XSLaren edukia

Antropologiarako Iturri Dokumentalak

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Antropologiako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Gaiaren konpetentziak

1. Oinarrizko testu etnografikoak aztertu eta iruzkindu -ahoz zein idatziz- modu argi, antolatu eta zehatza, terminologia antropologikoa eta etnografikoa ondo erabiliz.

2. Etnografiaren inguruan hausnartu eta aztertu azterketa ereduen eta praktika antropologikoan etnozentrismoa eragoztearren.

3. Lan batean aplikatu beharreko teknika etnografikoen bidez lortutako infromazioa sailkatu eta ekoiztu: behaketa partekatua, alor egunkaria, banakako elkarrizketa -irekiak, erdi bideratuak, egituratuak-, foku-taldeak, bat-nateko elkarrizketak, bizi-istorioak, genealogiak, giza-sareak.

4. Dokumentu-iturri ezberdinetatik lortutako informazioa sailkatu eta ekoiztu: agiritegiak eta liburutegiak.



Ikasgaiaren konpetentziak



5. Ikasleei Historia eta Antropologiaren arteko hartu-emanen ikuspegi orokorra eman, Etnohitoriaren bilakaera ulertzearren eta idatzizko dokumentuak Giza eta Kultur Antropologiarentzat ematen dituen aukerak erakutsi. eman Ofrecer a los alumnos un panorama general de las relaciones entre Historia y Antropología, batik bat Etnohistoriaren praktikari erreparatuz, ahozko zein idatzizko testigantzen arteko loturak goraipatuz.

6. Egungo dokumentu bildumaren antolakuntzaren inguru berri ematea, artxiboetako zein liburutegien tipologian, bilduma aipagarrienen garrantzian eta edukinetan, deskripzio eta eskuratze tresnetan sakonduz eta antropologiarako erabilgarrienak direnak aztertuz.

7. Artxibo eta liburutegietako dokumentazioa nola aztertu behar den erakutsi, ikasleari Paleografiak eta Diplomatikak, eta beste zenbait diziplinek dituzten tresnak gerturatuz, garai bakoitzeko testuak eta idazkerak uler dezaten eta dokumentuaren betebeharraren arabera interpretatzen jakin. Halber, metodologia zientifikoa erakutsi, batik bat historikoa, interpretazioari kohesio emanez.

8. Garaiko dokumentazioa aztertu, forma zein edukinak kontutan hartuz, eredu nagusietatik abiatuta, ikerkketa etnohistorikoan aplikatu nahian.



Deskripzioa



Irakasgiaren edukinek ikerketa antropologikoan erabili daitezkeen dokumentazio iturrietan sakontzen dute, batez ere Etnohistoria eta Historiaren ikuspegitik.



Ikasgaia, bere edukinei zein prozedurei erreparatuz, batez ere praktikoa izan nahi du. Horrela, Antropologia eta Historiaren arteko loturen, ikerkuntza zientifikoaren, ahozko zein idatzizko dokumentuen -bibliografikoa zein artxibokoa- eta liburutegien, artxiboen eta datu-baseen inguruko hasierako ezagupen teoriko eta metodologikoen ondoren, liburutegietan, artxiboetan, datu-baseetan eta interneten aurki daitezkeen baliabideak aztertuko dira, edozein ikerketa antropologikoa edo etnohistorikoa egiteko gai izateko.





Helburuak



1. Ikerketa egiteko eta horretarako bere esku dituen baliabide guztiak erabiltzeko gai izatea.

2. Formato eta egitura egokiarekin lan zientifikoa aurkezteko gai izatea.

3. Ondorio zientifikoak ateratzearren, ikaslea liburutegietan, datu-baseetan, artxiboetan edo interneten bilaketak egiteko, informazioa aurkitzeko eta aztertzeko gai izatea.

4. XVIII., XIX. eta XX. mendeko artxiboko dokumentazioa irakurtzen eta interpretatzen gai izatea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Antropologia eta Historia



2. Historiaren historia pittin bat. Zientzia historiografikoaren bilakaera



2.1. Historizismo – positibismo

2.2. Annaletako eskola

2.3. Materialismo historikoa

2.4. Kliometria

2.5. Historiaren amaiera eta postmodernismoa

2.6. Egungo joera historiografiko nagusienak



3. Metodo zientifikoa. Ikerlanaren antolaketa



4. Dokumentua eta dokumentu iturriak



5. Ikerketa historirako teknikak



6. Idazlanaren aurkezteko era



7. Bibliografia eta dokumentazioaren deskripzioa eta informazioa



7.1. Deskripzio artxibistikoa

7.2. Informazio bibliografikoaren iturriak



8. Dokumentazio motak



9. Paleografia eta diplomatika

MetodologiaToggle Navigation

Ewkola orduak teorikoake ta praktikoak izango dira. Astean bi ordutan transkripzio paleografiko kontzeptuak, ikerketa zientifikoa burutzea, idazlan zientifikoen idazketa, Historia eta Antropologia bien arteko harremanen bilakaera, biblioteken, artxiboen, hemeroteken eta datu baseen antolaket ezagutzan sakondu ahal izateko bideraturik izango dira. Astean beste bi ordutan paleografiaren ezagutza praktikoa, artxiboko agirien transkripzioak (XVIII. eta XIX.mendekoak), erreferentzi bibliografikoen sistemak (Chicago), datu baseetan, biblioteketan, artxiboetan eta hemeroteketan interneten bidez bilaketak burutuko ditugu.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasleek kurtsoan zehar gaiarekin lotuak dauden zenbait ariketa egin beharko dituzte:

-Etnohistoriari buruzko artikuluen irakurketa eta horien inguruko test bat egitea, % 10.

-Bilaketa bibliografikoa eta erreferentzia, % 5.

-Agiritegietako dokumentuak bilatu eta transkribitu, % 10.

-Interneten bidez lortutako ahozko iturrien kudeaketa, % 5.

-Ikerlan bat egitea banaka edo taldeka, % 70.





1. Asistentzia eta partehartze % 5

2. Testa % 10

3. Liburutegiko bilaketa % 5

4. Artxiboko bilaketa % 10

5. Ahotsak.com web gunea % 10

6. Ikerlana % 60



"Gradu titulazio ofizialeko ikasleen ebaluaziorako arautegiaren 12.2. artikuluari (deialdiari uko egitea) jarraituta, bigarren kapituluaren arabera, etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa «aurkezteke» izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.”

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Egela plataformaren bidez material guztiak eskuragarri izango dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ALÍA MIRANDA, F. (2005): Técnicas de investigación para historiadores. Las fuentes de la Historia, Madril, Síntesis.

ASAC: Historia y Antropología, Bartzelona, Seix Barral.

COELLO DE LA ROSA, Alexandre, y MATEO DIESTE, Josep Lluís (2016), Elogio de la antropología histórica. Enfoques, métodos y aplicaciones al estudio del poder y del colonialismo. Zaragoza: Prensas de la Universidad de Zaragoza. Barcelona: Editorial UOC.

CRUZ MUNDET, J.R. (1994), Manual de archivística, Madril, Fundación Germán Sánchez Ruipérez.

GALLO LEÓN, F. (2002), Archivos españoles. Guía del usuario, Madril, Alianza.

GONZÁLEZ ALCANTUD, J.A. (eg. lit.) (2019), El rapto de la historia. Introducción a un debate con la antropología. Editorial Universidad de Granada.

HERDER, J. (2002), Antropología e historia, Madrid, Universidad Complutense.

LÓPEZ YEPES, J. (2011), Manual de Ciencias de la información y documentación, Madril, Pirámide.

MENENDEZ,E. La parte negada de la cultura,RosariO: Prohistoria Ediciones, 2010,

RIESGO TERRERO, A. (1999): Introducción a la Paleografía y Diplomática General, Madril, Síntesis.

Aldizkariak

HOBSBAWM, Eric J. (1972), <>. Past and Present, 4.
Revista Historia, Antropología y Fuentes Orales
http://www.revistasculturales.com/revistas/78/historia-antropologia-y-fuentes-orales/
Revista Antropología. Revista Interdisciplinaria del INAH
https://revistas.inah.gob.mx/index.php/antropologia

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala