XSLaren edukia

Ingeniaritza Kimikoko Esperimentazioa I

Ikastegia
Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Industria Kimikaren Ingeniaritzako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Laborategiko p.6090

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUNAK

- Kimika industrialaren munduan jakitea, ulertzea eta aplikatzea fluido-fluxuarekin, bero-transmisioarekin eta materia-transferentziarekin lotutako guztia.

- Metodologia zientifikoaren estrategiak aplikatzea: problemak kualitatiboki eta kuantitatiboki aztertzea.

- Ingeniaritza kimikoaren arloan sortzen diren arazoak konpontzeko hipotesiak eta irtenbideak planteatzea.

- Ezagutzak modu egokian komunikatzea industria-kimikako ingeniaritzako hiztegia eta terminologia erabiliz.

- Diziplina anitzeko eta hizkuntza anitzeko inguruneetan lan egitea, industria-kimikako ingeniaritza arloan erabakiak hartzea errazten duten trebetasunak eta ezagutzak integratuz.

- Legeria, zehaztapenak, araudia eta nahitaezko arauak ezagutu, ulertu eta aplikatzea.

- Irakasgaian egindako praktiketako bakoitzaren neurketak, kalkuluak, azterketak eta txostenak egitea, zehar eta amaieran.



HELBURUAK

1. Aplikaturiko esperimentazio-prozedurak diseinatzeko eta kudeatzeko eta beroaren eta presioaren eraginarekin lotutako ekipoak eta sistemak kudeatzeko gai izatea, irakite-sistemak erabiliz. TEQI3



2. Prozedura esperimentalak diseinatzen eta kudeatzen jakitea, materiaren transferentziarekin lotutako ekipoak eta sistemak kudeatzen jakitea, fase likido-likidoen arteko oreka kontzeptuak aplikatuz, zatiketa koefizienteekin. TEQI3



3. Ekipoekin aplikatutako esperimentazio-prozedurak diseinatzeko eta kudeatzeko eta materia transferitzeko sistemak kudeatzeko gai izan, hala nola solidoen tunelaren lehorketa. TEQI3



4. Aplikaturiko esperimentazio-prozedurak diseinatzeko eta kudeatzeko eta oinarrizko erreaktoreekin, etengabeko eta lotekako erreaktoreekin lotutako ekipoak eta sistemak kudeatzeko gai izatea. TEQI3



5. Gaitasunak garatzea eta trebetasunak eskuratzea likidoetan solidoen fluidizazio-prozesuak diseinatzeko, teknika esperimentalak egoki erabiliz eta segurtasun-arauak aplikatuz.TEQI7.



6. Metodologia zientifikoaren estrategiak aplikatzeko gai izatea, egoera problematikoa kualitatiboki eta kuantitatiboki aztertzea; prozesu kimikoen berariazko problemak ebazteko hipotesiak eta irtenbideak proposatzea. TEQI8.



7. Ingeniaritza kimikoaren alorreko ezagutzak, prozedurak eta emaitzak behar bezala komunikatzeko gai izatea, hiztegi eta terminologia espezifikoak erabiliz. TEQI9.



8. Diziplina anitzeko inguruneetan eraginkortasunez lan egiteko gai izatea, ingeniaritza kimikoaren arloan erabakiak hartzeko trebetasunak eta ezagutzak integratuz. TEQI10



9. Neurketak, kalkuluak, azterketak eta txostenak egitea, laborategian egiten diren praktiken artean eta amaitzean. TEQI12



10. Prozesu fisiko eta kimikoetan kontzeptu termodinamikoak garatzeko gaitasuna izatea. TEQ5



11.Problema analitikoak ebazteko analisi kimiko eta instrumentalaren metodo nagusiak aplikatzeko gai izatea. TEQ 6



12. Sintesi konposatuen diseinuan trebetasunak aplikatzea, teknika esperimentalak egoki erabiliz eta TEQ 7 segurtasun-arauak aplikatuz.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

EDUKIEN DESKRIBAPEN LABURRA

Presio-galera hodietan. Biskositatea eta gainazaleko tentsioa. Buru galera ohe fluidizatuetan. Irakite puntuaren aldakuntza. Agregatuen banaketa pikortsua. Zatiketa-koefizientea. Oreka-konstantearen aldakuntza. Solidoak aire-konbekzioz lehortzea. Fluxu-erreaktoreak: Nahasketa osoa eta plug-fluxua. Gasen disoluzioaren zinetika. Ordena eta erreakzio konstantea



GAIEN GARAPENA

1. gaia. Jariakinen jarioan esperimentazioa.

