XSLaren edukia

Estatistika Hezkuntzan26270

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26270

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5278
Ordenagailuko p.812

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgaia "hezkuntzaren testuinguruak" izeneko 1. moduluari dagokio, eta haren helburua baliabide instrumental eta teoriko batzuk eskaintzea da. Horrek beste modulu eta irakasgai batzuekin eta graduko proiektuarekin duen lotura oinarritzen du.

Estatistikak Hezkuntza Zientzietako Ikerketa Metodologiaren testuinguruan eskaintzen dituen aukerak ezagutarazteko, Estatistikak informazioa biltzeko, datuak aztertzeko eta emaitzak interpretatzeko eta aurkezteko prozesu sistematiko baten barruan duen zeregina aztertzen da. Horretarako, informazio-bilketaren oinarrizko alderdiak, deskribapena, zenbakizko sintesia eta sintesi grafikoa eta bitarteko informatikoen bidez lortzea aztertzen dira. Garapen teorikoari dagokionez, arrazoiketa estatistikoaren oinarrizko kontzeptuak, hau da, zoria, probabilitatea eta inferentzia, arlo horietan ohikoenak diren banaketa diskretu eta jarraituekin osatzen dira. Bi aldagairen baterako analisia eta erregresio linealaren sarrera berrikusi ondoren, ibilbidea laginketa aurkeztuta, parametroen estimazioarekin eta hipotesien kontrastearekin amaitzen da lagin baten eta biren kasuan.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Irakasgai hau garatzen laguntzen duten gaitasunak eta horiei lotutako ikaskuntza-emaitzak honako hauek dira:



CE 1. Hezkuntza-testuinguruak zorroztasun zientifikoarekin aztertzen jakitea

• Hezkuntza-testuinguruetako egoera problematikoak ezagutzea eta definitzea.

• Egoera horiek arazo zientifikoetara itzultzea

• Zorroztasun zientifikoko jarrerak eratzea arazoei aurre egiteko.

• Arazoen eta egoeren izaerara eta tipologiara egokitutako ikerketa- eta ebaluazio-metodologiak hautatzea eta aplikatzea



CE 2. Informazioa biltzea, aztertzea eta interpretatzea, gehienez ere bi aldagai dituzten analisi-tekniken bidez

• Emaitzak interpretatzea eta baloratzea, eztabaidatzea eta egoera problematikoa hobetuko duten ondorioak ateratzea.

• Ikerketa eta ebaluazioko txosten teknikoak egitea eta interpretatzea.



CTI1. Modu kooperatiboan lan egitea

• Gizarte- eta hezkuntza-arloko esku-hartzearen testuinguru nagusiak ezagutzea eta gizarte- eta hezkuntza-espazioetan esku hartzen duten profesionalak identifikatzea, baita betetzen dituzten funtzioak ere.



CTI2. Modu autonomoan ikastea

• Modu autonomoan ikasteko eskura dauden baliabide mota desberdinak menderatzea.

• Norberaren ikaskuntza-estiloa ulertzea, autonomia-maila baloratzea eta norberaren ikaskuntza-prozesua hobetzera bideratutako helburuak definitzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

- Estatistikako oinarrizko kontzeptuak. Estatistikaren zeregina ikerketa-prozesuan. Estatistikaren oinarrizko sailkapena: deskribatzailea eta inferentziala. Neurketaren arazoa. Aldakorrak. Aldagaien kontzeptua eta motak.

- Datuak antolatzeko aldagai baten antolaketa eta irudikapen grafikoa. Maiztasun-banaketak. Irudikapen grafikoak.

- Maiztasun-banaketen ezaugarriak. Joera zentraleko neurriak. Sakabanatze-neurriak. Formazko neurriak: asimetria eta zurrosia. Maiztasun-banaketen tratamendu informatikoa (R, SPSS, PSPP edo antzekoa).

- Puntuazio indibidualak eta kurba normala. Puntuazio zuzenak, diferentzialak eta tipikoak. Eratorritako puntuazio tipikoak. Lege normala. Puntuazio moten eta banaketa normalaren tratamendu informatikoa.

- Bi aldagairen baterako azterketa. Irudikapen grafikoa: sakabanatze-diagrama. Korrelazio-koefizientea. Korrelazioaren tratamendua.

- Erregresio lineala. Erregresioaren kontzeptua eta oinarriak. Erregresio lineal sinplea. Eskualde anizkoitzerako sarrera

- Probabilitatearen teoria. Ausazko aldagaiak eta probabilitate-banaketak. Probabilitatearen oinarrizko kontzeptuak. Probabilitate bateratua, marjinala eta baldintzazkoa. Ausazko aldagaiaren kontzeptua. Banaketa teorikoak. Banaketa binomiala, Poissonena eta Pascalena. Banaketa normala, Ji karratua, t de Student eta F de Snedeckor.

- inferentzia estatistikorako sarrera. Lagina eta biztanleria. Lagin adierazgarria eta ausazko laginketa. Inferentzia estatistikoaren oinarriak.

- Hipotesien kontrastea

- Bi laginetarako kontraste parametrikoak

Analisi estatistikorako programa informatikoak: R, SPSS, PSPP edo antzekoa. Datu-fitxategiak kudeatzea. Datuak editatzea, fitxategiak batzea, datuak eraldatzea, kasuak hautatzea, emaitza-fitxategiekin lan egitea. Modulu estatistikoak. Modulu grafikoak.



MetodologiaToggle Navigation

Asteroko saioetan, mintegietan eta bestelako jarduera osagarrietan izaten diren azalpen teorikoen eta gauzatze praktikoen inguruan antolatzen dira ikaskuntzak. Jarduera horietako batzuk ( % 25) talde handiko formatuan egiten dira (Magistral Mota), beste batzuk ( % 25) talde txikien formatuan (praktikak, mintegiak), eta ikasleak beste zati bat ( % 50) eman behar du, banaka edo taldean, ikasturtean zehar egiten diren ikaskuntza-jarduerak egiteko.

Jarduera horietako batzuk irakasleek gainbegiratuta egiten dira, eta beste batzuk modu autonomoan egiten dituzte ikasleek, ikasgelaren testuingurutik kanpo (jarduera ez-presentzialak) eta irakasgaiko irakasleen zuzeneko irakaskuntza-ikuskapenetik kanpo.

• Irakasle-taldeak gaiak aurkeztea eta azaltzea parte hartzeko klase magistralean

• Irakasle-taldeak orientatutako banakako eta talde txikietako lanak

• Irakurketak,

• Ariketak eta problemak ebaztea

• Lanen ahozko aurkezpenak

• Kasuen analisia

• Esku-hartze txikiak planifikatzea eta estatistika-analisien emaitzetan oinarritutako erabakiak hartzea

• Banakako PORTAFOLIO bat egitea, ikasgelan eta ikasgaiaren edukiekin lotuta ikasgelatik kanpo egindako dokumentu, lan eta jarduera praktiko guztien bilduma gisa.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 40
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 15
    • Portfolio (%): 25
    • Koebaluazioa (ahal denean). Ezinezkoa balitz, ehuneko hori praktikak egitera metatuko litzateke. Klaseko parte-hartze aktiboa, portaera, konpromisoa eta arreta 10% (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaiaren ebaluazioak ikasleen jardueratik (banakakoak eta taldekoak) datozen datu-iturri hauek hartzen ditu kontuan.

Azken kalifikazioa banaka egindako lanaren emaitzaren araberakoa izango da:

1.Parte-hartze aktiboa klasean, portaera, konpromisoa, asistentzia eta arreta klasean % 10

2. Agindutako lanak eta jarduerak egitea (portfolioa) % 25

3. Azken azterketa: % 40



Eta taldean garatutakoa



4.% 10eko koebaluazioa

5.Taldeko jarduera % 15



Oharra:

1.- Irizpide horiek aplikatzeko, amaierako azterketan gutxienez 4ko nota lortu beharko da. Azken azterketan ez dira aurreko irizpideak aplikatuko 4tik beherako puntuazioekin.

2.- Eskolara erregulartasunez joateko ezintasuna edo ebaluazio jarraitua bideraezina egiten duten beste egoera batzuk agertzen badira, ikasleak uko egin ahal izango dio ebaluazio horren bidez ebaluatua izateari, eta posta elektronikoz jakinaraziko die ikasgaiko irakasleei, ikasturtea hasi eta hilabetera arte.

