XSLaren edukia

Programazio Psikosoziala: Gizarte Zerbitzuak eta Komunitatea

Ikastegia
Psikologia Fakultatea
Titulazioa
Psikologiako Gradua (Aurreko plana)
Ikasturtea
2023/24
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3248
Mintegia1015
Gelako p.1015
Ordenagailuko p.23
Tailerra69

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1. Esku-hartze psikosozialaren inguruko eredu teorikoak eta aplikazio testuinguruak ezagutzea.

2. Zerbitzu sozialen estruktura, helburuak eta antolakuntza ezagutzea.

3. Dinamika komunitarioko estrategien elementu nagusiak ezagutzea.

4. Arazo sozialen inguruko irakurketa ekosistemiko bat egiteko gai izatea errealitate sozialaren inguruko analisi kritikoa bultzatuaz.

5. Beharrizanak ebaluatzeko beharrezkoak diren teknikak ezagutzea.

6. Esku-hartze psikosozial bat planifikatzeko eta bere helburuak definitzeko gai izatea.

7. Proposamen eta informe teknikoak egin eta publikoki aurkezteko gai izatea.

8. Profesionalki esku hartzaile bezala agertzen diren dilema etikoetan erabaki hartzeko gai izatea.

9. Programa psikosozialearen inguruko informazio iturri desberdinak erabiltzeko gai izatea eta hau lortzeko beharrezkoak diren estrategien inguruko jakintza izatea.





Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1 GAIA: Esku-hartze psikosozialaren psikologia.

Eskuhartze psikosozialaren objetuak

Ongizatea eta bizitza kalitatea

Behar eta arazo sozialak

Eskuhartze psikosozialaren definizioa eta helburuak



2 GAIA: Marko eta eredu teorikoak

Eredu sistemiko-ekologikoa

Psikologia komunitarioaren ekarpenak

Sostengu sozialen oinarritutako ereduak

Gaitasunen garapenean oinarritutako ereduak



3 GAIA: Eskuhartze estrategiak

Eskuhartze esparruak: testuinguruak eta alorrak/ eskuhartzearen gizataldeak edo erabiltzaileak

Eskuhartze estrategiak: prebentzioa eta birgaitzea

Psikologoaren errola: Funtzioak eta berezitasunak



4 GAIA: Diagnostikoa eta beharren ebaluaketa

Eskuhartze psikosozialaren prozesuaren ikuspegi orokorra.

Beharren ebaluaketa: estrategiak, teknikak eta tresnak



5 GAIA: Programen diseinuak eta ezarpena

Programen diseinua

Programen ebaluazioa



6 GAIA: Gizarte Zerbitzuen antolamendu eta funtzionamendua

Gizarte Babes Zerbitzuen ikuspegi orokorra. Gizarte Zerbitzuen garapena

Euskadiko Gizarte Zerbitzuen antolamendu eta funtzionamendua

Gizarte Zerbitzuetako esparru jakin batzuetako eskuhartzeen berrikuspen orokorra

MetodologiaToggle Navigation

Eduki teorikoak eskoletan emango dira. Ikasturtean zehar ikasleek gehienez lau-bost pertsonaz osaturiko lan taldeetan, esku-hartze psikosozialaren programaren diseinu eta programazioan lan egingo dute. Esku hartze programaren diseinuaren oinarrizko atalak aurretiaz landuak izango dira ordu teorikoetan. Bestalde, ikasleek eGela-ren bidez lana burutzeko eman beharreko pausoak zehazten dituen Ariketen aurkibidea izango dute eskura. Lana hurrengo ataletan banatuko da:

1. Lan taldeen eraketa eta gaiaren aukeraketa.

2. Datu base zein dokumentazio iturri espezializatuen bilaketa bibliografiko orokorra.

3. Esku-hartze psikosozialaren programak izango dituen atal desberdinen lanketa:

a. I eta II ariketa: Programaren egokitasunaren azalpena eta landu beharreko beharrizan/arazoearekin harremandutako eredu esplikatiboen berrikuspena.

b. III ariketa: Beste testuinguru batzuetan burututako antzeko programen diseinuen azterketa.

c. IV eta V ariketa: Helburuak zehaztu eta programak ze biztanleria jasotzen duen definitu.

d. VI ariketa: Esku-hartzeak izango dituen jardueren eta prozeduraren deskribapena.

e. VII ariketa: adierazleen deskribapena eta programa ebaluatzeko diseinua.



