XSLaren edukia
Ikus-Entzunezko Narratiba
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Gradu Bikoitza: Kazetaritza + Publizitatea eta Harreman Publikoak
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Ingelesa
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 46 | 69 |
Gelako p. | 14 | 21 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Oinarrizko gaitasunak eta gaitasun orokorrak:
C1CC03 - Sorkuntzarekin, informazioarekin eta idatzizko eta ikus-entzunezko komunikazioarekin lotutako testuak, generoak, formatuak eta fenomenoak modu kritikoan aztertzea, interpretatzea eta baloratzea.
C1CC04 - Informazioaren eta komunikazioaren arloko proiektuak diseinatzearekin eta gauzatzearekin lotutako teknologiak eta baliabideak ezagutzea eta aplikatzea.
C1CC05 - Talde-lanean parte-hartze aktiborako, lankidetzarako eta erantzunkidetasunerako trebetasunak garatzea.
C1CC06 - Informazioa eta dokumentazioa hainbat iturritan bilatu, hautatu, hierarkizatu eta aztertzea, edukia narrazio-modu eta estrategia desberdinetara egokituz.
C2CC01 - Informazio eta komunikazio-sistemak eta prozedurak ezagutzea, identifikatzea eta aztertzea, beren testuinguru historiko eta sozialean.
C2CC02 - Dokumentu-iturriekin lan egiteko teknikak eta metodologiak garatzea, informazioaren eta ikus-entzunezko komunikazioaren arloko problemak ikertu eta ebazteko.
C2CC03 - Informazio eta komunikazio-proiektuen produkzioa aztertzea, diseinatzea eta planifikatzea, teknikak eta teknologiak aplikatuta, eta horiek garatzeko eta talde-lana optimizatzeko estrategiak hartuta.
C2CC04 - Komunikazio-lanaren eta ikerketaren helburuak, prozedurak eta lorpenak komunikatzea, argudiatzea eta azaltzea, komunikabideen konbentzio formal bereizgarriak aplikatuta.
C2CC05 - Komunikazio-fenomenoa modu kritikoan interpretatzea eta baloratzea, teoria desberdinen argitan.
C3CC01 - Ikus-entzunezko proiektuak koordinatzea, zuzentzea eta gauzatzea, adierazpen-teknologiak eta baliabideak erabiliz.
C3CC02 - Fikziozko nahiz ez-fikziozko ikus-entzunezko testuen teoria, praktika eta diskurtso-estrategia desberdinak bereiztea, ulertzea eta aztertzea.
C3CC03 - Analisi-ereduak eta horien oinarri metodologikoak identifikatzea eta ikus-entzunezko testuen azterketan aplikatzea.
C3CC04 - Gidoiak idazteko oinarriak, teknikak eta prozesuak bereiztea eta ulertzea.
C3CC05 - Ikus-entzunezko eta multimediako lan bat antzeztea, sorkuntza-teknikak eta prozesuak behar bezala aplikatuta.
C3CC06 - Talde-lana planifikatzeko, kudeatzeko eta behar bezala garatzeko trebetasunak garatzea.
C4CC01 - Ikus-entzunezko eta multimediako produktuen ekoizpena, hedapena eta banaketa kudeatzea.
C4CC02 - Ikus-entzunezko eta multimediako proiektuak egiteko beharrezkoak diren produkzioko teknikak, baliabide teknologikoak eta errutinak atzematea eta maneiatzea.
C4CC03 - Ikus-entzunezko eta multimediako proiektuak diseinatzea, zuzentzea eta ebaluatzea.
C4CC04 - Ikus-entzunezko komunikazioaren arloko diskurtsoak eta fenomenoak aztertzea eta interpretatzea, ikuspegi teoriko eta metodologiko desberdinetatik.
C4CC05 - Komunikazio-gaiak garatzeko eta sakontzeko dokumentu-iturriak eta ikerketa-tresnak erabiltzea.
C4CC06 - Edozein film edo ikus-entzunezko produktu testuinguruan jartzea, aztertzea eta baloratzea, zorroztasun metodologikoarekin.
C4CC07 - Ahozko zein idatzizko adierazpen-baliabideak erabiltzea, komunikazio-aukerak zabaltzeko eta komunikazio-estilo propioa ezagutzeko.
Zeharkako gaitasunak
CT3 - Komunikazioa eta plurilinguismoa
CT7 - Pentsamendu kritikoa
Gaitasun espezifikoak
C2CC01 - Informazio eta komunikazio-sistemak eta-prozedurak ezagutzea, identifikatzea eta aztertzea, beren testuinguru historiko eta sozialean.
C2CC02 - Dokumentu-iturriekin lan egiteko teknikak eta metodologiak garatzea, informazioaren eta ikus-entzunezko komunikazioaren arloko problemak ikertu eta ebazteko.
C2CC04 - Komunikazio-lanaren eta ikerketaren helburuak, prozedurak eta lorpenak komunikatzea, argudiatzea eta azaltzea, komunikabideen konbentzio formal bereizgarriak aplikatuta.
C2CC05 - Komunikazio-fenomenoa modu kritikoan interpretatzea eta baloratzea, teoria desberdinen argitan.
Ikaskuntzaren emaitzak
- Ikus-entzunezko testu orok oinarri gisa dituen funtsezko printzipio narratiboak identifikatzen ditu: egitura narratibo kanonikoa, kontakizunaren teoriek aurkezten dituzten eredu eta eskema narratiboak, testuaren egitura sakona, modu narratiboa eta denbora eta espazioaren artikulazioa.
- Ikus-entzunezko edozein testuren analisiari oinarrizko narrazio-printzipioak aplikatzen dizkio, eta testu bakoitzari datxezkion gailu narratiboak definitzeko gai da.
- Edozein testutako gailu narratiboen artikulazioa modu kritikoan balioesten du, eta horrek ikus-entzunezko narrazio baten oinarriak eraikitzeko elementu narratibo egokiak hautatzeko gaitasuna ematen dio.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Gaizerrenda teorikoa:
1-Kontaketaren oinarrizko kontzeptu eta ezaugarriak
2-Kontatze-teoriak: Propp eta Campbell
3-Egitura-analisia: Greimas
4-Ikuspuntua
5-Espazioa eta denbora
Praktikoa:
1- Ikasleak bere kasa ikusentzunezko kontaketa bat ikusi beharko du gai bakoitzeko
2- Bost gelako praktika azaldutako teoriaren arabera
3- Ikasgelaz kanpoko talde-lan bi
MetodologiaToggle Navigation
Gai-zerrendaren edukiak hiru ardatzen arabera garatuko dira: eskola magistralak, aginduko diren pelikulen ikusketa eta aztertuko diren adibide zehatzak.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
1) Etengabeko ebaluazioa:
Azken nota ondorengo bi irizpideen ondorioa izango da:
* Gelako praktikak (%50a)
* Talde-lanak (%50a)
Ikusi beharreko kontaketen zerrenda zein praktiken edukia, talde-lanak burutzerakoan bete beharreko irizpideak eta jasotzeko data ikasturtearen hasieran edota eGelan zehaztuko dira.
2)Bukaerako probari dagokiodanez:
* Indarreko arautegiaren arabera eskatu beharko da
* Dekanotzak finkatutako egun eta orduan izango da
* Irakasgaiaren programan finkatutako edukien inguruko azterketa idatzia izango da
* Azken notaren %100a balioko du
Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
- Irakaskuntzari laguntzeko plataforma informatikoan argitaratutako materialak (eGela)
- Irakasleak derrigorrez ikusi behar dituen filmak
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Canet, Fernando eta Prósper, Josep: "Narrativa audiovisual. Estrategias y recursos", Madrid, Ed. Síntesis, 2009
Gaudreault, André eta Jost, François: "El relato cinematográfico", Barcelona, Paidós, 1995
Gómez Tarín, Francisco Javier: “Elementos de narrativa audiovisual. Expresión y narración”, Santander, Shangrila Ediciones, 2011.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Bordwell, David: "La narración en el cine de ficción", Barcelona, Paidós, 1996
Campbell, Joseph: "El héroe de las mil caras. Psicoanálisis del mito", México, Fondo de Cultura Económica, 2010
Chatman, Seymour: "Historia y discurso. La estructura narrativa en la novela y en el cine", Madrid, Taurus, 1990
Courtés, Joseph: "Análisis semiótico del discurso. Del enunciado a la enunciación", Madrid, Gredos, 1997
Eco, Umberto: "Seis paseos por los bosques narrativos", Barcelona, Lumen, 1996
Genette, Gérard: "Figuras III", Barcelona, Lumen, 1989
Propp, Vladimir eta Mélétinski, E.: "Morfología del cuento. Las transformaciones de los cuentos maravillosos", Madrid, Fundamentos, 1985
Zunzunegui, Santos: “Analizar la narración. Introducción a las formas narrativas”, Madrid, Biblioteca Nueva, 2014
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
- MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
- NERECAN UMARAN, AMAIA
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | |||
2-15 | 11:00-13:00 | 11:00-12:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 12:00-13:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-11:00 | 11:00-13:00 | |||
2-15 | 09:00-11:00 | 11:00-12:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 12:00-13:00 |
Irakasleak
66 Teoriakoa (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 | 16:00-18:00 | |||
2-15 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
66 Gelako p.-1 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 16:00-18:00 |