XSLaren edukia

Zinema Espainiarra: Zinema Nazionalak, Nortasunak eta Erbesteak

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2024/25
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5379.5
Gelako p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

IKASKUNTZAREN EMAITZAK

Ikasleek, ikasturtea amaitutakoan, irakasgairako markatutako gaitasunak eskuratzea espero da. Helburu hori lortzeak Espainiako Zinema aitortu, testuinguruan kokatu eta aztertzeko gaitasuna emango dio.

OINARRIZKO GAITASUNAK ETA GAITASUN OROKORRAK

G001 - Teorien, kontzeptuen eta metodologien esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea

ikus-entzunezko komunikazioaren (inter) diziplina eremua.

G002 - Teoria eta tresna metodologikoak praktikan aplikatzea komunikazio-prozesu eta -testuinguru desberdinetan.

G003 - Ikus-entzunezko komunikazio-arazoak ebazteko ikuspegi kratibo berriak sintetizatzea, garatzea eta aplikatzea.

G004 - Gertaerak, gizarte-prozesuak, testuak eta komunikazio-proiektuak modu kritikoan aztertzea, interpretatzea, azaltzea eta baloratzea.

G010 - Informazioa hainbat iturritan bilatzea, hautatzea, hierarkizatzea eta aztertzea, edukia hainbat formatara egokituz eta

narrazio-estrategiak.

CB1 - Ikasleek erakutsi izana ezagutzak badituztela eta ulertzen dituztela Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako

Bigarren Hezkuntza orokorra, eta testuliburu aurreratuetan oinarritzen den arren, ikasliburu aurreratuetan

bere ikasketa eremuaren abangoardiatik datozen ezagutzak eskatzen dituzten alderdi batzuk

CB2 - Ikasleek beren ezagutzak lanean edo bokazioan modu profesionalean aplikatzen jakitea eta

argumentuak eginez eta defendatuz eta arazoak konponduz frogatu ohi diren gaitasunak.

bere azterketa-eremua

CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruan)

izaera sozial, zientifiko edo etikoko gai garrantzitsuei buruzko gogoeta barne hartzen duten iritziak emateko

CB5 - Ikasleek ondorengo ikasketei ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana

autonomia-maila handiarekin

ZEHARKAKO GAITASUNAK

CT7 - Pentsamendu kritikoa

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Zinemak 7. artea osatzen du, baina ekoizpenaren zati txiki bat baino ezin da halakotzat hartu. Argi dago, gainera, zinema adierazpide bat dela, eta askoz gehiago. Zinemak, musikak edo literaturak bezala, ukiezinek ematen digutena ematen digu: ezagutza, gogoeta, plazera eta distrakzioa.

Testuinguru horretan, Espainiako Zinemaren azterketa bere balio artistikoagatik eta balio soziokulturalagatik interesatzen zaigu,

baloreak islatzera eta gertaera historikoak idaztera.

Espainiako Zinema irakasgaia Laugarren Mailako Bigarren Lauhilekoan kokatzen da, eta une horretan gure ikasleak Ikus-entzunezko Komunikazioko Graduko prestakuntza amaitzear dago. Aurreko irakasgaietan ikasitako trebetasunak eta trebetasunak, hala nola "Hizkuntza

Ikus-entzunezkoek "," Ikus-entzunezko narratibak "edo" Zinemaren Historiak ", hurbileko ikasgai honen ezagutzan sakontzeko eta gozatzeko gaitasuna ematen diote, nahiz eta

ez da beti aski ezaguna, eta funtsezkoa izango da etorkizunean bere lanbidean jarduteko.

EMARIO

1. Espainiako zinemaren ezaugarri estetikoak

2. Gogoeta metalinguistikoak, melodramak eta umore isila

3. Herri-artearen eklosioa

4. Gerraren zauria: dokumentuak eta fikzioak

5. Modernitatea populismoaren aurrean

6. Metafora eta borroka politikoa

7. Postmodernitatearen trazuak Espainiako zineman

8. Zinemagile eta film sailkaezinak

9. Begirada bat euskal lurretatik



MetodologiaToggle Navigation

Klase magistralak, analisi-erakusketa, filmak ikustea

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio-sistema ebaluazio jarraituaren bidez egingo da, eta honako hauek izango ditu:



Zereginak egitea:

Atazak aldian behingo kontrolak izango dira, derrigorrean ikusi beharreko filmen inguruan egelaren bidez (egelan eskuragarri dagoen zerrenda). Zeregin bakoitzeko 450-500 hitz luzatzea. Entregatzeko datak egelan ezarriko dira ikasturtean zehar.

Galdetegiak egitea:

Galdetegiak test-motako galderak izango dira, eskola magistraletan azaldutako edukiei buruzkoak. Galdetegiak Egelaren bidez erantzungo dira. Datak ikasturtean zehar ezarriko dira.

Egungo filmei buruzko iruzkin kritikoak egitea

Azkenik, klase magistraletan gaurkotasuneko filmak proiektatuko dira eta komentatu egin beharko dira. Lan hau ere Egelan gordeko da.

Eskoletara joatea nahitaezkoa da irakasgaia ebaluazio jarraituaren bidez gainditzeko.

Nolanahi ere, ikasleek azken ebaluazioaren sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazioaren sisteman parte hartu duten ala ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela; horretarako, bederatzi asteko epea izango dute, lauhilekoaren hasieratik zenbatzen hasita. Amaierako ebaluazioa idatzizko proba bat izango da, eta oinarrizko bibliografian adierazitako materialean eta nahitaez ikusi beharreko filmetan oinarritutako ikasgaiak eskatzen dituen ezagutzak ebaluatuko ditu.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Nahitaez erabili beharreko materiala ikasturteko lehen astean entregatuko du irakasle-taldeak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

CASTRO DE PAZ, José Luis; PÉREZ PERUCHA, Julio y ZUNZUNEGUI, Santos (dirs.), La nueva memoria. Historia(s) del cine español (1939-2000), A Coruña, Vía Láctea, 2005, cap. I-V

GUBERN, Román, “El cine sonoro (1930-1939)” en VV.AA. Historia del cine español, Madrid, Cátedra, 1995, págs.164-179.

PÉREZ PERUCHA, Julio, “Narración de un aciago destino (1896-1930)” en VV.AA. Historia del cine español, Madrid, Cátedra, 1995, págs. 19-121.

ZUNZUNEGUI, Santos, “La línea general o las vetas creativas del cine español” en ZUNZUNEGUI, Santos, Historias de España: de qué hablamos cuandos hablamos de cine español, Valencia, Institut Valencià de Cinematografia Ricardo Muñoz Suay, 2002.

ZUNZUNEGUI, Santos y ZUMALDE, Imanol, “Surcos. El arte nacional popular en la II República” en PÉREZ PERUCHA, Julio y RUBIO, Agustín (coords.), Faros y torres vigía. El cine español durante la Segunda República, Madrid, AEHC/ Vía Láctea, 2016, págs. 35-56.

Gehiago sakontzeko bibliografia

CAMPORESI, Valeria, Para grandes y chicos. Un cine para los españoles 1940-1990, Madrid, Turfan, 1993.
CASTRO DE PAZ, José Luis y PENA, Jaime J., Cine español. Otro trayecto histórico, Valencia, Ediciones de la Filmoteca, 2005.
CASTRO DE PAZ, José Luis y CERDÁN, Josetxo, Del sainete al esperpento. Relecturas del cine español de los años 50, Madrid, Cátedra, 2011.
CASTRO DE PAZ, José Luis, Sombras desoladas. Costumbrismo, humor, melancolía y reflexividad en el cine español de los años cuarenta, Santander, Shangrila, 2012.
GUBERN, Román, Cine español en el exilio 1936-1939, Barcelona, Lumen, 1976.
GUBERN, Román, La censura: función política y ordenamiento jurídico bajo el franquismo (1936-1975), Barcelona, Península, 1981.
HEREDERO, Carlos F., Las huellas del tiempo. Cine español 1951-1961, Madrid, Filmoteca Española / Filmoteca de la Generalitat Valenciana, 1993.
HEREDERO, Carlos F. y SANTAMARINA, Antonio, Semillas de futuro: cine español 1990-2001, Madrid, Sociedad Estatal España Nuevo Milenio, 2002.
HEREDERO, Carlos F. y MONTERDE, José Enrique, Los “nuevos cines” en España. Ilusiones y desencantos de los años sesenta, Valencia, Institut Valencià de Cinematografia Ricardo Muñoz Suay, 2003.
HERNÁNDEZ RUIZ, Javier y PÉREZ RUBIO, Pablo, Voces en la niebla. El cine durante la Transición española (1973-1983), Barcelona, Paidós, 2004.
MINGUET BATLLORI, Joan M., Paisaje(s) del cine mudo en España. Valencia, Ediciones de la Filmoteca, 2008.
MONTERDE, José Enrique, Veinte años de cine español (1973-1992): un cine bajo la paradoja, Barcelona, Paidós, 1993.
PALACIO, Manuel, El cine y la transición política en España (1975-1982), Madrid, Biblioteca Nueva, 2011.
PÉREZ PERUCHA, Julio (comp.), Huellas de luz. Películas para un centenario, Madrid, Diorama, 1995.
PÉREZ PERUCHA, Julio (ed.), Antología crítica del cine español 1906-1995, Madrid, Cátedra-Filmoteca Española, 1997.
RÍOS CARRATALÁ, Juan Antonio, Lo sainetesco en el cine español

Aldizkariak

Archivos de la Filmoteca
Secuencias. Revista de Historia del Cine.

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00

11:00-13:00

17-30

11:00-13:00

11:00-12:30

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:30-13:00

Irakasleak