Hezkuntzaren Psikologia25068
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Gizarte Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 25068
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuen ondorioz pertsonen jokabidean gertatzen diren aldaketak aztertzen ditu Hezkuntzaren Psikologiak, prozesu horietan eragin handiena duten aldagai psikologikoak ikusaraziz.
Irakasgai hau Pedagogiako Graduko (https://www.ehu.eus/eu/web/hezkuntza-filosofia-antropologia-fakultatea/graduaren-mapa-peda-moduluak) eta Gizarte Hezkuntzako Graduko (https://www.ehu.eus/eu/web/hezkuntza-filosofia-antropologia-fakultatea/graduaren-mapa-gizarte-moduluak) bigarren kurtsoko lehen lauhilekoan ematen da, zehazki 3. moduluaren barruan: Hezkuntza Prozesuen Oinarriak.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
GAITASUNAK
.- Gizarte eta hezkuntza prozesuen oinarri psikologikoak eta psikopedagogikoak zehaztea.
.- Gizarte eta hezkuntza gaiei buruzko ideiak, argudio osagarriak eta abar jendaurrean ahoz komunikatzea.
.- Txosten idatziak egitea, ezarritako irizpide formalak errespetatuz.
.- Banakako zein taldeko ikaskuntza jarduerak eta lanak egiteko jarrera positiboa erakustea.
IKAS-EMAITZAK
.- Gizarte eta hezkuntza prozesuen oinarri psikologikoak eta psikopedagogikoak zehazten ditu.
.- Gizarte eta hezkuntza gaiei buruzko ideiak, argudio osagarriak eta abar jendaurrean ahoz komunikatzen ditu.
.- Txosten idatziak egiten ditu, ezarritako irizpide formalak errespetatuz.
.- Banakako zein taldeko ikaskuntza jarduerak eta lanak egiteko jarrera positiboa erakusten du.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1.- Hezkuntzaren Psikologiarako sarrera.
2.- Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuen eredu teorikoak.
3.- Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuetan eragiten duten pertsona barruko faktoreak.
4.- Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuetan eragiten duten pertsonen arteko faktoreak.
MetodologiaToggle Navigation
Metodologia UPV/EHUko IKD i3 ereduan oinarritzen da.
IKD = Ikaskuntza Kooperatibo eta Dinamikoa.
i3 = ikaskuntza x ikerkuntza x iraunkortasuna.
Gelan azalpenak eta jarduerak konbinatuko dira, banakakoak zein taldekoak (eztabaidak, ikus-entzunezko materiala ikustea…), ezagutzak finkatzeko, zalantzak argitzeko eta testuinguru sozioedukatiboan esku hartzean horien aplikagarritasuna ikusteko. Jarraipena eta atzeraelikadura prozesua (feedback eta feedforward) etengabea izango da inplikazio aktiboa, kalitatezko hezkuntza, konfiantzazko eta elkarrekiko errespetuzko giroa, eta berdintasunezko tratua eta inklusiboa bermatzeko.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- %15 Diziplinarteko Lana (DILAN); %85 proba eta/edo jarduera indibiduala/taldekoa (%): 100
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ebaluazio-sistemak prestakuntza izaera du, eta UPV/EHUko Campus, Fakultate eta Gradu titulazio bakoitzari egokitzen da. Horregatik, ikasleek irakasgaiaren irakaskuntza-gida eta moduluaren gida (eGelan daude eskuragarri) kontsultatu beharko dituzte, ikasgaia gainditzeko kalifikatu beharreko proba edo jarduera bakoitzaren haztapena ezagutzeko; baita irakasgaiko irakasleekin dituzten zalantzak argitzea ere.
OHIKO DEIALDIA
Etengabeko ebaluazioa da UPV/EHUn nagusiki erabili beharreko ebaluazio sistema. Sistema horretan ebaluazio proba eta jarduera multzo bat ezartzen da, ikasle bakoitzak prestakuntza aldian aurrera nola egiten duen baloratzeko. Erabilitako sistema eta tresnek bermatu egin behar dute gaitasun guztien garapena eta irakasgaiaren irakaskuntza gidan agertu behar dute. Aukera egongo da ebaluazioa prestakuntza aldian zehar egindako probekin soilik egiteko, edo, proba horiek egiteaz gain, kasuan kasuko azterketa deialdirako ezarritako data ofizialean egingo den proba osagarri bat ere egiteko.
Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari (https://www.ehu.eus/documents/4998110/0/RenunciaEvaluacionContinua.pdf/f95496f9-a2ae-c3bd-13c3-f589d89b9fca?t=1522072247000) eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita: https://www.ehu.eus/eu/web/hezkuntza-filosofia-antropologia-fakultatea/egutegia
Azken ebaluazioak aukera ematen du proba baten bitartez ebaluatzeko ikaskuntzaren emaitzak. Proba hori irakasgaiaren ebaluazio orokorra egiteko azterketa edo jarduera batek edo gehiagok osatuko dute eta azterketa aldi ofizialean egingo da. Salbuespen moduan, ebaluazio sistema horrek ikasturtean zehar egindako jarduerak ere barne hartu ahal izango ditu, azterketa aldi ofizialean ezarritako proban ebaluatu ezin diren ikaskuntzaren emaitzak baloratzeko.
OHIKO DEIALDIARI UKO EGITEA
1.- Deialdiari uko egiten dioten ikasleek “aurkezteke” kalifikazioa jasoko dute.
2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
3.- Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
EZOHIKO DEIALDIA
1.- Irakasgaia ohiko deialdian gainditzen ez duten ikasleek, hautatutako ebaluazio sistema gorabehera, eskubidea izango dute ezohiko deialdiko azken ebaluazioko proba osatzen duten azterketa eta jardueretara aurkezteko.
2.- Ezohiko deialdietan irakasgaiak ebaluatzeko sistema bakarra azken ebaluazioa izango da.
3.- Ezohiko deialdiko azken ebaluazioko probak definituta dauden ikaskuntzaren emaitzak ebaluatzeko eta neurtzeko behar beste azterketa eta ebaluazio jarduera izango ditu, emaitzok ohiko deialdiaren pareko baldintzetan ebaluatu ahal izateko. Ikasleek ikasturtean zehar eskuratutako emaitza positiboak gorde ahal izango dira. Aldiz, ikasturtean zehar egindako etengabeko ebaluazioaren emaitzak negatiboak badira, emaitzok ezin izango dira ezohiko deialdirako mantendu eta deialdi horretan ikasleek kalifikazioaren %100 eskuratu ahal izango dute.
EZOHIKO DEIALDIARI UKO EGITEA
1.- Deialdiari uko egiten dioten ikasleek “aurkezteke” kalifikazioa jasoko dute.
2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
3.- Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Material eta baliabide guztiak (irakurketak, apunteak, jarduerak) eGela plataforma birtualaren eta/edo UPV/EHUren posta elektronikoaren bidez emango dira; beraz, maiz kontsultatu beharko dira.
Era berean, ezinbestekoa izango da zitazioari eta erreferentziazioari buruzko APA araudia kontu handiz kontsultatzea eta errespetatzea (https://www.ehu.eus/eu/web/biblioteka/bibliografia-gestoreak), plagioa saihesteko eta zintzotasun akademikoa betetzeko (https://www.ehu.eus/eu/web/biblioteka/erabilera-arduratsua-eta-jabego-intelektuala); baita UPV/EHUko hizkuntza inklusiboaren eta ez-diskriminatzailearen gidako jarraibideak betetzea ere (https://www.ehu.eus/eu/web/berdintasuna-direccionparalaigualdad/hizkera-inklusiboa-gida).
Jokabide desonestuak eta iruzurrezkoak atzemanez gero edo susmatzen bada, UPV/EHUren protokoloa aplikatuko da (https://www.ehu.eus/eu/web/graduak/araudia/etika-akademikoari-buruzko-protokoloak).
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Alonso, J. (1997). Motivar para el aprendizaje: Teoría y estrategias. Edebé.
Ausubel, D. P., Novak, J. D., & Hanesian, H. (1992). Psicología educativa. Un punto de vista cognoscitivo. Trillas.
Bixio, C. (2007). ¿Chicos aburridos? El problema de la motivación en la escuela. HomoSapiens.
Bruner, J. (2013). La educación, puerta de la cultura. Antonio Machado.
Carretero, M. (1993). Constructivismo y Educación. Edelvives.
Castejón, J. L., González, C., Gilar, R., & Miñano, P. (2010). Psicología de la Educación. Editorial Club Universitario (ECU).
Clemente, R. A., & Hernández, C. (1996). Contextos de desarrollo psicológico y educación. Aljibe.
Cole, M. (1999). Psicología cultural. Morata.
Coll, C., Martín, E., Mauri, T., Miras, M., Onrubia, J., Solé, I., & Zabala, A. (1993). El constructivismo en el aula. GRAÓ.
Coll, C., Palacios, J., & Marchesi, Á. (2002). Desarrollo psicológico y educación 2. Psicología de la educación escolar. Alianza.
Delval, J. (2000). Aprender en la vida y en la escuela. Morata.
Fernández, P., & Melero, M. A. (1995). La interacción social en contextos educativos. Siglo XXI.
Gil, P. (2008). Hezkuntzaren Psikologiari buruzko hainbat galdera. UPV/EHUko ikasmaterialen sare-argitalpenak. https://ikasmaterialak.ehu.eus/hezkuntza/hezkuntzaren-soziologiari-buruz
Gil, P. (2013). Hezkuntzaren Psikologia: teoria eta praktika. UPV/EHUko ikasmaterialen sare-argitalpenak. https://ikasmaterialak.ehu.eus/psikologia/hezkuntzaren-psikologia
González-Pienda, J. A., González, R., Núñez, J. C., & Valle, A. (2002). Manual de Psicología de la Educación. Pirámide.
Hernández, P. (2005). Educación del Pensamiento y las Emociones: Psicología de la Educación. Narcea.
Idoiaga, N., Yarritu, I., & Axpe, I. (2022). Hezkuntzaren Psikologia Haur eta Lehen Hezkuntzan. UPV/EHUko ikasmaterialen sare-argitalpenak. https://ikasmaterialak.ehu.eus/hezkuntza/hezkuntzaren-psikologia-haur-eta-lehen-hezkuntzan
Losada-Puente, L., & Fiuza, M. J. (2022). Recursos formativos en Psicología de la Educación. Pirámide.
Trianes, M. V. (2012). Psicología del desarrollo y de la educación. Pirámide.
Trianes, M. V., & Gallardo, J. A. (2004). Psicología de la Educación y del Desarrollo en Contextos Escolares. Pirámide.
Santana, L. E. (2015). Orientación educativa e intervención psicopedagógica. Pirámide.
Santrock, J. W. (2021). Psicología de la Educación. McGraw-Hill.
Woolfolk, A. (2010). Psicología Educativa. Pearson.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Aierbe, A. (2005). Intervención psicopedagógica en los trastornos del desarrollo. Aljibe.
Aierbe, A. (2008). Esku-hartze psikopedagogikoa garapenaren nahasteetan. UPV/EHUko ikasmaterialen sare-argitalpenak. https://ikasmaterialak.ehu.eus/psikologia/esku-hartze-psikopedagokikoa
Alarcón, E. (2021). Gestión del trabajo cooperativo en el aula. Pirámide.
Ambrós, A., & Breu, R. (2011). 10 ideas clave. Educar en medios de comunicación. La educación mediática. GRAÓ.
Briones, E., & Gómez-Linares, A. (2016). Psicología para docentes: Guía y casos resueltos aplicando el Aprendizaje Basado en Problemas (ABP). Pirámide.
Chuang, Hsiao-Ping (2005). La comunicación entre el centro educativo y las familias: entrevistas, reuniones e Internet. EUNSA.
Claxton, G. (2001). Aprender: El reto del aprendizaje continuo. Paidós.