Presio-galera hodietan. Osborne-Reynolds esperimentua. Biskositatea eta gainazaleko tentsioa.

2. Gaia. Esperimentazioa sistema fluidizatuetan

Ohe fluidizatuetako presio-galeren azterketa.

3. gaia. Bero transferentzian esperimentazioa.

Bero espezifiko eta latentearen kalkulua. Irakite puntuaren aldakuntza

4. gaia. Solidoekin esperimentatzea.

Agregatuen banaketa pikorren kalkulua.

5. gaia. Soluzioekin esperimentatzea.

Banaketa-koefizientea zehaztea. Erreakzio-oreka-konstantearen aldakuntza.

6. gaia. Materia-transferentzian esperimentazioa.

Solidoak tunel batean aire beroaren konbekzioz lehortzea. Funtzionamenduaren azterketa.

7. gaia. Erreakzio kimikoen eta erreaktoreen zinetikako esperimentazioa.

Fluxu-erreaktoreak: Nahasketa osoa eta plug-fluxua. Gasen disoluzioaren zinetika. Ordena eta erreakzio konstantea.

8. gaia. Metodo instrumentalekin esperimentatzea. Nahaste bitarren kontzentrazioa analisi espektrofotometrikoaren bidez zehaztea

MetodologiaToggle Navigation

AIM AND CONDITIONS

Laborategiko hainbat praktika egiten dira, egin beharreko esperientziei dagozkien zantzuekin eskuliburuak jarraituz.

Segurtasunari eta zereginen antolaketari arreta berezia jartzen zaio. Horretarako, produktu toxiko eta arriskutsuekin lan egiteko oinarrizko arauak azaltzen zaizkie, baita istripurik gertatuz gero zer egin.documents, if possible.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

1.699 / 5.000

XX

Irakasgaiak irakaskuntza teorikoarekin lotutako praktiken multzoa da.

Praktiketara joatea derrigorrezkoa da. Salbuespenezko kasuetan, batzuk beste momentu batean berreskuratu daitezke.

Lanak binaka aurkezten dira. Bikotekiderik ez duten ikasleei kalifikazioa 1,20z biderkatuko zaie.

Ebaluazio sistema, 100 puntutik

Praktiketara asistentzia %30.

Klasean jarrera %20.

Entregatu beharreko lanak, esaterako

praktiken garapena %50



Idatzizko lanak eta TALDE-LANA kalifikatzeko irizpide zehatzei dagokienez, eGela-n argitaratutako erreferentzietan oinarrituta egiten dira.



DEI UKETA:

Ikasleek deialdiari uko egin ahal izango diote irakasleari dagokion ikastaroaren urriaren 15a baino lehen idatziz.



AZKEN EBALUAZIOA ESKAERA



Ebaluazio sistema jarraituari edo mistoari uko egiten dioten ikasleek azken ebaluazioa aukera dezakete. Horrela, interesa duten ikasleek idatziz aurkeztu beharko diote irakasle arduradunari ebaluazio jarraituari (edo mistoan) uko egitea, Tituluen Ebaluaziorako Arautegiko (BOPV 50) ezarritako prozedura eta epeen arabera (8.3 , 2017ko martxoaren 13a).

Horretarako, dagokion ikastaroaren azaroaren 15a baino lehen eskatu beharko dute.





PLANGINTZA OSASUN LARRIALDIAK ETA PERTSONAKO KLASEAK ZABALTZEKO ETA/EDO MURRIZTEKO



Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edo/eta ebaluazio pertsonala egitea eragozten badute, presentziazkoa ez den modalitate bat aktibatuko da eta ikasleei berehala jakinaraziko zaie.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Praktika eskuliburuak gunean eta eGela eskuragarri.
Ekipoen funtzionamendu-eskuliburuak.
Erreaktiboen eta erabiltzeko beste materialen segurtasun-fitxak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

HORTA, A. y otros, Técnicas experimentales de química. Ed. UNED

MARTINEZ J. y otros, Experimentación en Química General. Ed.Thomson

Gehiago sakontzeko bibliografia

CHEMTEC, Tecnología química moderna. Ed. Reverté.
DURST, H.D; GOKEL, G.W., Química Orgánica experimental. Ed. Reverté .

Aldizkariak

Ingeniería Quimica
Tecnología del Agua

TaldeakToggle Navigation

01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • INGENIARITZA KIMIKOA LABORATEGIA - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA