XSLaren edukia
Zinema Espainiarra: Zinema Nazionalak, Nortasunak eta Erbesteak
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua (Plan berria)
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 53 | 79.5 |
Gelako p. | 7 | 10.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
IKASKUNTZAREN EMAITZAK
Ikasleek, ikasturtea amaitutakoan, irakasgairako markatutako gaitasunak eskuratzea espero da. Helburu hori lortzeak Espainiako Zinema aitortu, testuinguruan kokatu eta aztertzeko gaitasuna emango dio.
OINARRIZKO GAITASUNAK ETA GAITASUN OROKORRAK
G001 - Teorien, kontzeptuen eta metodologien esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea
ikus-entzunezko komunikazioaren (inter) diziplina eremua.
G002 - Teoria eta tresna metodologikoak praktikan aplikatzea komunikazio-prozesu eta -testuinguru desberdinetan.
G003 - Ikus-entzunezko komunikazio-arazoak ebazteko ikuspegi kratibo berriak sintetizatzea, garatzea eta aplikatzea.
G004 - Gertaerak, gizarte-prozesuak, testuak eta komunikazio-proiektuak modu kritikoan aztertzea, interpretatzea, azaltzea eta baloratzea.
G010 - Informazioa hainbat iturritan bilatzea, hautatzea, hierarkizatzea eta aztertzea, edukia hainbat formatara egokituz eta
narrazio-estrategiak.
CB1 - Ikasleek erakutsi izana ezagutzak badituztela eta ulertzen dituztela Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako
Bigarren Hezkuntza orokorra, eta testuliburu aurreratuetan oinarritzen den arren, ikasliburu aurreratuetan
bere ikasketa eremuaren abangoardiatik datozen ezagutzak eskatzen dituzten alderdi batzuk
CB2 - Ikasleek beren ezagutzak lanean edo bokazioan modu profesionalean aplikatzen jakitea eta
argumentuak eginez eta defendatuz eta arazoak konponduz frogatu ohi diren gaitasunak.
bere azterketa-eremua
CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruan)
izaera sozial, zientifiko edo etikoko gai garrantzitsuei buruzko gogoeta barne hartzen duten iritziak emateko
CB5 - Ikasleek ondorengo ikasketei ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana
autonomia-maila handiarekin
ZEHARKAKO GAITASUNAK
CT7 - Pentsamendu kritikoa
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Zinemak 7. artea osatzen du, baina ekoizpenaren zati txiki bat baino ezin da halakotzat hartu. Argi dago, gainera, zinema adierazpide bat dela, eta askoz gehiago. Zinemak, musikak edo literaturak bezala, ukiezinek ematen digutena ematen digu: ezagutza, gogoeta, plazera eta distrakzioa.
Testuinguru horretan, Espainiako Zinemaren azterketa bere balio artistikoagatik eta balio soziokulturalagatik interesatzen zaigu,
baloreak islatzera eta gertaera historikoak idaztera.
Espainiako Zinema irakasgaia Laugarren Mailako Bigarren Lauhilekoan kokatzen da, eta une horretan gure ikasleak Ikus-entzunezko Komunikazioko Graduko prestakuntza amaitzear dago. Aurreko irakasgaietan ikasitako trebetasunak eta trebetasunak, hala nola "Hizkuntza
Ikus-entzunezkoek "," Ikus-entzunezko narratibak "edo" Zinemaren Historiak ", hurbileko ikasgai honen ezagutzan sakontzeko eta gozatzeko gaitasuna ematen diote, nahiz eta
ez da beti aski ezaguna, eta funtsezkoa izango da etorkizunean bere lanbidean jarduteko.
EMARIO
1. Espainiako zinemaren ezaugarri estetikoak
2. Gogoeta metalinguistikoak, melodramak eta umore isila
3. Herri-artearen eklosioa
4. Gerraren zauria: dokumentuak eta fikzioak
5. Modernitatea populismoaren aurrean
6. Metafora eta borroka politikoa
7. Postmodernitatearen trazuak Espainiako zineman
8. Zinemagile eta film sailkaezinak
9. Begirada bat euskal lurretatik
MetodologiaToggle Navigation
Klase magistralak, analisi-erakusketa, filmak ikustea
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluazio-sistema ebaluazio jarraituaren bidez egingo da, eta honako hauek izango ditu:
Zereginak egitea:
Atazak aldian behingo kontrolak izango dira, derrigorrean ikusi beharreko filmen inguruan egelaren bidez (egelan eskuragarri dagoen zerrenda). Zeregin bakoitzeko 450-500 hitz luzatzea. Entregatzeko datak egelan ezarriko dira ikasturtean zehar.
Galdetegiak egitea:
Galdetegiak test-motako galderak izango dira, eskola magistraletan azaldutako edukiei buruzkoak. Galdetegiak Egelaren bidez erantzungo dira. Datak ikasturtean zehar ezarriko dira.
Egungo filmei buruzko iruzkin kritikoak egitea
Azkenik, klase magistraletan gaurkotasuneko filmak proiektatuko dira eta komentatu egin beharko dira. Lan hau ere Egelan gordeko da.
Eskoletara joatea nahitaezkoa da irakasgaia ebaluazio jarraituaren bidez gainditzeko.
Nolanahi ere, ikasleek azken ebaluazioaren sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazioaren sisteman parte hartu duten ala ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela; horretarako, bederatzi asteko epea izango dute, lauhilekoaren hasieratik zenbatzen hasita. Amaierako ebaluazioa idatzizko proba bat izango da, eta oinarrizko bibliografian adierazitako materialean eta nahitaez ikusi beharreko filmetan oinarritutako ikasgaiak eskatzen dituen ezagutzak ebaluatuko ditu.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Nahitaez erabili beharreko materiala ikasturteko lehen astean entregatuko du irakasle-taldeak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
CASTRO DE PAZ, José Luis; PÉREZ PERUCHA, Julio y ZUNZUNEGUI, Santos (dirs.), La nueva memoria. Historia(s) del cine español (1939-2000), A Coruña, Vía Láctea, 2005, cap. I-V
GUBERN, Román, “El cine sonoro (1930-1939)” en VV.AA. Historia del cine español, Madrid, Cátedra, 1995, págs.164-179.
PÉREZ PERUCHA, Julio, “Narración de un aciago destino (1896-1930)” en VV.AA. Historia del cine español, Madrid, Cátedra, 1995, págs. 19-121.
ZUNZUNEGUI, Santos, “La línea general o las vetas creativas del cine español” en ZUNZUNEGUI, Santos, Historias de España: de qué hablamos cuandos hablamos de cine español, Valencia, Institut Valencià de Cinematografia Ricardo Muñoz Suay, 2002.
ZUNZUNEGUI, Santos y ZUMALDE, Imanol, “Surcos. El arte nacional popular en la II República” en PÉREZ PERUCHA, Julio y RUBIO, Agustín (coords.), Faros y torres vigía. El cine español durante la Segunda República, Madrid, AEHC/ Vía Láctea, 2016, págs. 35-56.
Gehiago sakontzeko bibliografia
CAMPORESI, Valeria, Para grandes y chicos. Un cine para los españoles 1940-1990, Madrid, Turfan, 1993.
CASTRO DE PAZ, José Luis y PENA, Jaime J., Cine español. Otro trayecto histórico, Valencia, Ediciones de la Filmoteca, 2005.
CASTRO DE PAZ, José Luis y CERDÁN, Josetxo, Del sainete al esperpento. Relecturas del cine español de los años 50, Madrid, Cátedra, 2011.
CASTRO DE PAZ, José Luis, Sombras desoladas. Costumbrismo, humor, melancolía y reflexividad en el cine español de los años cuarenta, Santander, Shangrila, 2012.
GUBERN, Román, Cine español en el exilio 1936-1939, Barcelona, Lumen, 1976.
GUBERN, Román, La censura: función política y ordenamiento jurídico bajo el franquismo (1936-1975), Barcelona, Península, 1981.
HEREDERO, Carlos F., Las huellas del tiempo. Cine español 1951-1961, Madrid, Filmoteca Española / Filmoteca de la Generalitat Valenciana, 1993.
HEREDERO, Carlos F. y SANTAMARINA, Antonio, Semillas de futuro: cine español 1990-2001, Madrid, Sociedad Estatal España Nuevo Milenio, 2002.
HEREDERO, Carlos F. y MONTERDE, José Enrique, Los “nuevos cines” en España. Ilusiones y desencantos de los años sesenta, Valencia, Institut Valencià de Cinematografia Ricardo Muñoz Suay, 2003.
HERNÁNDEZ RUIZ, Javier y PÉREZ RUBIO, Pablo, Voces en la niebla. El cine durante la Transición española (1973-1983), Barcelona, Paidós, 2004.
MINGUET BATLLORI, Joan M., Paisaje(s) del cine mudo en España. Valencia, Ediciones de la Filmoteca, 2008.
MONTERDE, José Enrique, Veinte años de cine español (1973-1992): un cine bajo la paradoja, Barcelona, Paidós, 1993.
PALACIO, Manuel, El cine y la transición política en España (1975-1982), Madrid, Biblioteca Nueva, 2011.
PÉREZ PERUCHA, Julio (comp.), Huellas de luz. Películas para un centenario, Madrid, Diorama, 1995.
PÉREZ PERUCHA, Julio (ed.), Antología crítica del cine español 1906-1995, Madrid, Cátedra-Filmoteca Española, 1997.
RÍOS CARRATALÁ, Juan Antonio, Lo sainetesco en el cine español
Aldizkariak
Archivos de la Filmoteca
Secuencias. Revista de Historia del Cine.
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | |||
17-30 | 11:00-13:00 | 11:00-12:30 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 12:30-13:00 |