XSLaren edukia

Didaktika Orokorra

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1218
Gelako p.4872

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

A) 6-12 urteko aldiari dagozkion ikasgela barruko nahiz kanpoko hezkuntza-gertaerak aztertzea eta ulertzea.

B) Elkarrekintzako eta komunikazioko prozesuak ezagutzea ikasgelan.

C) Ikasgelako irakaskuntza-jarduera eta ikaskuntza diseinatzea, plangintza egitea eta ebaluatzea.

D) Lankidetza-lana eta norberaren lana eta eginahalak sustatzea.

E) Esperientzia berritzaileak ezagutzea eta lehen-hezkuntzan aplikatzea.





Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA-. Didaktikaren oinarriak. Didaktikaren kontzeptua eta ikergaia. Ikaskuntza-irakaskuntza prozesuak.

2. GAIA.- Irakaskuntzaren eta curriculumaren teoriak. Curriculuma, oinarrizko kontzeptuak. Curriculumaren politika: curriculum ofiziala. Curriculumaren oinarriak eta zehaztapen mailak.

3. GAIA.- Curriculumaren diseinua eta garapena. Plangintza prozesu eta emaitza gisa. Curriculumaren diseinuari eta garapenari buruzko ikuspegiak.

4. GAIA.- Diseinuaren osagaiak: curriculumaren helburuak, gaitasunak eta edukiak. Didaktikako metodologia eta

ikaskuntza-irakaskuntzako jarduerak. Antolakuntzako aldagaiak: espazioa, denbora eta taldekatzeak. Bitarteko didaktikoak: materialak eta baliabideak.

5. GAIA.- Ebaluazioa: kontzeptua eta helburua. Ebaluatzeko prozedurak eta tresnak.

6. GAIA.- Hezkuntza-berrikuntza eta -aldaketa. Irakaslearen eginkizuna berrikuntzan.



6. GAIA.- Hezkuntza-berrikuntza eta -aldaketa. Irakaslearen eginkizuna berrikuntzan.



MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiaren printzipio nagusitzat egiten ikastearena da, horregatik, azalpen teorikoekin batera talde dialogoa eta bakarkako hausnarketa ahalbidetuko dituzten jarduerak proposatuko dira. Ikaskuntza aktiboa, parte hartzailea eta sortzailea bideratu ahal izateko, funtsezkoa da ikasle taldearen parte hartzea; beraz, ikasleen aurretiko ezagutzak, zalantzak eta interesak kontuan izanik aurretiaz aipaturiko edukietan sakonduko da. Ezagutza elkarrekin eraikitzen den zerbait da, eta aprendizaia horretaz kontziente izatea nahi da, norbera bere irakasle identitatea sortzen joateko.



Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, zereginak, ikasleen talde lanak... e-Gelaren bitartez edota kasuan kasu, fotokopistegian egon daitezkeen txostenen bitartez eskuratu ahal izango dira.









Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

ETENGABEKO EBALUAZIOA



Ebaluaketa mota hau, irakasgaiak irauten duen ikastaldi osoan ekintza ezberdinen bidez beteko da eta Ikasle Gidan zehaztuko diren atal hauek egin beharko ditu:

- Bakarkako zein taldeko zereginak edota portfolioa %80

- Diziplinarteko lana %20



***Plagioa***

Plagioa detektatuz gero, automatikoki suspentsoa izango da eta ikasleak hurrengo deialdietan azken ebaluazio sistemaren bidez ebaluatuak izango dira (Moduluetako akordioen gida, 2021/2022).



***Etengabeko ebaluazioari uko egin***

Ikasleak etengabeko ebaluazioaren bitartez ebaluatua izateko eskubideari uko egin diezaioke 9. astea baino lehen.

Etengabeko ebaluazioa, egoerak hala eskatuko balu, e-Gelaren bitartez egin ahal izango da; hau da, bai ebaluaziorako

beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere.





AZKEN EBALUAZIOAREN SISTEMA



Ikasle hauek azken ebaluazio honen bidez egiaztatuko dituzte gaitasunak eta ikaskuntza-emaitzak:

- Programako konpetentzietan oinarritutako zeregin teoriko-praktikoa: %80

- Diziplinarteko Lana: %20. Ehuneko hau, ikaslearen egoera aztertu ostean, non txertatu erabakiko da: garatu beharreko

aparteko Diziplinarteko Lanean edo zeregin teoriko praktikoaren barruan.



***Deialdiari uko egitea***

Ikasleek deialdiari uko egin nahi izanez gero, azken frogara ez aurkeztearekin nahikoa izango da. Kasu horretan azken kalifikazioa "ez aurkeztua" izango da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiari modu egokian aurre egiteko, EHUko Ikaskuntza-Irakaskuntza Testuinguru Birtualean (e-Gelan) ikastaro bat sortu da. Ikastaro birtual horretan, metodologia eta erabili beharreko materialak zehazten dira. Horrez gain, kasuan kasu, kopistegian materiala eskuragarri jarri ahal izango da.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

3/2020 LEGE ORGANIKOA, abenduaren 29koa, Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoa aldatzen duena. EAO, 340, 2020-12-30.



77/2023 DEKRETUA, maiatzaren 30ekoa, Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen duena. EHAA, 109, 2023/06/09.



ABERASTURI-APRAIZ, E., CORREA-GOROSPE, J. M., GUTIERREZ-CABELLO, A., & JUARISTI, M. (2020). Impulsar el cambio y la innovación en un centro de Infantil y Primaria. In F. Hernández, E. Aberasturi-Apraiz, J. M. Sancho & J. M. Correa Gorospe (Edk.), ¿Cómo aprenden los docentes? Tránsitos entre cartografías, experiencias, corporeidades y afectos (159-170 orr.). Octaedro.



ABERASTURI-APRAIZ, E., CORREA-GOROSPE, J. M., & GUTIERREZ-CABELLO, A. (2020). Entre lo biográfico y el aprender. Infancia, Educación y Aprendizaje (IEYA), 6(1), 75-90. https://doi.org/10.22370/ieya.2020.6.1.1935



ANTÚNEZ, S. DEL CARMEN, L. M., IMBERNÓN, F., PARCERISA, A., & ZABALA, A. (1992). Del proyecto educativo a la programación del aula. El qué, el cuándo y el cómo de los instrumentos de planificación didáctica. Graó.



BERMEJO, B., & BALLESTEROS, C. (2017). Manual de didáctica general para maestros de Educación Infantil y de Primaria. Pirámide.



CANTÓN-MAYO, I., & PINO-JUSTE, M. (Koordk.). (2011). Diseño y desarrollo del currículum. Alianza.



CASANOVA, M. A. (2006). Diseño curricular e Innovación educativa. La Muralla.



CORREA-GOROSPE, J. M., ABERASTURI-APRAIZ, E., & GUTIÉRREZ-CABELLO A. (2020). El aprender de los docentes de Infantil y Primaria desde el nomadismo y el no-saber. In F. Hernández, E. Aberasturi-Apraiz, J. M. Sancho & J. M. Correa-Gorospe (Edk.), ¿Cómo aprenden los docentes? Tránsitos entre cartografías, experiencias, corporeidades y afectos (229-238 orr.). Octaedro.



DE LA HERRÁN-GASCÓN, A. & PAREDES-LABRA, J. (2008). Didáctica General. La práctica de la enseñanza en Educación Infantil, Primaria y Secundaria. McGraw Hill.



ESCAMILLA, A. (2008). Las competencias básicas. Claves y propuestas para su desarrollo en los centros. Graó.



ETXAGUE, X. (Koord.) AIERTZA, M., BILBAO, B., ELIZALDE, L. M., GARAGORRI, X., HUEGUN, A., JAUREGI, L., MONZÓN, J., & OIHARTZABAL, L. (2004). Didaktika Orokorra. Erein.



GÓMEZ-HURTADO, I., & GARCÍA-PRIETO, F. J. (Koordk.). (2021). Manual de didáctica general para la diversidad. Pirámide.



HARGREAVES, A. (2003). Enseñar en la sociedad del conocimiento. Octaedro.



MEDINA-RIVILLA, A., & SALVADOR-MATA, F. (Koordk.). (2009). Didáctica General. Pearson Educación.



MONTANERO, M. (2019). Didáctica General. Planificación y práctica de la enseñanza primaria. http://dehesa.unex.es/xmlui/bitstream/handle/10662/9225/978-84-09-07197-5.pdf?sequence=1&isAllowed=y



PERRENOUD, P. (2012). Cuando la escuela pretende preparar para la vida. ¿Desarrollar competencias o enseñar otros saberes? Graó.



SÁEZ-LÓPEZ, J. M. (Koord.), Domínguez-Garrido, M. C., Medina-Rivilla, A., & Ruiz-Cabezas, A. (2021). Didáctica General. Formación Teórica y Práctica para Educadores. Universitas.



SÁNCHEZ-HUETE, J. C. (2009). Compendio de Didáctica General. CCS.



SANCHO, J. M., CORREA-GOROSPE, J. M. (Edk.) (2020). ¿Cómo aprenden los docentes? Tránsitos entre cartografías, experiencias, corporeidades y afectos. Octaedro.



SANTOS-GUERRA, M. A. (1993). La evaluación: un proceso de diálogo, comprensión y mejora. Aljibe.



ZABALZA, M. A. (1996). [itzultzaileak, UZEI; koordinatzailea, Luis Mari Elizalde]. Curriculumaren diseinu eta garapena. Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU).

Gehiago sakontzeko bibliografia

ALEGRET, J, CASTANYS, E., & SELLARES, R. (2010). Alumnos en situaciones de estrés emocional. Graó.

BOLÍVAR, A., & DOMINGO, J. (Edk.). (2007). Prácticas eficaces de enseñanza. PPC.

BONAL, X., TARABINI-CASTELLANI, A. & VERGER, A. (2007). Globalización y Educación. Textos Fundamentales. Miño y Dávila.

BRUBACHER, J. W., CASE, CH. W., & REAGAN, T. G. (2000). Cómo ser un docente reflexivo. La construcción de una cultura de la indagación en las escuelas. Gedisa.

CARRASCO, J. B. (1987). Cómo realizar la programación. Anaya.
DELORS, J. (1996). La Educación encierra un tesoro. Informe a la UNESCO de la Comisión Internacional sobre la educación para el siglo XXI. Santillana.

GIMENO-SACRISTÁN, J. (1994) El currículum: una reflexión sobre la práctica. Morata.

GIMENO-SACRISTÁN, J. (2008). Educar por competencias, ¿qué hay de nuevo? Morata.

GIMENO-SACRISTÁN, J. & PÉREZ-GÓMEZ, A. I. (1992). Comprender y transformar la enseñanza. Morata.

MARCELO, C. (2002). La función docente. Síntesis.

MARQUÉS, P. (2006). Nuevos entornos, nuevos modelos didácticos. Cuadernos Pedagogía, 363, 80-89.

MONEREO, C., & POZO, J. I. (2007). Competencias para (con)vivir con el siglo XXI. Cuadernos de Pedagogía, 370, 12-18.

RODRÍGUEZ-GÓMEZ, G., GIL-FLORES, J. & GARCÍA-JIMÉNEZ, E. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Aljibe.

SEVILLANO, M. L. (2005). Didáctica en el siglo XXI. McGraw Hill.

ZABALA-VIDIELLA, A. (1995). La práctica educativa. Cómo enseñar. Graó.

ZABALZA, M. A. (2004). Diarios de clase. Un instrumento de investigación y desarrollo profesional. Narcea.

Aldizkariak

AULA ABIERTA. Universidad de Oviedo.

AULA DE INNOVACIÓN EDUCATIVA: Graó Educación. Barcelona http://www.oei.es/es4.htm . Salamanca.

AUFOP. http://www.aufop.com/aufop/home/. Zaragoza.

BORDÓN. Revista de Pedagogía. Sociedad Española de Pedagogía. Madrid.

CUADERNOS DE PEDAGOGIA. http://www.cuadernosdepedagogia.com/. Barcelona.

DIDÁCTICAS ESPECÍFICAS. http://www.didacticasespecificas.com/ES/index.php. Madrid.

EDUCACIÓN XX1. UNED.

EDUCAR.http://educar.uab.cat/. Universitat Autonoma de Barcelona.

ESTUDIOS SOBRE EDUCACIÓN. Universidad de Navarra.

HIK HASI. http://www.hikhasi.com. Euskal Herria.

PROFESORADO. Revista de currículum y formación del profesorado. Universidad de Granada.

QURRICULUM. Teoría, Investigación y Práctica Educativa. Universidad de La Laguna http://www.red-redial.net/revista-revista,latinoamericana,de,tecnologia,educativa,relatec,-272.html.

RELATEC. Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa. Universidad de Extremadura.

RELIEVE. Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa. http://www.uv.es/RELIEVE/. Valencia.

REP. Revista Española de Pedagogía. UNIR Universidad Internacional de La Rioja.

Revista Complutense de Educación. Universidad Complutense de Madrid.

REVISTA DE EDUCACIÓN. http://www.revistaeducacion.mec.es/. Madrid.

Revista de Psicodidáctica. UPV/EHU.

RIE Revista de Investigación Educativa. Universidad de Murcia.

RIFOP Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado. Universidad de Zaragoza.

TANTAK. EHUko Hezkuntza Aldizkaria. UPV/EHU.
http://www.argitalpenak.ehu.es/p291-content/es/contenidos/libro/se_indice_tantak/es_revistas/indice_tantak.html.Euskal Herriko Unibertsitatea.

TARBIYA. http://web.uam.es/servicios/apoyodocencia/ice/tarbiya/. Madrid.

Tendencias Pedagógicas. Universidad Autónoma de Madrid.

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.05 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:30-12:30

22-26

10:30-12:30

27-30

10:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.03 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.
  • Aula 2.03 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.
  • Aula 2.03 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

08:30-10:30

22-30

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.02 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.
  • Aula 2.02 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

10:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

12:30-14:30

22-30

10:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • 1.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II