XSLaren edukia
Hirugarren Hizkuntza I: Katalana
- Ikastegia
- Letren Fakultatea
- Titulazioa
- Euskal Ikasketetako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- X
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Ordenagailuko p. | 60 | 90 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Irakasgai honetan, katalanarekin eta haren kulturarekin lehen harremana izan nahi da, ikuspegi erabat komunikatibotik, ikasleek oinarrizko ulermen- eta komunikazio-trebetasunak garatu ahal izan ditzaten, hala nola bokal-sistema eta berezitasun fonetikoak, azentuazio-arauak edo gramatikako eta lexikoko oinarrizko gaiak.
Ikasturtea bukatutzat eman ondoren, ikasleek A2 hizkuntza-mailarako (MECR) eskatzen den maila lortu beharko dute honako arlo hauetan:
1. Komunikazio-egoerara egokitzeko arloa: eguneroko bizitzako komunikazio-egoera baterako erantzun egokia identifikatzeko gai izan behar dute ikasleek.
2. Ahozko ulermenaren arloa: eguneroko bizitzako gaiak jorratzen dituzten ahozko testu laburren esanahi orokorra eta informazio nagusia ulertzeko gai izan behar dute ikasleek.
3. Irakurriaren ulermenaren arloa: ikasleek gai izan behar dute konplexuegiak ez diren testu idatzi laburren zentzu orokorra eta ideia nagusiak ulertzeko.
4. Ahozko adierazpenaren arloa: ikasleek gai izan behar dute elkarrizketa batean parte hartzeko eta eguneroko komunikazio-egoerei erantzuteko.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Irakasgaiaren edukia 4 unitate tematikotan banatuta dago, eta unitate bakoitzean landutako eremu semantikoaren arabera, leitmotiv-arekin zerikusia duten alderdi gramatikalak, sintaktikoak, morfologikoak eta kulturalak ikusiko dira:
1. AURKEZTEN GARA
- ser, dir-se, tenir, viure eta estudiar aditzen indikatiboko orainaldia
- Afizioak
- Zenbaki kardinalak
- Nork bere burua aurkeztea
(ahozko elkarrizketa-testua)
2. PERTSONAIA BATEN DESKRIBAPENA
- Indikatiboko orainaldia: konjugazio erregularra eta irregularra
- Lanbideak, giza gorputzaren zatiak, jantziak
- Morfologia nominala: izena, generoa eta deribazioa tolestea, atzizkiak; adizio-konektoreak
- Pertsonaia baten deskribapen fisikoa
(deskribapen-testua)
3. ERRUTINA
- Indikatiboko lehenaldi burutugabea, aditz agradar eta sinonimoak
- Eguneko parteak, asteko egunak, hilabeteak eta urtaroak; eguneroko ekintzen aditzak; lexiko arrunta
- Nola adierazi orduak, adberbioak eta maiztasun-lokuzioak, CI-arenPronoms febles, zenbatzaile zenbaezinak, kontrako konektoreak
- Iragandako errutina deskribatzea, egungoarekin alderatuta
(deskribapen-testua + ahozko irakurketa)
4. ETXEA ETA HIRIA
- Indikatiboko lehenaldi perifrastikoa, agintera eta obligazio-perifrasia (argibideak emateko)
- Etxe bateko gelak, gelako, egongelako eta lexiko komuna; hiriko lexikoa
- Markatzaile lokalak eta helbidekoak, izenordain galdetzaileak, kausazko konektoreak, egitura konparatiboak
- Gertakari batetik abiatuta kazetaritza-kronika bat idaztea
(deskribapen-testua + ahozko irakurketa)
MetodologiaToggle Navigation
LIrakasgai honetan erabilitako metodologiak komunikazio-ikuspegia du funtsean. Helburu horrekin, irakaslearen azalpen magistralaren denbora ahalik eta gehien murrizten saiatzen da, eta horren ordez, argibide teorikoak ematen dira PowerPoint aurkezpenetan edo ikasleei emandako laguntza-materialean.
Hortaz, saioetan taldean ahozko jarduerak egiteko eta zalantzak argitzeko izango dira tarte gehienak.
Ohiko saioez gain, jarduera osagarriak egingo dira, ikasleen artean kultura katalana hurbiltzeko eta zabaltzeko, hertsiki akademikoa denaz haragoko lotura sortuz.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluazio-sistema
1. Ebaluazio jarraitua (sistema hori erabili ahal izateko, ikasleak ezin izango du saioen % 30 baino gehiago izan justifikatu gabeko absentziekin)
Gai-zerrenda lau unitatetan banatuta dago. Lau unitate horietako bakoitza lan ebaluagarri batekin ixten da: banakakoa edo taldekoa, idatzizkoa edo ahozkoa.
Azken lan horretaz gain, 2. eta 4. gaikako unitateek ere tarteko lan bat aurkezten dute, eta hori ere ebaluagarria izango da.
Unitate tematiko bakoitzaren hasieran ikasleek eskuragarri izango dituzten ebaluazio-errubrika bakoitzean sartutako ataletatik abiatuta ebaluatuko dira entrega horiek.
Entrega horien kalifikazioen batez besteko aritmetikoa irakasgaiaren notaren % 50 izango da.
2. Azken ebaluazioa
Ebaluazio jarraituaren sistema aukeratu duten ikasleen kasuan, irakasgaiaren azken probak, alde batetik idatzizkoa eta bestetik ahozkoa, irakasgaiaren notaren % 50 osatuko du.
Ikasleak justifikatu gabeko hutsegiteak gainditu baditu edo azken ebaluazio-sistema aukeratu badu, proba honetako notak irakasgaiaren notaren % 100 osatuko du.
GARRANTZITSUA:
Edozein ebaluazio-modalitatetako (jarraitua edo amaierakoa) eta edozein deialditako (ohikoak edo ezohikoak) edozein proba, ariketa edo lan GAINDITU GABETZAT joko da IRUZURREZKO EKINTZAREN BAT ikusten bada (kopia edo plagioa, adibidez). Iruzur akademikotzat hartzen da praktika deszintzoa eta ez-etikoa, azterketa edo proba idatzi baten kopiatik hasita, testuez jabetzea eta egile-eskubideak urratzea (plagioa eta/edo ziberplagioa), identitatea ordeztea edo lan akademikoak erostea eta saltzea.
EBALUAZIOA MODU EZ-PRESENTZIALEAN EGIN BEHAR IZANEZ GERO:
Ebaluazio jarraituaren sisteman parte hartu den ala ez alde batera utzita, amaierako ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute ikasleek. Horretarako, ikasleak idatziz aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari ebaluazio jarraituari uko egiten diola, 9 asteko epean, lauhilekoaren hasieratik zenbatzen hasita.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Faltan contenidos
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Vilagrasa Grandia, Albert (2020). A punt. Curs de català. Llibre d'exercicis, 3. Publicacions de l'Abadia de Montserrat
Vilagrasa Grandia, Albert (2020). A punt. Curs de català. Llibre de l'alumne, 3. Publicacions de l'Abadia de Montserrat
Hautazkoa
Mas, Marta; Vilagrasa i Grandia, Albert; et al. Veus 2: curs comunicatiu de català: enfocament per tasques. Llibre de l'alumne
Mas, Marta; Vilagrasa i Grandia, Albert; et al. Veus 2: curs comunicatiu de català: enfocament per tasques. Llibre d’exercicis
Gehiago sakontzeko bibliografia
Faltan contenidos
Aldizkariak
Faltan contenidos
TaldeakToggle Navigation
84 Ordenagailuko p.-1 (Katalana - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.14 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I
- AULA 0.14 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I