Ariketa bakoitzak gelakide eta irakaslearen aurrean aurkeztuko da mintegietan. Aurretik idatzizko aurkezpena irakasleari bidaliko zaio eta honek zuzenketa eta iradokizunak burutuko ditu. Ahozko aurkezpena mintegietan ere aurkeztua izango da, non ikasleek irakasle zein gelakideen feedback-a jasoko duten. Bestalde, tailer orduez ere baliatu daitezke ariketa hauek aurrera eraman ahal izateko. Ikasturtearen bukaeran, lan talde bakoitzak idatzizko lan bat aurkeztu beharko du, non bere osotasunean biltzen duen egindako lan guztia. Aldi berean, ahozko aurkezpen bat burutuko dute zentroko irakasleek osatutako epaimahai baten aurrean.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

A MODALITATEA:



Ebaluazio jarraituaren modalitatean parte hartu ahal izateko, jarduera praktikoei (tailerrak, mintegiak eta ordenagailuko praktikak) dagozkien saioen % 80ra joan behar da. Baita gutxienez 5. gaiko ("programen diseinua eta inplementazioa") saio magistralen % 80ra ere.



A.1. - Eduki teorikoen ebaluazioa (notaren % 50): Bi azterketa partzial eginen dira kurtsoan zehar. Lehenengoa egutegian aipatutako datan. Bigarrenak Kurtsoa bukatzean egingo da ofizialki ezarritako datan. Bakoitzak, azken notaren %25 balio du.

- Azterketaren formatua beti berdina izango da eta denbora mugatua izango da. Lehen zatian, edukiaren jabetzeaz, galdera itxiak hiru aukera edota definizio laburrekin: notaren %12. Bigarren zatian, bi gaietatik bat aukeratu eta azaldu: notaren %8. - Hirugarren zatia, konpetentzia zehatzen ebaluazioa: %5.



A.2. Ariketa praktikoen ebaluazioa (notaren % 50): Praktika egin ahala ebaluatuko da modu jarraian. Azken puntuazioa (taldekide denentzat berdina) ebaluazio jarraiaren eta lanaren aurkezpenaren arabera ezarriko da. Gehienez, 5 punturekin baloratuko da.

Irakasgaiaren azken nota, aurreko noten baturan oinarrituko da, beti ere, atal teorikoaren azterketan gutxienez 2.5 eko puntuazioa lortuz gero eta lehengo praktikan 2.5 puntutakoa.



B MODALITATEA:



Eduki praktiko eta teorikoen ebaluaketa (notaren %100): Eduki teorikoak eta ariketa praktikoak barne hartzen dituen azterketa.



AZTERKETA DEIALDIARI UKO EGITEA:



Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40a baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



Etengabeko ebaluazioa ez denean, ikasleak azterketa deialdiari uko egiteko eskaria aurkeztuko ahal du fakultateko idazkaritza orokorrean, irakasleari igorritako eskaria eginik, gehien dela azterketaren aldi ofiziala hasi baino hamar egun lehenago.



Ebaluaketa modu ez presentzialean, presentzialean erabiltzen zen metodologia, irizpide eta balio portzentai berdina mantenduz izango dugu. Azterketa, egutegia ofizialean adostutako egun eta orduan

burutuko da. Une horretan irakasle taldea eta ikasleak plataforma informatikoaren bidez konektatuko gara (eGela dago esteka). Bertan irakasle taldeak azterketak igo, burutzeko prozedura arauak azaldu eta dauden zalantzak argituko ditu. Ikasleak azterketa burutzeko denbora muga bat izango du. Denbora hori igarotzen denean, eGelara igoko du azterketa.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak burututako ikasmateriala, eGelan eskura izango dena.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Alemán, M. C. eta Fernández-García, T. (2007) Introducción a los servicios sociales. Madril: UNED.

Blanco, A. eta Rodríguez-Marín, J. (2007). Intervención psicosocial.

Madril: Prentice Hall.

Casas, F. (1996). Bienestar social. Una introducción psicosociológica.

Bartzelona: PPU.

Colegio Oficial de Psicólogos (1998). Perfiles profesionales del psicólogo. Psicología de la Intervención Social. Colegio Oficial de Psicólogos de España. http://www.cop.es/perfiles/contenido/is.htm

Consejo General de la Psicología de España (2018). Reflexiones en torno a la Psicología de la Intervención Social y el Sistema de Servicios Sociales. http://www.cop.es/pdf/IntervencionSocial.pdf

Fernández, I., Morales, J.F. eta Molero, F. (2011). Psicología de la intervención comunitaria. Bilbo: Desclée De Brouwer.

Hernández, B. eta Valera, S. (2008). Psicología social aplicada e intervención psicosocial (2. edizioa). La Laguna: Resma.

