XSLaren edukia

Erakundeen eta Lanaren Psikologia

Ikastegia
Psikologia Fakultatea
Titulazioa
Psikologiako Gradua (Aurreko plana)
Ikasturtea
2024/25
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3248
Mintegia710.5
Gelako p.1116.5
Ordenagailuko p.11.5
Tailerra913.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1. Erakundeen alorreko esku-hartze ereduak, ikerketa lerroak eta teoria nagusiak ezagutzea.

2. Erakundeen prozesu psikosozialak, dinamika , egituraren oinarrizko ezaugarriak eta oinarriak eta marko legala ezagutzea.

3. Antolakuntza eredu desberdinak era kritikoaz aztertzeko gaitasuna izatea.

4. Txosten bat egiteko eta erakundeen antolakuntza ebaluatzeko tresnak eta teknikak erabiltzeko gaitasuna izatea.

5. Lan ongizatean eta errendimenduan eragiten duten faktoreak identifikatzea.

6. Lan arriskuak prebenitzera bideratutako estrategia nagusiak ezagutzea.

7. Informazio zehatza sintetizatu, aztertu eta bilatzeko gaitasuna izatea eta ikus-entzunezkoez baliatuz, kasu eta ariketak aztertzeko gaitasuna izatea, ateratako ondorioak azalduz eta defendatuz.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

A. Blokea: Erakundeen eta Lanaren Psikologia: hurbilpena

1. Gaia: Erakundeen eta Lanaren Psikologia: Mugaketa kontzeptuala

2. Gaia: Erakunde motak eta paradigmak.

B. Blokea: Lanaren Psikologia: Antolakuntza eta Motibazioa

3. Gaia: Lanaren oinarrizko elementuak.

4. Gaia: Motibazioa.

C. Blokea: Erakundeen Psikologia: Prozesuak.

5. Gaia: Kultura, berrikuntza eta aldaketa.

6. Gaia: Lidergoa, erabaki hartzea eta boterea.

7. Gaia: Komunikazioa eta gatazkaren kudeaketa.

D. Blokea: Giza Baliabideen Psikologia

8. Gaia: Giza Baliabideen garapena: osasun laborala (ongizatea, estresa, ergonomia eta arrisku psikosozialak).



Eduki hauek EUROPSYn kokatzen dira, hau da, Psikologiako hezkuntza eta praktikaren kalitatearen Europako erreferentean (EuroPsy ziurtagiriak European Federation of Psychologists "Association –EFPA- erakundeak emandako ziurtagirien multzo bat dira, eta Europa mailan herrialde ezberdinetako psikologia-elkarteak biltzen eta gidatzen ditu):

1. LANEKO OSASUNA: ERGONOMIA, LANERAKO SISTEMAK ETA TEKNOLOGIA BERRIAK, LANEKO OSASUNA ETA LANEKO ARRISKUEN PREBENTZIOA.

2. LANA: AHOLKULARITZA, ORIENTAZIOA, MERKATU AZTERKETA, LAN BITARTEKARITZA ETA LANERAKO PRESTAKUNTZA.

3. ERAKUNDEEN GARAPENA: ERAKUNDEEN KALITATEA, ALDAKETA, GARAPENA ETA ERALDAKETA.

4. GIZA BALIABIDEAK: LAN HARREMANAK, BITARTEKARITZA, GATAZKEN KUDEAKETA, GIZA BALIABIDEEN KUDEAKETA, ETA PERTSONEN ETA GIZA KAPITALAREN NAHIZ KAPITAL SOZIALAREN GARAPENA ERAKUNDEAN.

5. MARKETINA: PUBLIZITATEA, KONTSUMITZAILEEN JOKABIDEA, POSIZIONAMENDUA ETA MERKATU AZTERKETA, INFORMAZIO KANPAINAK, ETA MERKATARITZA NAHIZ SALMENTEKIN LOTURA DUTEN BESTE AZTERKETA BATZUK.



MetodologiaToggle Navigation

Talde bakoitzeko irakasle arduradunek A edo B ebaluazio jarraituaren modalitatea aukeratu edo proposatu ahal izango diete ikasleei.



Lauhileko lehen astean, irakasleak irakaskuntza ematen duen taldean aplikatu beharreko modalitateari buruzko informazioa emango du. Taldearen tamainak, espezializazioak edo ezagutzak, unean uneko joera sozialek, maila akademikoan edo ikerkuntzan sortzen ari diren gaiek, testuinguruaren aukerek edo kanpokoek eta abarrek aukera bat edo bestea egitea ekarriko diete irakasleei.



