XSLaren edukia
Ekologia
- Ikastegia
- Bilboko Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Ingurumen Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 22.5 |
Laborategiko p. | 8 | 12 |
Landa p. | 7 | 10.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Modulu honetan garatzen den berezko gaitasuna MN1 gaitasuna da:
"Ingurumena sistema konplexu gisa interpretatzeko ahalmena: ingurumena eratzen duten faktore, prozesu eta interakzioen identifikazioa".
Aipatutako moduluaren gaitasunaren garapenak hurrengo ikaskuntza-emaitza dakar:
Ingurumenaren eta (mikro)organismoen arteko harremanak ezagutzea, ekologia mikrobianoa ezagutzea eta (mikro)organismoek ekosistemetan daukaten eragina ezagutzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
EDUKI TEORIKOAK
1. BLOKEA:
- 1. Gaia: Ekologiari sarrera. Organismoak eta ingurunea.
- 2. Gaia: Populazio-dinamika eta espezieen arteko harremanak.
2. BLOKEA
- 3. Gaia: Materia eta energia-fluxuak eta ekosistemen denbora-aldaketa.
- 4. Gaia: Biodibertsitatea, kontserbazioa eta klima-aldaketa.
EDUKI PRAKTIKOAK
a) Landa eta laborategi praktikak:
- Baso baten biomasaren estimazioa
- Erreka baten egoera ekologikoa
b) Talde lana:
- Karbonoaren finkapena landare-populazioetan
MetodologiaToggle Navigation
Klase magistraletan irakasleak oinarrizko kontzeptuak azalduko ditu, gaur egungo eta gertuko egoerak eta adibideak erabiliz. Beste kontzeptu batzuk ikasleek beraien kabuz landuko dituzte, bai bakarka baita taldeka ere.
Gela-praktiketan klase magistraletan ikasitako kontzeptuak finkatuko dira ariketen bitartez. Horietako batzuk irakasleak berak azalduko ditu eta beste batzuk ikasleek ebatziko dituzte, bai bakarka zein taldeetan.
Laborategi eta landa-praktiketan klasean landutako kontzeptuak benetazko egoeretan ikusiko dira. Jarduera hauek binaka eta hirunaka egingo dira.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Irakasgaiaren ebaluazioa ebaluazio jarraituko sistemaren bidez egingo da, non honako hauek kontuan izango baitira:
- Galdetegi teorikoak (%15)
- Praktikak eta lanak: lan egiteko era eta txostenak (%30)
- Idatzizko froga finala (%55)
Ebaluazio-baldintzak:
- Idatzizko frogan, gutxienez, 5.0 atera behar da irakasgai osoa gainditu ahal izateko. Idatzizko frogran 5.0 lortu ezik, ikasgaiaren azken nota idatzizko frogarena izango da.
- Ebaluazio jarraitua egiten ez duten ikasleen ebaluazio osoa idatzizko frogaren egunean egingo da eta frogaren edukiak ondorengoak izango dira:
1. Galdetegiak izango dituen idatzizko froga (%70).
2. Ahozko azterketa (%30), non landa eta laborategiko praktiketan landutako gaitasunak lortu dituela erakutsi beharko baitu ikasleak.
Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute. Deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
E-gela plataformaren bitartez, ikasleek eskuragarri izango dituzte irakasleak prestatutako irakasgaiaren oinarrizko apunteak (gardenkien formatuan) eta ariketa-zerrenda batzuk. Material horiek nahitaezkoak dira eta beraien helburua da ikaslea klasean apunteak momentu oro hartzen ez egotea. Hala ere, irakasgaia presentziala denez, apunteak irakurtzearekin bakarrik ez dira lortuko irakasgaia gainditzeko beharrezkoak diren ikastearen emaitza guztiak. Hau da, klasean landutako zenbait kontzeptuen garapena ulertzea beharrezkoa izango da, baita apunte gehigarri batzuk hartzea, zenbait momentutan, ere.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
- Piñol, J., Martínez-Vilalta, J., 2006. Ecología con números. Ed. Lynx. Barcelona
- Rodríguez Martínez, J., 2010. Ecología. Ed. Pirámide. Madrid.
- Molles, M.C., 2008. Ekologia: Kontzeptuak eta aplikazioak. Ed. McGraw-Hill Higher Education. Boston.
- Margalef, R., 2004. Ecología. Ed. Omega. Barcelona.
Gehiago sakontzeko bibliografia
- Dajoz, R., 2002. Tratado de ecología. Ed. Mundi-Prensa. París.
- Smith, T.M., Smith R.L., 2007. Ecología. Ed. Addison Wesley. Madrid.
- Odum, E.P., Warret, G.W., 2006. Fundamentos de Ecología. Ed. Paraninfo. Madrid.
Aldizkariak
- Revista Ecosistemas
- Ecological Engineering
- Biomass and Bioenergy
- Soil Biology and Biochemistry
- Resources, Conservation and Recycling
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-32 | 15:00-16:30 | 15:00-15:30 | |||
34-35 | 15:00-16:30 | 15:00-15:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P2I 23S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P2I 23S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P2I 23S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P2I 23S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-32 | 15:30-16:30 | ||||
34-35 | 15:30-16:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P2I 23S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P2I 23S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 13:00-13:30 | ||||
30-30 | 18:00-21:00 | ||||
34-34 | 18:00-19:30 | 18:00-19:30 | 10:30-12:00 |
Irakasleak
16 Landa p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 12:00-13:00 | ||||
29-29 | 10:30-13:30 | ||||
30-30 | 10:30-13:30 |
Irakasleak
46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-27 | 16:30-18:00 | 16:30-17:00 | |||
28-29 | 16:30-18:00 | 16:30-17:00 | |||
30-32 | 16:30-18:00 | 16:30-17:00 | |||
34-35 | 16:30-18:00 | 16:30-17:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P2I 25S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P2I 25S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P2I 25S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P2I 25S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P2I 25S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P2I 25S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P2I 25S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P2I 25S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-27 | 17:00-18:00 | ||||
28-29 | 17:00-18:00 | ||||
30-32 | 17:00-18:00 | ||||
34-35 | 17:00-18:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P2I 25S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P2I 25S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P2I 25S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P2I 25S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
46 Laborategiko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 13:00-13:30 | ||||
30-30 | 18:00-21:00 | ||||
34-34 | 18:00-19:30 | 18:00-19:30 | 10:30-12:00 |
Irakasleak
46 Landa p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 12:00-13:00 | ||||
29-29 | 10:30-13:30 | ||||
30-30 | 10:30-13:30 |