XSLaren edukia
Bioenergia
- Ikastegia
- Gipuzkoako Ingeniaritza Eskola. Eibarko Atala
- Titulazioa
- Energia Berriztagarrien Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Ingelesa
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 30 | 45 |
Mintegia | 15 | 22.5 |
Laborategiko p. | 12 | 18 |
Landa p. | 3 | 4.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Irakasgaiaren Ikaskuntza emaitz zuzenak biomasaren potentzial energetikoak ezagutzea dira, bioerregai moduan eta, bereziki, teknika termokimikoen bitartez, bero sorkuntza biomasa solidotik.
Ikasgai honetan lantzen diren ezagutzak edo edukiak hauetakoak dira:
- RCO1: Graduatua gai izango da oinarrizko eta berariazko ikasgaien kontzeptuak eta teknikak identifikatzeko, ingeniaritzako metodo, teoria eta tresna moderno berriak ikasi ahal izateko, behar den besteko moldakortasuna emanez bere lanbidean jardutean egoera berrietara egokitzeko.
- RC09- Graduatua gai izango da energia berriztagarrien iturriak (energia eolikoa, fotovoltaikoa, hidraulikoa, geotermikoa eta eguzki-iturri termikoa, biomasa eta itsasokoa), funtzionamenduaren oinarrizko printzipioak eta horiei lotutako teknologiak, deskribatzeko.
Ikasgai honetan lantzen den gaitasuna hauetakoak dira:
- RC1- Graduatua gai izango da energia berriztagarrien ingeniaritzaren arloan proiektu teknikoak eta enpresa-proiektuak landu, idatzi eta garatzeko.
- RC3- Graduatua gai izango da ezagutza zientifiko-teknikoak aplikatzeko Energia Berriztagarrien Ingeniariaren lanbidean jarduteko, eta aholkularitza-, auditoretza-, analisi-, kalkulu-, proiektu-, eraikuntza-, mantentze- eta ustiapen-funtzioak egiteko.
Ikasgai honetan lantzen diren konpetenziak hauetakoak dira:
- HE1: Graduatua gai izango da arazoak ekimenez, erabakiak hartuz, sormenez eta arrazoibide kritikoz konpontzeko.
- HE2: Graduatua gai izango da irtenbide teknikoek gizartean, ekonomian eta ingurumenean duten eragina baloratzeko, haien iraunkortasuna kontuan hartuta.
- HE5: Graduatua gai izango da eraginkortasunez taldean modu eraikitzailean lan egiteko, erabakiak hartzeko gaitasunak
eta ezagutzak integratuz.
Irakasgai honekin batera landuko diren zeharkako gaitasunak honako hauek izango dira: G007-Ingurune batean lan egitea Eleaniztuna eta diziplina anitzekoa, G011-Ikaskuntza-trebetasunak garatzea eta G013-Taldean eraginkortasunez lan egitea.
EDUKIA:
Ezagutu eta defini dezake oinarrizko kontzeptu hauek:
- Fotosintesia
- Karbonoaren zikloa
- Biomasa eta biomasa motak
- Biobirfindegia eta birfindegi motak.
- Bioerregai mota desberdinak ezagutzen ditu eta badaki:
- Lehengai nagusiak bioerregaiak lortzeko.
- Bere ekoizpen-prozesuak.
- Bioerregai bakoitzaren ekoizpen eta mundu-merkatuak.
- Ekoizpenerako dauden oinarrizko teknologiak.
- Bioerregaien ingurumenarekiko ikuspuntua.
- Biomasa eta bioerregaiak karakterizatu eta tratatzeko dauden oinarrizko teknika
esperimentalak menperatzen ditu.
Zeharkako Konpetentziak: Ahozko adierazpena, talde-lana eta Lanaren kudeaketa: denboraren kudeaketa eta plangintza dira.
Gainera, jasangarritasunaren azterketa, ingurumenari, gizarteari eta ekonomiari dagokienez, ikasgaiaren ikaskuntza-helburuetan txertatu da, eta ikasgaiaren hasieran lantzen da, 1. kapituluko 1. mintegian, jarduera espezifiko batean. Karbono-aztarna eta eguneroko jarduera edo produktu baten jasangarritasunarekin lotutako beste parametro batzuk zehaztea da lanaren ardatza, adibidez, ur-botila baten ekoizpenaren eta erabileraren inpaktua. Jarduera horretan, poster bat egingo da taldeka, produktuaren eta/edo jardueraren jasangarritasunari buruzko balorazioarekin lotutako edukirik garrantzitsuenarekin, eta kartelak saio eta lehiaketa batean erakutsiko dira. Jarduera hori "1. mintegi" gisa ebaluatuko da, irakasgaiaren ebaluazioaren deskribapenean adierazitako azken oharrean duen pisuarekin.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Gaia Fotosintesia. Deskribapena. Karbono dioxidoaren zikloa.
2. Gaia Biomasa. Definizioa, biomasaren konposaketa, biomasa karbono dioxidoaren biltegi,
biomasa motak.
3. Gaia Bioerregaiak. Sarrera. Definizioa, Bioerregaien sailkapena. Mundu-merkatuak,
Ekoizpena. Oinarrizko teknologiak bioerregaien ekoizpenerako. Ekoizpenaren eraginkortasun
erlatiboa. Energi-balantzea. Bioerregaien ingurumenarekiko ikuspegia.
4. Gaia Definizioa eta bioetanolaren konposaketa, lehengaiak, ekoizpen-teknologiak, erabilerak.
5. Gaia Biodiesel. Definizioa, transesterifikazio-prozesua. Lehengaiak. Ekoizpen industriala.
Erabilerak.
6. Gaia Biogasaren definizioa eta konposaketa. Lehengaiak, biodegradazio-prozesua,
ekoizpen-prozesua, industri-teknologiak, erabilerak.
7 Gaia. Prozesu termokimikoak. konbustioa. Gasifikazioa. Pirolisia. Energia biomasa solidatik.
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgaia metodologia aktiboetan oinarritutako ERAGIN metodoari jarraiki diseinatu da. Bloke bat.
Proiektuetan OINARRIZKO IKASKUNTZAREN bidez ematen da. Beraz, 1., 2. eta 7. gaiak irakasgai magistralen bidez irakasteari utziko zaio. Horrez gain, laborategiko praktiketako 4 saiotik, 2 proiektuan sartzen dira eta proiektuaren barruan ebaluatzen dira.
Proiektuaren bloke independentea, 3-6 gaiak, klase magistralen eta mintegien bidez lantzen da.
Metodologia aktiboak, hala nola flipped classroom, grabatutako saioak, jokoetan oinarritutako ikaskuntza, peer-leaded team learning, etab.
Gainera, ingurumenari, gizarteari eta ekonomiari dagozkien jasangarritasunaren azterketa ikaskuntza-helburuetan sartu da ikasgaiaren hasieran. Helburu honekin, jarduera espezifiko bat sortu da, 1. mintegian, 1. kapituluan. Karbono-aztarna eta karbono-aztarnarekin zerikusia duten beste parametro batzuk jarduera idustrial edo produktu baten iraunkortasuna. Taldeko lan honetan, kartel bat aurkeztuko da saio berezi batean eduki eta emaitza nabarmenenekin.
Ikasagai hau diseinatua dagoen moduan, ikasleak landu beharreko kontzeptu guztiak ikusita izango ditu laborategiko praktikak egin aurretik. Hori dela-eta, irakasgai honi dagozkion 30 ordu magistralak lauhileko horretako lehenengo 10 asteetan emango dira (3h/astean) eta azkenengo 5 asteetan 3h-tako 5 praktika egin beharko dituzte.
Osasun egoerak aurrez aurreko irakaskuntza edota ebaluazioa eragotziz gero, onlineko jarduerara joko da eta ikasleei aldaketa horren berri emango zaie
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
EBALUAZIOA
Ikaslearen lanaren eta landutako konpetentziak modu jarraian ebaluatuko dira hurrengo faktoreak kontuan hartuz:
- Ikasgai honen %60a, bai denboran eta bai ebaluaketaren pisuan, taldean egindako proiektuari dagokio.
- Gainontzeko notaren %40a honela banatuko da:
- Azterketa: 60% (azterketa honetan proiektuz kanpo geratzen den materia ebaluatzeko)
- Parte hori lotutako mintegien nota: 25%
- Proiektuarekin erlazionatuta ez dauden praktikak: 15%. Praktiken nota irizpide hauek kontuan hartuta ebaluatzen da.
- Laborategiko lana eta jarrera (laguntza, puntualtasuna eta elkarlana): %35
- ahozko azterketa: 65%
OHIKO DEIALDIA
8. artikulua. Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia onartzeko).
Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita (8. artikulua)
UKO EGITEA
Ikasleek aukera izango dute deialdiari uko egiteko. Horretarako, eskaria irakasgaiko irakasleari egin beharko diote idatzi bidez eta irakasgaiaren irakaskuntza epe data amaitu baino hilabete bat lehenago gutxienez, irakasgaiaren ikasketen gidaliburuan hala agertuko dena.
Ikaslea ez bada idatzizko probara aurkezten, edozein deialditan, deialdiari uko egin diola ulertuko da eta «Aurkezteke» jarriko zaio.
12.2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa <
Beharrezkoa bada, osasun egoerak hala eskatzen badu, azterketa online egingo da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ikaslearen Koadernoa (Moodle plataformaren bidez emango da)
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
German Solar Energy Society (DGS) and ECOFYS, Planning and Installing Bioenergy Systems, Earthscan (2009)
Robert Schlögl (Ed.), Chemical Energy Storage,De Gruyter (2013)
Gehiago sakontzeko bibliografia
1. Antonio Madrid Vicente. La biomasa y sus aplicaciones energéticas. Ed. A. Madrid Vicente. 2012.
2. Camps Michelena y F. Marcos. Los biocombustibles. Ed. Reverté. 2008.
3. EVE Ecomóvil, biocarburantes para el transporte en Euskadi. Estrategia Energética de Euskadi. 2012. EVE. Bilbao, 2012.
4. Soto Y. Biocombustibles desde la perspectiva energética. Comisión Nacional de Energía. 2006.
5. Ruiz R. Agricultura y biocombustibles. ODEPA. 2009
Aldizkariak
[1] Royal Society of Chemistry. Energy advances Journal.
https://www.rsc.org/journals-books-databases/about-journals/energy-advances/?gclid=CjwKCAjwtuOlBhBREiwA7agf1sm8GLr-hu2YwPTTYanYK9MAJyVypzVjiKnsfjIwitgP8BJA-RWdARoCph4QAvD_BwE
[2] International Journal of Sustainable Energy.
https://www.tandfonline.com/journals/gsol20/?utm_source=google&utm_medium=sem&utm_campaign=JSD35919&creative=656439264371&keyword=renewable%20energy%20journal&matchtype=b&network=g&device=c&gclid=CjwKCAjwtuOlBhBREiwA7agf1ntke9NGHBFOE2kKPEXqqvP1WAAkB-6ALOZBNPy4-w_dR6e6IZezOBoC9isQAvD_BwE
[3] Biotechnology for Biofuels and Bioproducts.
https://biotechnologyforbiofuels.biomedcentral.com/?gclid=CjwKCAjwtuOlBhBREiwA7agf1ksml3JNrxckXOgwm98ANGvpAhlCguRsrkDxNhJBMImxt2awJPrX3hoCBbQQAvD_BwE
[4] Biomass convert and biorefinery
https://www.springer.com/journal/13399?gclid=CjwKCAjwtuOlBhBREiwA7agf1n8LchPUNW8NeKFwp8QGSmht2_UrknFw_j8UcOZuKYC0638bqWDOrRoC-bwQAvD_BwE
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-25 | 08:00-10:00 | 11:30-13:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA2.2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA
- eAULA2.2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA2.2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-29 | 11:30-14:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eLABORATORIO DE QUIMICA Y BIOMASA 2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA
01 Landa p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
30-30 | 11:30-14:30 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-25 | 11:30-13:30 | 11:30-12:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA 1.2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA
- eAULA 1.2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:30-13:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA 1.2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA
31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-25 | 13:30-14:30 | ||||
26-30 | 11:30-12:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA 1.2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA
- eAULA 1.2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-29 | 15:00-18:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eLABORATORIO DE QUIMICA Y BIOMASA 2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-29 | 11:30-14:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eLABORATORIO DE QUIMICA Y BIOMASA 2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA
31 Landa p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
30-30 | 15:00-18:00 |
Irakasleak
31 Landa p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
30-30 | 11:30-14:30 |
Irakasleak
61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-25 | 15:00-17:00 | 16:00-17:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eLABORATORIO DE QUIMICA Y BIOMASA 2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA
- eLABORATORIO DE QUIMICA Y BIOMASA 2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA
61 Mintegia-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 15:00-16:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eLABORATORIO DE QUIMICA Y BIOMASA 2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA
61 Laborategiko p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-29 | 16:00-19:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eLABORATORIO DE QUIMICA Y BIOMASA 2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA
61 Landa p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
30-30 | 16:00-19:00 |