XSLaren edukia

Irakasle Funtzioa

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Lehen Hezkuntza eta Haur Hezkuntza
Ikasturtea
2024/25
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1218
Gelako p.4872

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

 Irakaskuntza-jardueraren alderdiak eta eginkizun nagusiak ulertzea, eta maisu-maistren izaera profesionalari buruzko lehen lerroak osatzea.



 Gelako interakzio- eta komunikazio-prozesuak ezagutzea, eta balioetan oinarritutako hezkuntza, elkarbizitza positiboa eta hezkuntza-behar anitzetarako erantzuna sustatzea.



 Haur eta Lehen Hezkuntzako tutorearen berariazko eginkizunak ezagutzea, baita familiarekin komunikatzeko eta elkarlanean aritzeko moduak ere.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA.

Irakaslearen nortasun profesionala. Haur eta Lehen Hezkuntzako irakasleen eginkizunak eta lanak.



2. GAIA.

Hezkuntzako esku-hartzearen mailak. Hezkuntza-harremana, lana taldeekin, hezkuntza-proiektuen kudeaketa. Lana egitea profesionalen taldeetan.



3. GAIA.

Hezkuntzako elkarrekintzaren eta komunikazioaren guneak. Ikasten ari diren talde/ikasgelen kudeaketa. Aniztasuna, nortasuna eta parekidetasuna eskolan. Bizikidetzarako hezkuntza.



4. GAIA.

Tutoretza eta kanpo harremanen garrantzia. Familia eta gainerako eragileekin harremanak.

MetodologiaToggle Navigation

Metodologia aktibo eta parte-hartzailean oinarrituriko saioak izango dira. Horretarako, behar beharrezkoa izango da jendearen partaidetza talde txiki nahiz handian. Guztiok eraikitako ezagupenak solasaldien, eztabaiden eta hausnarketen bitartez sozializatzen saiatuko gara. Ezagupenak areagotzeko bakarkako lana ere egin beharko dugu: irakurgaiak klasera etorri aurretik bakarka aztertu, informazioa bilatu e.a. Bakarka egindako lan hori ezinbestekoa izango da ondoren landutakoa, gelako kideekin hausnartu, aurkeztu eta partekatzeko.



Zeregin desberdinak burutuko ditu ikasleak irakasgaian zehar. Esaterako:

• Artikulu eta agirien bakarkako irakurketa

• Banakako hausnarketa

• Talde txikietan agirien lanketa (galderak, kontzeptu mapa,…)

• Talde txikietan ariketak jorratu

• Taldekako aurkezpenak

• Solasaldi dialogikoetan parte-hartzea

• Eta abar.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazioa hiru iturritatik jasotako emaitzen bidez osatutako da. Alde batetik, taldeka burutuko diren lanek, notaren %60a osatuko dute. Taldeka burutuko diren lan ebaluagarrien artean izango ditugu: Lan modularra (notaren %20); Tutoretza Plana (%25) eta Debatea (%15).

Bestalde, banaka egin beharreko proba idatziak notaren %40ko balioa izango du.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Alegre, O. (2010). Capacitación docente para atender la diversidad. Una propuesta vinculada a las competencias básicas. MAD.

Angulo, A. (2009). La tutoría en la Educación Primaria. Wolters Kluwer.

Arnaiz, P. eta Riart, J. (1999). La Tutoría: de la reflexión a la práctica. PPU.

Brubacher, J. W., Case, Ch. eta Reagan, T.G. (2000). Cómo ser un docente reflexivo. La construcción de una cultura de la indagación en las escuelas. Gedisa.

Day, C. (2006) Pasión por enseñar. La identidad personal y profesional del docente y sus valores. Narcea.

Eusko Jaurlaritza (2007). Euskal Hezkuntza Sistemaren Antolamendua eta Ezaugarriak. Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

Eusko Jaurlaritza (2007). Oinarrizko hezkuntzarako tutoretza-plana egiteko. Orientabideak: lehen hezkuntzako 1. Zikloa. Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

Eusko Jaurlaritza (2008). Tutoretza Lehen Hezkuntzan. Laguntzeko eskuliburua. Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

Euskoa Jaurlaritza (2021). Irakasle Profila. Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

Etxague, X. (koord.) (2004). Didaktika Orokorra. Erein.

Ferreres, V. eta Imbernon, F. (Eds.) (1999). Formación y actualización para la función pedagógica. Síntesis.

Fullan, M. eta Hargreaves, A. (2014). Capital profesional. Morata

García, R., Gonzálvez, V., Vázquez, V.eta Escámez, J. (2010). Repensando la educación: cuestiones y debates para el siglo XXI. Brief.

Hargreaves, A. (1996). Profesorado, cultura y postmodernidad. Cambian los tiempos cambia el profesorado. Morata.

Hargreaves, A. eta Fink, D. (2008). El liderazgo sostenible. Siete principios para el liderazgo en centros educativos innovadores. Morata.

Imbernon, F. (2007) La formación permanente del profesorado. Nuevas ideas para formar en la innovación y el cambio. Graó.

Imbernon, F. (2017) Ser docente en una sociedad compleja. La difícil tarea de enseñar. Grao.

Jarauta, B. eta Imbernon, F. (2012). Pensando en el futuro de la educación. Una nueva escuela para el siglo XXI. Grao.

Marchena, M. R. (2009). El aula por dentro. Cómo mejorar su gestión y organización. Wolters Kluwer.

Marcelo, C. (2002). La función docente. Editorial Síntesis.

Martín, X.; Puig, J.M.; Padrós, M.; Rubio, L. eta Trilla, J. (2008). Tutoría. Técnicas, recursos y actividades. Alianza Editorial, S.A.

Mendez L. eta beste (2007). La tutoría en Educación Infantil. Wolters Kluwer.

Monge, C. (2009). Tutoría y orientación educativa. Nuevas competencias. Wolters Kluwer.

Perrenoud, P. (2015). Diez nuevas competencias para enseñar. Invitación al viaje. Graó.

Tardiff, M. (2004). Los saberes del docente y su desarrollo profesional. Narcea.

UNESCO (2023). Reimaginar juntos nuestros futuros. Un nuevo contrato social para la educación. Fundación SM.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Alegret, J.; Castanys, E. eta Selllares, R. (2010). Alumnos en situaciones de estrés emocional. Graó.
Funes, S. (Coord.) (2009). Gestión eficaz de la convivencia en los centros educativos. Wolters Kluwer.
García, R.; Jover, G. eta Escámez, J. (2010). Ética Profesional docente. Síntesis.
López, L. (2007). Relajación en el aula. Recursos para la educación emocional. Wolters Kluwer.
López, S. (2009). La relación familia-escuela. Guía práctica para profesionales. CCS.
Marcelo, C.; eta Vaillant, D. (2009). Desarrollo profesional docente ¿Cómo se aprende a enseñar? Nancea.
Marrodan, M. J. eta Balabona, J.M. (2008). La calidad en la orientación escolar. Manual Práctico del orientador. Educación Infantil y Primaria. ICCE.
Perrenous, P.H. (2004). Diez nuevas competencias para enseñar: Invitación al viaje. Graó.
Sánchez, M. (Coord.) (2010). Como educar en la diversidad afectiva, sexual y personal en Educación Infantil. Orientaciones prácticas. Catarata.
Schon, D. A. (1998). El profesional reflexivo, cómo piensan los profesionales cuando actúan. Paidós.
Segovia, J. D. eta Fernández, M. (1999). Técnicas para el desarrollo personal y formación del profesorado. ICE de la Universidad de Deusto.
Torrego, J.C. (Coord.) (2009). Modelo integrado de mejora de la convivencia. Estrategias de mediación y tratamiento de conflictos. Graó.

Aldizkariak

AULA DE INFANTIL. Graó Educación. Barcelona.
AULA DE INNOVACIÓN EDUCATIVA. Graó Educación. Barcelona.
BORDÓN. Sociedad Española de Pedagogía. Madrid.
CUADERNOS DE PEDAGOGÍA. Editorial Fontalba. Barcelona. CD-ROM-ean eskuragarri.
EDUCAR. Universitat Autónoma de Barcelona. Barcelona.
HIK HASI. Lasarte-Oria: Xangorin.
JAKINGARRIAK: Hezkuntza Aldizkaria. http://www.jakingarriak.com/
TANTAK ALDIZKARIA. http://www.ehu.eus/ojs/index.php/Tantak/

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-6

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.7 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

08:30-10:30

7-15

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.7 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • 2.7 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II