Edukiak

Kongresua

Medikuntza Hezkuntzaren Espainiako Elkartearen XXVI. Kongresu Nazionala eta II. Nazioarteko Kongresua

Noiz eta non

Noiztik: 2024/11/28 Noiz arte: 2024/11/30

Deskribapena

Azaroaren 28tik 30era, Bizkaia Aretoan, Medikuntza Hezkuntzako Espainiako Elkarteak, SEDEMek, Kongresu Nazionalaren hogeita seigarren edizioa eta Nazioarteko Kongresuaren bigarren edizioa egingo ditu, "Profesionalak orain prestatu etorkizunerako" goiburuarekin.

Topaketa horietan, irakaskuntza medikoko profesionalek adar horren egoera, prestakuntza-premia berrietara eguneratzeko tresna berrien sarrera eta etorkizuneko perspektiben azterketa jorratu dituzte. Honako gai hauek ere jorratu ziren, besteak beste: curriculumaren diseinua, Adimen Artifiziala Medikuntzan sartzea, simulazio klinikoa, irakaslearen gaitasunen eguneratzea, arlo klinikoetako irakaskuntza eta hasieratik interprofesionalismoa nola landu.

Nabarmentzekoa da "Expo-Simulazioa" (showroom). Bertan, eskura dauden edo garatzen ari diren simulazio fisikoko eta birtualeko teknologiak aurkeztu ziren, beharrezkoak diren trebetasun teknikoak eta konpetentzia profesionalak eskuratzen eta fintzen lagun dezaketenak.

Katedrak poster bat aurkeztu zuen, informazio honekin:

Bosgarren mailako ikasleek laneko medikuntzari buruz duten pertzepzioa UPV/EHUko medikuntza-graduko lehen mailarekin alderatzea
Natalia Burgos-Alonso, Begoña Salgado, Amaia Etxebarria, Marianna Affinito, Raquel Estebanez, Iñigo Apellaniz, Josu Delgado, Jose Ignacio Olaizola, Amaia Castaños.

Sarrera eta helburua: Laneko Medikuntzak oso ikuspen gutxi du Medikuntza Graduko karreran zehar. Espainiako 50 Medikuntza Fakultateetatik, batean ere ez da derrigorrezkoa Laneko Medikuntza irakasgaia, eta 10etan bakarrik eskaintzen da hautazkoa. UPV/EHUren kasuan, irakasgai hori ez dago graduko gaitasunetan jasota, eta, beraz, ikasketa honen helburua da Medikuntzako graduko lehen eta bosgarren mailako ikasleek ikasgaiarekiko duten interesa ezagutzea eta desberdintasunak behatzea, karreran zehar interesa handitzen den jakiteko. Metodologia: zeharkako azterlan honetan, 2023/24 ikasturtean galdera hauek egin zaizkie UPV/EHUko Medikuntza Graduko lehen eta bosgarren mailako ikasleei: Entzun al dituzu aldez aurretik laneko medikuntza eta erizaintza arloak? Laneko medikuntzari eta erizaintzari buruz gehiago ikasteko interesa duzu zure prestakuntza akademikoan edo profesionalean? Zure ustez, garrantzitsua al da laneko medikuntzako ezagutza zure etorkizuneko karrerarako? Etorkizuneko prestakuntzarako Laneko Medikuntza edo Laneko Erizaintza espezialitatea aukeratzea pentsatuko zenuke? Emaitzak: Lehen mailako 217 ikasleren eta bosgarren mailako 93 ikasleren erantzunak jaso ditugu. Alde nabarmenak daude adinean (p < 0,05) eta hizkuntza-modalitatean: % 46,5 lehen mailan eta % 31,2 bosgarrenean. Espezialitateari buruzko informazioa entzun dutenen artean, % 26,7k baino ez dute entzun lehen mailan espezialitateari buruz, eta ehuneko hori nabarmen igo da bosgarrenean ( % 50,5). Ondorioak: Bi ikastaroetako ikasle gehienek adierazi dute oso garrantzitsua dela gai horri buruzko ezagutzak eskuratzea. Interesgarria litzateke ikasten jarraitzea, ikasketa-programan lan-osasuneko espezialitateari buruzko ezagutza gehiago gehitzea kontuan hartu beharko balitz.