euskaraespañol

Bideoaren transkripzioa

00:00:06,960 --> 00:00:08,920

Arte Ederren Fakultatea, orain dela 50 urte hasi zen

3

00:00:09,080 --> 00:00:12,880

eskola bezala, eta gero, hirurogeita hamargarren hamarkadaren

4

00:00:13,040 --> 00:00:16,840

erdieran pasatu zen fakultatea izatea.

00:00:17,000 --> 00:00:20,200

Ia prest neukan Parisera joateko txartela

6

00:00:20,400 --> 00:00:24,400

Arte Ederren Eskola martxan jarriko zela jakin nuenean,

7

00:00:24,840 --> 00:00:29,840

orduan eskola zena, eta ia sinestezina iruditu zitzaidan.

8

00:00:30,040 --> 00:00:34,600

Urte hura oso garrantzitsua izan zen niretzat, izan zitekeenaren ideia pixka bat ezagutu nuelako

9

00:00:34,760 --> 00:00:37,360

arte pintura lanbide gisa.

10

00:00:37,520 --> 00:00:41,640

Euskal Herriko arte eta kulturaren esparruan, eragin handia izan du

hamaika

00:00:41,800 --> 00:00:45,800

eta oso garrantzitsua izan da ikasketa hauek unibertsitate maila izatea.

12

00:00:45,960 --> 00:00:50,960

Zorte handia izan genuen, duela 50 urte eraldaketa bat egon zelako

13

00:00:51,120 --> 00:00:54,480

irakasleen mentalitatea, irakasle oso gaztea zegoen

14

00:00:54,640 --> 00:00:57,480

eta oso ideia berritzaileak atera zituzten.

15

00:00:57,640 --> 00:01:02,640

Fakultateko ikasleak oso profil esberdinak dituzte, guk saiatzen gara ikasketak ofizialetaz aparte

16

00:01:02,880 --> 00:01:08,320

deialdi asko izatea inguruko instituziorekin, enpresekin, kolektiboekin

17

00:01:08,480 --> 00:01:12,480

eta horrek ematen die gure ikasleei bestelako formakuntza bat

18

00:01:12,840 --> 00:01:15,840

ofizialidade horretatik aparte.

19

00:01:16,400 --> 00:01:20,400

Badago belaunaldi berri bat, azkenean sartu zen irakasle horiek

20

00:01:21,160 --> 00:01:26,160

nolabait uztartzen ditugu ekoizpen alderdia eta irakaskuntzaren alderdiak.

00:01:26,680 --> 00:01:30,680

Irakasleok lagundu dezakegunaz harago, elkarbizitza besterik ez

22

00:01:30,760 --> 00:01:34,760

beren lana nola egiten duten ikusiz, inpresioak trukatuz...

23

00:01:34,840 --> 00:01:38,160

Jende asko kanpotik datorrena, edo beste estudioetatik datorrena

24

00:01:38,320 --> 00:01:43,200

Ikasteko moduak asko eragiten dio, ez modu batean

00:01:48,080 --> 00:01:52,080

Ez dago inolako gidoirik, hazkuntza pertsonala da nabarmentze duzulako

28

00:01:52,200 --> 00:01:57,200

pertsonalki nola zaren, nola lan egiten duzun, zeintzuk diren zure interesak eta abar.

00:01:57,800 --> 00:02:02,800

Adibidez, askatasuna uzten dizu esperimentatzeko orduan

30

00:02:03,760 --> 00:02:08,520

eta uste dut horrek asko markatzen duela, batez ere hemen ikasten dugunok,

31

00:02:08,680 --> 00:02:11,840

artearen barruan esperimentatzeko beldurra guztiz galtzea.

32

00:02:12.000 --> 00:02:17.000

Fakultateko lanak ez du hainbeste elikatzen artista sortzaile-jenioaren ideia hori,

33

00:02:17,240 --> 00:02:22,240

baina gaur egungo egoerara egokitzen da, zeinetan lana gehiago baita

3. 4

00:02:22.600 --> 00:02:27.600

diziplina anitzekoa, kolektiboagoa, lankidetza-lanean oinarritutakoa,

35

00:02:27,760 --> 00:02:31,760

profil anitzagoak eta, gainera, aberatsagoak eta interesgarriagoak.

36

00:02:32,480 --> 00:02:37,240

Hortik abiatuta, ez indibidualismotik, “artistak gara” dena bakarrik egitera

37

00:02:37,400 --> 00:02:41,120

baina gure artean laguntza sarea sortzeko eta hortik sortu.

00:02:41,280 --> 00:02:44,640

Hainbat eremutan egiten ari direnei ikasle ohiak ditugu,

39

00:02:44,800 --> 00:02:49,800

eta horrek sortu du inguruan, Euskal Herri mailan eta bereziki Bilbo mailan,

40

00:02:50,080 --> 00:02:54,080

kultura eta tartearekiko testoinguru oso interesgarri bat.

41

00:02:54,160 --> 00:02:58,160

Arteko profesionalak, demagun fakultatetik kanpo artea egiten dutenak,

42

00:02:58,560 --> 00:03:01,640

ia guztiak Arte Ederretik pasatu dira.

43

00:03:01,800 --> 00:03:04,280

irakasten ari zaigun jendea zortea dugu

44

00:03:04,440 --> 00:03:08,240

arte mota bat markatu dute Euskal Herrian

Lau. Bost

00:03:08,400 --> 00:03:11,200

gaur klasea ematen dizutela, irakasten dizutela

46

00:03:11,360 --> 00:03:15,360

Estetikarenganako sentsibilitate berezi bat pizten da zure baitan

00:03:15,600 --> 00:03:21,600

Nik uste dut Arte Ederretako gradua oso perfil zabaleko gendeari irekita dagoela

48

00:03:22,200 --> 00:03:25,840

gauza ezberdin asko ikusten dira eta gero leku ezberdin askotan

49

00:03:26,000 --> 00:03:30,000

askotan aplikatu ahal izateko jakintzat jasotzen dira.

00:03:31,360 --> 00:03:35,360

Momentu honetan fakultatean 3 gradu daude, 5 master ere baditugu

51

00:03:35,840 --> 00:03:40,200

eskuratzen joan diren ezagutzan pixka bat sakontzen laguntzen dutenak

52

00:03:40,360 --> 00:03:43,440

graduetan, eta gero ikerketara bideratutako masterrak daude,

53

00:03:43,600 --> 00:03:48,600

eta gerora ikerketan lan egiteko aukera, doktoretza egiteatik

54

00:03:49,120 --> 00:03:54,680

Ikasleek ezagutza zehatzagoak izan behar dituzten gehigarri hori ematen dute

55

00:03:54,840 --> 00:03:57,840

Tira, adibidez, komisarioa egitea gustatuko litzaidake.

00:03:58,000 --> 00:04:02,000

Ikaskuntzan sartzea nahiko nuke, Master bat egiten.

00:04:04,160 --> 00:04:10,160

Jende asko etortzen da estatutik, prestigioa dugu irakaskuntza eta ikerketa zentro gisa

58

00:04:10,280 --> 00:04:14,840

Eta Masterrean ikasle aniztasun hori ere nabaritzen da, eta dator ere

59

00:04:15,000 --> 00:04:17,960

Europako Erkidegoko, Latinoamerikako... beste herrialde batzuetako jende asko.

60

00:04:18,120 --> 00:04:21,520

Elkarrizketetan konturatzen zara itxuraz klasean lantzen dena dela,

61

00:04:21.680 --> 00:04:25.680

bere interes estetikoak askoz aberatsagoak dira

62

00:04:26,040 --> 00:04:29,400

batzuetan, ikasleek klasean egiten denaren ideia dugu

63

00:04:29,560 --> 00:04:34,560

baina, ezer zulatu, konturatzen zara badela zerbait askoz zabalagoa

64

00:04:35,040 --> 00:04:36,960

eta asko ikasten duzu, bai

65

00:04:37,120 --> 00:04:41,120

Egia da luxua dela eta luxua izan dela Arte Ederretako irakaslea izatea.