Darretxe, L. (2012). Hezkuntza inklusiboa eta aniztasunari arreta. UPV/EHUko ikasmaterialen sare-argitalpenak. https://ikasmaterialak.ehu.eus/hezkuntza/hezkuntza-inklusiboa
Iglesias, J., González, L. F., & Fernández-Río, J. (2017). Aprendizaje cooperativo: Teoría y práctica en las diferentes áreas y materias del curriculum. Pirámide.
Inglés, C. J., Ruiz-Esteban, C., & Torregrosa, M. S. (2019). Manual para psicólogos educativos. Pirámide.
Méndez, F. X., Espada, J. P., & Orgilés, M. (2006). Intervención psicológica y educativa con niños y adolescentes: Estudio de casos escolares. Pirámide.
Merino, E., & Valdivieso, J. A. (2015). Prácticas de Psicología del Aprendizaje Aplicadas al grado en Educación Primaria. Pirámide.
Prados, M. M., Sánchez, V., Sanchéz, I., del Rey, R., Pertegal, M. A., Reina, M. C., Ridao, P., Ortega, F. J., & Mora, J. (2016). Manual de psicología de la educación para docentes en Educación Infantil y Primaria. Pirámide.
Trianes, M. V., & Fernández-Figarés, C. (2009). Aprender a ser personas y a convivir: Un programa para Secundaria. Desclée de Brouwer.
Aldizkariak
WOS/JCR/ESCI
https://jcr.clarivate.com/jcr/browse-categories
Scopus/SJR
https://www.scimagojr.com/journalrank.php
DIALNET
https://dialnet.unirioja.es/metricas/idr
FECYT
https://calidadrevistas.fecyt.es/ranking
Web helbideak
Berritzeguneak
http://www.berritzeguneak.net/
Bilboko Udala
https://www.bilbao.eus/cs/Satellite?c=Page&cid=3000005562&language=eu&pageid=3000005562&pagename=Bilbaonet%2FPage%2FBIO_listadoAreas
Donostiako Udala
https://www.donostia.eus/taxo.nsf/fwHomeCanal?ReadForm&idioma=eus&id=A&doc=Canal
EMAKUNDE
https://www.emakunde.euskadi.eus/hasiera/
Euskadiko Psikopedagogi Elkartea (ApsidE)
https://psicopedagogia-euskadi.org/eu/
European Institute for Gender Equality (EIGE)
https://eige.europa.eu/
Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saila
https://www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/hezkuntza-saila/
Eusko Jaurlaritzako Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Saila
https://www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/berdintasuna-justizia-gizarte-politiketako-saila/
GANDERE
https://www.ehu.eus/eu/web/gandere
Gizarte Hezitzaileen Euskadiko Elkargoa (GHEE-CEESPV)
https://www.ceespv.org/eu/
Instituto de las Mujeres del Ministerio de Igualdad
https://www.inmujeres.gob.es/
Irakas-Sistema Ebaluatu eta Ikertzeko Erakundea (ISEI-IVEI)
https://isei-ivei.hezkuntza.net/eu/inicio
Ministerio de Educación y Formación Profesional
https://www.educacionyfp.gob.es/portada.html
Ministerio de Universidades
https://www.universidades.gob.es/portal/site/universidades/
Nafarroako Hezkuntza Bereziko Baliabide Zentroa (CREENA/NHBBZ)
https://creena.educacion.navarra.es/web/eu/
Vitoria-Gasteizko Udala
https://www.vitoria-gasteiz.org/we001/was/we001Action.do?lang=eu&locale=eu&idioma=eu&accion=indiceCuadroMando&accionWe001=ficha
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ESNAOLA ECHANIZ, IGOR
- GONZALEZ SANTANA, ALAZNE
- OREGUI GONZALEZ, EIDER
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 11:00-13:00 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
4-15 | 11:00-13:00 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.12 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)
- 3.12 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (2)
- 3.12 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (3)
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 09:00-11:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.12 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 09:00-11:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
4-15 | 09:00-11:00 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.10 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)
- 3.10 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (2)
- 3.10 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (3)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 11:00-13:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.10 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 11:00-13:00 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
4-15 | 11:00-13:00 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.11 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)
- 3.11 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (2)
- 3.11 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (3)
32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 09:00-11:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.11 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)