:
- Ikasleak irrati lenguaiaren elementuak identifikatuko ditu.
- Ikasleak irrati lenguaiaren elementuak erabiliko ditu irratira bideratutako sormenezko edukien produkzio eta errealizazioa gauzatzeko.
- Ikasleak mintzairarako zein errealizaziorako oinarrizkoak diren ezagutzak jasoko ditu.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Irrati Ekoizpen eta Errealizazio ikasgairako aurreikusten diren gai teorikoak hurrengoak dira:
I. Irratia, hedabide ikustezina. Irrati-hizkuntzaren osagaiak. Irrati-idazketa eta gidoi-eraketa.
II. Irrati-ekoizpena esparru digitalean. Soinuaren ezaugarriak. Audioaren edizio digitala.
III Ekoizpenaren errutinak: ekoizpenaren errutinizatzea eta irrati-egitasmo sortzaileak.
IV. Erritmo eta jarraitutasuna irrati-programazioan. Soinu-irudia.
V. Irratia gaur egun eta irratiaren eskenatoki berriak.
Irrati Ekoizpen eta Errealizazio ikasgairako aurreikusten diren gai praktikoak hurrengoak dira:
1. Lan errutinak irrati produkzio eta errealizazioan
2. Irrati gidoien eraketa: idazketa eta lokuzioa
3. Software (semi)profesionalaren erabilera irrati proiektuen grabaketa, edizio eta barreiapenean.
MetodologiaToggle Navigation
Lan-metodologia aktibo eta parte-hartzailea da eta praktikotasunean oinarritzen da.
Irakasgaiak, ohikoak diren irrati-taxueretatik harago doazen ideien laborategia izan nahi du. Beraz, bideragarritasuna eta sormena batzen dituzten proiektuen errealizazioa bultzatzen da.
Eskolak praktikoak eta teorikoak izango dira.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Banakako lana eta taldekoa konbinatuko dira. Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz
ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu. Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da lan indibiduala zein taldekakoak gainditzea.
LAN INDIBIDUALAK azken notaren %40a suposatzen du eta hurrengoko lanak batzen ditu: a) irratiari buruzko lan analitiko indibual bat; eta, b) irrati pieza baten produkzio eta errealizazio indibiduala
TALDEKO LANAK azken notaren %60a suposatzen du eta hurrengo lanak batuko ditu:
- Irrati-pieza bat/batzuen gidoia, idazketa, ekoizpena eta errealizazioa (dramatikoa, elkarrizketak, erreportajea, saio musikalak...).
- Aukeran, ikasleek ikasturtean zehar parte hartu ahalko dute zenbait irrati-deialdietan (esaterako, Azaroan Casares Irratiak antolatzen duen lehiaketan edo Fakultateak antolaturiko Irrati Maratoian).
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita.
Azken ebaluazioak honako probak jasoko ditu eta ezinbestekoa izango da biak gainditzea irakasgaia aprobatzeko:
1. Garatu beharreko proba idatzia. Honek azken notaren %30a suposatuko du.
2. Banakako lanak. Hauek azken notaren %70a suposatuko dute eta irakasleak eta ikasleak aurretiaz adostutako hurrengo gaiak jorratuko eta ezaugarriak izango ditu:
- Irrati-pieza baten gidoi eta idazketa
- Gidoi eta eskaleta baten araberako irrati-pieza baten errealizaio eta grabaketa
- Irratsaio baten azterketa
- Irrati proiektu baten eraketa
- Irratia oinarria duen ikerketa-lana
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria.
Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ikaslegoak eskatzen zaizkion lanen produkzio eta errealizazio lanak egiteko espazio, herraminta eta software (semi)profesional egokiak erabili beharko ditu
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Gutierrez, A., (2.001), Ekoizpena eta Errealizazioa Irratian, Bilbo, UEU.
Gutierrez, A. et Fernandez, I., (2.005), Irratsaio bat egiteko tailer praktikoa, Bilbo, UEU.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Hausman, C; Benoit, P. et O´Donnell. C., (2.001), Producción de la Radio moderna, Madril, Paraninfo.
Keith, M., (1.992), Técnicas de producción en radio, Madril, IORTV.
López Vidales, N. et Peñafiel Saiz, C., (2.000), La Tecnología en Radio, Bilbo, EHU.
Malvar, L., (2.005), La radio deportiva en España, Madril, Pearson.
Ortiz, M. A. et Marchamalo, J., (1.994), Técnicas de comunicación en radio. La realización radiofónica, Bartzelona, Paidós.
Ortiz Sobrino, M.A. et López Vidales, N., (2.011), Radio 3.0 Una nueva radio para una nueva era, Madril, Fragua.
Pedrero, L.M. (2.000), La radio musical en España, Madril, IORTV.
Rodero Antón, E., (2.003), Locución Radiofónica, Madril, IORTV.
Stanley R. A., (1.994), Manual del Audio en los Medios de Comunicación, Andoain, Zine eta Bideo Eskola.
Aldizkariak
www.uztaro.eus
www.argia.eus
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
- MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
- NERECAN UMARAN, AMAIA
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 15:00-17:00 | 15:00-17:00 | |||
17-30 | 17:00-18:00 | 16:00-17:30 |
Irakasleak
16 Mintegia-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 15:00-16:00 |
Irakasleak
16 Mintegia-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 15:00-16:00 |
Irakasleak
16 Mintegia-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 15:00-16:00 |
Irakasleak
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 16:00-17:00 |
Irakasleak
16 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 16:00-17:00 |
Irakasleak
16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 14:00-15:00 |
Irakasleak
16 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 14:00-15:00 |
Irakasleak
16 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 14:00-15:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 09:00-11:00 | 11:00-13:00 | |||
17-30 | 13:00-15:00 | 11:30-12:00 |
Irakasleak
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-10:00 |
Irakasleak
31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-10:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 12:00-12:30 |
Irakasleak
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 10:00-11:00 |
Irakasleak
31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 10:00-11:00 |