XSLaren edukia

Giza Baliabideen Psikologia: pertsonen kudeaketa erakundeetan

Ikastegia
Psikologia Fakultatea
Titulazioa
Psikologiako Gradua (Aurreko plana)
Ikasturtea
2024/25
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2842
Mintegia23
Gelako p.1928.5
Ordenagailuko p.23
Tailerra913.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Gaitasun orokorrak eta ikaskuntzaren emaitzak



1. Talde-lana



IKASKUNTZA-EMAITZAK: Diziplina anitzeko taldeetan lan egiteko gai da.



2. Arrazoibide kritikoa



IKASKUNTZA-EMAITZAK:

- Psikologoak erakundeen esparruan dituen eginkizun eta erantzukizun etikoak ezagutzen eta ulertzen ditu.

- Psikologoak erakunde-esku-hartzearen esparruan egiten duen jarduera profesionalaren lege-esparrua ezagutzen eta ulertzen du.



3. Ahozko eta idatzizko komunikazioa



IKASKUNTZA-EMAITZAK:



- Enplegatuei atzeraelikadura egokia eta zehatza emateko gai da, bere lanpostuarekin zerikusia duten zereginei eta erakundeko egunerokotasunarekin zerikusia duten beste alderdi esanguratsu batzuei dagokienez.

- Giza baliabideen arloan erabilitako txosten teknikoak egiteko gai da.

- Giza baliabideen kudeaketari buruzko gaiak azaltzeko giza baliabideen hizkuntza tekniko egokia erabiltzen du.



Gaitasun espezifikoen kopurua eta ikaskuntzaren emaitzak:





1. Ezagutza teorikoak praktikan aplikatzeko gaitasuna



IKASKUNTZA-EMAITZAK:



- Giza baliabideak planifikatzeko eta kudeatzeko teoriak eta ereduak ezagutzen eta ulertzen ditu.

- Helburuak zehazteko eta esku hartzeko planak egiteko gai da (orientazioa, formakuntza, lanpostuen azterketa, jardunaren ebaluazioa, etab.).

- Zuzenean nahiz zeharka esku hartzeko estrategiak eta metodoak aplikatzeko gai da, langileen ongizatea eta motibazioa areagotzeko.





2. Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak erabiltzea eta ezagutzea



IKASKUNTZA-EMAITZAK:



- Giza baliabideak planifikatzeko eta kudeatzeko erabiltzen diren teknologiak ezagutzen eta ulertzen ditu.

- Giza baliabideei buruzko artikuluak datu-base espezializatuetan bilatzeko gai da.

- Erreklutamendurako teknologiak (sare sozialak, web-orriak) eta langileak hautatzeko teknologiak (online laneko elkarrizketak) erabiltzeko gai da.





3. Aztertzeko eta laburtzeko gaitasuna



IKASKUNTZA-EMAITZAK:



- Giza baliabideak planifikatzeko eta kudeatzeko tresna nagusiak ezagutzen eta ulertzen ditu.

- Erakunde baten giza baliabideen diagnostikoak egiteko gai da, beharrezko tresnak erabiliz.

- Langileak hautatzeko erabiltzen diren tresna nagusiak ezagutzen eta ulertzen ditu.

- Lanpostuen analisia eta balorazioa, eta jarduna eta lan-errendimendua aztertzeko eta ebaluatzeko erabiltzen diren tresna nagusiak ezagutzen eta ulertzen ditu.

- Lanpostu bati lotutako aldagaiak (nortasuna, adimena eta bestelako gaitasunak, jarrerak eta abar) eta prozesu kognitiboak, emozionalak eta jokabidezkoak deskribatzeko eta neurtzeko gai da.

- Lanpostu baterako gaitasunak deskribatzeko eta neurtzeko gai da.

- Langileen formakuntzan erabiltzen diren tresna nagusiak ezagutzen eta ulertzen ditu.

- Erakunde baten formakuntza beharrak deskribatu eta neurtzeko gai da.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Giza baliabideen psikologiaren oinarriak: esparru kontzeptuala eta historikoa.

2. Erakundeetako pertsonen zuzendaritza, plangintza eta kudeaketa estrategikoa.

3. Giza baliabideak kudeatzeko ereduak.

4. Lanpostuen azterketa eta deskribapena.

5. Lanpostuen balorazioa.

6. Hautatze prozesuak.

7. Langileen formakuntza eta lan-karreraren garapena.

8. Errendimendua eta potentziala ebaluatzea.

9. Pertsonen kudeaketako egungo joerak eta emergenteak.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgai honetan irakaskuntzako metodologia aktiboak erabiliko dira, eta ikasleen ikaskuntza-prozesua parte-hartzailea eta eraikitzailea izango da, ezagutza sortzera bideratua. Irakaskuntza mota hori ikasleen lan autonomoan oinarritzen da, betiere irakasleek zuzenduta eta gidatuta. Horrela, ikaskuntza autogidatua sustatzen da, non ikasleek taldean lan egin, eztabaidatu, argudiatu eta ikasten ari dena etengabe ebaluatu beharko duten.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio jarraia: ez da egin behar azterketarik ebaluazio jarraia jarraituz gero.



- Portfolioa erabiliko da ikasgelan egiten diren lanak eta ariketak biltzeko. Kurtso bukaeran potafolioa entregatu beharko da. Honek notaren % 100ko balioa du.





Ebaluazio jarraituan parte hartu ezin duen ikasleak, edo eskoletara ez joatea edo praktikak egitea erabakitzen duenak, uko egin ahal izango dio horri, lauhilekoa hasten denetik gehienez ere 9 asteko epean, irakasle arduradunei idazki bat bidaliz, graduko titulazio ofizialetako ikasleen ebaluazioa arautzen duen araudiaren 8.3 artikuluan ezartzen den bezala. Deialdi ofizial arruntera azken ebaluazioaren bidez aurkeztu ahal izango da. Bertan, irakasgai osoaren azterketa teoriko-praktikoa egin beharko du. Atal teorikoa eta praktikoa gainditu beharko dira.



Atal teorikoa eta praktikoa gainditu beharko dute:



- Azterketa teorikoa: 12 itemeko test mota, 4 erantzun-aukerarekin eta garatzeko 2 galdera irekirekin (azken notaren % 40).

- Azterketa praktikoa: kasu praktiko bat ebaztea (azken notaren % 60).



Oharra: Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleak Ebaluatzeko Araudiaren 12.2 artikuluaren arabera ("Deialdiari uko egitea"), amaierako probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 edo gutxiago bada (irakasgai honetan gertatzen den bezala), ikasleek uko egin ahal izango diote deialdiari, dagokion irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago gutxienez. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaie irakasgaiaren ardura duten irakasleei. Egoera hori araudian ezartzen den moduan jakinarazten ez duenak, proba edo azterketara aurkezten ez bada, "ez gainditua" kalifikazioa lortuko du.Azken ebaluazioaren kasuan, araudi bereko 12.3 artikuluaren arabera, nahikoa izango da probara ez aurkeztea deialdiari uko egiteko.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiaren apunteak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Andrés, M. P. (2010). Gestión de la formación en la empresa. Barcelona: Pirámide.

Dolan, S., Valle Cabrera, R., Jackson, S., & Schuller, R. (2007). La gestión de los recursos humanos. Como atraer, retener y desarrollar con éxito el capital humano en tiempos de transformación. Madrid: Mc Graw Hill/Interamericana.

Luna, R. (2018). Gestión del talento: De los recursos humanos a la dirección de personas basadas en el talento (DPT). Madrid: Pirámide.

Martínez-Moreno, E., y Hermosilla, D. (2020). Psicología de los RRHH. Leioa: Editorial de la Universidad del País Vasco-Euskal Herriko Unibertsitatea.

Salgado, J. F., y Moscoso, S. (2001). Entrevista conductual estructurada de selección de personal: Teoría, práctica y rentabilidad. Madrid: Pirámide

Pereda, S. y Berrocal, P. (2014). Bases de la Psicología del Trabajo para la Gestión de Recursos Humanos. Madrid: Síntesis.

Pereda, S., Berrocal, F., & Alonso, M.A. (2014). Bases de psicología del trabajo para la gestión de recursos humanos. Madrid: Síntesis.

Rodríguez, A., Zarco, V., Mañas, M.A. & Delgado, A. (2008). Psicología de los recursos humanos. Madrid: Pirámide.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Barrick, M. R., & Parks-Leduc, L. (2019). Selection for fit. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 6, 171-193.
Law, H. (2014). The psychology of coaching, mentoring and learning. John Wiley & Sons, Ltd.
Lussier, R. N. y Hendon, J. R. (2020). Fundamentals of human resource management: Functions, applications, and skill development. Oak Thousand, CA: Sage Publications
Osca, A., Palací, F. J., Moriano, J. A., & Lisbona, A. M. (2016). Nuevas Perspectivas en Psicología de las Organizaciones. Madrid: Editorial Sanz y Torres, S.L.
Pereda, S., & Berrocal, F. (2008). Técnicas de gestión de recursos humanos por competencias. Barcelona: Editorial Universitaria Ramón Areces.
Salgado, J. F., y Moscoso, S. (2001). Entrevista conductual estructurada de selección de personal: Teoría, práctica y rentabilidad. Madrid: Pirámide


Aldizkariak

Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones.
Capital Humano.
Uztaro.

Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior
Academic of Management.
European Journal of Work and Organizational Psychology
Journal of Occupational and Organizational Psychology
Organizational Psychology Review
Human Resource Management Review.
International Journal of Selection and Assessment.

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala