Zubiak sortzen / Creando puentes

EHUgune Mahai-ingurua: Zubiak sortzen / Creando puentes: Oinarrizko ikerketa eta pazienteen elkarteak

Noiz eta non

2024/06/25

Kokapena

Baroja entzunaretoa - Bizkaia Aretoa
Avenida Abandoibarra 3. -48009- Bilbao (Bizkaia)

Irudia

Deskribapena

Data: Ekainak 25, asteartea
Ordua: 17:00-19:30
Lekua: Bizkaia Aretoa. Baroja aretoa, UPV/EHU, Bilbo

• 17:00 Kafea eta pastak
  • 17:30 Ongietorria:
    • David Hoyos. EHUko Konpromiso eta Eragin Sozialeko zuzendaria.
    • Ugo Mayor. Ikerbasque Research Professor, UPV/EHU eta InpAkta, Journal of Research for Social Impact aldizkariaren Erredakzio Buru.
  • 17:40 Aurkezpenak:
    • Guiomar Pérez de Nanclares (bioARABA) Nola transmititzen dira gaixotasun genetikoak?
    • Jim Sutherland (CIC bioGUNE) Zergatik erabiltzen ditugu animali ereduak laborategian?
    • Amanda Sierra (Achucarro) Giza garunak kultiboan medikuntza pertsonalizaturako.
    • Joseba Antxustegi (Angelman Sindromearen Elkartea) Zer laguntza ematen die pazienteen elkarte batek familiei egunerokoan?
    • Susana Ballesteros (Neus vivir con PVNH7) Elkarteek eta ikertzaileek helburuak eta balioak partekatzen ditugu.
    • Juana María Saenz (FEDER) Zenbat gaixotasun arraro daude erregistratuta Euskadin?
  • 19:10 Mahai-ingurua hizlarieekin. Moderatzailea: Ugo Mayor.
  • 19:30 Ekitaldiari amaiera ematea

Testuingurua eta helburuak

Funtsezko ikerketa ezinbestekoa da -denbora utzita- aplikazio klinikoetara iristeko. Batzuetan, gaixotasun jakin baten mekanismoak ikertzean oinarritzen da, eta, beste batzuetan, inolako aplikazio helbururik gabe egiten da bidea. Edozein bide hartuta, gure zelulek nola funtzionatzen duten jakiteak bizitzak salbatzen dituzten sendagaiak garatzea ekar dezake.

Pazienteen elkarteek, bakoitzak bere problematika espezifikoekin, eta are gehiago maiztasun txikiagatik arraroak deitzen ditugun gaixotasunen kasuan, gizarte-lan handia egiten dute askotan zailak diren egoerak gidatzeko, babesteko eta aldarrikatzeko. Elkarte horiek, gainera, martxan dauden ikerketen jarraipen hurbila egiten dute, eta zenbait kasuetan ikerketa horiek babesten dituzte ere.

Ekainaren 24an eta 25ean Espainiako Biokimika eta Biologia Elkarteak, Carmen eta Severo Ochoa Fundazioarekin batera, antolatutako «Ligating the Ubiquitin Family: Physiology, Disease, and Future Directions» Severo Ochoa Konferentziaren 2. edizioaren harira antolatu den jardunaldia da hau.

Izena ematea

Izena ematea (doakoa)
Edukiera limiteak direla eta, lotura honen bitartez izena ematea gomendatzen da.

Kontaktua

Ugo Mayor