XSLaren edukia

Hirugarren Hizkuntza III: Katalana

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Euskal Ikasketetako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Ordenagailuko p.6090

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Ikasturtea amaitutakoan, ikasleak gai izan beharko dira komunikazio-egoera ugariri nolabaiteko hizkuntza-independentziarekin aurre egiteko, eta, horretarako, modu zehatz, erraz eta egokian hitz egiteko aukera emango dieten hizkuntza-baliabideen maila nahikoa erakutsi beharko dute. Bestela esanda, B2 hizkuntza-mailarako (MECR) eskatzen den maila lortu beharko du jarraian zehazten diren arloetan.



1. Irakurriaren ulermenaren arloa: askotariko testu ez-espezializatuak ulertzeko gai izan behar dute ikasleek. Ulermen orokorra eta zehatza egiteko gai izan beharko du, eta testuan inplizituki dauden informazioa, ikuspuntuak eta jarrerak ondorioztatu beharko ditu.



2. Idatzizko adierazpenaren arloa: ikasleek gai izan beharko dute testu deskribatzaile, narratibo edo diskurtsibo ez-espezializatuak idazteko. Testu horiek egitura koherentea izan beharko dute, ideia kohesionatuekin eta egoerari egokitutako adierazpenarekin. Zuzenketa ortografiko onargarriaz gain.



3. Ahozko ulermenaren arloa: ikasleek ahozko testuak ulertzeko gai izan beharko dute, modu orokor eta zehatzean, erregistro lagunarteko batean edo erdi formalean, hala nola elkarrizketak, albisteak, hitzaldiak...



4. Gramatikaren eta hiztegiaren arloa: programazio honen hurrengo puntuan azaldutako ezagutzak menderatu dituztela erakutsi beharko dute ikasleek.



5. Ahozko adierazpenaren arloa: ikasleek gai izan behar dute beren diskurtsoa antolatzeko eta erregulatzeko eta solaskide batekin fidagarritasunez eta arintasunez jarduteko.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Irakasgaiaren edukia 4 unitate tematikotan banatuta dago, eta unitate bakoitzean landutako eremu semantikoaren arabera, leitmotiv-arekin zerikusia duten alderdi gramatikalak, sintaktikoak, morfologikoak eta kulturalak ikusiko dira:



1. DESKRIBAPENA (etopeia eta prosopografia)

- Errepasoa: orainaldia, lehenaldi burutugabea, perifrastikoa eta etorkizun sinplea; subjuntiboko orainaldiaren errepasoa

- Gorputz-atalak, jantziak, izaerarekin, emozioekin eta abarrekin lotutako adjektiboak; esaera zaharrak eta esaerak

- Sintaxia: predikatiboa osagaia eta atributua + ordezkapen pronominala; emendiozko eta aurkaritzako testu-lokailuak; fonema kontsonantikoak [s] eta [z]

- Pertsonaia baten deskribapen fisikoa eta psikologikoa, hiru garaitan: iragana, oraina eta etorkizuna. (deskribapen-testua)





2. NATURA

- Indikatiboko lehenaldi burutu sinplea; indikatiboko lehenaldi burutuaren errepasoa

- Animalia-erreinua, landare-erreinua, bikitzea, esaera zaharrak eta esaerak

- Azentuazioaren eta dieresiaren errepasoa, sintaxia: CRV + ordezkapen pronominala; narrazioaren fraseologia; denbora-lokailuak eta -markagailuak; bokal-fonemak [Ɛ] eta [Ɔ]

- Errondalla bat idaztea bi alditan: lehenaldi perifrastikoarekin eta perfektu sinplearekin

(narrazio- eta elkarrizketa-testua + ahozkoa)





3. ARKITEKTURA

- Baldintza erreala eta subjuntiboko lehenaldi burutugabearen errepasoa

- Eraikin baten zatiak, hiri-lexikoa, etxebizitzaren lexiko komuna, esaera zaharrak eta esaerak

- Erlatibozko mendeko perpausak, aurrekariekin eta aurrekaririk gabe, pronom feble kombinazioa, iritzia emateko egiturak: kexa, onarpena, desadostasuna...

- Gutun formala: hiriko eraikin historiko bat zaharberritzeko eskaera

(argudiozko azalpen-testua + ahozko defentsa)





4. KIROLA / OSASUNA

- Baldintza burutua, subjuntiboaren pluskuanperfektua

- Kirolaren lexikoa, herrialdeak eta hiriak berrikustea, osasunaren lexikoa: gorputz-atalak, gaixotasunak eta afekzioak, esaera zaharrak eta esaerak

- Tokiko eta aldi baterako markatzaileak, testu-lokailuak, fraseologia eta modismoak

- Iritzi-artikulua: istorioa berridazten. Ukronia bat irudikatzea kirol-ekitaldi historiko baten berrinterpretaziotik abiatuta

(azalpen-testu argumentatiboa)

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgai honetan erabilitako metodologiak komunikazio-ikuspegia du funtsean. Helburu horrekin, irakaslearen azalpen magistralaren denbora ahalik eta gehien murrizten saiatzen da, eta horren ordez, argibide teorikoak ematen dira PowerPoint aurkezpenetan edo ikasleei emandako laguntza-materialean.



Hortaz, saioetan taldean ahozko jarduerak egiteko eta zalantzak argitzeko izango dira tarte gehienak.



Ohiko saioez gain, jarduera osagarriak egingo dira, ikasleen artean kultura katalana hurbiltzeko eta zabaltzeko, hertsiki akademikoa denaz haragoko lotura sortuz.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio-sistema



1. Ebaluazio jarraitua (sistema hori erabili ahal izateko, ikasleak ezin izango du saioen % 30 baino gehiago izan justifikatu gabeko absentziekin)



- Gai-zerrenda lau unitatetan banatuta dago. Lau unitate horietako bakoitza lan ebaluagarri batekin ixten da: banakakoa edo taldekoa, idatzizkoa edo ahozkoa.

- Azken lan horretaz gain, 2. eta 3. gaikako unitateek ere tarteko lan bat aurkezten dute, eta hori ere ebaluagarria izango da. Eta irakurketa nahitaezkoa izango da, eta horrek lan bat entregatzea ekarriko du.

- Unitate tematiko bakoitzaren hasieran ikasleek eskuragarri izango dituzten ebaluazio-errubrika bakoitzean sartutako ataletatik abiatuta ebaluatuko dira entrega horiek.



Entrega horien kalifikazioen batez besteko aritmetikoa irakasgaiaren notaren % 50 izango da.



2. Azken ebaluazioa



- Ebaluazio jarraituaren sistema aukeratu duten ikasleen kasuan, irakasgaiaren azken probak, alde batetik idatzizkoa eta bestetik ahozkoa, irakasgaiaren notaren % 50 osatuko du.

- Ikasleak justifikatu gabeko hutsegiteak gainditu baditu edo azken ebaluazio-sistema aukeratu badu, proba honetako notak irakasgaiaren notaren % 100 osatuko du.



GARRANTZITSUA:

Edozein ebaluazio-modalitatetako (jarraitua edo amaierakoa) eta edozein deialditako (ohikoak edo ezohikoak) edozein proba, ariketa edo lan GAINDITU GABETZAT joko da IRUZURREZKO EKINTZAREN BAT ikusten bada (kopia edo plagioa, adibidez). Iruzur akademikotzat hartzen da praktika deszintzoa eta ez-etikoa, azterketa edo proba idatzi baten kopiatik hasita, testuez jabetzea eta egile-eskubideak urratzea (plagioa eta/edo ziberplagioa), identitatea ordeztea edo lan akademikoak erostea eta saltzea.



EBALUAZIOA MODU EZ-PRESENTZIALEAN EGIN BEHAR IZANEZ GERO:

Ebaluazio jarraituaren sisteman parte hartu den ala ez alde batera utzita, amaierako ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute ikasleek. Horretarako, ikasleak idatziz aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari ebaluazio jarraituari uko egiten diola, 9 asteko epean, lauhilekoaren hasieratik zenbatzen hasita.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Faltan contenidos

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Vilagrasa Grandia, Albert (2020). A punt. Curs de català. Llibre d'exercicis, 4. Publicacions de l'Abadia de Montserrat

Vilagrasa Grandia, Albert (2020). A punt. Curs de català. Llibre de l'alumne, 4. Publicacions de l'Abadia de Montserrat

Casagran, Roc (2014). Ara que estem junts. Columna Edicions

Gehiago sakontzeko bibliografia

Faltan contenidos

Aldizkariak

Faltan contenidos

TaldeakToggle Navigation

84 (Katalana - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala