Gaia
Paisaiaren Pintura eta Adierazkortasuna
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Paisaiaren eta adierazkortasunaren pintura irakasgaia Pinturako Unibertsitate Masterreko hautazko irakasgaien artean dago. Bertan, paisaiari buruzko hausnarketa bat egiten da, pintura-praktikatik abiatuta, eta gaur egun garatzeko dituen aukerak eta gaitasunak azaltzen dira.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
LINAZA VIVANCO, GENOVEVA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Margolaritza | genoveva.linaza@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Adquirir y desarrollar el interés por el paisaje y la pintura de paisaje, así como las habilidades específicas del tema | 30.0 % |
Ante un proyecto de índole social o un encargo privado capacitar al alumno para elegir el tema a desarrollar | 20.0 % |
Búscar la imagen en la propia materia pictórica. Profundizando en procesos de experimentación pictórica capacitar al alumno a expresar aspectos icónicos del paisaje como referente, sin rechazar a los propios valores expresivos de la materia pictórica | 20.0 % |
Capacitar al alumno a relacionar medios de distinto origen en su experimentación pictórica sobre el paisaje | 30.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 6 | 9 | 15 |
Tailerra | 44 | 66 | 110 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Aplikazio-tailerrak | 116.0 | 60 % |
Azalpenezko eskolak | 9.0 | 80 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 10.0 % | 20.0 % |
Lan praktikoak | 80.0 % | 100.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Paisaiarekiko eta paisaia-pinturarekiko interes pertsonala definitzeaPaisaia-pinturaren praktika garatzeko eremu espezifikoak aukeratzea
Paisaiaren alderdi ikonikoak baloratzea, norberaren pintura-jardunaren garapenetik
Garapen piktorikoa paisaiarekin, haren praktikarekin eta gogoetarekin zerikusia duten hainbat eragilerekin lotzea eta elkartzea
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluazio jarraiaren modalitatea hartzen da, beraz, lan-prozesuaren jarraipena egin behar da aurrez aurreko saioetan. Ebaluazioa ez da azterketen bidez egingo, ikasgaian egindako lanagatik baizik. Landa-irteeretan egindako pinturak eta planteatutako hausnarketen inguruan ikasturtean zehar eskatutako idazkiak bilduko ditu lan honek.Hori ezin bada bete, ikasleek uko egin ahal izango diote etengabeko ebaluazioari. Uko egitea ikastaroa amaitu baino hiru aste lehenago egin beharko da, eta Masterreko Batzorde Akademikoari jakinarazi beharko zaio. Ebaluazio jarraiari uko egiteak azken proba bat onartzea dakar, hau da, ikasturtean zehar egindako lan guztiak aurkeztea eta defendatzea. Gainera, ezinbesteko baldintza izango da tutoretzetara irakaslearekin joatea, ikasleak irakasgaia gainditzeko dituen aukerak argitze aldera.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ezohiko deialdiko azterketak Masterreko Batzorde Akademikoak edo hark eskuordetzen dituenak osatutako epaimahai batean egingo dira beti.Ikasturtean egindako lan guztiak aurkeztu beharko dira, eta ahoz defendatu.
Irakasgai-zerrenda
Pinturako Unibertsitate Masterreko hautazko irakasgai honen edukiak paisaia-pinturaren teorian eta praktikan oinarritzen dira. Paisaia genero piktoriko gisa aztertuko da, paisaia-pinturaren historiaren adibide esanguratsuen hausnarketaren eta azterketaren bidez.Arrazoia bilatzeak eta gaia aukeratzeari buruzko hausnarketek landa-praktikak hartuko dituzte, eta harreman sentikorrak ezarriko dira ingurune naturalarekin. Praktika horretan, gainera, paisaia-pinturak gaur egun dituen aukerei eta garatzeko gaitasunei buruzko hausnarketa azpimarratuko da. Paisaiaren proiektu piktorikoaren aurretiko eskema mentalak aztertuko dira, eta paisaiaren alderdi ikonikoen bilaketa sustatuko da, materia piktorikoaren beraren adierazkortasunean.
