Noticias de Álava

Harremanetarako pertsona: Isabel Muñoz

Posta Elektronikoa: documentacion@noticiasdealava.com

Sortze data: 2004ko azaroaren 10a

Erabiltzaile mota: Erredakzioa, publizitatea, marketing-a eta administrazioa

Dokumentazio Zerbitzuko langile kopurua: Hiru.

1.- Prentsa artxiboaren datuak

Funtsak: Egunkarian argitaratutako guztia gordetzen da. Artikuluak automatikoki datu-basean gordetzen dira eta maketazioak aurretiaz erabakitako guneetan banatzen dira. Egunkaria sortu zenetik ekoiztutako testu guztiak gordetzen dira. Horrez gain, argitalpenaren pdf-ak -gehigarriak barne- gordetzen dira, eta Diario de Noticias de Álava egunkariaren bi bilduma enkuadernatuak dituzte. Kontsultarako eta fotokopiatzeko eskain dezakeen erosotasunagatik, bi hilabeteko epea daukaten egunkariak ere bloketan mantentzen dituzte.

Ezaugarri teknikoak: Erabiltzen den datu-basea Mediagrid izenekoa da eta zenbait liburutegitan banatuta dago:

• Testuak (artikuluak).
  • Zain dauden irudiak (oraindik dokumentatzeke dauden argazkiak).
  • Historikoa (argazki digital eta digitalizatuen artxibo historikoa).
  • Pdf (pdf formatuko orrialdeak).
  • Egunkariko langileek kontsultak barneko sarearen bitartez egiten dituzte; gainontzeko erabiltzaileek Interneten bidez hemeroteka kontsulta dezakete.
  • Sailkapen sistema edo dokumentazio lengoaia: Hiztegi egoki eta kontrolatu bat erabili ahal izateko aukera dagoen arren (deskriptore ez-hierarkikoak), denboraren gabeziak ez du gauzak behar bezala gordetzen uzten, eta bilaketak testu librean egitera derrigortzen du.

2.- Argazki artxiboaren datuak

Funtsak: Gaur egun artxibatzen diren argazki guztiak digitalak dira eta denak datu-basean gordeta daude. Kaleratutako argazki guztiak eta plazaratu ez diren argazki hautatuak artxibo historikoaren parte dira. Horiek behar bezala berreskuratu ahal izateko, interesatuak beharrezkoa du datu-basean kontsulta egitea. Kopurua: 575.000 argazki digital, guztiak ere artxibo historikoaren parte dira.

Ezaugarri teknikoak: Mediagrid izeneko datu-basea. Barneko sarearen bidez kontsultagarria.

Sailkapen sistema edo dokumentazio lengoaia: Kontrolatutako hiztegia (keywords-ak edo deskriptore ez-hierarkikoak).

3.- Eskainitako beste zerbitzu batzuk

Diario de Noticias de Álava egunkariko langileek Noticias de Navarra eta Noticias de Gipuzkoa egunkarietako artxiboak kontsulta ditzakete, argitalpen talde berekoak baitira: Noticias Taldekoak, alegia.