XSLaren edukia
Adingabekoen Babes Juridikoa eta Familia
- Ikastegia
- Zuzenbide Fakultatea
- Titulazioa
- Kriminologiako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 4.5
- Hizkuntzak
- Gaztelania
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 31.5 | 47.2 |
Gelako p. | 13.5 | 20.2 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Adin txikioaren gaitasuna eta autonomia; adin txikioak zaintzeko erakundeak (guraro ahala, tutoretza eta egitatezko zaintza); botere publikoak eta familiako kideak batera aritzea (tutoretza automatikoa, harrera eta zaintza); familiako krisiak; bitartekaritza famili arazoetan.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Gaitasuna eta erantzukizuna. 1.- Gaitasuna oro har: gaitasun juridikoa eta jardutekoa. 2.- Adin txikikoaren gaitasuna. Negozio-gaitasuna eta gaitasuna osatzea. 3.- Erantzukizun zibila.
Adin txikikoa babesteko famili erakundeak. 1.- Sarrera . 2.- Guraso ahala. 3.- Tutorertza. 4.- Egitatezko zaintza.
Botere publikoen parte hartzea. 1.- Babesik gabeko adin txikikoak laguntzeko batera aritzea botere publikoak eta familiakoak. 2.- Tutoretza automatikoa, zaintza eta harrera. 3.- Laguntzarik gabe bakarrik etorri diren adin txikiko atzerritarren egoera.
Adin txikikoa eta famili mota desberdinak. 1.- Bikote progenitorea edo adoptatzailea. 2.- Bikote berria (bigarren familia). 3.- Progenitore bakarra. 4. Adin txikikoa famili krisian: 4.1. Banantzea eta dibortzioa. 4.2. Famili bitartekaritzan funtzioa.
MetodologiaToggle Navigation
METODOLOGIA
Irakasgaia ikasteko metodoan biltzen dira klase teorikoak hartzea eta kasu praktikoak egitea. Kasuen bidez, errealitateko arazoak ikusi eta aztertzen dira, konponbide desberdinak topatu eta horietatik bat aukeratu beharra izanik, konponbidearen argudioak emanez noski. Kasua aztertzeko, beharrezkoa da iturri juridikoak bilatzea eta kontsultatzea, horiek gero analizatu, sistematizatu eta, behar izanez gero, jendaurrean azaltzeko. Klasearen barruan, emandako azalpen teorikoen eta kasu praktikoen konponbideen gaineko eztabaidak sustatuko dira. Halaber, kasu praktikoetan, azalduko dira epaiak, dokumentu juridikoak eta albiste juridikoak, ikaslearen interesa eta parte hartzea bultzatzeko.
FORMAKUNTZARAKO JARDUERAK
(1) Klaseen bidez ikasi beharreko gaiekin lotutako kontzeptuak eta prozedurak gelan aurkeztea.
(2) Arauak eta jurisprudentzia bilatzea eta kontsultatzea teknologia berriak erabiliz.
(3) Proposatutako materialak bakoitzak irakurtzea
(4) Praktikak (ariketak, kasuak edo arazoak) prestatzeko lana, banaka eta taldeka.
(5) Proposatutako gaiak sakonago aztertzea, banaka edo taldeka.
(6) Aurkezpenak eta eztabaidak.
(7) Banakako ikasketa, frogak eta azterketa (ahoz edo idatziz).
IKASITAKOAREN EMAITZAK
(1) Garrantzia juridikoa duten egitatezko suposamenduak bereiztea.
(2) Kasuan aplikatu beharreko arau juridikoak aukeratzea, ulertzea eta erabiltzea.
(3) Gaiari buruzko jurisprudentzia eta bibliografia garrantzitsuena topatzea.
(4) Gaiari dagozkion kontzeptu juridikoak jakitea eta erabiltzea.
(5) Aukera desberdinak atzematea, argudioak osatzea eta kasurako egokiena den konponbidea aukeratzea.
(6) Azalpenak, ahoz nahiz idatziz, modu ordenatuan eta garbian ematea, terminologia juridikoaren erabileran trebezia erakutsiz.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ikastaroaren emaitzak neurtzeko, ebaluazio-sistema honela banatuko da:
-notaren %30a eskola praktikoetan eskuratutako konpetentziei dagokie
-notaren %70a idatzizko azterketa bidez (galderak garatzekoa edota test modukoa).
Irakasgaia gainditzeko bi zatiak aparte gainditu behar izatea ez da beharrezkoa izango.
Eskola praktikoen ebaluazioa ikasturtean zehar egingo da; hala ere, ikasleek beti izango dute eskubidea eskola praktikoetan eskuratutako konpetentzien ebaluazioa amaierako proba baten bidez egiteko, eskola praktikoetak parte hartu badute zein ez. Irakasleak, eskola praktikoak hastean, jakinaraziko du, bi sistemak erabili dituzten ikasleen kasuan, irakasgaiko azken nota nola kalkukatuko den: azken probako nota bakarrik zenbatuta edo bi notetatik hoberena hartuta.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
GIL RODRIGUEZ: ¿Las instituciones tuitivas¿, en PUIG FERRIOL, GETE-ALONSO, GIL y HUALDE, Manual de Derecho Civil, I. Introducción y derecho de la persona, 3ª ed., Marcial Pons, Madrid, 2001.
SEISDEDOS MUIÑO: ¿La patria potestad¿, en PUIG FERRIOL, GETE-ALONSO, GIL y HUALDE, Manual de Derecho Civil, I. Introducción y derecho de la persona, 3ª ed., Marcial Pons, Madrid, 2001
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
LACRUZ BERDEJO, SANCHO REBULLIDA, LUNA SERRANO, DELGADO ECHEVERRÍA, RIVERO HERNANDEZ. RAMS ALBESA: Elementos de Derecho Civil, IV. Derecho de familia. Dykinson, Madrid, 2008
Gehiago sakontzeko bibliografia
AAVV (coord. ALVENTOSA DEL RÍO.): Matrimonio y adopción por personas del mismo sexo, Cuadernos de Derecho judicial, XXVI, Madrid, 2006.
ARRUABARRENA MADARIAGA - PAUL OCHOTORENA (dir.): Manual de protección infantil, Barcelona, 2001.
ASENSIO SÁNCHEZ: La patria potestad y la libertad de conciencia del menor, Madrid, 2006.
CAMPO IZQUIERDO: ¿La mediación familiar como complemento del proceso judicial de familia¿, Revista de Derecho de Familia, nº 26, enero ¿ marzo, 2005.
CASTILLEJO MANZANARES: Guarda y custodia de hijos menores. Las crisis matrimoniales y de parejas de hecho, Madrid, 2007.
DE LAMA AYMÁ: La protección de los derechos de la personalidad del menor, Valencia, 2006.
LÁZARO GONZÁLEZ ¿MAYORAL NARROS (coords.): Jornadas sobre derecho de los menores, Madrid, 2003.
LLEBARÍA SAMPER: Tutela automática, guarda y acogimiento de menores (Estudio sistemático de la Ley 21/1987, de 11 de noviembre), Barcelona, 1990.
LUQUÍN BERGARECHE: Teoría y práctica de la mediación familiar intrajudicial y extrajudicial en España, Pamplona, 2007.
Aldizkariak
Anuario de Derecho Civil, Revista de Derecho Privado, Aranzadi Civil, Indret, Revista de Derecho de Familia, Derecho Privado y Constitución, Cuadernos Cívitas de Jurisprudencia Civil
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ASUA GONZALEZ, CLARA ISABEL
- FERNANDEZ-SANCHO TAHOCES, ANA SUYAPA
- HERNANDO COLLAZOS, ISABEL
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-19 | 15:30-18:30 | ||||
20-28 | 15:30-17:30 | ||||
29-29 | 15:30-16:30 | ||||
30-30 | 15:30-16:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 4.5 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- AULA 4.5 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- AULA 4.5 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- AULA 4.5 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
16 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-28 | 17:30-18:30 | ||||
29-29 | 16:30-18:30 | ||||
30-30 | 16:00-18:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA