XSLaren edukia
Ikus-entzunezko Sormen Teknikak
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Gradu Bikoitza: Kazetaritza + Publizitatea eta Harreman Publikoak
- Ikasturtea
- 2021/22
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 32 | 48 |
Laborategiko p. | 28 | 42 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
IKASKUNTZA EMAITZAK:
1.- Lauhilekoaren amaieran ikasleak bideo-kameren ezaugarri optikoak, elektronikoak eta erabilerari loturikoak ezagutu eta horiek praktikan, era egokian, jarriko ditu.
2.- Lauhilekoren amaieran ikaslea gai izango da soinuaren grabazioari eta edizioari buruzko oinarrizko ezagupenak testuinguru desberdinetan egokitzeko.
3.- Lauhilekoan zehar ikasleak edizio ez-linealaren oinarrizko kontzeptuak barneratuko ditu.
4.- Lauhilekoaren amaierarako ikasleak taldeka eta kamera bakar batekin grabaturiko ikus-entzunezko proiektu baten diseinua burutu eta aurkeztuko du.
Ikasketa prozesuaren emaitzak ikasleriak lauhilekoan zehar landuriko baliabide teoriko eta praktikoak erabiltzeko gaitasunean zehaztuko dira; hau da, baliabide horiek ikus-entzunezko produktuen sorkuntza eta ekoizpen prozesuari egokitzeko gaitasunean.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
TEORIA ARLOKO GAI-ZERRENDA.
LEHEN GAIA: BIDEO-SEINALEA.
BIGARREN GAIA: KAMERAK.
HIRUGARREN GAIA: EDIZIO EZ LINEALA.
LAUGARREN GAIA: ARGIA
BOSGARREN GAIA: SOINUA ETA MIKROFONOAK.
ARLO PRAKTIKOA.
Irakasgaiaren arlo praktikoan saio magistraletan azaldutako ezagutzak osatu eta prakikan jartzeko zenbait ariketa burutuko dira.
MetodologiaToggle Navigation
IKUS-ENTZUNEZKO SORMEN TEKNIKAK irakasgaiak 150 orduko lana du ezarrita. Horietatik 80 ordu magistralak dira (32 ikasgelako eskola-orduetan eta 48 ordu ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren bidezkoak) eta gainontzeko 70 orduak praktikoak dira (28 ikasgelan eta 42 ikasgelatik kanpokoak).
Eskola magistralean irakasgaiaren oinarri teorikoak azaltzen dira material grafikoaren eta ikus-entzunezkoen laguntzarekin. Saio praktikoetan ikasleek saio magistraletan garatutako edukiekin guztiz loturik dauden hainbat ariketa egiten dituzte, ikasleriaren prestakuntza osatzera zuzenduta dauden ariketak hain zuzen.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Irakasgaia teorikoa eta praktikoa izanik, horren ebaluazioa lauhilekoan zehar burututako froga teorikoen zein ariketa praktikoen bitartez egingo da.
-Praktiketan garatutako ariketek azken emaitzaren %60 suposatuko dute (10 puntutik 6)
-Gainontzeko %40 (10 puntutik 4), gelan azaldutako edukien gaineko ariketa eta proba idatzien bitartez eskuratuko da.
ARGIBIDE GARRANTZITSUAK:
1.- Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da atal bakoitza (idatzitako proba eta arlo praktikoa) gainditzea, bakoitza bere aldetik. Proba idatzia/edota praktikoa gainditzen ez duen ikasleari "Gutxi" kalifikazioa ezarriko zaio irakasgaian.Ohiko deialdian ikasleren batek ebaluaturiko arlo bat gainditzen badu (idatzitako proba edo portfolioa) baina bestea ez, emaitza positiboa izan duen arloaren nota gordeko zaio ikasturte bereko ezohiko deialdirako. Beraz, ezohiko deialdian bakarrik egin beharko du gainditu gabe daukan arloa.
2.- Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egin eta irakasgaia azken proba baten bidez gainditu nahi izango balu, etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari ezarrita izango den epearen barruan.
Aipatu azken probak honakoak jasoko ditu: proba idatzia eta irakasle-taldeak ezarritako ariketak jasotzen dituen portfolioa. Kasu honetan ere,idatzitako probak azken notaren %40 balioko du, portfolioak %60 eta arlo bakoitza bere aldetik gainditu beharko da.
3.- Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino lehenago egin beharko dute eskaria, araudiak ezarritako epearen barruan. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.
4.- Aipatutako ebaluazio tresnak eta ehunekoak alda daitezke ikasturtean zehar salbuespen egoeraren bat gertatuko balitz.
Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu. Hala ere, irakasgaiaren atal bakoitzari dagozkion ehunekoak eta ebaluazio-tresnak aldatu ahal izango dira, ikasturtean zehar salbuespen-egoeraren bat gertatzen bada.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Erabili beharreko materialak dira:
- irakasgaiko saio magistral eta praktikoetan irakasleak emandako materialak.
- irakasleak moodle plataforman ( e-gela ) argitaratutako materialak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
CASTILLO, José María (2009): Televisión, realización y lenguaje. Madrid, IORTV.
CASTILLO, José María (1997): Elementos del lenguaje audiovisual. Madrid, IORTV.
CASTILLO, José María (2004): Televisión y lenguaje audiovisual. Madrid, IORTV.
GUTIERREZ, Arantza (2001): Ekoizpena eta errealizazioa irratian. Bilbo,UEU.
MILLERSON, Gerald (2004,4.ed.): Técnicas de producción y realización en TV. Madrid, IORTV.
MILLERSON, Gerald (2006): Telebista produkzioa. Leioa, EHUko Argitalpen Zerbitzua.
PAREJA, Emilio (2004): Tecnología actual de televisión. Madrid, IORTV.
ZABALETA, Iñaki (2002): Ikus-entzunezko informazioaren teknologia: kable, satelite eta lurreko irrati eta telebistaren sistemak, zerbitzuak eta garapena. Bilbo, UEU.
ZETTL, Herbert (2000): Manual de Producción de Televisión. Madrid, Paraninfo Thomson Editores.
Gehiago sakontzeko bibliografia
ADELMAN, Kim (2001): Cómo se hace un cortometraje. Ed. Robinbook.
BARROSO, Jaime (1998) :Técnicas de realización de reportajes y documentales para televisión. Madrid, IORTV.
BERMINGHAN, Allan (2010): Iluminación de localizaciones para televisión. Madrid, IORTV.
BURROWS, Thomas P.; GROSS, Lynne J.(2003):Producción en Televisión. Madrid, Ed. Mc Graw-Hill.
CASTILLO, José María (2011): Teleperiodismo en la era digital. Madrid, IORTV.
DANCYGER, Ken (1999) : Técnicas de edición en cine y vídeo. Barcelona, Gedisa.
FELDMAN, Simón(1997): La composición de la imagen en movimiento. Barcelona, Gedisa.
FERNANDEZ DIEZ, Federico; MARTINEZ ABADIA, José(1999): Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual. Barcelona, Paidós. Barcelona.
MILLERSON, Gerald (1994): Iluminación para televisión y cine. Madrid, IORTV.
MUÑOZ, José Javier; GIL, César (1994, 2ª ed.): La radio : teoría y práctica. Madrid, IORTV.
MUSBURGER, Robert B. (1994): Producción en vídeo con una cámara. Madrid, IORTV.
NISBETT, Alec (2002): El uso de los micrófonos. Madrid, IORTV.
RUMSEY, Francis y MCCORMICK, Tim (2004): Introducción al sonido y la grabación. Madrid, IORTV.
SÁINZ, Miguel(1999): El productor audiovisual. Madrid, Síntesis.
SOLARINO, Carlo (1993): Cómo hacer televisión. Barcelona, Cátedra.
THOMPSON, Roy (2002): El lenguaje del plano. Madrid, IORTV.
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 09:00-11:00 | 11:00-13:00 | |||
17-30 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-4 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
02 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | |||
17-30 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
02 Laborategiko p.-4 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
02 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
02 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
02 Laborategiko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
03 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | |||
17-30 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
03 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
03 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
03 Laborategiko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
03 Laborategiko p.-4 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 09:00-11:00 | 11:00-13:00 | |||
17-30 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 09:00-11:00 | 09:00-11:00 | |||
17-30 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
32 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
32 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
32 Laborategiko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
32 Laborategiko p.-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 13:00-15:00 |