A MODALITATEA – EBALUAZIO JARRAITU PARTZIALA



Modalitate honetako irakaskuntza-proposamenak amaierako azterketa bat ( % 60), ikasgelako praktikak ( % 20) eta lanak ( % 20, banakakoa eta taldekoa) ditu:



Teoria:



Ezagutza espezifikoa ematen da Eskola Magistraletan. Amaierako azterketa teoriko-praktikoa egingo da, hau da, azken kalifikazioaren % 60, gehienez 6 puntu. Honako banaketa hau du: ezagutza teorikoei buruzko 5 puntu gehienez, eta ezagutza aplikatuei edo praktikoei buruzko puntu 1 gehienez.



Azken azterketa hau test motakoa edo mistoa izan daiteke, hau da, test motako galderak galdera irekiekin konbinatu ahal izango dira. Azterketa test motakoa izanik, gutxienez 40 galdera izango ditu eta erantzun oker bakoitzari % 25eko zigorra ezarriko zaio. Talde bakoitzeko irakasle arduradunek lauhilekoaren hasieran xehetasunez emango dute amaierako azterketaren aukeraren berri.



Ikasgelako praktikak:



Ikasgelako 4/5 praktikak egingo dira. Ikasgelako jarduerak eta ariketak sartzen dira, irakasgaiaren eduki teorikoarekin eta lan teoriko-praktikoekin lotutakoak, banakakoak eta/edo taldekoak, bai eta ikerketekin lotutakoak ere. Jarduera horiek ikasgelan bakarrik egin daitezke, programatutako datan; beraz, ezin dira programatutako datatik kanpo egin, ezta tutoretzan ere. Kalifikazioaren gehieneko balioa 2 puntu da.



Lanak:



Ikasleek hainbat lan praktiko egingo dituzte taldean eta banaka. Helburua ezagutza teorikoan sakontzea eta, aldi berean, ezagutza hori praktikan jartzea da. Kontua da egoera batzuk aurkeztea eta errealitate profesionalera hurbiltzea; horretarako, besteak beste, kasuak, ariketak, ikerketak, kanpoko profesionalak eta egoera errealak aztertu ahal izango dira. Prestakuntza eta jarraipena Ordenagailuko Praktikekin, Tailerrekin eta Mintegiekin lagunduko da. Talde bakoitzeko irakasle arduradunek lauhilekoaren hasieran banakako/taldeko lanen banaketari eta ezaugarriei buruzko informazio zehatza emango dute. Lan horien bidez, gehienez 2 puntuko kalifikazioa lor daiteke.



Lanen (banakakoak eta taldekoak) betekizun, baldintza eta ezaugarri espezifikoen artean honako alderdi hauek sartu ahal izango dira: 4 pertsonako taldeak osatzea, banakako lanak eta aurkezpenak egitea, agindutako irakurketak egitea, dokumentu-bilaketak egitea, profesionalekin harremanetan jartzea, egitura jakin bat (orrialdeak, edukiak edo jarduera espezifikoak, etab.) izatea, informazioaren eta haren iturrien egokitasuna eta kalitatea berrikustea, esku hartzeko ekintzak eta proposamenak garatzea, dokumentuak eta aurkezpenak egitea, eztabaidak proposatzea, poster bat edo aurkezpen digitala egitea, ikasgelan defendatu beharko dira, eta jarraipena egin beharko da tailerretan eta mintegietan, besteak beste.



B MODALITATEA – ETENGABEKO EBALUAZIO OSOA edo GLOBALA



Teoria:



Irakasleek modalitate hau aukeratuko balute, garapenaren eta ebaluazioaren formatuari buruzko informazioa emango dute lehenengo astean. Besteak beste, Eskola Magistraletan emandako ezagutzari dagokionez ebaluazio partzialak programatu ahal izango dira, banakako portfolioa garatu ahal izango da, ikasleek ikasgelan azalpenak edo aurkezpenak egin ahal izango dituzte, edo beste edozein jarduera alternatibo egin ahal izango da. Modalitate honetan, teoriaren gehieneko puntuazioa 5 puntukoa da.



Ikasgelako eta lanetako praktikak:



A modalitatean azaldutako irizpide berak aplikatzen dira, lanen kasuan kalifikazio-baremoak izan ezik. Lanen bidez, gehienez 3 puntu lortu ahal izango dira. Beraz, praktika guztietan gehienez 5 puntu lortu ahal izango dira (2 puntu ikasgelako praktiken bidez eta 3 puntu lanen bidez).

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Irakasgaia egiteko, matrikula eginda eduki behar da nahitaez.

Eskolako lehen astean, irakasleek aukeratutako irakaskuntza-modalitatea jakinaraziko dute, Metodologia atalean azaldutako bi modalitateen artean. Lanen entregen eta aurkezpenen egutegi xehatuaren berri ere emango du.



A MODALITATEA



Azterketa Finala maiatzean: amaierako azterketa teoriko-praktikoa egingo da, hau da, azken kalifikazioaren % 60, hau da, gehienez 6 puntu. Ezagutza teorikoei buruzko 5 puntu gehienez, eta ezagutza aplikatuei edo praktikoei buruzko puntu 1 gehienez. Horrela, azterketa bidez 6 puntu daude jokoan (5 Teoria eta 1 Praktika) eta Ebaluazio Jarraituaren bidez 4 puntu (2 Ikasgelako Praktiketan eta 2 Bakarkako/Taldeko Lanetan).

Azken azterketa hau test motakoa edo mistoa izan daiteke, hau da, test motako galderak galdera irekiekin konbinatu ahal izango dira. Azterketa test motakoa izanik, gutxienez 40 galdera izango ditu eta erantzun oker bakoitzari % 25eko zigorra ezarriko zaio. Adibidez, test motako azterketa osoaren kasuan, teoriari buruzko 50 galdera eta praktikei buruzko 10 galdera izan daitezke, ordubetean egin beharrekoak. Talde bakoitzeko irakasle arduradunek lauhilekoaren hasieran xehetasunez emango dute amaierako azterketaren aukeraren berri.

Praktikei dagokien etengabeko ebaluazioaren prozesuan lortutako kalifikazioa (ikasgelako eta laneko praktikak; gehienez 4 puntu) maiatzeko amaierako azterketan lortutako kalifikazioari gehituko zaio (gehienez 6 puntu). Norbaitek teoria edo praktika gaindituko ez balu, ekaineko azterketan gainditu gabeko zatia bakarrik egin beharko luke. Teoriak eta praktikak 5 puntuko gehieneko balioa dute azken kalifikazioan.



B MODALITATEA



Etengabeko ebaluazioa. Ikus "Metodologia" atala. Maiatzeko amaierako azterketa egin behar ez izateko, atal teorikoa (gehienez 5 puntu) eta praktikoa (gehienez 5 puntu) gainditu behar dira, hau da, kasu bakoitzean gutxienez 2,5 puntu lortu behar dira.

Etika Akademikoari eta UPV/EHUko Ebaluazio Probetan eta Lan Akademikoetan Praktika Deszintzoak edo Iruzurrezkoak Prebenitzeari buruz indarrean dagoen Protokoloan jasotzen den bezala, ebaluazio- edo azterketa-proba egiten den bitartean debekatuta egongo da liburuak, oharrak edo oharrak erabiltzea, bai eta gailu telefonikoak, elektronikoak, informatikoak edo bestelakoak erabiltzea ere. Eskolako lehen astean, Etika Akademikoari eta Praktika Desonestak edo Iruzurrezkoak Prebenitzeari buruzko Protokoloa gogoraraziko zaie ikasleei UPV/EHUko ebaluazio-probetan eta lan akademikoetan. Protokolo hori ikasgaiari dagokion e-Gela moduluan egongo da eskuragarri.

Kalifikazioen egoera: ebaluazio jarraituko prozesuan edo teorian praktikak gainditu eta bi aldeetako bat (teoria edo praktika) suspenditu dutenei bakarrik gordeko zaie ekaineko azterketara arte lortutako nota (gainditu dutena, alegia). Beraz, gainditu gabeko zatia azterketan bakarrik egin beharko lukete (teoria edo praktika). Ekaineko azterketan bi aldeetako bat suspendituko balute, ikasgai osoa geratuko litzateke hurrengo ikasturterako, eta, beraz, ez da notarik gordeko.

Eskoletara ez joatea eta praktikak ez egitea erabakitzen duena ohiko deialdi ofizialera aurkeztu ahal izango da, eta bertan ikasgai osoaren azterketa teoriko-praktikoa egin beharko du. Azterketa horretan, atal teorikoa (test motako azterketa) eta praktikoa (kasu baten garapena) gainditu beharko dira. Teoriak eta praktikak 5 puntuko gehieneko balioa dute kalifikazioan.



