XSLaren edukia

Arreta, Pertzepzioa eta Motibazioa

Ikastegia
Psikologia Fakultatea
Titulazioa
Psikologiako Gradua (Aurreko plana)
Ikasturtea
2024/25
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3248
Mintegia23
Gelako p.1319.5
Ordenagailuko p.34.5
Tailerra1015

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Ikasgaiaren gaitasunak/ikaskuntzaren emaitzak



CE1 Arretaren, pertzepzioaren eta motibazioaren fenomenoak eta horiekin lotutako eredu teorikoak ezagutzea.

CE2 Prozesu psikologikoak neurtzeko gehien erabiltzen diren tresna nagusiak ezagutzea.

CE3 Eguneroko bizitzako egoera eta fenomenoei ezagutzak aplikatzea, kasuak eta arazoak aztertuz eta txosten idatziak eginez.

CE4 Hausnarketa kritikoa egiteko eta landutako edukiak autonomiaz kudeatzeko eta horri buruzko norberaren ideiak argudiatzeko gai izatea.



Irakasgaia lehen aipatutako IKD-i3 proiektuaren esparruan garatzean, garrantzi berezia emango zaio zeharkako konpetentzia hauen sustapenari (EHUren katalogotik ateratakoak, 2019):

- Autonomia eta autoerregulazioa (ikasleek ikasteko eta erabakiak hartzeko orduan prozesu kognitibo metakognitiboei buruz kontzientzia har dezaten eta prozesu horiek optimiza ditzaten sustatuz)

- Konpromiso soziala (ikasleen ekintza enpatiko eta arduratsuak sustatuz, hainbat motatako erronken aurrean).

- Informazioaren kudeaketa eta herritartasun digitala (ikasleek informazio zientifikoa modu kritiko, fidagarri eta arduratsuan erabil dezaten saiatuz).

- Berrikuntza eta ekintzailetza (ikasleek beren berritzeko eta sortzeko gaitasuna optimiza dezaten sustatuz).

- Pentsamendu Kritikoa (aztertzeko eta zalantzan jartzeko gaitasuna bultzatuz eta iritzi arrazoituen balioaz jabetuz)

Zeharkako gaitasun horiek bilatzeak Garapen Iraunkorreko Helburu hauek lortzera bideratzen du irakasgaia (GIH, Agenda 2030, NBE).

A4, Kalitatezko hezkuntza.

A5, Genero-berdintasuna.

A8, Lan duina eta hazkunde ekonomikoa.

O10, Desberdintasunak murriztea.

Zeharkako gaitasun horiek dituen pertsona batek (pentsamendu kritikorako, zalantzan jartzeko, sormen-berrikuntzarako eta abarretarako joera duenak) aukera handiagoz sustatuko ditu garapen jasangarria, giza eskubideak, genero-berdintasuna, bakearen eta indarkeriarik ezaren kultura sustatzea, eta abar. Gainera, gaitasun horiek ekintzailetza eta erronka ekonomiko eta sozialei eraginkortasunez aurre egitea sustatuko dute.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation



I. GAI-MULTZOA: PSIKOLOGIA KOGNITIBOA

1. GAIA: PROZESAMENDU KOGNITIBOA AZTERTZEKO SARRERA



1. Psikologia kognitiboa eta zientzia kognitiboa.

2. Psikologia kognitiboa eta metodo zientifikoa.

3. Psikologia kognitiboa: prozesuak.

4. Pertzepzioaren, arretaren eta motibazioaren hastapenak.



C1, C2, C3 eta C4 gaitasunak garatzea



II. GAI-MULTZOA: PERTZEPZIOA



1. GAIA: PERTZEPZIOAREN HASTAPENAK



1.2. Pertzepzio-prozesua: sentsaziotik pertzepziora.

C1, C2, C3 eta C4 gaitasunak garatzea



2. GAIA: PERTZEPZIOAREN AZTERKETARAKO HURBILKETAK

2.1. Fisiologikoa

2.2 psikofisikoa

3.2.1. Psikofisika klasikoa:

3.2.2 zer den psikofisika.

3.2.3 atalase absolutua.

3.2.4 metodo psikofisiko klasikoak.

3.2.5 atalase diferentziala eta horren neurketa.

3.2.6 seinaleak hautemateko teoria

3.2.6.1. Kasu teorikoak

3.2.6.2 sentikortasuna (d ') eta erantzuteko irizpidea (b).