3.- Irakasgaia ebaluatzeko, programa informatikoaren erabilerari buruzko oinarrizko proba bat gainditu behar da (fitxategien erabilera, datuen edizioa, datuen eraldaketa, estatistikoen oinarrizko kalkulua eta grafikoen oinarrizko erabilera), irakasgaia gainditzeko ezinbesteko baldintza baita.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak egindako ikasgelako materiala eta erreferentziako ikastaroa

1.-http://ocwus.us.es/metodos-de-investigacion-y-diagnostico-en-educacion/analisis-de-datos-en-la-investigacion-educativa/Course_listing,

2.-http://guajiros.udea.edu.co/descriptiva/articulos/Curso%20de%20EstadIstica%20Basica.pdf

3.-http://www.bioestadistica.uma.es/baron/bioestadistica.pdf

4.-http://estbioinfo.stat.ub.es/docs/docencia/eines/Intro-R/llibre.pdf

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Barón López, F. J. (2004): Apuntes de Bioestadística. http://www.bioestadistica.uma.es/baron/

Etxeberria, J, Tejedor, F.J. (2005). Análisis descriptivo de datos en Educación. Madrid: La Muralla.

Etxeberria, J. (2003). Estatistika eta SPSS. Donostia. Elhuyar.

Lizasoain, L.; Joaristi, L. (2003): Gestión y Análisis de datos con SPSS 11. Thomson. Madrid.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Cuadras, C.; Echeverría, B.; Mateo, J.; Sánchez, P. (1988): Fundamentos de Estadística. PPU. Barcelona.
Ferrán Aranaz, M. (2002): Curso de SPSS para Windows. McGraw-Hill / Interamericana de España, S.A.
Gil Pascual, J. A. (2004): Estadística e informática SPSS en la investigación descriptiva e inferencial. Universidad Nacional de Educación a Distancia.
Pérez, C. (2002): Estadística aplicada a través del Excel. Pearson Educación, S.A.
Siegel, S. (1980): Estadística no paramétrica aplicada a las Ciencias Sociales. Trillas. México.

Aldizkariak

Bordón
Educación Social: Revista de Intervención socioeducativa.
RELIEVE (Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa
Revista de Educación
REDIE (Revista Electrónica De Investigación Educativa).

Web helbideak

AIDIPE: Asociación Interuniversitaria de Investigación Pedagógica. http://www.uv.es/aidipe/
CIDE: Centro de Investigación y Documentación Educativa del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. http://www.mec.es/cide/
CINDOC (Centro de Información y Documentación Científica). http://www.cindoc.csic.es/
ERIC. Educational Resources lnformation Center. http://www.ed.gov/EdRes/EdFed/ERIC.html

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • APODACA URQUIJO, PEDRO MIGUEL
  • CAMINO ESTURO, EDORTA MIRENA
  • DOSIL SANTAMARIA, MARIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-4

09:00-11:00 (1)

1-15

09:00-11:00 (2)

6-6

09:00-11:00 (3)

8-8

09:00-11:00 (4)

10-10

09:00-11:00 (5)

12-15

09:00-11:00 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S01G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL) (1)
  • 0S01G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL) (2)
  • 0S01G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL) (3)
  • 0S01G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL) (4)
  • 0S01G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL) (5)
  • 0S01G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL) (6)

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
5-5

09:00-11:00 (1)

7-7

09:00-11:00 (2)

9-9

09:00-11:00 (3)

11-11

09:00-11:00 (4)

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

11:00-12:00 (1)

6-13

11:00-12:00 (2)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-4

09:00-10:30 (1)

12:00-14:30 (2)

8-9

09:00-10:30 (3)

12:00-14:00 (4)

12:00-14:30 (5)

11-11

09:00-10:30 (6)

12:00-14:30 (7)

12-12

12:00-14:00 (8)

13-15

09:00-10:30 (9)

12:00-14:30 (10)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S12G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL) (1)
  • 1S12G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL) (2)
  • 1S12G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL) (3)
  • 1S12G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL) (4)
  • 1S12G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL) (5)

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
5-5

13:00-15:00 (1)

7-7

13:00-15:00 (2)

12-12

13:00-15:00 (3)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
5-5

08:30-10:30 (1)

7-7

08:30-10:30 (2)

12-12

08:30-10:30 (3)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
5-5

14:30-16:30 (1)

7-7

14:30-16:30 (2)

12-12

14:30-16:30 (3)

Irakasleak