MAIATZEKO AZTERKETA FINALA OHIKO DEIALDIAN



A edo B modalitateak ikasi ez dituenak amaierako azterketa teoriko-praktikoa egingo du. Azken azterketa hau test motakoa edo mistoa izan daiteke, hau da, test motako galderak galdera irekiekin konbinatu ahal izango dira. Azterketa test motakoa izanik, 50 galdera inguru izango ditu (gehienez 5 puntu) eta % 25eko penalizazioa aplikatuko zaio erantzun oker bakoitzari. Gainera, gehienez 5 puntuko azterketa praktiko bat egin beharko da, kasu praktiko batekin lotuta egon daitekeena eta test moduko galderak eta/edo irekiak barne hartu ahal izango dituena.



DEIALDIARI UKO EGITEA



EHUn indarrean dagoen araudian ondorio horietarako xedatutakoa aplikatuko da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Apunteak, manualak, irakurketak, kasu praktikoak eta gelan edota plataforma birtualen bitartez eskainiko den dokumentazioa.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

•Alcover de la Hera, C.M. (2004). Introducción a la Psicología del Trabajo. Madril: McGraw Hill.

•Arnoso, A. (2011). Lanean eta erakundean ematen diren prozesu psikosozialak: banakoak eta taldeak eragile gisa. Psikologia Fakultatea (apunteen liburua). Donostia.

•Del Corte, T.; Apodaka, E.; Zabaleta O. (2007).Lan giroko harremanak. Erroteta. Bilbo.

•Gil-Monte, Pedro R. (Coord.) (2014). Manual de Psicosociologia Aplicada al Trabajo y a la Prevención de los Riesgos Laborales”. Pirámide. Madrid.

•Muchinsky, P.M. (2000). Psicología del Trabajo. Comportamiento organizacional. Madrid: Paraninfo.

•Ordoñez, M. (1997). Psicología del Trabajo y Gestión de Recursos Humanos. Barcelona: Gestión 2000.

•Peiró, JM (1995). Psicología de la Organización (I y II). UNED. Madril.

•Peiró, J y Prieto, F. (1996). Tratado de Psicología del Trabajo (I y II). Madril. Síntesis.

•Peiró, JM y Ramos,J (1994). Intervención Psicosocial en las Organizaciones. PPU. Madril.

•Quijano, S. (1987). Introducción a la Psicología de las Organizaciones. Barcelona: PPU.

•Quintanilla, I. (1993). Teoría, Aplicaciones y Práctica de la Psicología del Trabajo. Valencia: Promolibro.

•Robbins, S. (1996). Comportamiento Organizacional. Madrid: Prentice Hall.

•Rodriguez, A. eta Zarco, V. (2008). Psicología de las Organizaciones: marco conceptual, epistemológico y metodológico. Madril. Piramide.

•Salgado,JF (1997). Comportamiento Organizacional. TORCULO Ediciones. Vigo.

•Weinert, A.B. (1985). Manual de Psicología de la Organización. Barcelona: Herder.

Gehiago sakontzeko bibliografia

•Agulló,E et al.(2000). Psicología del Trabajo, de las Organizaciones y de los RRHH. Madrid: Biblioteca Nueva.
•Anderson, N et al. (Eds) (2002). Handbook of industrial, work and organizational psychology. Thousand Oaks, CA: Sage.
•DRENTH, P et al. (1984). Handbook of Work and Organizational Psychology. Wiley
•Dunnette, M.D. y Hough, L.M. (Coed.). (1990-94). Handbook of Industrial and Organizational Psychology ,4 Vol.. Palo Alto: Consulting Psychologist.
•Haslam,SA (2001). Psychologyin Organizations. The Social Identity Approach.London:Sage
•Katz, D. y Khan, R. (1977). Psicología social de las organizaciones. México: Trillas.
•Korman, A. (1987). Psicología de la industria y de las organizaciones. Madrid: Marova.
•Mckenna,E. (1994). Business psychology and organisational behaviour. Hove: Lawrence Erlbaum.
•Munduate, L. (1997). Psicología Social de la Organización. Madrid: Pirámide
•Robbins, S. (1996). Comportamiento organizacional. Madrid: Prentice Hall.

Aldizkariak

Capital Humano.
Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones.
UZTARO
ELHUYAR
Soziolingusitika Aldizkaria

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

02 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

32 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala