XSLaren edukia
Prozesuen eta produktuen diseinu jasangarrirako tresnak
- Ikastegia
- Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Ingeniaritza Mekanikoko Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 21 | 31.5 |
Gelako p. | 9 | 13.5 |
Ordenagailuko p. | 30 | 45 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
GAITASUN OROKORRAK ETA ESPEZIFIKOAK:
C4 - Industria-ingeniaritzaren arloan arazoak ekimenez konpontzeko, erabakiak hartzeko, sortzailea izateko, arrazoibide kritikoa erabiltzeko eta ezagutzak eta trebetasunak komunikatzeko eta transmititzeko gaitasuna.
C6 - Nahitaez bete beharreko zehaztapenak, erregelamenduak eta arauak erabiltzeko gaitasuna.
C7 - Irtenbide teknikoek gizartean eta ingurumenean duten eragina aztertzeko eta baloratzeko gaitasuna.
CRI10 - Ingurumen-teknologien eta iraunkortasunaren oinarrizko ezagutzak eta aplikazioa.
ZEHARKAKO GAITASUNAK (C.T)
CT1 - Autonomia y Autorregulazioa
CT3 - Komunikazioa eta eleaniztasuna
CT5 - Informazioaren kudeaketa eta Herritartasun digitala
CT7 - Pentsamendu kritikoa
CT8 - Talde lana.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Irakasgai honen edukia 3 bloketan banatuta dago, eta honako oinarrizko 6 gai hauek ditu:
I Blokea:
1.gaia: Sarrera
2.gaia. Ingurumena kudeatzeko tresnak
II Blokea: Bizi-zikloaren analisia (BZA)
3.gaia: Bizi-zikloaren analisiaren (BZA) filosofia
4.gaia: BZA-k egiteko tresna informatikoak
III Blokea: Ingurumena gehiago errespetatzeko produkziorako tresnak
5.gaia: Ekodiseinua
6.gaia: Ekoetiquetatzea
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgai honetarako proposatutako metodologia aktiboa da, hau da, planifikatutako jarduerek ikasleei ezagueraren eraikuntzan parte hartzea eta erantzukizun handiagoa lortzea baimentzen diete.
Irakasleen eta ikasleen arteko erlazioa eta komunikazioa hurrengo bideen bidez egiten da:
- Klase teorikoak eta praktikak
- eGelaren bidez. Plataforma honetan ikasleek beharrezko informazio guztia dute.
- Tutoretzak
Osasun-baldintzek irakaskuntza online egitera behartzen badute, irakasgai honen ezaugarriek aukera ematen dute UPV/EHUk gure eskura jartzen dituen baliabide informatikoak (Microsoft Teams, eGela, etab.) erabiliz garatu ahal izatera.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
ETENGABEKO EBALUAZIOA:
Ebaluazio hau aukeratzen duten ikasleek jarduera hauek egin beharko dituzte:
1)Test motatako proba (20%)
2)Talde lanak (65%)
3)Lanen aurkezpenak (15%)
Azken kalifikazioa ebaluazio bakoitzaren emaitzei aipatutako ehunekoak aplikatuz kalkulatuko da. Dena den, irakasgaia gainditzeko beharrezkoa da honako BALDINTZA hauek betetzea:
a) Ezarritako jarduera guztiak egitea.
b) Jarduerak ezarritako epearen barruan egitea
c) Jarduera global bakoitzean gutxieneko kalifikazioa 3,5 izatea.
Irakasgaia gainditzeko azkeneko kalifikazioak 5/10 izan behar du. Aurreko baldintzak betetzen ez dituzten ikasleek gehienez 4ko kalifikazioa izango dute ohiko deialdian, lortutako emaitza partzialak edozein izanda ere.
Test motako IDATZIZKO PROBA. Erantzun negatiboek, erantzun positiboen %25 zigortzen dute.
IDATZIZKO LANAK irakasleak ebaluatuko ditu.
AHOZKO AURKESPENAK irakasleak ebaluatuko ditu lanaren azalpenaren eta edukiaren zuzentasunaren kontuan izanda.
Betiere, ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio sistemaren bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazio sisteman parte hartu izan ala ez. Horretarako, ikasleek, lauhilekoa hasten denetik 9 asteko epea izango dute idatziz etengabeko ebaluazio sistemari uko egiteko.
AMAIERAKO EBALUAZIOA:
Azken ebaluazio sistemak bi atal izango ditu: alde batetik azterketa bat (azken notaren %70 adierazten du eta irakasgaiari buruzko garapen-galdera teorikoak eta problemak erantzutean datza) eta bestetik idatzizko lan bat (azken notaren % 30 adierazten du eta Ingurumen-Inpaktuaren Azterketa bat egitean datza). Lan hori UPV/EHU-k ezarritako azterketa ofizialaren datan (ohiko deialdian) aurkeztuko da. Irakasgaia gainditzeko atal bakoitzaren gutxieneko kalifikazioa 3,5/10 izan beharko da eta azken kalifikazioak 5/10 izan beharko du.
Ohiko ebaluazio deialdiari uko egitea:
Bere garaian etengabeko ebaluazio aukeratu duten ikasleek uko egin ahal izango diote ebaluazio-deialdiari, irakasleari etengabeko ebaluazio sistemari uko egiten diotela jasotzen duen idatzi bat aurkeztuz. Idatzia aurkezteko epea irakasgaia bukatu baino hilabete lehenago amaituko da.
Azken ebaluazio sistema aukeratu duten ikasleek azterketara ez aurkeztea besterik ez dute ebaluazio-deialdiari uko egiteko.
Irakasgaia modu presentzialean ebaluatzeko aukerarik ez baldin badago, UPV/EHUk eskuragarri jartzen dituen baliabide informatikoak erabiliz behar diren aldaketak egingo dira ebaluazioa modu ez-presentzialean gauzatzeko. Ebaluazio ezpresentzial honen ezaugarriak ikasleen gidan eta eGelan argitaratuko dira.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Arauak:
- ISO 14040 (Bizi-zikloaren analisia)
- ISO 14006 (Ekodiseinua)
- ISO 14064 (Ekoetiketak)
- ISO 14067 (Ekoetiketak)
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Baumann, H., Tillman, A.M. The Hitch Hiker´s Guide to LCA. An orientation in life cycle assessment methodology and application. Lund: Editorial Studentlitteratur, 2004. ISBN: 91-44-02364-2. Código BETSE: A244 15
Valdivia, S., Sonnemann G. Handbook on Life Cycle Sustainability Assessment.Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing, 2024. ISBN: 9781800378643. https://doi.org/10.4337/9781800378650
Leonard, A. La historia de las cosas. Buenos Aires: Ed. Fondo de Cultura Económica, 2010. ISBN: 978-84-375-0650-0. Código BUSC: M-EMA 476
Gehiago sakontzeko bibliografia
McDonough, W., Braungart, M. Cradle to cradle : (de la cuna a la cuna): rediseñando la forma en que hacemos las cosas. Madrid: McGraw-Hill, 2005. ISBN: 84-481-4295-0. Código BETSE: A234 14
Muthu, S.S. Assessment of Carbon Footprint in Different Industrial Sectors. Volume 1 & 2. Berlin: Springer, 2014. ISBN: 978-981-4560-40-5 (Vol. 1) & 978-981-4585-74-3 (Vol. 2). Código BETSE: 244 10
Aldizkariak
- The International Journal of Life Cycle Assessment: https://link.springer.com/journal/11367
- Science of The Total Environment: https://www.sciencedirect.com/journal/science-of-the-total-environment
- Journal of Cleaner Production: https://www.sciencedirect.com/journal/journal-of-cleaner-production
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-22 | 16:00-18:00 | 16:00-17:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 2.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA
- AULA 2.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-22 | 17:00-18:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 2.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA
16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
23-30 | 17:00-18:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 2.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA