XSLaren edukia

Talde Kiroletako Entrenamenduaren Metodologia eta Planifikazioa25769

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea. Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Atala
Titulazioa
Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
4.5
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25769

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2030
Gelako p.2537.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai hau talde-kirolen (bai indoor-ekoak bai outdoor-ekoak) entrenamendu garapenera orientatuta dago, zeinetan taldeko kiroletan emandako entrenamendu-metodo desberdinen oinarriak adierazten diren.



Irakasgai honetan emango diren edukiek kirol errendimenduaren garapenerako garrantzitsuak diren plangintza modeloak, entrenamendu sistemak eta zeregin espezifikoak diseinatu eta aplikatzearekin erlazionatuta daude.



Bere helburuek eta konpetentziek zerikusia dute talde kiroletako entrenatzailearen eta prestatzaile fisikoaren irudi profesionalarekin. Talde kiroletako entrenatzaile eta prestatzaile fisikoek garatu behar dituzten gaitasunak lantzen ditu.



Kirol entrenamenduko minorraren barruan kokatuta dago.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Zeharkako gaitasunak:

G019. Lidergo-trebetasunak, erlazio interpertsonala eta kiroletako entrenamenduaren eremuetako talde-lana garatzea

G020. Entrenamenduari dagozkion esparruetan egoera berrietara egokitzeko, arazoak konpontzeko eta modu autonomoan ikasteko gaitasunak garatzea.



Ikaskuntza-emaitzak:

G019. Taldekako lanak sortzen, diseinatzen eta burutzen modu proaktiboan parte hartzen du, taldekideen aurrean argitasunez azalduz eta aurkezpenean sortutako edozein alderdiri erantzunez.



G020. Arazoaren jatorria identifikatzen du, hari konponbidea emateko beharrezko baliabideak bilatuz



Materiaren gaitasunak:



1. Kirol entrenamenduaren prozesuan egokitzapen, errekuperazio eta kargen kontrolaren prozesua aplikatzea



2. Kirol errendimenduan inplikaturiko faktore mugatzaileak ezagutzea eta horien antolakuntza egituratzea entrenamendurako



3. Entrenamendu sistema aurreratuak ezagutzea eta egoki aplikatzea gaitasun motore ezberdinen garapenarako



4. Planifikazio eredu egokienak kirolaren eta kirolariaren arabera aplikatzea



5. Zeregin integratuak ezagutzea eta talde kiroletan aplikatzea



Ikaskuntza-emaitzak:



1. Entrenamentu-prozesuko faseak ezagutzen eta aplikatzen ditu



2. Kiroletako errendimenduaren faktore mugatzaileak elkar erlazionatzen ditu



3. Talde-kiroletarako entrenamendu-sistema espezifikoak proposatzen ditu



4. Errendimendura bideratutako kirolaren behar espezifikoak aztertzen ditu



5. Taldeko kirolei dagozkien entrenamenduaren barneko edukiak aurkezten ditu



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.Entrenamenduaren eta lehiaketaren planifikazioa talde kiroletan

2.Entrenamenduraren metodologia talde kiroletan

3.Entrenamendu eta lehiaketa prozesuaren gidaritza talde kiroletan

4.Planifikazioaren berezitasunak talde kiroletan

5.Planifikazio mailak talde kiroletan

6.Entrenamenduaren elementuak talde kiroletan eta hauen egituraketa lehiaketara egokitzeko

7.Entrenamenduaren eta partiduaren gidaritza talde kiroletan



MetodologiaToggle Navigation

Klase teorikoez, ikasgela-praktikez eta zelaiko-praktikez osatutako metodologia osoa burutuko da.



Ikasleek, talde txikietan, txostena landuko dute, gidatutako ikasketa egingo dute eta lana aurkeztuko dute klasean.



Ikasleek aukeratutako gaiaren gaineko 10 minutuko aurkezpena egingo dute ikaskideen aurrean eta ondoren 2 minutuko galdera txanda bat egongo da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Ahozko defentsa (%): 15
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 15
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 70

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

G019 eta G020 gaitasunak ahozko azterketan eta praktiketan ebaluatuko dira, hurrenez hurren.



Ebaluaketa jarraia:



KLASEETAN AGINDUTAKO ZEREGINETAN PARTE-HARTZE AKTIBOA IZATEAK BUKAERAKO KALIFIKAZIOAREN %15EKO BALIOA IZANGO DU.

TALDEKO ZEREGINEN TXOSTEN NAGUSIAK BUKAERAKO KALIFIKAZIOAREN %70EKO BALIOA IZANGO DU.

PRAKTIKEN AHOZKO DEFENTSAK BUKAERAKO KALIFIKAZIOAREN %15EKO BALIOA IZANGO DU.



Ikasleek ebaluazio jarraituari uko egiten diotela aurkeztu beharko diote irakasgaiaren arduraduna den irakasleari idatziz, 9 asteko epean lauhilekoaren hasieratik hasita zentroko egutegi akademikoa kontuan izanda.



Gainerako ikasleentzako azken ebaluaketa:





AZTERKETA AHOZKOA: 100%



Deialdiari uko egitea.

1.-Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.

2.-Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

3.-Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluaketa jarraia:



KLASEETAN AGINDUTAKO ZEREGINEN INGURUKO AHOZKO AZTERKETAK %15EKO BALIOA IZANGO DU.

TALDEKO ZEREGINEN TXOSTEN NAGUSIAK BUKAERAKO KALIFIKAZIOAREN %70EKO BALIOA IZANGO DU.

PRAKTIKEN AHOZKO DEFENTSAK BUKAERAKO KALIFIKAZIOAREN %15EKO BALIOA IZANGO DU.



- Ikasturtean ebaluazio jarraia egin duten ikasleei lortutako emaitza positiboak gordeko zaizkie.





Bukaerako ebaluazioa:



AHOZKO AZTERKETA: %100.



Deialdiari uko egiteko nahikoa izango da azterketara ez aurkeztea.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

EGela plataforma birtuala erabiliko dugu.

Informatikako treznagailuan Lanaren aurkezpena egin behar da eta ad-hoc egituretan (Power-point)

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Refoyo, I. La decisión táctica de juego y su relación con la respuesta biológica de los jugadores. Una aplicación al baloncesto como deporte de equipo. Tesis Doctoral. U.C.M. 2001.



Seirul.lo, F. El entrenamiento en deportes de equipo. Esteban Sanz. 2017



Ruiz, L.M. y Sánchez Bañuelos, F. Rendimiento deportivo. Gymnos. Madrid. 1997.



Sampedro, J. Fundamentos de la táctica deportiva. Análisis de la estrategia de los deportes. Gymnos. 2000. Madrid.



Schmidt, R. Motor learning and performance: From principles to practice. C, Human Kinetics. 19



SAMPEDRO, J. Fútbol Sala. Las Acciones de Juego. Gymnos. (1997).



SAMPEDRO, J. Fundamentos de la Táctica deportiva. Análisis de la estrategia de los deportes. Gymnos. (1999).





Gehiago sakontzeko bibliografia

SÁNCHEZ, F. Deportes de equipo: análisis funcional, evaluación y aprendizaje de la táctica. Master en Alto Rendimiento Deportivo. C.O.E. – U.A.M. Madrid. (2000).

SINGER, R. Motor learning and human performance. McMillan. (1980).

THORPE, R. y BUNKER, D. A new approach to the teaching of games in physical education curriculum. En VVAA Teaching Team Sports. (1983).

Jeffrey B Taylor, Alexis A Wright, Steven L Dischiavi, M Allison Townsend, Adam R Marmon. Activity Demands During Multi-Directional Team Sports: A Systematic Review. Sports Med, 2017 Dec;47(12):2533-2551.

Griffin A, Kenny IC, Comyns TM, Lyons M. Sports Med. 2020 Mar;50(3):561-580. doi: 10.1007/s40279-019-01218-2.The Association Between the Acute:Chronic Workload Ratio and Injury and its Application in Team Sports: A Systematic Review.


Zachary L Crang, Grant Duthie, Michael H Cole, Jonathon Weakley, Adam Hewitt, Rich D Johnston. Validity and Reliability of Wearable Microtechnology for Intermittent Team Sports: A Systematic Review.Sports Med, 2021 Mar;51(3):549-565.





Aldizkariak

http://www.minervamedica.it/en/journals/sports-med-physical-fitness/
http://journals.lww.com/nsca-jscr/pages/default.aspx
http://www.journals.elsevier.com/journal-of-electromyography-and-kinesiology/
http://journals.lww.com/nsca-scj/pages/default.aspx
http://revistaentrenamientodeportivo.com

Web helbideak

www.sobreentrenamiento.com
WWW.DEPORTESACICLICOS.COM
WWW.EFDEPORTES.COM
WWW.BALONCESTOFORMATIVO.COM
WWW.PREPRAZIONAESATELTICA.IT
WWW.g-se.com
www.ejerciciosdefutbol.com
www.altorendimiento.com

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CALLEJA GONZALEZ, JULIO MARIA
  • CAYERO ALCORTA, RUTH
  • SAGASTUME FERNANDEZ, RAFAEL
  • CALLEJA GONZALEZ, JULIO MARIA
  • CASTELLANO PAULIS, JULIAN
  • CAYERO ALCORTA, RUTH

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-25

09:00-10:30 (1)

26-28

15:00-16:30 (2)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-25

15:00-16:30 (1)

26-28

15:00-16:30 (2)

29-30

15:00-16:30 (3)

15:00-16:30 (4)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-25

15:00-16:30 (1)

26-28

13:30-15:00 (2)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-25

12:00-13:30 (1)

26-28

12:00-13:30 (2)

29-30

13:30-15:00 (3)

12:00-13:30 (4)

Irakasleak