Sara Loiti Rodríguez
Aurkezpena
Sara Loiti Rodríguez irakasle laguntzaile doktorea da Kazetaritza Sailean (EHU). Gizarte Komunikazioan doktorea (2023) eta tesia garatzeko Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailaren bekaren onuraduna (2019-2022). Bikaintasuneko graduatua eta Ikus-entzunezko Komunikazioko Aparteko Saria (2017) eta Gizarte Komunikazioko Masterreko espediente akademiko onena (2018). Bitartez Euskal Unibertsitate Sistemaren Ikerketa Talde Finkatuko kidea.
Irratiko errealizazioarekin eta produkzioarekin, interpretazio-generoekin eta telebistako informazioarekin lotutako graduko ikasgaietan irakasle izan da. Era berean, kazetaritza-diseinuari, infografiari eta ikusizko kazetaritzari buruzko irakasgaietan parte hartu du.
Bere ikerketa-ildo nagusia komunikazioan eta osasunean zentratzen da, osasun-arloko komunikazio instituzionalaren azterketan, eta bere erronka nagusia da informazio-metodo eraginkor eta eraginkor bat zehaztea mezuak gizartera egokituta egon daitezen, eta, horrela, haien ahalduntzea sustatzea komunikazio-modu berrien bidez, hala nola, visual thinking eta animazioaren bidez. Azken batean, harreman sozialetan ikusizko komunikazioak eskaintzen dituen aukera guztiak eta osasun-gaietan ahalduntzeko tresna gisa izan dezakeen aplikagarritasuna ezagutzen saiatzen da.
Bere ibilbide akademikoan zehar ikusizko komunikazioarekiko eta datuen bistaratzearekiko interes handia garatu du. Horregatik, ikusizko thinking ikastaroak egin ditu arazoak konpontzeko tresna gisa (2016) eta hezkuntza-tresna gisa (2020; 2021); baita Big Data ikastaroak, sare sozialen analisiari buruzkoak (2019) eta datuen meatzaritzari buruzkoak Python Orange datamining (2020). Gaur egun, Komunikazioko Ikerketa eta Transferentziaren Nazioarteko Biltzarraren (INTRACOM) Batzorde Antolatzaileko kidea da. Bertan, kudeaketa-, antolaketa- eta komunikazio-lanak egiten ditu, Kongresuko idazkari tekniko gisa (2021-acte). Era berean, idazkari-lanak egiten ditu Euskal Herriko Unibertsitateko Zer aldizkarian, eta UPV/EHUko I3KD irakaskuntza-berrikuntzako proiektu batean parte hartzen du (i2 22-48 ERNATU-AXOLOTL DESIGN), Ikusizko Kazetaritza eta Kazetaritza Diseinua irakasgaien hobekuntza aktiboan. Zaragozako Unibertsitateak garatutako Carlos III.a Osasun Institutuak (FIS) finantzatutako osasun-proiektu batean (PI21/01338) ikertzaile gisa laguntzen du. Desinformazioari eta alfabetatze mediatikoari buruzko QYourself (Erasmus+ KA220 ADU) proiektuaren parte da, eta Dorleta Apaolaza eta María José Cantalapiedra ikertzaile nagusiek gidatzen dute. 2022az geroztik, UPV/EHUko Garapen Zientifiko-sozialerako eta Transferentziarako Errektoreordetzarekin kolaboratzen du osasunari buruzko hainbat poster zientifiko eta infografia diseinatzen, euskal ikerketa-talderen dibulgazio zientifikoa bultzatzeko.
- Orcid ID: 0000-0002-7283-8211
- Índice H (2) Google Scholar
- ResearchGate: https://www.researchgate.net/profile/Sara-Loiti-Rodriguez
- Academia.edu: https://independent.academia.edu/SaraLoiti
Ikerketa lerroak
- Ikus-entzunezko informazioa, erakunde publikoak; komunikazioa eta osasuna; narratiba berriak; ahalduntze soziala; komunikazio bisuala; animazio digitala; bisuala thinking; transferentzia; dibulgazio zientifikoa.
Argitalpen aipagarrienak
- Loiti Rodríguez, S.; Genaut Arratibel, A.; Cantalapiedra González, M.J. (2024). La animación como recurso informativo para el empoderamiento en salud: el caso del Sistema Nacional de Salud de España en YouTube [Animation as an information resource for health empowerment: the case of the Spanish National Health System on YouTube]. Revista Latina de Comunicación Social, 82, 1-17. https://doi.org/10.4185/rlcs-2024-2207
- Agirre Maiora, A.; Ruiz Aranguren, M.; Loiti Rodríguez, S.; Genaut Arratibel, A. (2023). Innovación docente en periodismo visual: percepción del alumnado sobre las competencias desarrolladas a través del trabajo autónomo y en equipo. En Molero Jurado, M.M. et al. (Coords.), Estrategias y nuevas prácticas en innovación docente e investigación en las áreas de conocimiento (pp. 153-160). ASUNIVEP.
- Loiti Rodríguez, S.; Genaut Arratibe, A.; Vink Larruskain, N. (2023). Promoción del empoderamiento social y la educación en salud desde una web institucional: propuesta metodológica de análisis y medición. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 29(1), 129-141. https://doi.org/10.5209/esmp.81988
- Loiti Rodríguez, S.; Suárez Villegas, J. C. (2022). Redes para la investigación y transferencia de conocimiento en comunicación: el caso de INTRACOM. Ámbitos Revista Internacional de Comunicación, 57, 11-30. https://doi.org/10.12795/Ambitos.2022.i57.01
- Loiti Rodríguez, S.; Suárez Villegas, J. C. (Ed.) (2022). Investigación y transferencia en comunicación. Ámbitos, Revista Internacional de Comunicación, 57, 8-122. https://doi.org/10.12795/Ambitos.2022.i57
- Loiti Rodríguez, S.; Genaut Arratibel, A.; Cantalapiedra González, M.J. (2021). Crisis communication in audiovisual format: information from Spain’s National Health System on YouTube in 2020. Profesional de la Información, 30(4), e300416. https://doi.org/10.3145/epi.2021.jul.16
- Genaut Arratibel, A.; Loiti Rodríguez, S. (2020). Nuevas fórmulas para la comunicación institucional: la animación modular como método de elaboración y difusión de información sanitaria. En Viñarás Abad, M. et al. (Coords.), Lo audiovisual bajo el foco del siglo XXI (pp. 260 – 272). Tirant Lo Blanch.
Ikerketa proiektu aipagarrienak
- QYourself proiektua (Erasmus+ KA220 ADU) desinformazioari eta alfabetatze mediatikoari buruzkoa, Dorleta Apaolaza eta María José Cantalapiedra ikertzaile nagusiek gidatua.
- UPV/EHUren I3KD Irakaskuntza Berriztatzeko Proiektua (i2 22-48 ERNATU-AXOLOTL DESIGN)
- Osasun-proiektua (PI21/01338), Carlos III.a Osasun Institutuak (FIS) finantzatua, Zaragozako Unibertsitateak garatua.
Beste jarduera eta aitortza batzuk
- "La UPV/EHU investiga en cáncer/Mimbiziaren ikerketa UPV/EHUn" ekitaldiko 25 infografiaren diseinu eta maketazioarekin lankidetzan aritzea, Garapen Zientifiko-Sozialerako eta Transferentziarako Errektoreordetzako Ikerketaren Gizarte Hedapenerako Zuzendaritzak antolatuta (2022-acte).
- Euskal Herriko Unibertsitatearen Zer aldizkarian kolaborazioa (2022-acte.)
- Komunikazioko Ikerketa eta Transferentziari buruzko Nazioarteko Biltzarraren (INTRACOM) Batzorde Antolatzaileko kidea (2021-gaur egun).
- UPV/EHUn osasunaren arloko ikerketari eta komunikazioari buruzko "Medikuntza in Platea" jardunaldia diseinatzen eta antolatzen laguntzea (2021).
- " Mental health and impact of new diagnostic and interventional programs on future generations living healthier lives (MINDFUL)", izeneko europar proiektuan parte hartzea, HORIZON-HLTH-2021-STAYHLTH-01-02 programarako landua: Towards a molecular and neurobiological understanding of mental health and mental ilness for the benegit of citizens and patients (2021).
- Zaragozako Unibertsitateko Mindfulnesseko Berezko Masterrean (2021-2023) garatutako zenbait ikerketa-proiektutan eta jardueretan laguntzea.
Ikerketa taldea
Bitartez (IT1771-22; IT1081-16)
Euskal unibertsitate-sistemako ikerketa-talde finkatua (A motakoa)
Ikerketa-lerroak:
- Komunikabideak, korporazioak eta publikoa
- Komunikazio-profesionalaren profilak eta trebetasunak
- Generoa, komunikazioa eta irakaskuntza
- Desinformazioa, alfabetatze mediatikoa eta kazetaritza-erantzukizuna
- Nazioarteko komunikazioa