XSLaren edukia
Teknologia Kimikoa
- Ikastegia
- Bilboko Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Industria Antolakuntzaren Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 30 | 45 |
Gelako p. | 22.5 | 33.8 |
Laborategiko p. | 7.5 | 11.2 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Irakasgaia Industria Antolakuntzaren Ingeniaritzako Graduaren honako moduluari dagokio: M02-Industria Adarreko Moduluarekin Bateratua. Irakasgai honetan moduluaren R14 gaitasuna lantzen da: utzak materia- eta energia-balantzeetan, eta termodinamika kimiko aplikatuaren oinarriak. Oinarrizko ezagutzak zinetika kimiko aplikatuan (erreakzioaren aurrerapena, konbertsioa, erreakzio-abiadura) eta haren aplikazioa erreaktore homogeneo ideal eta isotermoen diseinu-problemen ebazpenean. Gaitasuna prozesuen eta produktuen analisi, diseinu eta simulaziorako.
Irakasgai honetan lortu beharreko irakaskuntza-emaitzek industria-ingeniaritza, ingeniaritza kimikoa eta horiekin erlazionatutakoetan sakontzea dute helburu. Ikasleak:
- Industria-ingeniaritzaren arloko arazo errealak ulertzeko gai izango dira, baita arazo horiek ingurune industrialean duten garrantzia ulertzeko ere. Gainera, giza-kalteak, ingurumen-kalteak zein kalte ekonomikoak ekiditeko erabakiak hartzeko gai izango dira, arazo industrialen ulertzearen bitartez.
- Ingurune industrialeko diziplina-anitzeko arazoak era egituratuan ebazteko gai izango dira.
- Ikasitakoarekin erlazionatutako informazio garrantzitsua bilatu eta erabiltzeko gai izango dira, informazio hori egoera praktikoei aplikatuz eta taldean lan eginez.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
KLASE TEORIKO ETA IKASGELAN EGINDAKO ARIKETA PRAKTIKOEN PROGRAMA
1. Teknologia Kimikoaren inguruko sarrera
2. Materia- eta energia-balantzeak
3. Zinetika kimiko aplikatuaren oinarriak
4. Bereizketa eragiketen oinarriak
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgaiaren irakaskuntza hurrengo errekurtsoak erabiliz burutuko da:
Ikasgai Magistralak eta gela praktikak
Saio hauetan gai bakoitzaren oinarrizko kontzeptuak eta funtsezko legeak aurkeztuko dira, eta irakasgaiarekin erlazionatuta dauden problemak eta kasu praktikoak ebatziko dira. Aurkezpenak errekurtso audiobisualez lagunduta burutuko dira.
Aurkeztutako kontzeptuak argitu ahal dituzten adibide esanguratsuak ikasleekin eztabaidatuko dira, batik bat eguneroko bizitzarekin eta industriaren errealitatearekin zerikusia dutenak.
Problemak
Gai bakoitzean galdera teorikoak eta problema numerikoak proposatuko dira. Helburua ikasleak aurkeztutako gaien aspekturik garrantzitsuenak sakonago ulertzea eta garatu beharreko gaitasunak errazago lortzea da. Hauetako batzuk klasean ebatziko dira, besteak ikasleek haien kabuz egiteko eta/edo entregagai bezala aurkezteko geldituko dira.
Ebaluazio jarraituan, problema hauek ebatzi eta entregatu izana kontuan hartuko da. Problema hauen enuntziatu guztiak eGela plataforman egongo dira eskuragarri.
Hautazko aktibitateak
Ikasleen ikasketa jarraitua bermatzeko, banaka zein taldeka burutuko diren eta irakaslearen gainbegiratze zuzena edukiko dituzten zenbait aktibitate (zailtasun handiagoa duten ariketen ebazpena, galdeketak…) antolatuko dira.
Praktikak
Irakasgaiaren edukiarekin zerikusia duten eta derrigorrezkoak diren praktikak burutuko dira. Laborategi-saioen egutegia kurtso hasieratik ezarrita egongo da, WebUntis plataforman argitaratuta.
Ikasle bakoitzak, praktikak bukatzerakoan, egindako lana laburbiltzen duen txosten bat entregatu beharko du.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Irakasgaiaren ebaluazioa hurrengo bi esparruen arabera burutuko da:
- Idatzizko froga (teoriko-praktikoa): notaren %70a.
- Ebaluaketa jarraitua: %30, non bi zatitan banatuko den:
- Entregak: notaren %15a. Ikasleek irakasgaian zehar garatuko dituzten lanak, txostenak,
aurkezpenak etab, ebaluatuko dira.
- Praktikak: notaren %15a. Ikasleek entregatu behar izango dituzten txostenak, galdetegiak
eta laborategian izandako jarrera hartuko da kontuan ebaluazioa burutzeko garaian.
Idatzizko azterketan ikasleek 10 puntutik 4.5 atera beharko dituzte gutxienez irakasgairen beste notekin batez bestekoa egin ahal izateko.
Kurtsoan zehar ebaluazio jarraituari dagokion jarduerak (laborategi praktikak, ariketak, etab,) egiteari uko egiten dieten ikasleek (9. astea baino lehenago irakasleari idatziz adieraziz), ahozko froga bat gainditu beharko dute ohiko deialdian gaitasun hauek lortu dituztela frogatzeko.
Kalifikazio globala hurrengo formula erabiliz kalkulatuko da:
Kalifikazio globala = 0.70 (idatzizko proba edo probatan lortutako kalifikazioa) + 0.15 (praktiketan lortutako kalifikazioa) + 0.15 (ebaluazio jarraituan lortutako kalifikazioa).
- Azterketan 4.5 baino nota altuago bat ateratzen bada, eta formula erabiliz lorturiko azken nota 5.0 edo altuagoa bada, irakasgaiaren nota formula aplikatzean lortzen den nota izango da.
- Azterketan 4.5 baino nota altuago bat ateratzen bada, baina formula erabiliz lorturiko azken nota 5.0 baino baxuagoa bada, irakasgaiaren nota formula aplikatzean lortzen den nota izango da.
- Azterketan 4.5 baino nota baxuago bat ateratzen bada, irakasgaiaren nota finala azterketaren nota berbera izango da.
Azterketa idatzira aurkezten ez diren ikasleak “ez aurkeztutzat” joko dira.
Osasun egoerak aurrez aurreko irakaskuntza edota ebaluazioa eragotziz gero, onlineko jarduerara joko da eta ikasleei aldaketa horren berri emango zaie.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
eGela plataforman irakasgaiaren gai-zerrenda eta praktika gidoiak formato elektronikoan ikasleentzat eskuragarri egongo dira. Horretaz aparte, gai bakoitzaren problema-zerrendak eGelan bilduko dira. Honen helburua klaseak errazago jarraitzea eta gaien ulermena erraztea da.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Principios de Ingeniería Química (6ª edición) Himmelblau. Prentice-Hall, 1996
Principios Elementales de los Procesos Químicos (3ª edición actualizada) Felder y Rosseau. Wiley, 2005
Química. Un proyecto de la ACS ACS. Reverté, 2005
Principios de Química. Los caminos del descubrimiento (3ª edición) Atkins y Jones. Panamericana, 2005
Introduction to Chemical Engineering Thompson y Ceckler. Mc Graw-Hill, 1977
Understanding Engineering Thermo Levenspiel. Prentice-Hall, 1966
Gehiago sakontzeko bibliografia
Introducción a la Termodinámica en Ingeniería Química. (7ª edición) Smith y otros. Mc Graw-Hill, 2005
Chemical, Biochemical and Engineering Thermodynamics. (4ª edición) Sandler. Wiley, 2006.
Balances de materia y energía. Reklaitis. Nueva Editorial Interamericana, 1983.
Cinética Química Aplicada González Velasco y otros. Síntesis, 1999.
Ingeniería de la Cinética Química (3ª edición) Smith. CECSA, 1986 (la 3ª edición original Chemical Engineering Kinetics 1981, Mc Graw-Hill.
Ingeniería de las reacciones químicas (3ª edición) Levenspiel. Limusa Wiley, 2004 (la 3ª edición original Chemical Reaction Engineering es de 1998, Wiley)
Elements of Chemical Reaction Engineering (4ª edición) Fogler. Prentice-Hall, 2006.
Chemical and Process Analysis Luyben y Wenzel. Prentice Hall, 1988.
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 09:00-09:30 | ||||
1-8 | 12:30-14:00 | ||||
4-4 | 10:00-12:00 | ||||
7-8 | 09:00-09:30 | ||||
9-9 | 09:00-09:30 | ||||
9-13 | 12:30-14:00 | ||||
10-13 | 09:00-09:30 | ||||
14-14 | 12:30-14:00 | 09:00-09:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P5I 2A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 2A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 2A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 2A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 2A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 2A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 2A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 2A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 2A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-5 | 09:30-11:00 | ||||
2-2 | 12:30-14:00 | ||||
6-8 | 09:30-11:00 | ||||
9-10 | 09:30-11:00 | ||||
11-14 | 09:30-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P5I 2A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 2A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 2A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 2A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 2A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-7 | 12:30-14:00 | ||||
9-9 | 08:00-11:00 | ||||
12-12 | 12:30-14:00 | ||||
14-14 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P3I 3A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P1B 1L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- P4I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-7 | 12:30-14:00 | ||||
9-9 | 11:00-14:00 | ||||
12-12 | 09:00-10:30 | ||||
14-14 | 09:00-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P1B 1L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- P5I 6I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 6I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
01 Laborategiko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-7 | 12:30-14:00 | ||||
11-11 | 11:00-14:00 | 09:30-11:00 | |||
12-12 | 11:00-12:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P1B 1L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- P5I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-7 | 09:00-11:00 | ||||
4-4 | 09:30-11:30 | ||||
8-8 | 09:00-11:00 | ||||
9-11 | 09:00-11:00 | ||||
12-14 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-7 | 12:00-13:30 | ||||
2-2 | 12:30-14:00 | ||||
8-11 | 12:00-13:30 | ||||
12-13 | 12:00-13:30 | ||||
14-14 | 09:00-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
8-8 | 12:30-14:00 | ||||
10-10 | 11:00-14:00 | ||||
11-11 | 12:30-14:00 | ||||
13-13 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P3I 1S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P1B 1L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- P5I 6I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
10-10 | 12:30-14:00 | 08:00-11:00 | |||
11-11 | 11:00-12:30 | ||||
12-12 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P4I 1S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P1B 1L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- P5I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 7I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I