XSLaren edukia

Kalkulua

Ikastegia
Informatika Fakultatea
Titulazioa
Adimen Artifiziala Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4050
Gelako p.1020
Laborategiko p.1020

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Aldagai anitzeko funtzio errealen kontzeptua, funtzio baten gradiente kontzeptuaren garrantzia eta funtzioen hurbilketaren ideia ulertzea, bai eta horiek ingeniaritzaren eta adimen artifizialaren problema errealetan nola aplikatzen diren ere.



Funtzioak optimizatzeko oinarrizko teknikak erabiltzea, eta horiek ingeniaritza konputazionalaren eremuetan sortzen diren arazoei aplikatzen jakitea.



Ekuazio diferentzialetan oinarritutako sistemen bilakaeraren eredu matematikoen aplikazioa ulertzea.



Egoera baten azpiko problema identifikatzea, beharrezko informazioa bilduz eta ulermen objektiborako elementu garrantzitsuak hautatuz.



Talde-lana balioesten du, aniztasunak ikasteko aukera gisa duen ahalmena onartuz.



Helburuak eta emaitza kolektiboa lortzeko dagozkion lanak erantzukizunez egitea.



Bere ideiak eta argudioak modu ulergarrian eta ezarritako irizpide formalen arabera jakinaraztea.



Berariazko lan bat egitea autonomiaz, autogestio- eta autorregulazio-teknikak erabiliz.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Gaia: Aldagai anitzeko funtzioak. Jarraitutasuna

1.1 Aldagai anitzeko funtzioak. Limiteak.

1.2 Aldagai anitzeko funtzioen jarraitutasuna.



2. Gaia: Aldagai anitzeko funtzioak. Diferentziagarritasuna

2.1 Norabidezko deribatuak eta deribatu partzialak.

2.2 Diferentziagarritasuna. Diferentzial totala.

2.3 Adierazpen geometrikoa.

2.4 Funtzio konposatuaren diferentziagarritasuna.

2.5 Berretura-seriezko garapena.



3. Gaia: Aldagai anitzeko funtzioen estudio lokala

3.1 Aldagai anitzeko funtzioen muturrak.

3.2 Mutur baldintzatuak.



4. Gaia: Integral mugagabeak

4.1 Definizioak eta propietateak.

4.2 Integrazio-metodoak.



5. Gaia: Integral mugatuak

5.1 Riemann-en integralaren definizioa.

5.2 Behe-baturak eta goi-baturak.

5.3 Adierazpen geometrikoa.

5.4 Integral mugatuaren propietateak.

5.5 Kalkulu integralaren oinarrizko teorema.

5.6 Integral mugatuaren aplikazioak.

5.7 Integral inpropioak

5.8 Integral bikoitzak.



6. Gaia: Ekuazio diferentzialak

6.1 Sarrera.

6.2 Lehen ordenako ekuazio diferentzialak.

6.3 n ordenako ekuazio diferentzial linealak.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaia eskola magistral eta ariketen bidez garatuko da nagusiki. Horrez gain, ikasleek parte hartu dezakete eskola praktikoetan ariketak arbelean azalduz. Laborategiko lan praktikoak egingo dira aplikazio matematikoak erabiliz.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasleen ebaluazioa bi bidetik egingo da:



1) Irakasgai osoaren azken ebaluazioa lauhilekoaren bukaeran. Idatziko azterketa baten bidez egingo da data ofizialean eta azterketa honek irakasgaiaren %100 balioko du.



2) Etengabeko ebaluazioa (jarraia). Taldekako ariketen, laborategiko praktiken eta idatziako azterketa baten bidez egingo da.



Etengabeko ebaluazioaren puntuazioak:



* Taldekako ariketa zuzenduak (%30): ariketa guztien batezbestekoan puntuazio minimo bat eskatuko da (4/10 puntutik) etengabeko ebaluazioan segitzeko.



* Laborategiko praktikak (%20): laborategi ebaluagarri bakoitzean, laborategiko saioetara joatea eta bakoitzari dagokion ebaluazio froga egitea derrigorrezkoa izango da etengabeko ebaluazioan segitzeko.



* Azterketa (%50): iraskasgai osoaren gaiei buruzko idatzizko froga. Irakasgaia gainditzeko beharrezkoa izango da idatzizko azterketan 10 puntuetatik gutxienez 4 puntu lortzea. Nota minimo hori lortzen ez bada, ohiko deialdiko nota idatzizko azterketan lortutako nota izango da.



Etengabeko ebaluazioa eguneroko jarraipena egin ahal dezaketen ikasleei bakarrik eskaintzen zaie.



Irakasgaia bi modutan gainditu ahal izango da: etengabeko ebaluazioa eta azken ebaluazioaren bidez. Etengabeko ebaluazioa da lehenetsitakoa, UPV/EHUko araudian adierazten den moduan.



Etengabeko ebaluazioaren baldintzak betetzen dituen ikasle batek azken ebaluazioa aukeratu nahiko

balu, hau da, etengabeko ebaluazioari uko egin nahiko balio, irakasgaiko irakasle arduradunei adierazi behar die email bidez 9. astean beranduenez ikasleen ebaluazio arautegian zehazten den bezala.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ez dago nahitaez erabili beharreko materialik.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Teoria

P. Angulo. Analisi Matematikoa. Ariketa ebatziak. UEU. 2016

P. Angulo. Kalkulua. Ariketa ebatziak. UEU. 2017

J.I. Barragués, etab. Analisi Matematikoa. Pearson. Madril. 2013

N. Piskunov. Kalkulu Diferentziala eta Integrala. UEU. Bilbo. 2009

M. J. Zarate. Matematika Orokorra I. 1. partea. UEU. Bilbo. 1979

M. J. Zarate. Matematika Orokorra I. 2. partea. UEU. Bilbo. 1982



L. Abellanas; A. Galindo. Métodos de Cálculo. Mc Graw-Hill. Madril. 1989

Amillo-Arriaga. Análisis Matemático con Aplicaciones a la Computación. Mac Graw-Hill

G. L. Bradley, K. J. Smith. Cálculo de varias variables. 2. bol. Prentice Hall. Madril. 1998

F. Garcia; A. Gutierrez. Cálculo Infinitesimal I, 1 eta 2. Pirámide. Madril. 1987-3

F. Granero. Cálculo. Mac Graw-Hill. Madril. 1990

R. Losada. Análisis Matemático. Pirámide. Madril. 1978

J. Martínez Salas. Elementos de Matemáticas. Martínez Salas. Valladolid. 1976

P. Puig Adam. Ecuaciones Diferenciales. 2. alea. Biblioteca Matemática S.L.

Sixto Rios. Análisis Matemático. Instituto Ciencias de la Educación. Madril. 1985



Ariketak

P. Angulo. Analisi Matematikoa. Ariketa ebatziak. UEU. 2016

P. Angulo. Kalkulua. Ariketa ebatziak. UEU. 2017



L. Abellanas, A. Galindo. Métodos de Cálculo. Mc Graw-Hill. Madril. 1989

F. Ayres Jr., Cálculo Diferencial e Integral. Mac Graw-Hill. Mexiko Hiria. 1987

F. Bombal, L. Rodríguez, G. Vera. Problemas de Análisis Matemático (1, 2 eta 3). AC. Madril. 1987

D. Demidovich. 5000 Problemas de Análisis Matemático. Paraninfo. Madril.

F. Granero. Cálculo. Mac Graw-Hill. Madril. 1990

M. R. Spiegel. Cálculo Superior. Mac Graw-Hill. Mexiko Hiria. 1984

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

15:30-17:00

14:00-15:30

Irakasleak

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

17:00-18:30

Irakasleak

16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

17:00-18:30

Irakasleak

16 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

12:00-13:30

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:30-12:00

09:00-10:30

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

12:00-13:30

Irakasleak

31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

12:00-13:30

Irakasleak

31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

14:00-15:30

Irakasleak