XSLaren edukia

Eskola Inklusiboaren Oinarriak

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1218
Gelako p.4872

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Irakasgaiaren Berariazko Gaitasunak:

1- Eskola inklusibora iritsi arteko hezkuntza-sistemaren eraldatze-prozesu historikoa eta soziala aztertzea.



2- Ikaskuntzako gaitasun eta erritmo askotara egokitutako hezkuntza erantzunak egitea. Adituekin lankidetzan aritzea hezkuntza-premiei erantzuteko.



3- Aniztasunaren arretari buruzko arau esparrua aztertzea, baita eskolari laguntzeko zerbitzuen sarearen eginkizunak ere.



Zeharkako Gaitasunak:

1. Hezkuntza–prozesuaren aldagai nagusiak identifikatzea eta beharrezkoak diren baliabideak eskuratzea, ikasgelan eta zentroan esku-hartze zein laguntza egokia egiteko, ikasleen beharrei eta ikaskuntzako zailtasunei inklusiozko irizpideen arabera erantzunez.



2. Ezagutza praktikoa eskuratzea, behaketa teknikak erabiliz, datuak bilduz, aztertuz eta ebaluatuz, bai haur hezkuntzako gelan, zein eskola inguruan.



3. IKTak erabiltzea, norberaren eta elkarlanaren ikaskuntzako eta ezagutza eraldatzeko tresna gisa, askotariko baliabide grafikoak eta multimedia baliabideak erabiliz.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA.- Eskola aniztasunaren aurrean: kontzeptuen eta eskolaratzeko jardueren bilakaera. Eskola Inklusiboa.



2. GAIA.- Hezkuntza-premiei erantzuteko araudi-esparrua. Eskolari laguntzeko zerbitzuak, programak eta profesionalak.



3. GAIA.- Hezkuntza-premiei eman beharreko erantzuna. Curriculuma erantzunaren erreferentzia.



4. GAIA.- Hezkuntza-laguntza berariazko premiei erantzuna eskola inklusiboaren ikuspegitik. Neurri ohikoak eta ezohikoak.



5. GAIA.- Eskolako hainbat ikasle edo talderen parte-hartzea edo ikaskuntza eragozten duten egoerak aztertzea, eta egoera horiei aurre egiteko erantzun inklusiboak proposatzea.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiak astean zehar oinarrituriko egitura erregularra izango du: saio teorikoak eta saio praktikoak. Saio hauetan edukien ulermenean eta integrazio prozesuan arituko gara eta horretarako oso garrantzitsua izango da ikasleen partaidetza, ikasketa prozesu hori esparru amankomuna eraiki nahi badugu behintzat.



Saio teoriko-praktikoak:

Bakoitzak bi orduko saioekin. Saio hauetan irakaslearen aldetik gai bakoitzeko garrantzitsuak diren kontzeptu teorikoak eta hainbat motatako jarduerak egingo dira, gai bakoitzaren oinarrizko kontzeptuak barneratzeko. Hainbat motatako jarduerak egingo dira, hala nola, irakurketa dialogikoa, artikuluen gaineko eztabaida, kasu praktikoen azterketa, talde elkarreragileak eta abar. Batez ere, talde txikitan jardungo dute ikasleek, nahiz eta banaka eta talde handian egiteko jarduerak ere egongo diren. Kontutan izan behar da, gelan zein gelatik kanpo ere lan orduak eskaini beharko zaizkiola ikasgaiari.

Laburbilduz, orokorrean erabiliko den metodologia honakoa izango da: Banakako lana eta/edo taldekoa;

Ikaskuntza Kooperatiboa; Tertulia pedagogiko dialogikoak; Ikaskuntza gidatua eta/edo autonomoa;

Arazoetan Oinarritutako Ikaskuntza; Kasu-analisia etab.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

a) Ebaluazio jarraitua betetzen duten ikasleak:



Diziplinarteko lana (DILAN): 15%

Lan indibiduala,banakako azterketa/froga: %35

Taldeko lan koadernoa/portfolio digitala: %50



Irakasgaia gainditzeko, atal guztiak gainditu beharko dira.



b) Ebaluazio jarraituari uko egiten dioten ikasleak eta klasera etortzen ez diren ikasleentzat:



Banakako froga indibiduala (notaren %100a), alderdi teorikoa eta praktikoa izango duena. Alderdi bakoitza gainditu beharko dira irakasgaia gainditzeko.



OHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA



Graduko Titulazio Ebaluaziorako Arautegian azpimarratzen denez:



12.2. artikulua.- Deialdiari uko egitea



2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

eGela -ko plataforman eskegita dauden materialak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Ainscow, M., Dyson, A., Goldrick, S., eta West, M. (2013). Promoviendo la equidad en educación. Revista De Investigación En Educación, 11(3), 44-56.

- Arnaiz, P. (2012). Escuelas eficaces e inclusivas: Cómo favorecer su desarrollo. Educatio Siglo XXI: Revista De La Facultad De Educación, 30(1), 25-44.

- Arnaiz, P., Haro, R. D., eta Azorín, C. M. (2018). Redes de apoyo y colaboración para la mejora de la educación inclusiva. Profesorado: Revista De Curriculum Y Formación Del Profesorado, 22(2), 7-27.

- Aróstegui,I.,Darretxe. L. eta Beloki,N. (2013). La participación de las familias y de otros miembros de la comunidad como estrategia de éxito en las escuelas. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, 6(2), 187-200.

- Aubert, A., Flecha, A., García, C., Flecha, R. eta Racionero, S. (2008). Aprendizaje dialógico en la sociedad de la información. Barcelona: Hipatia.

- Azorín, C. (2018a). Abriendo fronteras para la inclusión: la ecología de la equidad. Revista de Educación Inclusiva, 11 (1), 213-228.

- Azorín, C. (2018b). Percepciones docentes sobre la atención a la diversidad: propuestas desde la práctica para la mejora de la inclusión educativa. Ensayos, Revista de la Facultad de Educación de Albacete, 33 (1), 173-188.

- Azorín, C., Arnaiz, P., eta Maquilón, J. J. (2017). Revisión de instrumentos sobre atención a la diversidad para una educación inclusiva de calidad. Revista Mexicana De Investigación Educativa, 22(75), 1021-1045.

- Booth, T. eta Ainscow, M. (2005). Hezkuntza ebaluatzeko eta hobetzeko gida: Eskoletako ikaskuntza eta partaidetza garatuz. Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

- Booth, T. eta Ainscow, M. (2015). Guía para la Educación Inclusiva. Desarrollando el aprendizaje y la participación en los centros escolares. Madrid: OEI/FUHEM.

- Booth, T., Ainscow, M. eta Kingston, D. (2007). Index para la Inclusión. Desarrollo del juego, el aprendizaje y la participación en Educación Infantil. Bristol: CSIE

- Calderón Almendros, I., eta Verde Francisco, P. (2018). Reconocer la diversidad. Textos breves e imágenes para transformar miradas. Barcelona: Octaedro.

- Casanova, M.A. (2017). Educación inclusiva en las aulas. Madrid: La Muralla.

- Casanova, M. A. (2018). Educación inclusiva: ¿Por qué y para qué? Revista Portuguesa De Educação, 31(Especial), 42-54.

- Darretxe, L. eta beste batzuk (2010). Hezkuntza inklusiorako gida. Bilbo: FEVAS. http://www.fevas.org/eu/fevas/dokumentuak/fevas-en-dokumentuak-/hezkuntza

- Darretxe, L. eta Aróstegui, I. (2022). Hezkuntza inklusiboa eskubide gisa. https://ikasmaterialak.ehu.eus/hezkuntza/hezkuntza-inklusiboa-eskubide-gisa

- Echeita Sarrionandia, G. (2006). Educación para la inclusión o educación sin exclusiones. Madrid: Narcea, S.A.

- Echeita, G., eta Ainscow, M. (2011). La educación inclusiva como derecho: Marco de referencia y pautas de acción para el desarrollo de una revolución pendiente. Tejuelo. Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación, 12, 26-46.

- Etxabe, E., López-Velez, A.L., eta Soria, L. (2018). Eskola Inklusiboa. Egin bat erronkarekin. Bilbo: Fevas Plena Inclusión Euskadi.

- Echeita, G. eta Simón, C. (Coord.). El papel de los centros de Educación Especial en el proceso hacia sistemas educativos más inclusivos. Cuatro estudios de casos: Newham (UK), New Brunswich (Canadá), Italia eta Portugal. Ministerio de Educación y Formación Profesiona

- INCLUD-ED: Strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education (2007). Working Paper: Effective Educational Practices in Europe. INCLUD-ED [On-line].

- Melero, M. L. (2011). Barreras que impiden la escuela inclusiva y algunas estrategias para construir una escuela sin exclusiones. Innovación educativa, (21).

- Muñoz, J. M. E., González, M. T. G., eta Domínguez, B. M. (2009). El fracaso escolar como exclusión educativa: comprensión, políticas y prácticas. Revista iberoamericana de educación, 50, 41-64.

- Muñoz, J. M. E. (2005). Fracaso escolar, exclusión educativa: ¿De qué se excluye y cómo? Profesorado, revista de currículum y formación del profesorado, 9(1), 24-24.

- Moriña Díez, A. (2004). Teoría y práctica de la educación inclusiva. Málaga: Ediciones Aljibe, S.L.

- Moriña, A. (2008). La escuela de la diversidad: Materiales de formación para el profesorado. Madrid: Síntesis.

- Moya Maya, A. (2002). El profesorado de apoyo: ¿Dónde?, ¿cuándo?, ¿cómo?... realiza su trabajo. Málaga: Ediciones Aljibe, S.L.

- Moya Maya, A., Martínez Ferrer, J., eta Ruiz Salguero, J.M. (2005). Una alternativa de apoyo en los centros: El modelo de apoyo curricular. Málaga: Ediciones Aljibe, S.L.

- Parrilla Latas, Á. (2002). Acerca del origen y sentido de la educación inclusiva. Revista de Educación, 327,11-29.

- Parrilla, A., Martínez, M. E., eta Zabalza, M. A. (2012). Diálogos infantiles en torno a la diversidad y la mejora escolar. Revista De Educación, 359, 120-142

Sánchez Alías, A. eta Jiménez Sánchez, M. (2013). Exclusión Social. Revista investigaciones.

Gehiago sakontzeko bibliografia

-Pastor, C.A., Sánchez-Serrano, J. M. eta Ainara Zubillaga del Río, A. (2014). Diseño Universal para el Aprendizaje (DUA) Pautas para su introducción en el currículo. https://www.educadua.es/doc/dua/dua_pautas_intro_cv.pdf
-Pedreira, P. (2018). Intervenir, no interferir: el adulto y los procesos de aprendizaje. Aula de Infantil, 96, 9-13.
-Sánchez Alías, A. eta Jiménez Sánchez, M. (2013). Exclusión Social: Fundamentos teóricos y de la intervención. Trabajo Social Global. Revista de Investigaciones en Intervención Social, 3 (4), 133-156.
-Sensat, R. (2021). Documentar la vida de los niños y las niñas en la escuela. Octaedro.
-Simón, C. (2016). Presentación escuela, familia y comunidad: Una alianza necesaria para una educación inclusiva. Revista Latinoamericana De Educación Inclusiva, 10(1), 17-22.
-Slee, R. (2012). La escuela extraordinaria. Exclusión, escolarización y educación inclusiva.
Morata.
LEGERIA/AGIRI OFIZIALAK:

-118/1998 Dekretua ekainaren 23koa, hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleei eman beharreko hezkuntza-erantzuna eskola muinbakar eta integratzailearen esparruan antolatzen duena (EHAA, 1998-07-13).

-Eusko Jaurlaritza (2019). Eskola Inklusiboa garatzeko esparru-plana 2019-2022. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzako Argitalpen Zerbitzu Nagusia

-3/2020 Lege Organikoa, abenduaren 29koa, Hezkuntzari buruzkoa (LOMLOE)

-75/2023 Dekretua, maiatzaren 30ekoa, Haur Hezkuntzako curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzekoa (EHAA, 2023-06-09)

-13/2016 Dekretua, otsailaren 2koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Arreta Goiztiarreko esku-hartze integralari buruzkoa (EHAA, 2016-03-07)

Aldizkariak

HIK HASI: http://www.hikhasi.com/
KAIERA Hezkuntzari buruz egunero http://www.kaiera.eus/2018/03/17/editoriala/

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

08:30-10:30

22-30

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:30-12:30

22-30

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • 3.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II