XSLaren edukia

Garapenaren Psikologia I

Ikastegia
Psikologia Fakultatea
Titulazioa
Psikologiako Gradua (Aurreko plana)
Ikasturtea
2024/25
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3248
Mintegia23
Gelako p.1725.5
Tailerra913.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1. Giza garapen psikologikoa azaltzeko oinarrizko kontzeptuak ezagutu.

2. Giza garapen psikologikoaren eredu teoriko desberdinen ekarpenak identifikatu eta erlazionatu.

3. Haurtzaroko eta nerabezaroko zenbait prozesu psikologikoen aldaketak, eta baita haien zergatiak, ezagutu eta arlo aplikatuan dituzten inplikazioak ikasi.

4. Garapen psikologikoaren prozesu desberdinen arteko harremanak ezagutu.

5. Ikasgaian landutako aspektuei buruzko txosten bat egiteko gai izan.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA: Giza garapenaren eredu eta teorietako oinarrizko kontzeptuak.

2. GAIA: Giza garapenaren ikerketa metodoak.

3. GAIA: Hasiera, garun-garapena eta garapen fisikoa haurtzaroan eta nerabezaroan.

4. GAIA: Garapen kognitiboa lehen haurtzaroan.

5. GAIA: Garapen kognitiboa eskola aurrean.

6. GAIA: Garapen kognitiboa eskola aroan.

7. GAIA: Garapen kognitiboa nerabezaroan.

8. GAIA: Hizkuntzaren jabekuntza eta garapena.

9. GAIA: Gizarte ezagutzaren garapena.

10. GAIA: Garapen fisiko-biologikoa eta kognitiboa helduaroan eta zahartzaroan.

MetodologiaToggle Navigation

METODOLOGIA:

*Gela praktikak irakasgaiarekin lotutako ikus-entzunezko dokumentalak ikustean eta aste horretan irakatsitako gaiari lotutako ikerketa artikuluak irakurtzean oinarritzen dira

*Tailerrak: hauetan irakurritako artikuluak edo ikusitako bideoen azterketa eta hausnarketa egingo da, fitxa batzuetan oinarriturik eztabaida bat burutuz. Tailer batzuetan ere talde lanaren jarraipena egingo da.

Praktika eta tailerretan lantzen den edukia azken azterketan ebaluatuko da.



OHARRAK:

- Eskola orduetan, behar den isiltasuna edo parte hartzea eskatuko da. Parte-hartze aktiboa sustatuko da.

- Ez da derrigorrezkoa eskola guztietara etortzea, baina garrantzitsua da jakitea hartu behar diren erabakiak (edo/eta aldaketak) edozein eskola ordutan har daitezkeela: etorri edo ez etorri ikasgelara, ikaslearen ardurapean geratuko da guzti honetaz jabetzea eta betetzea.

- MOODLE plataforma erabiliko da ikaskuntzarako osagarri bezala. Bertan argitaratuko dira ikasgaiaren materialak eta edukiak.



TUTORETZA ORDUAK ARGITARATUKO DIRA.

GAURen argitaratuko dira.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazioa azken azterketako notaren batuketa (Maiatza/Ekaina): eskola teorikoetan eta tailer eta praktiketan landutako edukien inguruko galderak. Notaren %100a balioko du.



Aurreko kurtsoetan egindako talde lanaren nota gorde egingo da. Azterketan teoria edukiek azken notaren %75arekin ponderatuko dira. Aurreko urteko talde lana %25arekin ponderatuko da.



*Deialdiari uko egiteari dagokionez arau gehigarriak

Irakasgai honetan, deialdiari uko egiteko azterketara ez aurkeztea nahikoa izango



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Gai bakoitzean MOODLEn azalduko da (eta gehienetan era digitalean argaitaratu ere bai) erabili beharreko materiala.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ARRANZ, E. (1998). Modelos del desarrollo psicológico humano. Leioa: UPV/EHU Argitalpen Zerbitzua.

BERGER, S. K. eta THOMPSON, R. A. (1998). Psicología del desarrollo: infancia y adolescencia. Madril: Médica Panamericana.

BERMEJO, V. (1994). Desarrollo Cognitivo. Madril: Síntesis Psicología.

FLAVELL, J. H. (1963). La Psicología Evolutiva de J. Piaget. Bartzelona: Paidós.

KAIL, R. V. eta CAVANAUGH, J.C. (2006). Desarrollo Humano. Madril: Thomson.

LEFRANCOIS, G. L. (2000). El ciclo de la vida. Madril: Thompson.

LIZASO, I. eta APODAKA, M. (2008). Giza garapen psikologikoaren ereduak I. Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea.

LIZASO, I. eta APODAKA, M. (2008). Giza garapen psikologikoaren ereduak II. Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea.

PALACIOS, J. MARCHESI, A. eta COLL, C. (1999). Desarrollo psicológico y Educación. Vol. 1. Desarrollo cognitivo y social del niño. Vol. 2. Desarrollo psicológico y educación. Vol.3: Psicología Evolutiva. Madril: Alianza Artitaletxea.

PALACIOS, J., MARCHESI, A., COLL, C. (1999). Garapen psikologikoa eta hezkuntza. Leioa: UPV/EHU Argitalpen Zerbitzua.

PAPALIA, D. E. eta OLDS, S. (2009). Psicología del desarrollo de la infancia a la adolescencia. Madril: McGraw-Hill.

RICE, R. (1997). Desarrollo Humano. Estudio del Ciclo Vital. México: Prentice-Hall.

SANTROCK, J.W. (2006). Psicología del Desarrollo. El ciclo vital. Madril: Mc Graw Hill.

SHAFFER, D. (2000). Psicología del desarrollo: infancia y adolescencia. México: International Thomson.

STASSEN BERGER, K eta THOMPSON, R. A. (1995). Psicología del desarrollo: Infancia y adolescencia. Madril: Panamericana.

Gehiago sakontzeko bibliografia

FLAVELL, J. H. (1963). La Psicología Evolutiva de J. Piaget. Bartzelona: Paidós.

Aldizkariak

Infancia y Aprendizaje
Child Development
Revista de la Psicología General Aplicada
Developmental Psychology
Journal of Adult Development
Aging and Society.
Geriatrika.
http://psicothema.com
http://ub.es/piscolog/infancia/inf_apr.htm
http://um.es/analesps
http://uv.es/psicologica
Human Development
Psychology and Aging
Revista Española de Geriatría y Gerontología.
The Gerontologist.
The Jounals of Gerontology

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala