Kontrol Sistema Digitalak27690
- Ikastegia
- Bilboko Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Industria Elektronikaren eta Automatikaren Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Kodea
- 27690
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Irakasgaiaren helburu nagusia erregulazio automatikoaren arloko ezagutzak osatzea da, erregulazio automatikoaren arloko ikasleak erregulazio automatikoko irakasgaiaren eta aurreko beste irakasgai batzuen bidez lortutako ezagutzak osatzea, kontrol diskretuko sistemen eremura hedatuz, haien azterketaren bitartez. analogiak jada ezagutzen diren kasu jarraituarekin eta kontrol-sistema digital modernoak ezartzeko oinarrizko gailu eta kontzeptuekin. Guztia ikuspuntu aplikatutik eta material praktiko ugariarekin.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
GAITASUNAK
C1 - Kontrol digitaleko sistemen printzipioak eta aplikazioak ezagutzea.
C2 - Kontrol-sistemak denbora diskretuan simulatzeko eta ezartzeko ezagutza eta gaitasuna.
C3 - Kontrol-sistemak denbora diskretuan aztertzeko eta diseinatzeko gaitasuna.
IKASKUNTZA-EMAITZAK
RA1 – Ordenagailuek kontrol-sistema modernoetan duten eginkizuna ikastea.
RA2 - Matlab tresnan sakondu seinale diskretuekin lan egiteko garapena eta algoritmoak ulertzeko.
RA3 - MbotRanger robotaren posizioa kontrolatzen duten programetarako Arduino mikrokontroladorea programatzen jakin, PID baten bidez.
RA4 - Aplikazio bakoitzerako kontrol digitalaren laginketa-maiztasuna aukeratzeko gai izatea.
RA5 - Kontrolatzeko prozesu jarraitu baten eredu diskretu baliokidea lortzen jakitea.
RA6 - Kontrol-sistema digital baten egonkortasuna aztertzen jakitea, eta egonkortasun-marjinei dagokienez espero den sendotasuna zehaztea.
RA7 - Kontrol-egitura egokiena aukeratzen jakitea, eta begizta itxiko zehaztapenetan oinarrituta diseinatzea.
RA8 - Kontrolagailu digitala bere diferentzia-ekuazioen bidez zehazten jakitea, eta kontrolagailu gailu batean programatzen jakitea.
RA9 - PID kontroladore diskretu bat sintonizatzen jakitea neurketan oinarritutako teknikak eta ereduetan oinarritutako teknikak erabiliz.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
EDUKI TEORIKOAK
T1 - Ordenagailua kontrol-elementu gisa
T2 - Seinale eta sistema diskretuak
T3 - Seinaleen laginketa eta berreraikuntza
T4 - Z eraldaketa
T5 - Laginketa-sistemak
T6 - Egonkortasuna
T7 - Analisia egoera egonkorrean
T8 - Kontroladorearen diskretizazioa
T9 - Erro-lokua eta kontroladorearen diseinua
EDUKI PRAKTIKOAK
P1 - Matlab: Matlab-en sarrera
P2 - Matlab: Erantzun Inpultsiboa
P3 - Matlab: Laginketa-aldiaren aukeraketan eragina
P4 - Arduino: Sarrera eta irteerako konfigurazioa
P5 - Arduino: Tenporizadorea eta PWM
P6 - Arduino: Etenaldiak eta iragazketa
P7 - Mbot Ranger: sentsore eta motor komunikazioa
P8 - Mbot Ranger: robotaren posizioa kontrolatzeko PID bat sintonizatzea
MetodologiaToggle Navigation
Eskola magistralak: Ezagutza-helburuak lortzeko beharrezkoak diren kontzeptuak azalduko dira, eztabaida errazteko eta ikasleen jakin-mina sortzeko tresna gisa baliatzeaz gain.
Ikasgelako praktikak: Ariketak, arazoak eta lanen azalpena egiteko erabiliko dira, ikasleen parte-hartze aktiboa uneoro sustatuz.
Laborategiko praktikak: Praktika-saioek aukera emango dute eskuratutako ezagutzak praktikan egiaztatzeko,modelatzeko eta simulatzeko software-tresnak erabiliz
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
- Banakako lanak (%): 20
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Irakasgaiak finkatuta du etengabeko ebaluazio-metodoa, beraz, klasera joatea beharrezkoa da.
Irakasgaia gainditzeko beharrezkoa izango da azterketan 4 baino gehiago ateratzea eta praktikak burututa izateabehar bezala.
Azterketa idatzia ez egiteak "ez aurkeztu" kalifikazioa ekarriko du.
Ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatuak izateko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duten ala ez alde batera utzita. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela. Horretarako, 9 asteko epea izango dute, lauhilekoaren edo ikasturtearen hasieratik aurrera, hurrenez hurren, ikastetxeko egutegi akademikoaren arabera.
Hori eskatzen duten ikasleek azken proba bakarra izango dute, irakasgaiaren % 100 osatuko duena: Proba idatzia garatzeko (%60), Laborategiko proba praktikoa (%40) saioetan landutako kontzeptuei buruz.Laborategiko eta/edo Gelako Praktikak.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Hori eskatzen duten ikasleek azken proba bakarra izango dute, irakasgaiaren % 100 osatuko duena: Proba idatzia
garatzeko (%60), Laborategiko proba praktikoa (%50) saioetan landutako kontzeptuei buruz.
Laborategiko eta/edo Gelako Praktikak.
Indarrean dagoen ikasturtean irakasgaia egin duten ikasleek haztapenari eutsi ahal izango diote
ikastaroan lortutako emaitzak, kasu horretan ebaluazioa deialdi arruntaren antzekoa izango da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakasgaiaren gardentasunak eta oharrak, praktika-gidoiak, ariketak, dokumentu laguntzaileak ikasgelan izango dira gaiari dagokion eGela birtuala.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
"Sistemas de Control en Tiempo Discreto", 2ª Edición, Katsuhiko Ogata, Pearson. Prentice Hall
Gehiago sakontzeko bibliografia
"Ingeniería de Control Moderna", 4ª Edición, Katsuhiko Ogata, Pearson. Prentice Hall (2003)
"Sistemas de Control Moderno", 10ª Edición, Richard C. Dorf, Pearson. Prentice Hall (2005)
"Sistemas de Control Automático", 7ª Edición, Benjamin C. Kuo, Pearson. Prentice Hall (2005)
"Problemas de Ingeniería de Control utilizando Matlab", Katsuhiko Ogata, Pearson. Prentice Hall
Aldizkariak
-Automatica.
-International Journal of Control
-IEEE Transactions on Automatic Control
-IEEE Control Systems Magazine (divulgación
Web helbideak
http://www.ieeecss.org/
http://www.ifac-control.org/
http://www.cea-ifac.es
http://www.isa.org/
http://www.esi2.us.es/~euca/
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-32 | 18:00-20:00 (1) | ||||
34-35 | 18:00-20:00 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (1)
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (2)
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-32 | 17:00-18:00 (1) | ||||
34-35 | 17:00-18:00 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (1)
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (2)
16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 15:00-17:00 (1) | ||||
22-22 | 15:00-17:00 (2) | ||||
24-24 | 15:00-17:00 (3) | ||||
26-26 | 15:00-17:00 (4) | ||||
28-28 | 15:00-17:00 (5) | ||||
30-31 | 15:00-17:00 (6) | ||||
35-35 | 15:00-16:00 (7) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P6I 11L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (1)
- P6I 11L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (2)
- P6I 11L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (3)
- P6I 11L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (4)
- P6I 11L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (5)
- P6I 11L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (6)
- P6I 11L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (7)