XSLaren edukia
Hizkuntzaren Jabekuntza eta Garapena
- Ikastegia
- Psikologia Fakultatea
- Titulazioa
- Logopediako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Ingelesa
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 40 | 60 |
Gelako p. | 10 | 15 |
Tailerra | 10 | 15 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Ezagutzak
RCO5. Logopediaren oinarri diren oinarri zientifikoak eta haien bilakaera ulertzea, eta modu kritikoan baloratzea logopediari loturiko ikerketaren berezko terminologia, saiakuntza klinikoak eta metodologia.
RCO9. Komunikazioan, hizkuntzan, mintzamenean, entzumenean, ahotsean eta hitzezkoak ez diren ahozko funtzioetan egiten den esku-hartze logopedikoaren oinarri biologikoak (anatomia eta fisiologia), psikologikoak (prozesuak eta garapen ebolutiboa), linguistikoak eta pedagogikoak ezagutzea eta integratzeko gai izatea.
RCO9.2. Logopediaren oinarri psikologikoak ezagutzea eta integratzea: hizkuntzaren garapena, garapen psikologikoa, hizkuntzaren Neuropsikologia, oinarrizko prozesuak eta Psikolinguistika.
RCO11. Logopediaren alorrean ebaluatzeko eta diagnostikatzeko teknikak eta tresnak ezagutzea eta modu kritikoan baloratzea, bai eta esku-hartze logopedikoaren prozedurak ere.
Gaitasunak
RC2. Gai izatea hainbat trebetasun garatzeko: arazoak konpontzea, kritikoki arrazoitzea eta egoera berrietara egokitzea.
Trebetasunak
RHT2. Terminologia menderatzea, beste profesional batzuekin modu eraginkorrean aritzeko.
RHT5. Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak maneiatzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1.Giza komunikazioa eta hizkuntzaren jabekuntzaren oinarriak
1.1. Komunikaziorako gaitasuna eta hizkuntza eskuratzea
1.2. Hizkuntzaren oinarri biologiko eta kognitiboak
1.3. Hizkuntza egitura: ikasketa sistema
2. Hizkuntzaren jabekuntza eta garapen ereduak
2.1. Haurtzaroan hizkuntzaren garapena aztertzea
2.2. Hizkuntzaren jabekuntzarako ikuspegi teorikoak: aldeko eta kontrako frogak
3. Ikerketa metodologia eta haurren hizkuntzaren neurketa
3.1. Haur hizkuntzaren ikerketa-diseinuak
3.2. Datuak biltzeko metodoak eta analisi-prozedurak
4. Hizkuntzaren garapena haurtzaroan
4.1. Garapen fonologikoa lehen haurtzaroan: hitz aurreko etapa
4.2. Garapen semantikoa eta morfosintaktikoa haurtzaroan: hitzezko etapa
5. Hizkuntzaren garapena eskola-aldian
5.1. Hitzen lotura: morfosintaxiaren aurrerapena eskola-aldian
5.2. Hizkuntzaren pragmatika eta erabilera soziala. Haurrentzako kontakizunaren garrantzia
5.3. Hizkuntzaren eta alfabetatzearen arteko harremana eskola-etapan
6. Hizkuntzaren garapenean abisu-seinaleak
6.1. Hizkuntzaren jabekuntzan banakako desberdintasunak eta erlazionatutako faktoreak
6.2. Hizkuntzaren garapenean abisu seinaleak
7. Hizkuntzaren garapena testuinguru eleaniztunetan
MetodologiaToggle Navigation
PROGRAMAZIO PRAKTIKOA:
A) IKASGELARAKO PRAKTIKAK ETA TAILERRAK.
Helburua edukiak finkatzea, harremanak ezartzea eta hizkuntzaren garapenaren alderdiak kritikoki aztertzeko gaitasuna garatzea da. 3. eta 4. gaitasunak lantzen dira.
Ikasgelako praktikak irakasgaiarekin lotutako ikus-entzunezko materiala ikustean datza eta Tailerretan aste horretan irakatsitako gaiarekin lotutako ikerketa artikuluak irakurtzen dira.
Bi kasuetan, adierazitako artikulu eta bideoen azterketa egingo da, fitxak eta eztabaida gidatua erabiliz, baita gai bakoitzari lotutako autoebaluazioak ere.
Praktiken eta tailerren edukia azken azterketan baloratuko da.
B) TALDE-LANA
Talde txikietan kasu batean lan egitea dakar, non taldekideek dimentsio linguistikoa duen arazo baten aurrekariak aztertzen dituzten txosten bat garatzeko, proiektuaren helburua finkatu eta aztertutako dimentsioan esku hartzeko programa edo tresna bat garatzeko.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluazioa maiatzeko azken azterketako notaren eta talde-lanaren baturan datza.
Amaierako nota: azterketa-praktiken eta tailerren teoria eta edukiak amaierako notaren % 75 dira; Talde-lanak eta ahozko aurkezpenak azken notaren %25 dira.
JARRAIPENEKO EBALUAZIOA
A) TEORIA: Azterketa mota: kurtso amaierako proba objektiboa (oharretan, eskuliburuetan eta gomendatutako erreferentzietan oinarrituta) + GLASEAN PRAKTIKAK ETA TAILERRAK (klasean landutako eta eztabaidatutako edukietan oinarritutako galderak, % 20 dira. azterketa).
B) TALDE-LANA: kalifikazio osoaren % 25 talde-lanari dagokio (txostenaren kalitatearen arabera).
AZKEN EBALUAZIOA
Azterketa bat: kurtso amaierako proba objektiboa, klase espositiboetan azaldutako edukiekin lotutako galderak jasoko dituena. Etengabeko ebaluazioari uko egiten dioten ikasleak azterketan ebaluatuko dira irakasgaiaren %100arekin.
Hori idatziz jakinarazi beharko diote irakasleari azterketa eguna baino hilabete lehenago gutxienez.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia eta klaseko irakurketak
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Hoff, E., & Shatz, M. (Eds.). (2009). Blackwell handbook of language development. John Wiley & Sons.
Tomasello, M. (2011). Language development. The Wiley-Blackwell handbook of childhood cognitive development, 239-257.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Hoff, E., & Shatz, M. (Eds.). (2009). Blackwell handbook of language development. John Wiley & Sons.
Tomasello, M. (2011). Language development. The Wiley-Blackwell handbook of childhood cognitive development, 239-257.
Gleason, J. B., & Ratner, N. B. (2022). The development of language. Plural Publishing.
Aldizkariak
Child language
Language learning and development
Reading & Writing
International Journal of Language and Communication Disorders
Brain and language
TaldeakToggle Navigation
01-61 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|
31-61 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|