Cabanas, M. eta Chacón, F. (1997). Intervención psicosocial y servicios sociales. Un enfoque participativo. Madril: Síntesis.

Hombrados, M. I., García M. A., eta López, T. (2006). Intervención social y comunitaria. Malaga: Aljibe.

Maya, I., García-Ramírez, M. eta Santolaya, F.J. (2007). Estrategias de la intervención psicosocial. Casos prácticos. Madril: Pirámide.

Montero, M. (2003). Teoría y práctica de la psicología comunitaria.

Madril: Paidós.

Musitu, G., Herrero, J., Cantera, L.M. eta Montenegro, M. (2004).

Introducción a la psicología comunitaria. Bartzelona: UOC.

Sánchez, A. (2007). Manual de psicología comunitaria. Un enfoque integrado. Madril: Pirámide.



Gehiago sakontzeko bibliografia

Chinman, M., Imm, P. eta Wandersman, A. (2004). Getting to Outcomes 2004. Promoting accountability through methods and tools for planning, implementation, and evaluation. Santa Monica, CA: RAND Corporation.
http://www.rand.org/pubs/technical_reports/TR101.html
Doyal, L. eta Gough, I. (1994). Teoría de las necesidades humanas.
Bartzelona: Icaria.
KU Work Group on Health Promotion and Community Development (2012).
Community Tool Box. Lawrence, KS: University of Kansas.
http://ctb.ku.edu/en/default.aspx
Rebolloso, E., Fernández-Ramírez, B. eta Cantón, P. (2008). Evaluación de programas de intervención social. Madril: Síntesis.
Rubio, M.J. eta Varas, J. (2004). El análisis de la realidad en la intervención social. Métodos y técnicas de investigación (3. edizioa).
Madril: CCS.
San Juan, C. (1996). Intervención Psicosocial: Elementos de programación y evaluación socialmente eficaces. Barcelona, Anthropos.
San Juan, C. (2001). Catástrofes y ayuda de emergencia: Estrategias de evaluación, prevención y tratamiento. Barcelona, Icaria.
Serrano, I, eta Rosario, W. (1992). Contribuciones Puertorriqueñas a la Psicología Social Comunitaria. Puerto Rico: Edupr.

Aldizkariak

PSYCHOSOCIAL INTERVENTION / INTERVENCIÓN PSICOSOCIAL
AMERICAN JOURNAL OF COMMUNITY PSYCHOLOGY
JOURNAL OF COMMUNITY & APPLIED SOCIAL PSYCHOLOGY
REVISTA DE PSICOLOGÍA SOCIAL APLICADA
REVISTA ESPAÑOLA DE INVESTIGACIÓN CRIMINOLÓGICA

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BELDARRAIN DURANDEGUI, ANGEL MARIA
  • ELGORRIAGA ASTONDOA, EDURNE
  • ULACIA ARAMENDI, MANUEL

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-13:00

2-2

09:00-11:00

4-4

11:00-13:00

5-5

09:00-11:00

6-6

09:00-11:00

7-7

09:00-11:00

8-8

09:00-11:00

9-9

09:00-11:00

10-10

09:00-11:00

11-11

09:00-12:00

12-12

09:00-12:00

13-13

09:00-11:00

14-14

09:00-11:00

15-15

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-7

11:00-13:00

10-10

11:00-13:00

12-12

12:00-14:00

14-14

13:00-15:00

15-15

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

09:00-11:00

6-6

11:00-13:00

8-8

11:00-13:00

13-13

11:00-13:00

14-14

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
5-5

11:00-13:00

9-9

11:00-13:00

11-11

12:00-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-13:00

2-2

11:00-13:00

3-3

09:00-11:00

4-4

09:00-11:00

5-5

09:00-11:00

6-6

09:00-11:00

7-7

11:00-13:00

8-8

09:00-11:00

9-9

09:00-11:00

10-10

11:00-13:00

11-11

09:00-12:00

12-12

11:00-14:00

13-13

11:00-13:00

14-14

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-7

09:00-11:00

10-10

09:00-11:00

12-12

09:00-11:00

13-13

09:00-11:00

14-14

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-7

13:00-15:00

10-10

13:00-15:00

12-12

15:00-17:00

13-13

13:00-15:00

14-14

15:30-17:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • . - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.4 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.4 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-3

11:00-13:00

4-4

11:00-13:00

6-6

11:00-13:00

8-8

11:00-13:00

14-14

13:00-15:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

13:00-15:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
5-5

11:00-13:00

9-9

11:00-13:00

11-11

12:00-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA