XSLaren edukia
Komunikazio Sistemaren Egitura
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua (Plan berria)
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 46 | 69 |
Gelako p. | 14 | 21 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
GAITASUN OROKORRAK
- Teoria, kontzeptu eta metodologien esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea ikus-entzunezko komunikazioaren diziplinazko eremua.
- Teoria eta tresna metodologikoak praktikan aplikatzea hainbat prozesutan
eta komunikazio-testuingurutan.
- Ikus-entzunezko komunikazio-problemak ebazteko ikuspegi berriak sintetizatzea, garatzea eta aplikatzea.
- Gertaerak, gizarte-prozesuak, testuak eta komunikazio-proiektuak modu kritikoan aztertzea, interpretatzea, azaltzea eta baloratzea.
- Informazioa hainbat iturritan bilatu, hautatu, hierarkizatu eta aztertzea, edukia narrazio-modu eta -estrategietara egokituz.
OINARRIZKO GAITASUNAK
- Ikasleek bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak badituztela eta ulertzen dituztela frogatu izana, eta testuliburu aurreratuetan oinarritzen den arren, beren ikasketa-eremuaren abangoardiako ezagutzak eskatzen dituzten alderdi batzuk barne hartzen dituen maila batean aurkitzea.
- Ikasleek beren ezagutzak beren lanari edo bokazioari modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa-eremuaren barruan argudioak landuz eta defendatuz eta problemak ebatziz frogatu ohi diren gaitasunak izatea.
- Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruan), gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.
- Ikasleek ondorengo ikasketei autonomiaz ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatzea.
IKASKUNTZAREN EMAITZAK
- Komunikazioaren eta kulturaren sektorea egoki segmentatzea
- Egoki ulertzea komunikazioaren eta kulturaren esparruen pisu ekonomikoa
- Komunikazio-sistemaren funtzioak modu argi eta logikoan azaltzea
- Behar bezala aztertzea eta azaltzea industrien balio-kateak eta horietan gertatzen ari diren aldaketak
- Komunikazio-talde nagusiak identifikatu eta deskribatzea
- Behar bezala aztertzea komunikazioaren eta kulturaren kontsumoaren joera nagusiak
- Komunikazio-politikak eta politika horiek garatzen eta aplikatzen dituzten erakundeak deskribatzen jakitea.
- Ikus-entzunezko erregulazioa eta haren bilakaera aztertzeko gai izatea.
- Espainiako Estatuko eta Euskal Herriko komunikazio-sistemen ezaugarri nagusiak ezagutzea.
- Komunikazio-sistemen arteko konparazio-analisiak egiten jakitea.
- Egoki aurkezten eta argudiatzea planteatutako gaiei buruz dituen iritziak.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1 NOOSFERA
-Ezagutza desigualeko gizartea
-Ziberesfera
-Mediasfera
2 EKONOSFERA
-Kultura eta komunikazioaren ekonomia
-Erronka kulturalak, politika komunikatiboak
3 GEOSFERA
-Espazio komunikatiboak
-Munduko kultur eta komunikazio ezberdinak
-Euskal Herriko kultur eta komunikazio sistema(k)
MetodologiaToggle Navigation
IKD Ikaskuntza Kooperatiboa eta Dinamikoa (Ikaskuntza Kooperatiboa eta Dinamikoa) ereduaren ildotik, modalitate magistralaren barruan, klase "magistral parte-hartzailea" hobetsiko da, ahal den guztietan ikaslearen parte-hartzea txertatzen saiatuz eta ematen ari diren ezagutzak hurbileneko errealitatera hurbilduz. Horrela, eskola magistralen barruan hiru elementu sartuko dira ikasleak inplikatzeko: "jarduerak", "irakurketak" eta "eztabaidak".
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Ramon Zallo, Estructuras de la comunicación y de la cultura, Gedisa, Barcelona, 2011
Enrique Bustamante (koord.), Informe sobre la cultura española y su proyección global, Fundación Alternativas - Marcial Pons, Madrid, 2011
Jose Maria Alvarez Monzoncillo, La televisión etiquetada: nuevas audiencias, nuevos negocios, Ariel - Fundacion Telefónica, Bartzelona - Madrid, 2011
Frédéric Martel, Cultura Mainstream, Taurus, Madrid, 2010
Bustamante, E. y Zallo, R., Industrias creativas. Amenazas sobre la cultura digital" Gedisa, Barcelona, 2011
Crusafón Carmina, "La nueva era mediática: las claves del escenario global ", Barcelona, Bosch, 2012
Zallo (2015). Análisis de la cadena de valor y propuestas de política cultural Primer informe sobre el estado de la cultura vasca. Gobierno Vasco: Vitoria.
Observatorio Vasco de la Cultura: http://www.kultura.ejgv.euskadi.eus/r46-19130/eu/
Gehiago sakontzeko bibliografia
Amezaga Albizu, J. (2004). Identidades via satelite. Leioa: UPV-EHU.
Amezaga Albizu, J. y Martinez Martinez, J. (2019) The question of linguistic minorities and the debates on cultural sovereignty. Catalan journal of communication and cultural studies, Vol 11., n1, pp 99-114.
Azpillaga Goenaga, P. (2015). “El cine vasco como industria. Un vistazo a la cinematografía vasca desde la perspectiva económica”. In Fernandez, J. Cine vasco: tres generaciones de cineastas. Donostia: Filmoteca Vasca. Becerra, M. y Mastrini, G. (2017). La concentración infocomunicacional en América Latina (2000-2015). Nuevos medios y tecnologías, menos actores. Bernal: Universidad Nacional de Quilmes
Bustamante, E. (2009). Hacia un nuevo sistema de comunicación: las industrias culturales en la era digital. Madrid: Gedisa.
Lamloum, O. (2009). Al jazira, espejo rebelde y ambiguo del mundo arabe. En breve.
Aldizkariak
TELOS revista (sociedadinformacion.fundacion.telefonica.com/DYC/TELOS)
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
- MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
- NERECAN UMARAN, AMAIA
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | |||
17-30 | 11:00-13:00 | 11:00-12:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 12:00-13:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | |||
17-30 | 11:00-13:00 | 11:00-12:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 12:00-13:00 |