Landa-irteeretan, paisaiaren aurrean begirada birkokatzeko beharrak zalantzan jartzen dituzten hainbat estrategia sortuko dira praktika piktoriko plenairistarako, eta ingurumenaren edo praktika hori gauzatzen den ingurunearen garrantzia azpimarratuko da. Azaro-ordenako faktoreak eta argazki-irudia hartuko dira kontuan, hautemandako sentsazioak berpizteko artxibo gisa.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Ikasgaia garatzeko berariazko materialak eta/edo pintura-praktikarekin lotutakoak erabili beharko dira.Oinarrizko bibliografia
-AA.VV. (2002). Per Kirkeby 122x122 Paintings on Masonite. Louisiana: Louisianna Museum of Modern Art-AA.VV. (1990). Ian Mckeever. Paintings 1978-1990. Londres: Witchapel Art Gallery
-ANDERSEN, T., ZACHAROPOULOS, D., KIRKEBY, P. (1989). Per Kirkeby. Pinturas, esculturas, grabados y escritos. Valencia, IVAM Centre del Carme
-BALZAC de, H. (2011). La obra maestra desconocida. Madrid, Casimiro
-BRUSATIN, M. (1987). Historia de los colores. Barcelona, Paidós Estética
-BRYSON, N. (1991). Visión y pintura. La lógica de la mirada. Madrid, Alianza Editorial
-CELANT, G. (2007). Anselm Kiefer. Milán: Ed. Skira
-DIDI-HUBERMAN, G. (2007). La pintura encarnada. Valencia, Pre-Textos
-DORAN, M. (1980). Sobre Cézanne. Barcelona, Gustavo Gili
-GAYFORD, M. HOCKNEY, D. (2011). David Hockney. El gran mensaje. Conversaciones con Martin Gayford. Madrid, La Fábrica
-KERTESS, K. (1997). Joan Mitchell. New York: Harry N. Abrams
-LHOTE, A. (1985). Tratado del paisaje. Barcelona: Poseidón
-NESBITT J. (2008). Peter Doig. Londres: Tate Publishing
-RUBIO JIMÉNEZ. J. (1996). Carlos de Haes, un maestro del paisaje del siglo XIX [catálogo de exposición] Zaragoza: Ibercaja
-SOLANA, G. (2014). Cézanne Site/ non site. [catálogo de exposición] Madrid: Museo Thyssen Bornemizsa
-VERGARA, A. (2010). Patinir. Estudios y catalogo. Madrid: Museo del Prado
-WILDENSTEIN, D. (2003). Monet o el triunfo del impresionismo. Colonia: Taschen
Gehiago sakontzeko bibliografia
-BERGER, J. (1998). Algunos pasos hacia una pequeña teoría de lo visible. Madrid: Ardora exprés-DIDI-HUBERMAN, G. (2007). La pintura encarnada. Valencia: Pre-Textos
-DORAN, M.( 1980). Sobre Cézanne. Barcelona: GG
-GROYS, B. (2015). Volverse público. Las transformaciones del arte en el ágora contemporánea. Buenos Aires, Caja Negra editora
-INGOLD, T. (2018). La vida de las líneas. Santiago de Chile, Editorial Universidad Alberto Hurtado
-LÓPEZ SILVESTRE, F. (2013). Los pájaros y el fantasma. Una historia del artista en el paisaje. Salamanca, Ediciones Universidad de Salamanca
-MADERUELO, J. (2006). Paisaje y pensamiento. Madrid, Abada Editores
-MERLEAU PONTY, M. (2012). La duda de Cézanne. Madrid, Casimiro
-MITCHELL, W.J.T. (2002). Landscape and power. Chicago: The University of Chicago Press
-ROGER, A. (2007). Breve tratado del paisaje. Madrid: Biblioteca Nueva
-TAFALLA, M. (2019). Ecoanimal. Una estética plurisensorial, ecologista y animalista. Madrid: Plaza y Valdés
Aldizkariak
-AA. VV., (2013). Paesaggio. Ant espacio y Blauer Hase editores-Actas de los cursos de Arte y Naturaleza del CDAN (https://tienda.cdan.es/publicaciones/actasde-
los-cursos-de-arte-y-naturaleza-del-cdan/)
-La Casa encendida. Un encuentro vegetal. https://www.lacasaencendida.es/storage/
9805/12674-ca45-cuaderno_encuentro_vegetal.pdf
-Stellae* (https://ojs.labcom-ifp.ubi.pt/stellae)
Estekak
-Plataformas:https://montanhamagica.ubi.pt/
http://www.eremuak.net/
http://www.azala.es/es/
http://www.bulegoa.org
http://www.consonni.org
https://www.lataller.com
http://www.okela.org/eu
-Museos, centros de arte:
http://www.cdan.es/
https://www.tabakalera.eu/es
https://bilbaoarte.org/
http://carrerasmugica.com/
http://espaciomarzana.com/
https://www.guggenheim-bilbao.eus/
https://www.santelmomuseoa.eus
https://www.artium.org/
https://www.lacasaencendida.es/