2.3 kognitiboa

C1, C2, C3 eta C4 gaitasunak garatzea





3. GAIA. PERTZEPZIO-ANTOLAMENDUA



3.1 formaren pertzepzioa

3.2 tamainaren pertzepzioa

3.3 eszenaren pertzepzioa

3.4 sakontasunaren pertzepzioa

3.5 mugimenduaren pertzepzioa

3.6 kolorearen pertzepzioa



C1, C2, C3 eta C4 gaitasunak garatzea





III. GAI-MULTZOA: ARRETA



1. GAIA: ARRETAREN HASTAPENAK



1.1 Zer da arreta?

1.2 arretaren dimentsioak

1.3 arreta eta kontzientzia

1.3 arreta-sistemak



C1, C2, C3 eta C4 gaitasunak garatzea



2. GAIA: ARRETA SELEKTIBOA, ZATITUA ETA IRAUNKORRA.

1. Arreta jarraitua

2. Hautazko arreta

3. Arreta zatitua

C1, C2, C3 eta C4 gaitasunak garatzea



IV. BLOKEA: MOTIBAZIOA



1. GAIA: MOTIBAZIOA



1. Sarrera.

2. Motibazio-prozesua.

3. Motibazioaren alderdi kognitiboak: planak, xedeak, disonantzia kognitiboa, autokontzeptua, espektatibak eta kausazko atribuzioak.

4. Ekintzarako joera pertsonalak (lorpen, afiliazio eta boterearen arrazoiak).

C1, C2, C3 eta C4 gaitasunak garatzea



2. GAIA: MOTIBAZIO ESTRINTSEKOA ETA INTRINTSEKOA



1. Motibazio estrintsekoaren eta intrintsekoaren kontzeptuak.

2. Sariak, zigorrak eta pizgarriak arrazoitzeko eginkizuna.

3. Berez motibatzailea den jarduera bat eragiten duten faktoreak.

4.1. Kanpoko sariek motibazio intrintsekoan duten eragina: sariaren ezkutuko prezioa.

4.2. Kanpoko motibazio-orientazioaren beste ondorio negatibo batzuk.



C1, C2, C3 eta C4 gaitasunak garatzea





MetodologiaToggle Navigation

Irakasgai hau iraungitze-prozesuan dago, eta horrek esan nahi du ez dela klase magistralik edo modalitate praktikoen motarik egongo.



Irakasgai honetan gaitasunak garatzeko beharrezkoak diren materialak irakasleak emango ditu.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Azken ebaluazio-sistema



Gaitasunak ebaluatzeko tresnak:



-Test motako proba



Galderak teorikoak izan daitezke, testuinguruan kokatuak, eguneroko bizitzako egoeretan aplikatuak, kasu edo egoera esperimental moduan, eta aztertutako prozesuekin lotuta egongo dira.





IRAKASGAI HONETAN, NAHIKOA IZANGO DA AZTERKETARA EZ AURKEZTEA DEIALDIARI UKO EGITEKO

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak beharrezkoak diren materialak nola lortuko diren adieraziko du.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BALLESTEROS, S. (2002). Psicología general II: Atención y percepción. Madrid:

UNED.



COREN, S.; WARD, L.M. y ENNS, J.T. (2000). Sensación y percepción. México: McGraw-Hill.



GOLDSTEIN, E.B. (2006). Sensación y percepción. Madrid: Debate.



IRAOLA, J. Y SOROA, M. (2004). Giza Pertzepzioa eta Arreta: Praktiken

bilduma.Bilbo: UPV-EHU. (http://testubiltegia.ehu.es).



MONSERRAT, J. (1998). La percepción visual. Madrid: Biblioteca Nueva.



MUNAR, E.; ROSELLÓ, J. y SÁNCHEZ-CABACO, A. (1999). Atención y percepción. Madrid: Alianza editorial.



SANCHEZ-CABACO, A. y ARANA, J.M. (1997). Manual de prácticas de percepción y atención. Salamanca: Amarú.

Gehiago sakontzeko bibliografia

BLANCO, M.J. (1996). Psicofísica. Madrid: Universitas.
GARCÍA SEVILLA, J. (1997). Psicología de la atención. Madrid: Síntesis.
IRAOLA, J. eta SOROA, M. (2004). Giza pertzepzioa eta arreta: praktiken bilduma. Bilbo: EHU. (http://testubiltegia.ehu.es).
KAHNEMAN, D. (1997). Atención y esfuerzo. Madrid: Biblioteca Nueva
MATLIN, M.W. eta FOLEY, H. (1996). Sensación y percepción. Mexico: Pentice Hall.
MONSERRAT, J. (1998). La percepción visual. Madrid: Biblioteca Nueva.
MUÑIZ, J. (1991). Introducción a los métodos psicofísicos. Barcelona: PPU.
ROSELLÓ, J. (1997). Psicología de la atención. Introducción al mecanismo atencional. Madrid: Pirámide.

Aldizkariak

Psicológica: http://www.uv.es/revispsi/
Psichotema: http://www.psicothema.com/

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala