XSLaren edukia

Hirugarren Hizkuntza II: Katalana

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Euskal Ikasketetako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Ordenagailuko p.6090

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Ikasturtea amaitu ondoren, ikasleek B1 hizkuntza-mailarako (MECR) eskatzen den maila lortu beharko dute jarraian zehazten diren arloetan.



1. Irakurmenaren arloa: ikasleek gai izan behar dute benetako testuak, informazio- eta dibulgazio-testuak eta iritzi-testu errazak ulertzeko. Testuaren informazio nagusia ulertzeko aukera izan behar dute, baita egilearen xehetasun garrantzitsuenak, asmoa edo iritzia ere.



2. Idatzizko adierazpenaren arloa: ikasleek testu laburrak idazteko gai izan behar dute, informazioa eskatzeko eta emateko, gertaerak azaltzeko, nahiak, planak eta/edo proposamenak adierazteko, eta abar, diskurtso-genero, erregistro eta komunikazio-egoera desberdinetan.



3. Ahozko ulermenaren arloa: ikasleek gai izan behar dute eguneroko komunikazio-egoeretako (iragarkiak, berriak, elkarrizketak, solasaldiak...) ahozko testu laburretako informazio garrantzitsuena ulertzeko eta ateratzeko.



4. Gramatika eta hiztegiaren arloa: ikasleek frogatu behar dute hizkuntzaren oinarrizko egitura ohikoenak menderatzen dituztela, programazio honen hurrengo puntuan zehaztutakoak.



5. Ahozko adierazpenaren arloa: ikasleek modu fidagarri eta koherentean parte hartzeko aukera izan behar dute eguneroko bizitzako gaiei buruzko ahozko elkarrizketetan, azalpenak, deskribapenak eta abar emanez.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Irakasgaiaren edukia 4 unitate tematikotan banatuta dago, eta unitate bakoitzean landutako eremu semantikoaren arabera, leitmotiv-arekin zerikusia duten alderdi gramatikalak, sintaktikoak, morfologikoak eta kulturalak ikusiko dira:



1. BIDAIAK

- Indikatiboaren etorkizuna, lehenaldi burutugabe eta perifrastikoaren errepasoa

(TLI: lengua catalana I)

- Meteorologia, ostatu-motak, garraiobideak, gorabehera geografikoak, herrialdeak eta hiriak

- Etorkizuneko denbora-markatzaileak, baldintzapeko mendekoak, etorkizuneko formen azentuazioa, pronom febleen hastapenak

- Bidaia bat planifikatzea eta iraganeko bidaiak azaltzea

(azalpen-testua + ahozko aurkezpena)





2. GASTRONOMIA

- Indikatiboko lehenaldi burutua eta partizipioak, agintera (positiboan)

- Elikagaiak, errezeta tradizionalak, sukaldeko tresnak, sukaldeko aditzak

- Ordena- eta denbora-markatzaileak, zenbaki ordinalen errepasoa, kuantifikatzaileak eta neurriak, lehentasunak adierazteko egiturak, pronom febleak CD, hi eta konbinazio bitarra

- Sukaldeko errezeta

(testu irakasgarria + ahozko aurkezpena)



3. GAURKOTASUNA

- Subjuntiboaren orainaldia, aintera (negatiboan), baldintza sinplea subjuntiboaren lehenaldi burutugabea

- Klima-aldaketa, masa-turismoa, osasuna, lan-prekarizazioa

- Baldintza hipotetikoa, iritzia emateko egiturak: kexa, iradokizuna, zalantza, lehentasuna, adostasuna eta desadostasuna; testu-lokailuak

- Kexa-gutuna eta iritzi-artikulua hipotesi bat oinarri hartuta: banintz…

(argudiozko testua)





4. DERRIGORREZKO IRAKURKETA

- Subjuntiboaren errepasoa, nahasmen-testuinguruak

- Tratatua nahitaezko irakurketan

- Ideiak ateratzearekin, antolatzearekin eta baloratzearekin lotutako alderdiak, testu handi baten zati batetik abiatuta; erlatibozko perpausak

- Testu-iruzkina nahitaezko irakurketaren zati batetik abiatuta



MetodologiaToggle Navigation

Irakasgai honetan erabilitako metodologiak komunikazio-ikuspegia du funtsean. Helburu horrekin, irakaslearen azalpen magistralaren denbora ahalik eta gehien murrizten saiatzen da, eta horren ordez, argibide teorikoak ematen dira PowerPoint aurkezpenetan edo ikasleei emandako laguntza-materialean.



Hortaz, saioetan taldean ahozko jarduerak egiteko eta zalantzak argitzeko izango dira tarte gehienak.



Ohiko saioez gain, jarduera osagarriak egingo dira, ikasleen artean kultura katalana hurbiltzeko eta zabaltzeko, hertsiki akademikoa denaz haragoko lotura sortuz.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio-sistema



1. Ebaluazio jarraitua (sistema hori erabili ahal izateko, ikasleak ezin izango du saioen % 30 baino gehiago izan justifikatu gabeko absentziekin)



- Gai-zerrenda lau unitatetan banatuta dago. Lau unitate horietako bakoitza lan ebaluagarri batekin ixten da: banakakoa edo taldekoa, idatzizkoa edo ahozkoa.

- Azken lan horretaz gain, 2. eta 4. gaikako unitateek ere tarteko lan bat aurkezten dute, eta hori ere ebaluagarria izango da.

- Unitate tematiko bakoitzaren hasieran ikasleek eskuragarri izango dituzten ebaluazio-errubrika bakoitzean sartutako ataletatik abiatuta ebaluatuko dira entrega horiek.



Entrega horien kalifikazioen batez besteko aritmetikoa irakasgaiaren notaren % 50 izango da.



2. Azken ebaluazioa



- Ebaluazio jarraituaren sistema aukeratu duten ikasleen kasuan, irakasgaiaren azken probak, alde batetik idatzizkoa eta bestetik ahozkoa, irakasgaiaren notaren % 50 osatuko du.

- Ikasleak justifikatu gabeko hutsegiteak gainditu baditu edo azken ebaluazio-sistema aukeratu badu, proba honetako notak irakasgaiaren notaren % 100 osatuko du.



GARRANTZITSUA:

Edozein ebaluazio-modalitatetako (jarraitua edo amaierakoa) eta edozein deialditako (ohikoak edo ezohikoak) edozein proba, ariketa edo lan GAINDITU GABETZAT joko da IRUZURREZKO EKINTZAREN BAT ikusten bada (kopia edo plagioa, adibidez). Iruzur akademikotzat hartzen da praktika deszintzoa eta ez-etikoa, azterketa edo proba idatzi baten kopiatik hasita, testuez jabetzea eta egile-eskubideak urratzea (plagioa eta/edo ziberplagioa), identitatea ordeztea edo lan akademikoak erostea eta saltzea.



EBALUAZIOA MODU EZ-PRESENTZIALEAN EGIN BEHAR IZANEZ GERO:

Ebaluazio jarraituaren sisteman parte hartu den ala ez alde batera utzita, amaierako ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute ikasleek. Horretarako, ikasleak idatziz aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari ebaluazio jarraituari uko egiten diola, 9 asteko epean, lauhilekoaren hasieratik zenbatzen hasita.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Faltan contenidos

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Vilagrasa Grandia, Albert (2020). A punt. Curs de català. Llibre d'exercicis, 3. Publicacions de l'Abadia de Montserrat

Vilagrasa Grandia, Albert (2020). A punt. Curs de català. Llibre de l'alumne, 3. Publicacions de l'Abadia de Montserrat

Vallès, Tina (2017). La memòria de l’arbre. Editorial Anagrama.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Faltan contenidos

Aldizkariak

Faltan contenidos

TaldeakToggle Navigation

84 (Katalana - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala