XSLaren edukia

Aro Berriaren Oinarriak

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Artearen Historiako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

G1: Europa mialan 1453 eta 1789 urteen artean gertatuako prozesu politiko, ekonomiko eta sozialen oinarrizko ezagutza lortzea.

G2: Aro Berria, Estatua, Errenazimendua, Erreforma eta bestelako edo antzeko kontzeptu teknikoen definizioa burutzea.

G3: Iritzi eta interpretazio historikoak burutzeko informazio garrantzitsuena bildu eta aztertzeko gaitasunak erakutsi.

G4: Irakaskuntza, dibulgazio eta komunikabide arloetan Historiak landutako diskurtso zientifikoari hierarkia eman eta hau sekuentziatzeko gaitasunak erakutsi.

G5: Autonomi maila altua duten etorkizuneko ikasketak burutu ahal izateko irakaskuntza abilidadeen garapena lortzea.

IE1 : Europar eremuan 1453 eta 1789 urteen arteako potentzia nagusien hegemonia aldaketak ulertu eta azaltzen ditu.

IE2 : Historialari bezela etorkizuneko ikasgaietan erabiliko dituen beharrezko kontzeptuak teknikoak definitzeko gahi da.

IE3 : Iturri historiko eta dokumentalak kokatu, aztertu eta interpretatzeko gaitasuna erakusten du, elementu nagusiak aukeratuz eta gelan ikusitako ikasgaiekin informazio erlazionatuz.

IE4 : Azaldu diren prozesu nagusiak erlazionatzen ikasi du : ezbehar nabarmenen eraginak (izurriteak, gerrak), Estatu Modernoen bilakaera, hirien papera lehendabiziko modernitatean, Humanismoa, Erreforma, aurkikuntza geografikoak eta konkista militarrak, erlijio gerrak eta iraultza militarra, XVII. mendeko krisia, XVIII, mendeko botere orekak, atlantiar iraultzen garaia, etab.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1) Zer da Aro Berria?

2) Aro Berriko Estatua

3) Aro Berriaren inguruko ikuspen panoramikoa

4) Errenazimendu eta iraultza zientifikoei buruz

5) Kristandadearen haustura

6) Zibilizazio prozesuak Aro Berriko Europan

7) Atlantiar iraultzen garaia





MetodologiaToggle Navigation

Klase magistralen bidez emango dira ikasgaiaren eduki eta ezagutzak. Dena den, klase dinamika aberastu egingo da ariketa edo aktibitate talde batetaz baliatuz, aipatutako gaitasunak lortzeko bideratuak egongo direnak.



1- Garaiko dokumentuen analisia (G1, G3, IE3).

2- Dokumental, film edo objektu zehatzen testuinguraketa kritikoa burutzea.

3- Lanen azalpenak (G2, G3, G4, G5, IE1, IE2, IE4).

4) Baliabide bibliografikoen bilaketa sarean (G3, G5, IE3).



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikastaro amaieran aldeko emaitza lortu ahal izateko %50 lortzea beharrezkoa izango da azaldu diren ebaluazio atal ezberdinetan. Ortografia akatsak kontutan izango dira ariketa zuzentzerako orduan.

Ikasleen Ebaluaziorako Araudian jasotakoa osorik jarraitzen da: “Gradu titulazio ofizialeko ikasleen ebaluaziorako arautegiaren 12.2 artikuluari (deialdiari uko egitea) jarraitua, bigarren kapituluaren arabera, etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa “aurkezteke” izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari”.

UPV/EHUko Etika akademiko eta lizunkeri eta iruzurrezko praktiken prebentzioren aldeko protokoloak jarraituz, iruzurrik somatu ezkero, kopia, plagio edo antzekorik identifikatu ezkero azaldutako ariketetan, hurrengo erabakia hartuko da: ariketa gutxiegi (0,0) bezela kalifikatuko da diziplinazko prozedura irekitzeko eskaerarekin.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak banatuko ditu ikasgaia emateko beharrezkoak diren materialak, artikulu eta dokumentu zehatzetan oinarria izango dutenak. Ikasleriari eGela plataformak bezalako funtsezko ezagutza eskatuko zaio ikasgaiaren materialak eskuratu ditzan. Era berean, baliabide digital eta teknologiko ezberdinen gana joko da aipatu diren eduki zehatzak azaldu ahal izateko.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BENNASSAR, B., Historia Moderna, Madrid, 1994.

E. MARTÍNEZ RUIZ (coord.): Introducción a la Historia Moderna. Madrid, Istmo, 1995.

EDWARS, John. LYNCH, John: Edad Moderna: Auge del Imperio, 1474-1598, Critica, 2005.

FLORISTÁN, A. (coord.): Historia Moderna Universal. Barcelona, Ariel, 2002.

HARARI, Y.N., Sapiens. Gizadiaren historia labur bat, Donostia, Elkar, 2019.

L. RIBOT (coord.): Historia del Mundo Moderno. Madrid, Actas, 1992.

MARKS, R.B., Mundu modernoaren sorrera. Kontakizun global eta ekologiko bat. XV.mendetik XXI.mendera arte, UPVEHU, 2015.

MARTÍNEZ RUIZ, E. (coord.): Introducción a la Historia Moderna. Madrid, Istmo, 1995.

MOLAS, P. (coord.): Manual de Historia Moderna. Barcelona, Ariel, 1993.

RIBOT, L. (coord.): Historia del Mundo Moderno. Madrid, Actas, 1992.

TENENTI, A., La edad moderna, siglos XVI-XVIII, Crítica, Barcelona, 2003.

VV. AA.: Manual de Historia Universal. Tomos 5 y 6. Madrid, Historia 16, 1995-1996.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ALVAR EZQUERRA, A.: La economía europea en el siglo XVI. Madrid, 1991.
ARDIT LUCAS, M.: Agricultura y crecimiento económico en la Europa occidental moderna. Madrid, 1992.
BRAVO LOZANO, J.: Minorías sociorreligiosas en la Europa moderna. Madrid, 1999.
BURKE, P.: El Renacimiento europeo. Centros y periferias. Barcelona, 2000.
DUBY, G.: Atlas Histórico mundial, Debate, Barcelona, 2010.
DUBY, G.: Atlas histórico mundial. Madrid, 1989.
EGIDO LÓPEZ, T.: Las reformas protestantes. Madrid, 1992.
FARRINGTON, K.: Atlas histórico de los imperios, Madrid, 2006.
HODGSON, MarshallG.S.: Rethinking world history. Essays on Europe, Islam and world history, Cambridge University
Press, 2002.
KI-ZERBO, Joseph: Historia del África Negra, de los orígenes a las independencias, Edicions Bellaterra, S.L., 2011,
Barcelona.
LANDES, David S.: Revolución en el tiempo. El reloj y la formación del mundo moderno, Crítica, Barcelona, 2007.
MARIN, Diego: Política, economía, sociedad y cultura afroasiática en la Edad Moderna, Editorial Diego Marín, Librero-
Editor, S.L., Murcia, 2011.
MARKS, R.B.: Los orígenes del mundo moderno. Una nueva visión, Barcelona, 2007.
MCNEILL, J.R.: Las redes humanas. Una historia global del mundo, Barcelona, 2004.
PEREZ SAMPER, M.A.: Las monarquías del Absolutismo ilustrado. Madrid, 1993.
REY CASTELAO, O.: Poder y privilegios en la Europa del siglo XVIII. Madrid, 1992.
VIZUETE MENDOZA, J.C.: La Iglesia en la Edad Moderna. Madrid, 2000.

Aldizkariak

Annales. Histoire, Sciences Sociales.
Estudios de Historia Moderna (Universidad Complutense de Madrid).
Estudis. Revista de Historia Moderna (Universidad de Valencia).
Hispania.
Past and Present. A Journal of Historical Studies.
Pedralbes.
Revista d'Història Moderna (Universidad de Barcelona).
Rivista Storica Italiana.
Revista HmiC: história moderna i contemporània, Barcelona.
Studia Historica. Historia Moderna (Universidad de Salamanca).

TaldeakToggle Navigation

16 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

46A (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

46B (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala